Audi Logo
Stories of Progress
Menu

Performanțe avansate, agilitate crescută, expresivitate atractivă: noul Audi S3

  • Putere crescută la 333 CP și cuplu mărit la 420 Nm
  • Torque-splitter-ul și modul de condus dinamic plus sporesc agilitatea mașinii
  • Design expresiv și posibilitatea de a selecta semnăturile luminilor de zi

Ingolstadt, 9 aprilie 2024 – Oferind o mulțime de noi dotări și optimizări, varianta cea mai nouă a modelului Audi S3 este mai mult decât doar un simplu upgrade de produs: puterea crescută, torque-splitter-ul și multe alte tehnologii fascinante asigură performanțe dinamice extraordinare și manevrabilitate agilă. Vizual, A3 își etalează caracterul dinamic accentuat prin designul frontal expresiv, difuzorul sportiv și sistemul de evacuare performance cu patru terminații. Audi S3 va fi oferit în variantele Sportback și Sedan.

Performanțe și mai ridicate: 2,0 TFSI generează 333 CP

Generând 245 kW (333 CP) și respectiv 420 Nm , S3 este mai puternic ca niciodată. Ca urmare a actualizării de produs, motorul 2,0 TFSI beneficiază de o creștere de putere de 23 CP, precum și de o creștere a cuplului cu 20 Nm. Rezultatul: tracțiune fără ezitare și accelerație fantastică. Astfel, S3 accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 4,7 secunde. Cuplul maxim este disponibil pe o plajă largă de turații, de la 2.100 la 5.500 rpm. Viteza maximă este limitată la 250 km/h. Și motorul și transmisia beneficiază de reglaje mai sportive: când mașina se deplasează la viteză constantă și accelerația este redusă sau medie, la o sarcină parțială, turbosuflanta pre-alimentată menține o turație constantă. În combinație cu clapeta de reglare a debitului, care este deschisă în timpul fazelor de rulare liberă, aceasta îmbunătățește simțitor performanțele. Transmisia S tronic cu 7 trepte permite acum demaraje mai spontane, datorită cuplului de demaraj crescut, ceea ce este posibil prin comprimarea și mai puternică a pachetului de discuri al ambreiajului respectiv. Mai mult, timpii de schimbare a treptelor de viteză sub sarcină maximă au fost reduși la jumătate, iar turația a fost mărită la sarcină parțială, atunci când transmisia funcționează în modul D. Drept urmare, reacția a fost considerabil optimizată.

Conduită și mai dinamică: sistemul de tracțiune quattro cu torque-splitter

Urmând exemplul modelului RS 3, și modelul S3 oferă acum torque-splitter-ul ce crește agilitatea și stabilitatea automobilului, permițând distribuția complet variabilă a cuplului între roțile din spate. Splitter-ul face uz de câte un ambreiaj multi-disc controlat electronic pe fiecare arbore de transmisie pentru a asigura distribuirea optimă a cuplului pe puntea spate, între roata aflată pe interiorul virajului și cea de pe exterior, în funcție de situația de mers și de modul Audi drive select care este activ.

Caracter și mai emoțional: modul dinamic plus al sistemului Audi drive select

Audi drive select oferă șase moduri diferite de condus, pentru ca cei de la volan să beneficieze de o gamă largă de experiențe, de la condusul confortabil, la condusul extrem de dinamic. Alături de modurile deja familiare (auto, confort, dinamic, individual și eficient), actualizarea modelului S3 aduce și noul mod dinamic plus, care, după cum o sugerează și denumirea, asigură caracteristici dinamice avansate. În acest sens, torque-splitter-ul trimite cuplul maxim posibil către puntea spate și către puntea de pe exteriorul virajului, inducând tendința de supravirare. Sistemul de control electronic al stabilității (ESC) se activează automat în modul sport. Intervențiile modeste ale sistemului ESC asigură o experiență dinamică și mai intensă și fascinantă pe suprafețele de rulare cu diferiți coeficienți de frecare. Pentru modul dinamic plus au fost implementate, de asemenea, reglaje speciale pentru motor și transmisie. Astfel, în comparație cu modul dinamic, turația de ralanti a motorului 2,0 TFSI crește cu 200 rpm, la 1.300 rpm, optimizând și mai mult performanțele extreme. Răspunsul accelerației devine chiar și mai direct. Alături de timpii mai scurți de schimbare a treptelor de viteză, transmisia mai contribuie și la creșterea agiității prin schimbarea întârziată în treapta superioară, respectiv schimbând mai devreme în treapta inferioară.

Precizie și mai ridicată: suspensiile optimizate

Brațele triunghiulare cu lagăre mai rigide și noii pivoți ce permit un unghi negativ de cădere mai mare asigură un răspuns optimizat al direcției și optimizează controlul lateral, ceea ce înseamnă aderență crescută și agilitate sporită în viraje. În mod corespunzător, direcția progresivă optimizată ajută, la rândul său, mașina să vireze cu o precizie și mai mare,mai ales în poziția de mijloc, direcția a cărei raport se adaptează în funcție de unghiul de virare este mai centrată, fiind astfel optimizată manevrabilitatea. Suspensiile sport S sunt incluse în echiparea standard a modelor S3 și reduc garda la sol cu 15 milimetri. Același lucru este valabil și pentru suspensiile sport S cu amortizoare adaptive opționale care au fost special ajustate pentru torque-splitter și modurile Audi drive select respective. Este, de asemenea, utilizată o nouă generație a sistemului de control electronic al stabilității. A fost, de asemenea, optimizată și funcția de control individual al cuplului pentru fiecare roată, funcțe ce frânează ușor cele două roți aflate pe interiorul virajului, precum și răspunsul sistemului de tracțiune și cel al sistemului de frânare. În general, setările sistemelor de control al suspensiilor specifice modelului S3 permit condusul mai dinamic și abordarea mai dinamică a virajelor. Manevrabilitatea optimizată înseamnă totodată stabilitate optimizată în situațiile-limită.

Aderență crescută: noile anvelope de 19 inchi

Audi S3 dispune în dotarea standard de jante de 18 inchi cu anvelope de 225/40. Opțional sunt disponibile două jante de 19 inchi cu anvelope de 235/35, inclusiv anvelope performance, ce optimizează manevrabilitatea pe drum uscat și susțin performanțele sistemului de frânare. O noutate absolută în gamă: anvelopele sport Falken. Anvelopele acestea oferă o aderență deosebit de ridicată și o traiectorie fermă, în special pe drum uscat. Mai mult, anvelopele Falken clasa D permite o manevrabilitate foarte precisă pe întregul interval de viteze.

Putere de frânare mărită: discuri mai mari de frână

Caracteristici dinamice accentuate înseamnă, de asemenea, cerințe crescute față de sistemul de frânare. Din acest motiv, modelul S3 actualizat a fost echipat cu discuri de frână ventilate mai mari pe puntea față. Acestea sunt, de asemenea, perforate, pentru un design și mai spectaculos. Discurile din oțel de 18 inchi au diametrul de 357 mm și au grosimea cu 4 mm mai mare, și anume de 34 mm.

Noi sunt și etrierele de frână cu două pistoane montate pe puntea față. Acestea îmbunătățesc și mai mult performanțele de frânare, la fel ca plăcuțele mai mari și suprafața de frecare mai mare a discurilor care suportă o temperatură semnificativ mai mare și, prin urmare, suportă o sarcină mai mare.

Design mai expresiv și mai progresist

În urma actualizării, designul Audi S3 a devenit mai sportiv și mai tăios. Grila Singleframe hexagonală fără ramă etalează o nouă structură și este mult mai lată și mai puțin înaltă. Elementele de design în formă de L accentuează grila mare, alături de prizele de aer laterale mari și angulare, toate menite să sublinieze caracterul dinamic al modelului S3. Spoilerul frontal marcant, cu cele două elemente verticale inspirate din motorsport face legătura dintre prizele de aer și reduce vizual înălțimea mașinii.

De asemenea, în partea din spate, mașina beneficiază de o bară de protecție nouă, ce îi accentuează alura dinamică. Structura grilei Singleframe cu aripioarele distinctive în formă de L este reflectată și în masca negru gloss de deasupra difuzorului din spate. Acesta este împărțit în două, în maniera specifică modelelor S, ceea ce creează un design deosebit de sportiv în combinație cu reflectoarele verticale laterale care sunt elemente de design specific modelelor RS. Designul dinamic este completat de cele patru terminații ale sistemului de evacuare care sunt o altă dotare caracteristică gamei S. Sistemul de evacuare performance opțional, ce generează un sunet foarte voluminos, dispune de un amortizor de sunet de titan.

Designul progresist al modelului este accentuat și de noile culori metalizate deosebit de expresive, ca, de pildă, Verde District, Albastru Ascari și Roșu Progressive. Pentru prima dată, culoarea Gri Daytona este oferită și în variantă mată.

Varietate și mai mare: până la patru semnături luminase selectabile pentru luminile de zi

Asemeni grilei Singleframe cu design nou, și designul farurilor este mult mai aplatizat, ceea ce accentuează vizual lățimea mașinii. Elementele compuse din 24 de pixeli ce asigură luminile de zi de la farurile LED și farurile Matrix LED sunt acum dispuse pe trei rânduri în partea de sus a carcasei. Pentru prima dată în gama A3, până la patru semnături luminoase pentru luminile de zi pot fi selectate din MMI, după preferințele celui de la volan. ”Astfel, clienții noștri beneficiază de opțiuni și mai ample de personalizare, putându-și schimba zilnic look-ul mașinii lor. Semnăturile au menirea de a accentua agilitatea mașinii, dar și alura sa hotărâtă,” a explicat Cesar Muntada, Directorul Design Light Experience de la AUDI AG. ”Aceleași principii au fost aplicate și în privința scenariilor luminilor coming home / leaving home care au designul diferit pentru fiecare semnătură.” Blocurile optice din spate dispun la rândul lor de un nou design și de un nou scenariu pentru luminile coming home / leaving home.

Carismă aparte: interiorul

Pentru a corespunde personalității puternice a designului exterior, și interiorul a fost semnificativ actualizat. Astfel aici au fost introduse mai multe modificări, de la designul selectorului transmisiei, la gurile de ventilație și inserțiile decorative din material textil, precum și noile lumini pentru interior. Toate aceste elemente sunt detaliate și finisate cu precizie, subliniind look-ul progresist și foarte tehnic al automobilului. Sistemul de iluminare ambientală Plus inclus în dotarea standard adaugă accente în compartimentul de depozitare din fața selectorului transmisiei, precum și pe portiere și în zona de la picioare. Odată cu actualizarea modelului, au fost introduse și lumini de contur și pentru consola centrală și la suportul pentru pahare. Un alt nou element de design ce atrage privirile este panoul îmbrăcat în material textil de la portierele față, ce a fost perforat cu laser în 300 de puncte. Cele cinci segmente ale panoului portierei sunt iluminate de sursa de lumină integrată în spatele panoului, iar datorită mărimilor diferite ale elementelor, se creează un flux dinamic de lumină, vizibil inclusiv la încuierea și descuierea automobilului. Astfel, ocupanții mașinii se vor bucura de experiențe de design cu adevărat inedite.

Interiorul modelelor S3 se face remarcat prin nuanțele închise la culoare, marcate cu câteva accente argintii. Plafonul interior negru, pedalierul din oțel inoxidabil, pragurile portierelor iluminate și rafinate cu inserții de aluminiu și cu emblema S, precum și decorul interior cu design de aluminiu accentuează toate caracterul sportiv al automobilului. Cotierele acoperite cu piele artificială și sistemul de aer condiționat cu reglaje pe 2 zone sunt incluse în dotarea standard. Teșit în partea de jos, volanul sport-contur cu trei spițe și îmbrăcat în piele dispune de butoane multifuncționale și de noile padele cromate. Scaunele sport cu tetiere integrate și cu secțiuni laterale pronunțate asigură suport lateral optim. Alături de materialul Dinamica din microfibră, acum este disponibil și un nou material textil tehnic texturat pentru inserțiile decorative, precum și aluminiu și fibră de carbon.

Funcționalități avansate: integrarea aplicațiilor și a funcțiilor on-demand

S3 este un automobil digitalizat și conectat, datorită numeroaselor servicii connect, a funcțiilor on-demand și a magazinului de aplicații. În dotarea standard sunt incluse, printre altele, radioul digital DAB+ și display-ul tactil de 10,1 inchi și dispozitivul pentru încărcarea inductivă a smartphone-urilor. Alături de cele 2 port-uri USB-C frontale din consola centrală, dotarea standard mai cuprinde și două porturi adiționale în spate.

Printre dotările opționale se mai numără și MMI navigation plus, alături de portofoliul complet de servicii connect și de accesul la magazinul de aplicații, care îi permite șoferului să folosească o gamă mai largă de aplicații, direct pe display-ul automobilului. Aplicațiile selectate sunt instalate direct în sistemul de infotainment al automobilului, astfel că nu mai e nevoie de utilizarea indirectă, prin intermediul smartphone-ului. Utilizatorii pot, de asemenea, interacționa și prin comandă vocală cu aplicațiile lor. Funcțiile on-demand asigură un grad foarte ridicat de flexibilitate. Astfel, chiar și după achiziția și livrarea automobilului, pot fi adăugate până la cinci funcții adiționale separate de infotainment și confort prin intermediul aplicației myAudi.

Sub rezerva modificărilor: valorile finale vor fi disponibile odată cu startul oficial al măsurilor de comunicare, din 9 aprilie 2024.