Audi Logo
Stories of Progress
Menu

Design, confort și tehnologii la superlativ: Audi Q7 facelift

  • Designul inconfundabil, rafinat, cu noi detalii impresionează cu alura sa impunătoare
  • Farurile și blocurile optice spate pot fi personalizate pentru prima dată, grație tehnologiei digitale
  • Conceptul interior variabil asigură baza ideală pentru familii, business și timpul liber

Ingolstadt, 30 ianuarie 2024 - Audi a înnoit încă o dată nava amiral a portofoliului de SUV-uri de familie, cu un design clar și tehnologie și mai avansată. Exteriorul împrospătat cu noul design frontal și posterior subliniază caracterul puternic al SUV-ului, ce asigură flexibilitate de primă clasă și spațiu interior generos pentru până la 7 pasageri. Este pentru prima dată când un Q7* permite selectarea semnăturilor luminoase pentru luminile de zi digitale ale farurilor HD Matrix LED cu lumini laser suplimentare pentru faza lungă. Pachetul luminilor exterioare este completat cu blocurile optice spate OLED avansate, ce oferă patru variante diferite de design. Cu noile sale jante, culori, inserții decorative și scaune cu cusături contrastante, cel mai adaptabil SUV din familia Q beneficiază acum de opțiuni chiar și mai variate de personalizare.

De la conceptcar, la model de serie de mare succes

Istoria succesului modelului Audi Q7 a început în anul 2003, odată cu conceptcar-ul Audi Pikes Peak quattro, lansat la salonul auto North American International Motor Show. Proiectat ca automobil pentru condusul pe orice tip de drum și pentru off-road moderat, modelul Q7* actual, ce încântă deja de 18 ani clienții din întreaga lume, își păstrează în continuare calitățile speciale, oferind un design atractiv, tehnologie avansată și funcționalitate excelentă. Primul SUV al mărcii cu patru inele a fost prezentat publicului în premieră în 2005 la Salonul Auto de la Frankfurt, marcând aniversarea de 25 de ani a sistemului de tracțiune integrală permanentă quattro cu diferențial central Torsen (distribuția cuplului în raport 40:60 pe punțile față și spate). Q7, noul superlativ al segmentului SUV, după cum l-a denumit Audi la lansare, combină designul impunător cu caracterul sportiv și cu o adaptabilitate flexibilă extraordinară. Încă de la lansarea sa, Audi Q7* a fost poziționat ca automobil polivalent, ce combină prestigiul ridicat cu variate opțiuni de utilizare.

Dimensiunile sale sunt impunătoare, alura este somptuoasă: la o lungime de peste 5 metri, ampatamentul de aproximativ 3 metri, cu spațiul interior pentru 7 persoane și un volum al portbagajului de până la 2.035 litri, prima generație a modelului Q7 s-a impus deja de la lansare în vârful segmentului SUV. Între 2008 și 2012, Q7 V12 TDI a fost varianta de top, cu puterea sa de 500 CP și cuplul de 1.000 Nm, întrecând toți concurenții întregului segment SUV. Construit la fabrica din Bratislava, Q7 V12 TDI a fost totodată și primul Audi ce a inclus sistemul de frânare ceramic în dotarea standard.

Motoarele pe benzină din portofoliu generau între 272 CP și 350 CP, pe când motoarele diesel ofereau până la 500 CP. De la intrarea sa în producție în anul 2006, și până la finele producției primei generații în 2015, peste 550.000 de clienți au optat pentru prima generație a modelului Q7.

Putere ridicată, spațiu generos și eleganță rafinată: exteriorul

În 2015 a fost lansată cea de-a doua generație Q7*, echipată cu direcție integrală. Aceasta a primit apoi un prim facelift în 2019, iar apoi un al doilea facelift amplu în 2023, ce i-a subliniat modelului robustețea și designul elegant. Cel mai mare și mai versatil SUV din gama Audi etalează limbajul de design modern al mărcii. Cu formele sale și mai minimaliste, suprafețele curate și volumul mare ieșit din comun, Q7* asigură variabilitate și capacitate de adaptare în orice situație.

Consolele și ampatamentul desenează proporții impunătoare, accentuate și de culorile exterioare distinctive, precum și de jantele atractive. Inconfundabila grilă verticală Audi Singleframe cu design octogonal atrage acum atenția și cu inserții verticale. Acestea sunt dispuse în formă de lacrimă în varianta de bază a exteriorului și desenează litera L atunci când automobilul este echipat cu pachetul S line exterior, precum și în varianta de motorizare SQ7 TFSI*. Astfel devine evident încă de la prima privire că automobilul se situează în vârful gamei Audi, aceste elemente diferențiindu-l în mod vădit de modelele A. Mai mult, noul mod de îmbinare a contururilor grilei cu farurile care acum sunt situate mai sus creează o arhitectură absolut nouă a secțiunii frontale, ce accentuează prezența impunătoare a noului Q7*. Aceasta este subliniată și de noile prize de aer proeminente, ce sunt încadrate de o ramă contrastantă și sunt ferm integrate în arhitectura de bază a mașinii.

Audi a redus sistematic elementele decorative, pentru a conferi automobilului un look și mai purist. Pentru a distinge de la prima vedere versiunea de bază de pachetul exterior S line, elemente ale barei de protecție față, decorul de pe portiere și difuzorul sunt finisate în nuanțe contrastante, ce îi subliniază automobilului aspectul său robust de mașină de off-road. Toate motorizările modelului Audi Q7* dispun de un sistem de evacuare cu terminații funcționale, ce atrag atenția și cu designul lor atractiv. Pachetul S line exterior este acum și mai apropiat de designul SQ7 TFSI* și se evidențiază cu prizele de aer puternic accentuate din bara de protecție din față, ce conferă automobilului un look și mai sportiv.

Grila Singleframe atrage atenția cu finisajul cromatic diferențiat. Pachetele opționale de design Black și Black plus desenează accente marcante la exterior, în jurul grilei Audi Singleframe, la ramele geamurilor laterale și la barele de protecție din față și din spate. Q7* capătă o expresie și mai impunătoare cu farurile cu design nou, ce beneficiază de tehnologie HD Matrix LED și de o lumină de fază lungă adițională pe bază de laser, precum și luminile digitale de zi poziționate pe marginea orizontală superioară. În combinație cu blocurile optice spate digitale OLED, care sunt disponibile pentru prima dată pentru Q7*, devine și mai clar caracterul premium al acestui automobil.

Personalizare excepțională: farurile și blocurile optice spate

Ca dotare standard, drumul din fața modelului Q7* este iluminat de farurile cu LED-uri de mare intensitate. Farurile Matrix LED sunt disponibile opțional. Sunt oferite și farurile HD Matrix LED cu Audi Laser Light. Acestea au la bază 24 de LED-uri, plus o diodă laser de mare putere. Acest tip de faruri poate fi imediat recunoscut datorită luminii ambientale albastre încorporate în faruri, ce simbolizează precizia tehnologiei laser. Lumina laser se activează la o viteză mai mare de 70 km/h și mărește semnificativ distanța de iluminare a fazei lungi. O noutate pentru farurile din vârful gamei sunt semnăturile digitale ale luminilor de zi. Acestea conferă modelului Q7* un aspect caracteristic și inconfundabil, permițând utilizatorului să selecteze una dintre cele patru semnături luminoase diferite din sistemul MMI. Dar nu numai gama extinsă de funcții a farurilor este nouă, ci și designul lor. Poziționarea mai înaltă a luminilor de zi dau impresia că lățimea noului Q7 este mai mare și îi conferă modelului un plus de expresivitate. Pentru prima dată, modelul Q7* poate fi echipat în dotarea opțională, de asemenea, cu blocuri optice spate OLED care sunt în cea mai mare parte digitalizate (OLED = diodă emițătoare de lumină organică). Și acestea oferă patru semnături digitale luminoase diferite.

De asemenea, la fel ca la modelele Audi A8, Q8 și Q5, blocurile optice spate OLED digitale ale modelului Q7* încorporează un senzor de proximitate, ce funcționează în tandem cu sistemele de asistență. Astfel, dacă un alt vehicul se apropie din spate la mai puțin de doi metri de Q7* când acesta staționează, segmentele OLED se aprind automat în semn de avertizare. Printre funcțiile adiționale se numără luminile dinamice de semnalizare și diferite animații Coming home / Leaving home, ce impresionează cu designul adaptat semnăturii luminoase.

Noi elemente de decor, culori și jante completează portofoliul de dotări

Odată cu cea mai recentă actualizare a produsului, Audi a rafinat și gama de dotări oferite pentru Q7*. Cusăturile contrastante gri de pe tapițeriile scaunelor modelului de bază sunt acum incluse în dotarea standard. Există, de asemenea, nouă inserții decorative disponibile spre alegere. Noi decoruri în gama de dotări sunt: Natural Elm Burl Silver pentru modelul de bază, Matte Carbon Twill și Matte Brushed Aluminum cu embosare liniară argintie pentru modelul Q7* dotat cu pachetul sport S line, precum și pentru modelul SQ7 TFSI*.

Sunt, de asemenea, oferite acum clienților trei noi culori pentru exterior, ca sursă adițională de personalizare a automobilului. Pentru un aspect deosebit de sportiv, sunt disponibile acum noile culori metalizate pentru exterior Sakhir Gold, Ascari Blue și Chili Red. Dar clienții se vor bucura și de alte dotări noi, alături de noile culori. Gama de jante include acum cinci noi modele cu dimensiuni între 20 și 22 de inchi. Jantele de 21 de inchi sau mai mari pot fi comandate cu finisaj negru metalizat sau gri Silk mat cu inserții negru gloss sau negru metalizat diamond cut.

În baza actualizării modelului, Audi extinde și gama de aplicații oferite. Pentru prima dată, pasagerii pot folosi direct aplicații populare de la furnizori terți (de exemplu Spotify sau Amazon Music). Actualizările de software regulate și gama de aplicații ce este în continuă creștere permit o personalizare și mai accentuată a sistemului de infotainment. Sistemul modular de infotainment de generația a treia (MIB 3) a fost extins cu magazinul ce oferă un portofoliu de aplicații specifice pieței.

În ceea ce privește sistemele de asistență pentru șofer, un upgrade semnificativ a primit în special funcția de redare pe ecran a zonei din jurul mașinii. Audi virtual cockpit afișează la o calitate Full HD uimitoare, de pildă, avertizări la schimbarea benzii de circulație, avertizări pentru distanța față de alți participanți la trafic (camioane, autoturisme și motociclete), precum și funcția de asistență pentru intersecții și informații on-line din infrastructura de semaforizare. Alături de magazinul de aplicații și de noul afișaj pentru zona din jurul automobilului, upgrade-ul de produs extinde, de asemenea, dotarea standard cu care este echipat Q7*. Astfel, printre dotările standard oferite pentru motoarele V6 cu ardere internă se numără jantele din aliaj de 19 inch, pachetul gloss cu bare de plafon din aluminiu, o cameră video retrovizoare cu asistent pentru parcare Plus și asistentul pentru luminile de drum. Printre funcții se mai numără cotiera centrală Confort, interfața pentru smartphone cu magazin integrat pentru aplicații și Audi phone box.

Siguranță pe orice suprafață de rulare: noile suspensii cu ADN-ul Audi

Cum se face că simțim la volanul oricărui Audi că într-adevăr conducem un Audi? Această senzație unică este modul prin care marca cu patru inele își concretizează ADN-ul în caracteristicile sale dinamice, pentru toate modele sale, inclusiv, desigur și pentru Q7*. Manevrabilitatea modelului Q7* este definită prin cinci caracteristici: echilibru, stabilitate, control, precizie și ușurința condusului. Suspensia, direcția și trenul de rulare, precum și sistemele de frânare și de control joacă toate un rol esențial în asigurarea unei experiențe de condus sigure, cu manevrabilitate fermă, oferind totodată confort ridicat. Chiar și în dotarea standard cu suspensii cu arcuri de oțel optim echilibrate, Q7* asigură o experiență de condus rafinată. Q7* se pretează totodată și pentru tractarea remorcilor, putând tracta până la 3,5 de tone.

Opțional pot fi comandate și suspensiile pneumatice controlate electronic și dotate cu sistem de amortizare adaptiv continuu – suspensia pneumatică adaptivă sau suspensia pneumatică adaptivă sport (dotare standard pentru SQ7 TFSI). În funcție de preferințele șoferului și de situația de mers, suspensiile ajustează garda la sol cu până la 90 de milimetri, oferind, de asemenea, o funcție de control. Pe autostradă, suspensiile reduc automat garda la sol cu până la 30 de milimetri, în funcție de viteza curentă de deplasare și, respectiv cu 15 milimetri la suspensia pneumatică adaptivă sport. La condusul în off-road, funcția Lift a sistemului Audi drive select poate fi utilizată pentru a crește garda la sol cu până la 60 de milimetri la viteze reduse de deplasare. De asemenea, direcția integrală opțională (dotare standard pentru SQ7 TFSI*) asigură un nivel sporit de siguranță și confort. La viteze mici, roțile din spate virează cu până la cinci grade în direcția opusă. Acest lucru reduce raza de bracaj cu până la un metru și optimizează manevrabilitatea. În același timp, crește confortul pentru persoana de la volan, și stabilitatea este îmbunătățită la viteze mai mari, deoarece roțile din spate virează în acest caz în aceeași direcție ca roțile din față. Pachetul avansat de suspensie cu sistemul electromecanic activ de stabilizare anti-ruliu și direcție integrală este oferit adițional ca dotare opțională pentru V6 TFSI* și TDI*. Pentru a îmbunătăți manevrabilitatea modelului Q7* în situațiile de zi cu zi, cum ar fi la manevrarea în parcări, garaje publice sau în garajul de acasă, sistemul de direcție a fost optimizat pentru a putea fi controlat cu mai mare ușurință.

O altă dotare utilă este remote park assist plus, care folosește camera video în combinație cu radarul și senzorii cu ultrasunete pentru a manevra cu ușurință Audi Q7* pe locurile strâmte de parcare. Clienții pot controla manevra de parcare prin intermediul aplicației myAudi de pe smartphone-urile lor. Când sunt pregătiți să părăsească locul de parcare, clienții pot porni motorul din aplicația myAudi. Apoi automobilul va ieși autonom de pe locul de parcare, astfel încât șoferul și pasagerii să poată urca la bord confortabil.

Eficiente și puternice: motorizările

Gama de sisteme de propulsie începe de la motorul 45 TDI quattro (consum mixt de combustibil în l/100 km: 8,4-7,8; emisii CO₂ mixte în g/km: 220-204), ce este un propulsor diesel de trei litri care asigură o putere de 170 kW (231 CP) și oferă un cuplu impresionant de 500 Nm, disponibil pe intervalul generos de la 1.500, la 3.000 rpm. Astfel, la demarajul de pe loc, Audi Q7 45 TDI* (consum mixt de combustibil în l/100 km: 8,4-7,8; emisii CO₂ mixte în g/km: 220-204) accelerează la 100 km/h în doar 7,1 secunde. Viteza sa maximă este de 226 km/h. Urmează apoi în gamă motorul 50 TDI quattro (consum mixt de combustibil în l/100 km: 8,4-7,8; emisii CO₂ mixte în g/km: 220-204), care este o versiune mai puternică, de 210 kW (286 CP), cu un cuplu de 600 Nm. SUV-ul de talie mare sprintează astfel de la 0 la 100 km/h în 6,1 secunde și poate atinge o viteză maximă de 241 km/h. Audi Q7 55 TFSI* (consum mixt de combustibil în l/100 km: 11,0-10,1; emisii CO₂ mixte în g/km: 251-229) dispune de un motor pe benzină de 3,0 litri, cu injecție directă și cu șase cilindri, care furnizează 250 kW (340 CP). Acest motor oferă un cuplu maxim de 500 Nm, pe un interval larg de turații, între 1.370 și 4.500 rpm. Astfel, cu acest motor turbo pe benzină, Audi Q7* sprintează de la 0 la 100 km/h în doar 5,6 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h.

Toate motoarele V6 oferite pentru Audi Q7* impresionează cu capacitatea lor mare de tractare de până la 3,5 tone. Este mai mult decât suficient pentru tractarea de rulote de camping, remorci pentru transportul de cai, de pildă și alte asemenea. Toate motoarele funcționează împreună cu o transmisie tiptronic cu opt trepte, cu tracțiune integrală permanentă quattro și cu un sistem mild hybrid, care poate asigura un avantaj de consum de combustibil de până la 0,5 litri pentru 100 km la utilizarea cotidiană. Componentele cheie ale acestui sistem sunt bateria litiu-ion și un demaror cu alternator cu curea (BAS), care furnizează energie pentru sistemul electric principal de 48 V al SUV-ului. Între 55 și 160 km/h, Q7* poate rula liber cu motorul oprit timp de până la 40 secunde, atunci când șoferul ia piciorul de pe pedala de accelerație. După etapa de frânare, sistemul BAS pornește apoi din nou rapid motorul cu șase cilindri, fără a afecta confortul celui de la volan. Sistemul start-stop începe să funcționeze de la 22 km/h.

Dominant în orice situație: Audi SQ7 cu motor V8 TFSI pe benzină

Caracterul de sportiv este adânc înrădăcinat în genele noului SQ7 TFSI*, ce impresionează cu spoilerul său cu design nou din față și cu difuzorul expresiv din spate. Grila Singleframe se face remarcată în această variantă prin inserții verticale în formă de L și prin combinația sportivă de culori. Prizele de aer mai mari sunt prevăzute cu grile în formă de fagure. În mod caracteristic, Audi a optat pentru un look sportiv din aluminiu pentru carcasele oglinzilor exterioare, inserțiile grilei Singleframe și marginile prizelor de aer laterale. Aceeași combinație de culori este, de asemenea, utilizată și pentru inserția pragurilor laterale. Pentru SQ7 TFSI* pot fi, de asemenea, comandate pachetele de design Black și Black plus.

Ca parte a actualizării produsului, SQ7 TFSI (consum mixt de combustibil în l/100 km: 12,7-12,0; emisii CO₂ mixte în g/km: 290-272) este echipat acum cu motorul deja consacrat 4,0 TFSI, ce generează 373 kW (507 CP) și un cuplu de 770 Nm, cu transmisia rapidă tiptronic cu opt trepte și tracțiune integrală permanentă quattro. Cu acest motor, SQ7 TFSI* sprintează de la 0 la 100 km/h în 4,1 secunde și atinge o viteză maximă, limitată electronic, de 250 km/h. Ordinea de detonație 1-3-7-2-6-5-4-8 a motorului 4,0 TFSI ”compune” un sunet sportiv și distinctiv.

La sarcini mai mici, între 160 și 250 Nm și turații mai reduse, între 950 și 2.500 rpm la un cuplu maxim de 145 Nm, sistemul cylinder on-demand dezactivează cilindrii 2, 3, 5 și 8 în treptele superioare, prin oprirea injecției și a aprinderii și închiderea supapelor de admisie și evacuare. Procesul de dezactivare/reactivare durează doar câteva milisecunde și nu poate fi practic simțit de ocupanți mașinii. În modul cu patru cilindri, punctele de operare a cilindrilor activi trec la o sarcină mai mare, ceea ce sporește eficiența termică, în timp ce cilindrii dezactivați funcționează cu pierderi minime, similar cu arcurile pneumatice. Când șoferul apasă pedala de accelerație, cilindrii inactivi sunt activați instantaneu. Pentru a obține sunetul sportiv specific, pe cele două țevi exterioare de evacuare este instalată o clapetă de evacuare care modulează sunetul în funcție de sarcină și de turație.

Pentru o experiență de condus optimă, un automobil nu necesită numai motoare de primă clasă, ci și o suspensie remarcabilă. Pachetul avansat de suspensie include și diferențialul sport. În virajele abordate cu viteză mare, sistemul utilizează două ambreiaje multi-disc pentru a transfera cuplul între roțile din spate, alocând mai mult cuplu roții de pe exteriorul curbei, adică roții care are o aderență mai bună. Cunoscut sub denumirea de torque vectoring, acest sistem simplifică manevrabilitatea și îi crește precizia. La virarea sau accelerarea în viraje, SUV-coupe-ul sport de talie mare este efectiv împins în viraj, reducând la minimum tendința de subvirare. Cea de-a doua componentă a pachetului este sistemul electromecanic activ de stabilizare anti-ruliu eAWS. În acest caz, ambele punți sunt echipate cu un motor electric compact cuplat la o transmisie. Acesta împarte stabilizatorul în două jumătăți. La condusul în linie dreaptă, sistemul permite celor două jumătăți să funcționeze în cea mai mare parte independent una de cealaltă, ceea ce reduce mișcarea caroseriei pe drumurile denivelate. La condusul sportiv, însă, motorul electric face ca cele două jumătăți să se rotească în direcții opuse, funcționând astfel împreună ca o unitate. Aceasta înseamnă că automobilul se înclină în curbă mult mai puțin, iar răspunsul direcției devine mai precis.

eAWS este alimentat de un condensator super-performant, de 48 de volți. Unitatea compactă și ușoară de stocare a energiei, care poate absorbi și elibera multă energie electrică într-un timp foarte scurt, furnizează celor două motoare electrice o putere maximă de 1,5 kW pentru fiecare.

Audi SQ7 TFSI* iese de pe linia de producție cu jante de 20 de inch și pneuri de 285/45, ca dotare standard. Ca alternativă, sunt oferite și alte modele de jante de 21 și 22 de inchi. Discurile de frână de pe puntea față au un diametru de 400 milimetri; pe puntea spate discurile au 350 milimetri. Etrierele negre pot fi opțional vopsite în roșu și poartă la roțile din față emblema Audi S.

Adaptabil și spațios: interiorul

Atât variantele cu cinci locuri cât și cele cu șapte locuri ale modelelor Audi Q7* și SQ7 TFSI* combină imaginea de prestigiu cu utilitatea practică pentru cotidian. Datorită dimensiunilor generoase pentru lungime, spațiul la nivelul capului și al coatelor, atât pentru locurile din față cât și cele din spate, ambele variante ale modelului asigură un interior premium aerisit și extrem de spațios. În funcție de poziția scaunelor din spate, portbagajul versiunii cu cinci locuri oferă un volum între 780 de litri (spătarele în poziție normală) și 1.908 de litri (spătarele pliate). Hayonul este acționat electric în dotarea standard și poate fi opțional acționat și prin mișcarea piciorului. Opțional, Audi oferă și pachetul Rear Seat Plus ce permite ajustarea individuală a fiecăruia dintre cele trei scaune ale banchetei, la care pot fi modificate separat poziția longitudinală și înclinarea spătarului. Totodată astfel pot fi instalate și până la trei scaune pentru copii simultan, iar în spate este integrat un al treilea rând de locuri compus din două scaune pliabile electric.

* Consumul de combustibil, emisiile de CO₂ și clasele de eficiență sunt indicate ca intervale de valori deoarece acestea depind de anvelopele/roțile folosite, precum și de dotările alese.

Consumul de combustibil/electric și emisiile** modelelor menționate anterior:

Audi Q7 SUV 55 TFSI quattro Consum mixt de combustibil în l/100 km: 11,0 – 10,1; emisii CO2 mixte în g/km: 251 – 229

Audi Q7 SUV 45 TDI quattro Consum mixt de combustibil în l/100 km: 8,4 – 7,8; emisii CO₂ mixte în g/km: 220 – 204

Audi Q7 SUV 50 TDI quattro Consum mixt de combustibil în l/100 km: 8,4 – 7,8; emisii CO₂ mixte în g/km: 220 – 204

Audi SQ7 TFSI SUV quattro Consum mixt de combustibil în l/100 km: 12,7 – 12,0; emisii CO2 mixte în g/km: 290 – 272

**Consumul și emisiile comunicate au fost determinate conform metodelor de măsurare prevăzute de lege. De la 1 ianuarie 2022 ciclul de testare WLTP a înlocuit complet sistemul NEDC, ceea ce înseamnă că nu mai sunt disponibile valorile NEDC pentru automobilele care au primit omologările de tip ulterior.

Valorile nu se referă la un anumit autovehicul concret și nu sunt parte a ofertei, ci servesc exclusiv pentru compararea între diferitele tipuri de autovehicule. Dotările și accesoriile adiționale (componentele instalate suplimentar, anvelopele de alte dimensiuni, etc.) pot modifica parametrii relevanți ai autovehiculului, ca de ex. masa, rezistența la înaintare și coeficientul aerodinamic și, alături de condițiile meteo și de condițiile din trafic, pot influența consumul de combustibil, emisiile de CO₂ consumul de energie electrică și performanțele.

Având în vedere condițiile mai realiste de testare, valorile de consum și de emisii de CO₂ măsurate conform WLTP sunt, în multe cazuri, mai mari decât cele măsurate conform NEDC. Este posibil ca astfel să se modifice și regulile de taxare a automobilelor, începând cu 1 septembrie 2018.

Informații suplimentare cu privire la consumul oficial de combustibil și la emisiile de CO₂ oficiale pentru autoturismele noi sunt oferite în "Ghidul cu informații referitoare la consumul de combustibil, emisiile de CO₂ și consumul de energie electrică ale autovehiculelor noi", disponibil gratuit în toate punctele de vânzare ale Uniunii Europene.