Audi Logo
Stories of Progress
Menu

Rombul roșu întâlnește "Iadul Verde": 40 de ani de Audi Sport GmbH cu un start special la Nürburgring

Divizia Audi împlinește anul acesta 40 de ani de la înființare

Oliver Hoffmann: "Avem un obiectiv clar: să ducem cu succes ADN-ul sportiv al celor patru inele în viitorul electric"

Rolf Michl: "Nürburgring este un loc magic pentru noi"

Sebastian Grams: "Dorim să modelăm viitorul mobilității în segmentul de înaltă performanță într-un mod durabil și progresiv"

În urmă cu aproape 40 de ani - pe 10 octombrie 1983 - Audi Sport GmbH, așa cum este cunoscut acum, a fost fondat sub numele de quattro GmbH. Astăzi, acesta modelează imaginea sportivă și exclusivistă a mărcii cu cele patru inele. La Audi, vehiculele cu rombul roșu reprezintă performanță și sportivitate. Sărbătorirea zilei de naștere începe la cursa de 24 de ore de la Nürburgring în weekend-ul 18-21 mai.

40 de ani, peste 250.000 de vehicule produse numai în ultimii zece ani și peste 400 de titluri în motorsport se întâlnesc pe 20,832 de kilometri, 73 de viraje și schimbări de altitudine de peste 300 de metri - cifre cheie care reprezintă Audi Sport GmbH și, de asemenea, legendarul Nordschleife - cunoscut și sub numele de "Iadul Verde" - de pe Nürburgring. Acest lucru a modelat Audi Sport GmbH ca niciun alt circuit de curse. Circuitul din regiunea Eifel și divizia deținută integral de AUDI AG au o relație strânsă - atât în curse, cât și în vehiculele de înaltă performanță ale seriei. Audi Sport este partener oficial al cursei de 24 de ore din 2002 și furnizează "mașinile oficiale" organizatorilor cursei. Din 2009, Audi R8 LMS participă la maratonul Eifel, care este unul dintre punctele culminante anuale ale curselor pentru clienții Audi Sport.

Începând din 2011, divizia de curse pentru clienți a făcut parte din fostul brand quattro GmbH. Cu șase victorii în clasamentul general și alte trei victorii la clasa GT3 până în prezent, Audi este cel mai de succes producător în era GT3 a clasicei curse de anduranță de pe circuitul "Iadului Verde". Prin urmare, nu este surprinzător faptul că Audi Sport GmbH își lansează activitățile pentru a marca aniversarea sa la Nürburgring: La ediția din acest an a cursei de 24 de ore, cele patru automobile Audi R8 LMS ale echipelor Audi Sport se vor întrece folosind designuri retro pentru a marca cea de-a 40-a aniversare a Audi Sport GmbH, cu combinații de culori celebre din istoria sporturilor cu motor Audi. În spiritul aniversării, foștii campioni DTM Mike Rockenfeller, Timo Scheider și Martin Tomczyk vor participa cu numărul de concurs 40. Audi R8 LMS-ul lor de la Audi Sport Team Scherer PHX se bazează vizual pe Audi V8 quattro DTM din 1992.

Din cauza caracteristicilor exigente ale circuitului, Nordschleife nu este doar o provocare pentru sporturile cu motor, ci și un etalon pentru vehiculele de serie ale Audi Sport GmbH. Fiecare nou model R și RS parcurge câteva mii de kilometri pe circuitul din Eifel în timpul fazei de dezvoltare. "Nürburgring este cel mai dur circuit de curse din lume. Este un loc magic pentru noi și de aceea este perfect pentru începerea celei de-a 40-a aniversări a companiei noastre la cursa de 24 de ore", a declarat Rolf Michl, directorul general al Audi Sport GmbH și managerul departamentului motorsport al Audi. "Nürburgring-Nordschleife este considerat ca fiind o Mecca pentru toți fanii sporturilor motorizate. Pentru mine, cursa de 24 de ore este unul dintre cele mai frumoase lucruri pe care le poți experimenta în sporturile motorizate, iar Nürburgring este esențial pentru dezvoltarea mașinilor noastre de serie. Toate modelele sunt testate acolo în condiții extreme și aduse la stadiul de producție."

O aniversare cu activități captivante

Audi plănuiește mai multe activități pentru weekendul cursei de 24 de ore de pe circuitul Eifel. Vineri, 19 mai, Mike Rockenfeller, Timo Scheider și Martin Tomczyk, precum și directorii executivi Audi Sport, Sebastian Grams și Rolf Michl vor fi prezenți pentru a răspunde la întrebări la "Discursul campionilor" din centrul media. Diverse modele din istoria companiei vor fi expuse în ring°boulevard. Printre acestea se numără prima generație Audi R8 și RS 4 Avant, actualul R8 GT și RS 4 Avant cu pachetul competitiv. Un alt punct de atracție este Audi S1 Hoonitron, un model complet electric cu care legendarul Ken Block a făcut furori pe străzile din Las Vegas în videoclipul "Electrikhana". Cu puțin timp înainte de cursa de 24 de ore, spectatorii pot admira modele performante din divizia sportivă Audi la o paradă de mașini de-a lungul celebrului circuit.

De asemenea, fanii așteaptă cu nerăbdare aniversarea de la sediul Audi Sport GmbH din Neckarsulm. Expoziția "40 de ani de Audi Sport GmbH - Fascinația întâlnește performanța" va oferi o imagine de ansamblu asupra istoriei Audi Sport GmbH începând cu 14 iunie: Pe lângă elementele de interes din domeniul auto - de la primul vehicul al fostului brand quattro GmbH la diverse modele din programul de curse pentru clienți și portofoliul actual de produse - vor fi prezente exponate valoroase din colecția Audi și vehicule personalizate care pot fi vizionate la Audi Forum Neckarsulm. Evenimentul se desfășoară concomitent cu expoziția specială "150 de ani de NSU: Inovație, Curaj, Transformare", dedicată istoriei mărcii tradiționale NSU.

În cele din urmă, un alt punct culminant va avea loc în toamnă: Pentru a marca ziua de naștere a Audi Sport GmbH, un raliu pentru fanii rombului roșu este planificat pentru 14 octombrie, cu destinația Audi Forum Neckarsulm. Audi Sport GmbH invită vizitatorii la o zi specială. Tururi ghidate informative pentru expoziția care va fi completată exclusiv pentru această zi cu alte exponate pe patru roți care nu sunt altfel accesibile publicului, vor permite vizitatorilor să facă o incursiune captivantă prin istoria de 40 de ani a companiei. Un program artistic distractiv completează oferta pentru vizitatori.

Bine poziționați pentru viitor

"Audi Sport GmbH a scris o adevărată poveste de succes în ultimele patru decenii. Cu pasiune și spirit de echipă, au fost dezvoltate multe proiecte interesante de înaltă performanță până la stadiul de producție, au fost create experiențe emoționante pentru clienți și au fost obținute mari succese în motorsport", spune Oliver Hoffmann, membru al Consiliului de Administrație pentru Dezvoltare Tehnică la AUDI AG și președinte al Consiliului Consultativ al Audi Sport GmbH. "Avem un obiectiv clar: să ducem cu succes ADN-ul sportiv al celor patru inele în viitorul electric." Directorul general Sebastian Grams adaugă: "Compania a rămas fidelă în toți acești ani valorilor și principiilor sale, a fost întotdeauna curajoasă și a îndrăznit să facă lucruri noi. Acest spirit de inovație ne caracterizează și astăzi. Dorim să modelăm viitorul mobilității.”

Audi Sport GmbH are în prezent patru domenii de activitate: Pe lângă dezvoltarea și producția de modele performante, este responsabilă atât pentru competițiile constructorilor, cât și pentru cursele destinate clienților mărcii cu cele patru inele. În plus, personalizarea vehiculelor prin intermediul programului Audi exclusive și vânzarea de colecții de lifestyle de înaltă calitate din colecția Audi se numără printre domeniile sale principale. Audi Sport GmbH are în prezent aproximativ 1.500 de angajați. În 2022, filiala deținută integral de AUDI AG a stabilit din nou un record de vânzări cu 45.515 de automobile.

Având 16 modele, portofoliul de vehicule este mai mare ca niciodată, de la compactul Audi RS 3 Sportback și performantul SUV-ul RS Q8 până la supermașina R8 Coupé și modelul electric RS e-tron GT. Cu acest coupé electric, filiala sportivă Audi demonstrează un spirit de pionierat în domeniul electromobilității.

Anul trecut, 10.042, aproape un sfert din vehiculele livrate de Audi Sport GmbH, au fost deja modele din familia e-tron GT, aproximativ unul din trei fiind un model RS. "Vrem să oferim clienților noștri o ofertă corectă, specifică segmentului. Aceasta variază de la electrificarea prin intermediul hibrizilor, la flexibilitatea hibrizilor plug-in de performanță, până la experiența conducerii mașinilor electrice", explică Sebastian Grams strategia corporate.

"Cu RS e-tron GT, am început era vehiculelor electrice emoționale și vom continua capitolul cu noile modele Audi Sport complet electrice pe platforma PPE, cum ar fi primul SUV electric de performanță. Până la finalul deceniului, portofoliul va fi convertit 100% în modele electrice cu baterii (BEV) și parțial electrice (PHEV). În același timp, dorim ca în viitor să folosim și mai mult expertiza noastră în materie de serii mici pentru vehicule emoționale."

Audi Sport GmbH este un factor cheie al electrificării pentru Audi. Sub conducerea sa, prototipul inovator Audi RS Q e-tron a fost creat în 2021 pentru prima participare la legendarul Raliu Dakar. Conceptul de transmisie al vehiculului combină propulsia electrică cu o baterie de înaltă tensiune și un convertor de energie foarte eficient care încarcă bateria în timpul mersului. Convertorul de energie este format dintr-un motor TFSI din DTM cuplat la o unitate de propulsie din Formula E ca generator. Din 2026, Audi va concura în Campionatul Mondial de Formula 1 al FIA.

Noile norme se bazează pe un sistem mai bun de electrificare, iar unitatea de transmisie electrică (MGU-K) va avea atunci aproape la fel de multă putere ca motorul cu combustie. Motoarele turbo de 1,6 litri foarte eficiente vor fi alimentate cu combustibil sintetic sustenabil. O companie independentă, Audi Formula Racing GmbH, a fost înființată pentru a intra în clasa supremă a sporturilor cu motor.

Schimbare continuă

Când Audi Sport GmbH a fost fondată în 1983 sub numele de quattro GmbH, cu doar câțiva angajați, aproape nimeni nu se aștepta ca în următoarele patru decenii să devină un producător de vehicule de înaltă calitate și performanță, cu un program de motorsport de mare succes. În primele zile, principala preocupare a companiei a fost să asigure protecția numelui "quattro" și a drepturilor de marketing. De atunci, compania a continuat să se dezvolte și a deschis noi modele de business. În 1984 a început să vândă accesorii. De atunci, articolele din colecția Audi au mărit bătăile inimilor fanilor.

Fie că este vorba de îmbrăcăminte, bagaje sau machete de mașini, colecția de lifestyle permite o experiență de brand cuprinzătoare. Unsprezece ani mai târziu, un alt pilon important a fost adăugat: din 1995, clienții Audi Sport care își doresc ceva special au posibilitatea de a-și personaliza vehiculele. Opțiunile și programele de echipare oferite exclusiv de Audi au reprezentat întotdeauna o garanție pentru evidențe tehnice și vizuale. Unul dintre cele mai neobișnuite vehicule a fost probabil cabrioletul Audi "Picasso", cu interiorul din piele proiectat de artistul de renume mondial.

Un an mai târziu a urmat o altă piatră de hotar în istoria companiei: quattro GmbH a devenit un producător de vehicule înregistrat și a prezentat S6 plus, primul model propriu, la Salonul Auto de la Geneva. În 2007 a avut loc debutul primei mașini super sport de la cele patru inele: Audi R8, aflat acum la a doua generație. Versiunea GT3 a mașinii sport cu motor central a fost, de asemenea, punctul de plecare pentru programul de curse pentru clienți, care a fost extins ulterior cu modelele RS 3 LMS, R8 LMS GT4 și R8 LMS GT2.

Până în prezent, vehiculele construite de Audi Sport customer racing au obținut peste 400 de titluri și nenumărate victorii în curse din întreaga lume. În 2014, R8 a primit o linie de producție foarte specială sub forma instalației Böllinger Höfe, care se caracterizează prin faptul că este o combinație între o fabrică de producție și o fabrică inteligentă. Pe lângă mașina sport cu motor central, modelele de top electrificate, e-tron GT quattro și RS e-tron GT, sunt, de asemenea, construite în prezent aici, pe o linie de producție comună, unică întregului grup. În 2016, quattro GmbH a fost redenumită Audi Sport GmbH. Numele Audi Sport se bazează pe tradiția îndelungată și de succes a celor patru inele în motorsport.

"Audi Sport GmbH poate privi în urmă la 40 de ani interesanți și de mare succes. Acest lucru a fost și este posibil doar datorită unui efort susținut al echipei", spune Rolf Michl. "Pentru noi, un lucru este cert: să abordăm strategii noi, neobișnuite și să ne dezvoltăm continuu - acest lucru va continua să caracterizeze Audi Sport GmbH."