Audi Logo
Menu

Când un model își atinge nivelul maxim: noul Audi RS 6 Avant GT

  • Inconfundabil: cu capota și aripile din carbon și jantele din aliaj de 22 de inchi cu design distinctiv
  • Caracteristici dinamice avansate: cu suspensiile coilover reglabile, anvelope de înaltă performanță și diferențial sport quattro optimizat
  • Exclusivitate garantată: doar 660 de unități pentru întreaga lume și folii decorative inspirate de legendarul Audi 90 quattro IMSA GTO

Neckarsulm/Ingolstadt, 6 februarie 2024 – Modelul ediție specială Audi RS 6 Avant GT* este, fără doar și poate, vârful de lance al gamei, beneficiind de numeroase detalii exclusive, atât la exterior cât și la interior. Eleronul impresionant ce permite și trecerea aerul, difuzorul redesenat și jantele de 22 de inchi cu design distinctiv îi confirmă poziționarea în vârful gamei. La interior impresionează scaunele tip scoică de calitate superioară, combinația proaspătă de culori și numerele unice de pe consola centrală. Suspensiile coilover reglabile sunt rezervate exclusiv modelului special RS 6 Avant GT*, iar diferențialul quattro sport special ajustat de pe puntea spate asigură experiențe dinamice ieșite din comun. Motorul cu opt cilindri în V beneficiază de dublă supraalimentare, generând 463 kW (630 CP) și respectiv un cuplu de 850 Nm între 2.300 și 4.500 rpm (consum mixt de combustibil în l/100 km**: 12,7 - 12,2 (WLTP); emisii mixte de CO2 în g/km**: 289 – 277 (WLTP).

Ideea modelului Audi RS 6 Avant GT* datează încă din 2020, luând naștere din proiectul conceptcar-ului RS 6 GTO, realizat atunci de ucenicii Audi. 12 ucenici din departamentele caroserie și construcție auto, mecanică auto, vopsitorie și fabricare scule au colaborat la acest proiect, lucrând timp de 6 luni cu ajutorul diviziei Audi Design. Ei s-au inspirat cel mai mult de la legendara mașină de curse Audi 90 quattro IMSA GTO din 1989. Rezultatul a arătat cum tinerele talente își pot aduce contribuția în companie, chiar și deja din timpul uceniciei.

Un look fără egal

Noul Audi RS 6 Avant GT* se face imediat remarcat între celelalte modele din gama RS 6 Avant* și RS 6 Avant*, grație look-ului impresionant, bazat pe prototipul RS 6 GTO. Astfel, partea frontală este în mod evident inspirată de conceptcar-ul RS 6 GTO. Grila Singleframe și prizele de aer sunt integral finisate în negru high-gloss, astfel că mașina pare mai joasă și mai lată. Blade-urile verticale de la masca frontală, noua grilă a radiatorului și splitter-ul frontal impunător integrat în bara de protecție accentuează și mai pregnant look-ul dinamic al mașinii. Pentru prima dată, Audi Sport GmbH nu doar că folosește o capotă frontală cu design absolut nou, ci totodată o realizează în premieră din fibră de carbon. Finisajele unice atrag atenția asupra carbonului utilizat pentru capotă și sunt încadrate în manieră impresionantă de culoarea caroseriei. Prizele de aer integrate după roțile mari cu jante de 22 de inchi reduc presiunea de aer în pasajele roților și optimizează răcirea frânelor. Asemeni capotei, și aripile sub care sunt integrate roțile mari sunt realizate în premieră integral din fibră de carbon, reprezentând un element special pentru automobil, dar totodată și o realizare specială pentru divizia Audi Production.

Profilul este marcat de inserțiile din aripi, de carcasele oglinzilor exterioare din carbon gloss și de jantele de 22 de inchi cu design în 6 spițe, create anume pentru RS 6 Avant GT*. În partea din spate, ediția specială impresionează cu înscrisul negru “RS 6 GT”, cu hayonul special adaptat la restul designului, cu pragul de încărcare coborât vizual, difuzorul funcțional cu un reflector centrat vertical ce face ca automobilul să pară chiar și mai lat, dar și cu eleronul dublu distinctiv, inspirat din motorsport. Eleronul a fost preluat aproape 1 la 1 de la conceptcar-ul ucenicilor. Petru prima dată în istoria modelului RS 6 Avant*, barele de plafon au fost îndepărtate, pentru a da naștere unei siluete și mai aplatizate și sportive.

Clienții pot alege pentru RS 6 Avant GT* folii decorative exclusive, în două culori. Prima variantă de colantare disponibilă în combinație cu vopseaua exterioară Arkona White, combină culorile tradiționale Audi Sport, și anume negru, gri și roșu. Emblemele modelului aplicate în partea din față și în cea din spate a automobilului sunt finisate, de asemenea, în aceste culori. Când clientul alege această combinație de culori, jantele cu designul distinctiv specific vor avea finisaj alb high-gloss. Ca alternativă, pot fi comandate foliile negre cu tonuri de gri, împreună cu culoarea exterioară Nardo Gray sau Mythos Black. Audi Sport GmbH oferă în acest caz și jante asortate, negre high-gloss sau negre mat. Cele patru inele ale siglei mărcii aplicate pe grila Singleframe a radiatorului și pe hayon sunt negre ca dotare standard, la fel ca înscrisul cu denumirea modelului. Pentru caroserie sunt disponibile următoarele culori: Arkona White, Nardo Gray, Chronos Gray metalizat, Madeira Brown metalizat și Mythos Black metalizat.

RS 6 Avant GT* iese de pe linia de producție cu pachetul RS Design Plus inclus în dotarea standard. Interiorul negru este rafinat cu numeroase accente finisate în combinația exclusivă cupru cu roșu, de exemplu la cusăturile de pe volan, elementele laterale ale consolei centrale, cotiera centrală și cotierele de pe portiere, precum și covorașele ce poartă înscrisul “RS 6 GT”. Noile scaune tip scoică acoperite cu piele și microfibră Dinamica poartă înscrisul “RS 6 GT” sub tetiere și sunt finisate în aceeași combinație de culori. Cusăturile în formă de fagure de pe centrul scaunelor strălucesc în nuanța Roșu Express, iar cusăturile de pe scaunele-scoică sunt realizate în nuanța cuprului. Cotierele, planșa de bord, consola centrală inclusiv secțiunile laterale și bandourile decorative de pe portiere sunt acoperite cu microfibră Dinamica Black, în timp ce inserțiile decorative sunt acoperite cu microfibră Dinamica Deep Black. Sunt oferite opțional și inserții decorative de carbon cu structură poroasă. Centurile de siguranță atrag imediat privirile fiind complet finisate în roșu carmin. Un detaliu cu adevărat special este numărul de serie limitată aferent fiecărui automobil dintre cele 660 de exemplare și aplicat pe consola centrală.

Performanțe avansate

Noul RS 6 Avant GT* generează 463 kW (630 CP) și un cuplu maxim de 850 Nm (consum combustibil mixt în l/100 km**: 12,7 - 12,2 (WLTP); emisii mixte de CO2 în g/km**: 289 – 277 (WLTP). Aceasta înseamnă o creștere de 22 kW (30 CP) și 50 Nm față de modelul de bază RS 6 Avant* (consum combustibil mixt în l/100 km: 12,7 – 12,1; emisii CO2 mixte în g/km: 289 – 276). Vârful de lance al gamei sprintează de la 0 la 100 km/h (consum combustibil mixt în l/100 km:** 12,7 - 12,2 (WLTP); emisii mixte de CO2 în g/km**: 289 - 277 (WLTP)) în 3,3 secunde, adică mai repede cu 0,3 secunde decât RS 6 Avant*. RS 6 Avant GT* accelerează de la 0 la 200 km/h în doar 11,5 secunde, ceea ce înseamnă cu 0,5 secunde mai rapid decât RS 6 Avant*. Viteza maximă standard este de 305 km/h, iar de reducerea vitezei se ocupă frânele ceramice RS incluse în dotarea standard.

Puterea generată de motorul 4,0 TFSI este transmisă către sistemul de tracțiune integrală permanentă quattro prin intermediul transmisiei Tiptronic cu opt trepte și timpi optimizați de schimbare a treptelor ce este, de asemenea, inclusă în dotarea standard. La fel ca RS 6 Avant performance*, și RS 6 Avant GT* este echipat cu cea mai nouă versiune a diferențialului blocabil central. Fiind deosebit de ușor și compact, diferențialul transferă cuplul către puntea din față și la cea din spate în raport 40:60. Dacă roțile derapează, sistemul trimite automat mai mult cuplu către puntea ce beneficiază de o mai bună tracțiune. Astfel sistemul poate distribui până la 70% din cuplu către puntea față și până la 85% către puntea spate. Diferențialul central optimizat contribuie la rafinarea caracteristicilor dinamice ale automobilului, permițând abordarea cu mai mare precizie a virajelor și reducerea subvirării în situații-limită.

Pentru a distinge ediția specială și mai clar de celelalte modele RS, diferențialul sport quattro de pe puntea spate a fost special ajustat pentru RS 6 Avant GT*. Noii parametri astfel asigurați potențează agilitatea și accentuează partea din spate în modul Dynamic. Clienții se vor bucura astfel de o manevrabilitate mai sportivă, mai neutră și de mai mare precizie. Pentru prima dată și exclusiv pentru RS 6 Avant GT*, în dotarea standard sunt incluse suspensiile coilover reglabile. Astfel garda la sol este redusă cu 10 milimetri în comparație cu RS 6 Avant* și este asigurată combinația perfectă între dinamism și confort. Rata de amortizare mai mare, amortizoarele ajustabile în 3 direcții și stabilizatoarele mai rigide (cu 30% mai rigide în față și cu 80% în spate) asigură un ruliu mai redus al caroseriei și contribuie la rândul său la creșterea plăcerii condusului. La bord se află chiar și sculele și instrucțiunile necesare pentru realizarea ajustărilor dorite. Ca alternativă, clienții pot comanda suspensia sport RS Plus cu Dynamic Ride Control (DRC) sau suspensia pneumatică adaptivă.

Noile anvelope Continental “Sport Contact 7” 285/30 R22 de înaltă performanță asigură aderența necesară pentru condusul dinamic. Anvelopele asigură o ținută mult mai fermă pe șoseaua umedă sau uscată și reduc subvirarea în virajele abordate dinamic, ceea ce se traduce printr-o manevrabilitate de ansamblu mult mai precisă pe întregul interval de turații. Adițional, cu noile anvelope, distanța de frânare este cu până la 2 metri mai scurtă la frânarea de la 100 la 0 km/h.

Manufactură premium

Un alt aspect prin care RS 6 Avant GT* se deosebește de modelele uzuale RS 6 Avant*, constă în faptul că GT nu este asamblat integral în fabrica din Neckarsulm. După lucrările de tinichigerie și vopsitorie, cele 660 de exemplare ajung în Böllinger Höfe, unde Audi R8, Audi e-tron GT quattro* și RS e-tron GT* sunt asamblate în producția de serie limitată. Aflată în apropierea fabricii Audi din Neckarsulm, această unitate extrem de flexibilă este unică în cadrul Grupului, oferind astfel condițiile optime pentru finisarea noului Audi RS 6 Avant GT*. Șapte angajați specializați ce au experiență avansată efectuează lucrările finale de asamblare, la cele trei stații de lucru special create pentru această ediție specială. Fiecare automobil în parte va avea nevoie de câte o zi întreagă de lucru aici. Detaliile specifice gamei GT sunt toate instalate manual pentru fiecare dintre cele 660 de unități RS 6 Avant GT* produse la nivel mondial. Printre aceste detalii se numără capota motorului, aripile, pragurile, eleronul dublu, măștile față și spate și suspensiile coilover reglabile.

Producția de la unitatea Böllinger Höfe are amprentă netă de carbon neutră1. În acest scop, Audi folosește energie electrică ecologică și căldură din surse regenerabile, ceea ce reprezintă un reper important atât pentru unitatea din Neckarsulm, cât și pentru întreaga marcă. Emisiile de CO₂ ce nu pot fi evitate prin utilizarea unor surse regenerabile de energiei sunt compensate prin proiecte certificate climatic de creditare a carbonului. Astfel, compania contribuie semnificativ la obiectivul său Mission:Zero, proiectul Audi ecologic pentru o producție sustenabilă.

Consumul de combustibil și emisiile** modelelor menționate anterior:

Audi RS 6 Avant GT Consum mixt de combustibil în l/100 km: 12,7 – 12,2; emisii CO2 mixte în g/km: 289 – 277

Audi RS 6 Avant performance Consum mixt de combustibil în l/100 km: 12,7 – 12,2; emisii CO2 mixte în g/km: 289 – 277

Audi RS 6 Avant Consum mixt de combustibil în l/100 km: 12,7 – 12,1; emisii CO2 mixte în g/km: 289 – 276

Audi e-tron GT quattro Consum mixt de energie electrică în kWh/100 km: 21,6 - 19,6 (WLTP); emisii mixte de CO₂ în g/km: 0 (0)

Audi RS e-tron GT Consum mixt de energie electrică în kWh/100 km: 22,1 - 19,8 (WLTP); emisii mixte de CO₂ în g/km: 0 (0)

* Valorile generice privind consumul de combustibil/consumul electric și emisiile pentru toate modelele menționate, conform dotărilor disponibile pe piața din Germania, sunt indicate în lista de la finalul acestui comunicat de presă.

** Consumul și emisiile comunicate au fost determinate conform metodelor de măsurare prevăzute de lege. De la 1 ianuarie 2022 ciclul de testare WLTP a înlocuit complet sistemul NEDC, ceea ce înseamnă că nu mai sunt disponibile valorile NEDC pentru automobilele care au primit omologările de tip ulterior.

Valorile nu se referă la un anumit autovehicul concret și nu sunt parte a ofertei, ci servesc exclusiv pentru compararea între diferitele tipuri de autovehicule. Dotările și accesoriile adiționale (componentele instalate suplimentar, anvelopele de alte dimensiuni, etc.) pot modifica parametrii relevanți ai autovehiculului, ca de ex. masa, rezistența la înaintare și coeficientul aerodinamic și, alături de condițiile meteo și de condițiile din trafic, pot influența consumul de combustibil, emisiile de CO₂ consumul de energie electrică și performanțele.

Având în vedere condițiile mai realiste de testare, valorile de consum și de emisii de CO₂ măsurate conform WLTP sunt, în multe cazuri, mai mari decât cele măsurate conform NEDC. Este posibil ca astfel să se modifice și regulile de taxare a automobilelor, începând cu 1 septembrie 2018.

Informații suplimentare cu privire la consumul oficial de combustibil și la emisiile de CO₂ oficiale pentru autoturismele noi sunt oferite în "Ghidul cu informații referitoare la consumul de combustibil, emisiile de CO₂ și consumul de energie electrică ale autovehiculelor noi", disponibil gratuit în toate punctele de vânzare ale Uniunii Europene.

1 Audi înțelege prin emisii nete zero de carbon situația în care, după ce au fost epuizate toate măsurile posibile de reducere a emisiilor de carbon, Audi compensează emisiile de carbon ale produselor și activităților Audi și/sau emisiile ce nu pot fi încă evitate de-a lungul lanțului de aprovizionare, producție și reciclarea automobilelor Audi prin proiecte voluntare de compensare implementate pe întreg globul. În acest context, nu sunt luate în calcul emisiile de carbon generate în timpul etapei de utilizare a unui automobil, adică din clipa în care este livrat clientului.