Audi Logo
Stories of Progress
Menu

Design expresiv și o nouă tehnologie de iluminare - Audi Q8, reinventat

  • Caracterul puternic al sistemelor optice oferă un nivel ridicat de recunoaștere pentru vârful de lance al gamei de SUV-uri Audi
  • Digitalizarea permite personalizarea farurilor și a luminilor de spate
  • Gama de echipamente cu noi culori exterioare, jante și inserții decorative subliniază aspectul dinamic și elegant

Ingolstadt, 06 septembrie 2023 - Audi reinventează modelul reprezentativ al familiei Q cu un design nou și tehnologie de ultimă generație. Estetica revizuită a exteriorului cu noi măști de față și de spate accentuează caracterul puternic al automobilului.

Pachetul S line oferit opțional pentru exterior îi va fermeca pe cei care își doresc un și mai pronunțat caracter sportiv pentru automobilul lor. Pentru prima dată, Audi echipează SUV-ul Q8* cu faruri Audi Matrix LED HD, ce dispun inclusiv de un fascicul laser pentru faza lungă. De asemenea, farurile dispun de lumini de zi digitale, iar utilizatorii pot selecta semnalele luminoase în funcție de preferințe.

Gama extinsă de faruri este completată cu patru variante de design pentru luminile de spate digitale OLED personalizabile. Pozițioarea automobilului în vârful gamei Q este confirmată de noile modelele de jante și inserții decorative, precum și de noile culori și de cusături decorative ale tapițeriei.

Design interior minimalist, generos, spectaculos

SUV-ul coupe elegant și sportiv Audi Q8* se face remarcat cu un design deosebit de expresiv. Cu formele sale clare, suprafețele generoase și volumele evidențiate, Q8* are o alură accentuat dinamică. Consolele scurte și ampatamentul lung creează proporții sportive, elegante, care pot fi subliniate prin culori exterioare și jante distinctive.

Inconfundabilă, verticală și emanând o forță impunătoare, grila Audi Singleframe cu design octogonal atrage acum atenția și cu inserții verticale. Acestea sunt dispuse în formă de lacrimă în varianta de bază a exteriorului și desenează litera L atunci când automobilul este echipat cu pachetul S line exterior, precum și în varianta de motorizare SQ8 TFSI*. Astfel devine evident încă de la prima privire că modelul Q8* aparține vârfului gamei Audi, aceste elemente diferențiindu-l în mod vădit de modelele A.

Alura impunătoare a modelului Q8* este subliniată de noile prize de aer proeminente, integrate în mod evident în arhitectura de bază a mașinii.

Audi a redus sistematic elementele decorative, pentru a crea un design și mai purist. Pentru a distinge de la prima vedere diferitele variante de echipare, adică versiunea de bază, pachetul exterior S Line și modelul S, scutul de sub automobil, decorul de pe portiere și difuzorul sunt finisate în nuanțe contrastante, ce îi subliniază automobilului aspectul său robust de mașină de off-road.

Nou pentru toate motorizările Audi Q8* este un sistem de evacuare cu terminații cu finisaje premium, deosebit de atractive. Pachetul S line exterior este inspirat acum și mai evident de SQ8 TFSI1 și se evidențiază cu prizele de aer accentuate din bara de protecție din față.

Grila Singleframe va atrage atenția cu finisajul cromatic diferențiat. Pachetele opționale de design Black și Black plus desenează accente marcante la exterior, în jurul grilei Audi Singleframe, la ramele geamurilor laterale și barele de protecție din față și din spate. Mai mult, masca grilei Singleframe este finisată în negru lucios.

Farurile inovatoare cu tehnologie HD Matrix LED și cu Audi laser light, precum și luminile digitale de zi poziționate pe marginea orizontală superioară conferă modelului Q8* o expresie și mai impunătoare. În combinație cu blocurile optice spate digitale OLED, care sunt disponibile pentru prima dată pentru Q8*, devine și mai clar caracterul premium al acestui automobil. În partea din spate, o bandă de lumini cu LED-uri, împreună cu un bandou negru lucios și cu inelele Audi integrate creează legătura dintre blocurile optice OLED digitale, trasând un element distinctiv, extins pe întreaga lățime a mașinii.

Q8* etalează și un nou element modern de corporate identity al mărcii Audi: astfel, inelele au acum un design nou, bidimensional, care a fost lansat odată cu Q8 e-tron* și impresionează vizual prin precizia mai mare a detaliilor lor. În loc de crom, cele patru inele noi sunt finisate în alb și negru contrastant. Ca partea a pachetului opțional de dotare, albul inelelor este înlocuit cu un gri închis, care arată totuși similar cu negrul lucios. Pe montantul B al modelului Q8* a fost acum aplicată și denumirea modelului, a derivatului și a tehnologiei utilizate.

Un nou fel de personalizare: farurile și blocurile optice din spate

Ca dotare standard, drumul din fața modelului Q8* este iluminat de farurile cu LED-uri de mare intensitate. Farurile Matrix LED sunt disponibile opțional. Sunt, de asemenea, disponibile și farurile HD Matrix LED cu Audi laser light. Fiecare far dispune în acest caz de 24 de LED-uri și de o diodă laser de mare putere. Acest tip de faruri poate fi imediat recunoscut datorită luminii ambientale albastre încorporate în faruri. Lumina laser se activează începând de la 70 km/h și mărește semnificativ distanța de iluminare a fazei lungi. O noutate pentru farurile din vârful gamei sunt semnăturile digitale ale luminilor de zi.

Acestea conferă modelului Q8* un aspect caracteristic și inconfundabil, permițând utilizatorului să selecteze una dintre cele patru semnături luminoase individuale din sistemul MMI. Dar nu numai gama extinsă de funcții ale farurilor este nouă, ci și designul lor este, de asemenea, înnoit. Poziționarea la înălțime mai mare a luminilor de zi creează pentru întregul automobil Q8* impresia vizuală de lățime și mai mare și desenează, de asemenea, o legătură fluidă și formală între faruri și grila Singleframe. Pentru prima dată, modelul Q8* poate fi echipat ca dotare opțională, de asemenea, cu blocuri optice spate OLED digitalizate mari (OLED = diodă emițătoare de lumină organică). Și acestea oferă patru semnături digitale luminoase diferite, în combinație cu farurile.

La fel ca la modelele Audi A8 și Q5, blocurile optice spate OLED digitale ale modelului Q8* încorporează un senzor de proximitate, ce funcționează în tandem cu sistemele de asistență. Astfel, atunci când vehiculele din spate se află la mai puțin de doi metri de un Q8* staționat, unitățile de control declanșează activarea tuturor segmentelor OLED digitale. Printre funcțiile adiționale se numără luminile dinamice de semnalizare și diferite animații Coming home / Leaving home.

Decor, culori, jante: dotările potrivite pentru toate gusturile

Odată cu cea mai recentă actualizare a produsului, Audi a rafinat încă o dată și gama de dotări oferite pentru Q8*. Cusăturile contrastante gri de pe tapițeriile scaunelor modelului de bază sunt acum incluse în dotarea standard. Există, de asemenea, nouă inserții decorative disponibile spre alegere. Variantele noi sunt: decorul Fine Grain Ash Natural Silver pentru modelul standard, Carbon Twill Matt și Aluminium Linear Silver Grey pentru varianta Q8* echipată cu pachetul S line sport, precum și pentru varianta SQ8 TFSI*. Pentru a sublinia și mai pregnant caracterul modelului Q8*, sunt disponibile trei culori exterioare noi. Astfel, Audi Sport GmbH oferă mai nou și nuanțele Sakhir Gold, Ascari Blue și Chili Red, toate fiind culori metalizate. Dar clienții se vor bucura și de alte dotări noi, alături de noile culori. Gama de jante oferă clienților posibilitatea de a alege dintre cinci modele noi, cu dimensiuni variind între 21 și 23 inchi, ceea ce reprezintă un avantaj clar față de concurență.

În baza actualizării modelului, Audi extinde și gama de aplicații oferite. Pentru prima dată, pasagerii pot folosi aplicații populare de la furnizori terți (de exemplu Spotify sau Amazon Music). Actualizările de software regulate și gama de aplicații în continuă creștere permit o personalizare și mai accentuată a sistemului de infotainment. Sistemul modular de infotainment de generația a treia (MIB 3) a fost extins cu magazinul ce oferă un portofoliu de aplicații specifice pieței. În ceea ce privește sistemele de asistență pentru șofer, un upgrade semnificativ a primit în special funcția de redare pe ecran a zonei din jurul mașinii.

Audi virtual cockpit afișează la o calitate Full HD uimitoare avertizări la schimbarea benzii de circulație, avertizări pentru distanța față de alți participanți la trafic (camioane, autoturisme și motociclete), precum și funcția de asistență pentru intersecții și informații on-line din sistemul de semaforizare. Alături de magazinul de aplicații și de noul afișaj pentru zona din jurul automobilului, upgrade-ul de produs extinde, de asemenea, dotarea standard cu care este echipat Q8*: jante din aliaj de 20 de inch, o cameră video retrovizoare, asistență pentru parcare și pentru faza lungă și cheia Confort, printre altele.

Stabilă în orice situație: suspensia cu ADN Audi

Cum se face că la volanul oricărui Audi se simte că acesta este într-adevăr un Audi? Acesta este modul prin care marca cu patru inele își exprimă ADN-ul caracteristicilor dinamice ce definește absolut fiecare Audi și deci, și modelul Q8*. Cinci caracteristici principale sunt cele care definesc manevrabilitatea modelului Q8*: echilibru, stabilitate, control, precizie și lipsa efortului necesar. Suspensia, direcția și trenul de rulare, precum și sistemele de frânare și control joacă toate un rol esențial în asigurarea unei experiențe de condus sigure, dinamice și totodată confortabile. Chiar și în dotarea standard, cu suspensii echilibrate, cu arcuri din oțel și sistem de control al amortizoarelor, automobilul asigură experiențe dinamice excelente.

Opțional pot fi comandate și suspensiile pneumatice controlate electronic și dotate cu sistem de amortizare adaptiv continuu – suspensia pneumatică adaptivă sau suspensia pneumatică adaptivă sport (dotare standard pentru SQ8 TFSI*). De asemenea, direcția integrală opțională (dotare standard pentru SQ8 TFSI*) asigură un nivel sporit de siguranță și confort. La viteze mici, roțile din spate virează cu până la cinci grade în direcția opusă față de roțile din față. Acest lucru reduce raza de bracaj cu până la un metru și optimizează manevrabilitatea. În acelașii timp, crește confortul pentru persoana de la volan, și stabilitatea este îmbunătățită la viteze mai mari, deoarece roțile din spate virează în acest caz în aceeași direcție ca și roțile din față.

Pentru a îmbunătăți manevrabilitatea modelului Q8* în situațiile de zi cu zi, cum ar fi la manevrarea în parcări, garaje publice sau în garajul de acasă, sistemul de direcție a fost optimizat pentru a putea fi controlat cu mai mare ușurință.

Alegerea potrivită pentru fiecare situație: motorizările

Gama se deschide cu motorul 45 TDI quattro (consum mixt de combustibil în l/100 km: 8,9-8,0; emisii CO mixte în g/km: 232-210), ce este un propulsor diesel de trei litri care asigură o putere de 170 kW (231 CP) și oferă un cuplu impresionant de 500 Nm, disponibil pe intervalul generos de la 1.500, la 3.000 rpm. Astfel, demarând de pe loc, Audi Q8 45 TDI* (consum mixt de combustibil în l/100 km: 8,9-8,0; emisii CO mixte în g/km: 232 – 210) accelerează la 100 km/h în doar 7,1 secunde. Viteza sa maximă este de 226 km/h. Urmează apoi motorul 50 TDI quattro (consum mixt de combustibil în l/100 km: 8,9-8,0; emisii CO mixte în g/km: 232-210), o versiune mai puternică, de 210 kW (286 CP) și un cuplu de 600 Nm. SUV-ul de talie mare sprintează astfel de la 0 la 100 km/h în 6,1 secunde și poate atinge o viteză maximă de 241 km/h.

Audi Q8 55 TFSI* (consum mixt de combustibil în l/100 km: 11,4-10,2; emisii CO mixte în g/km: 260-231) dispune de un motor pe benzină de 3,0 litri, cu injecție directă și cu șase cilindri, care furnizează 250 kW (340 CP). Acest motor oferă un cuplu maxim de 500 Nm, pe un interval larg de turații, între 1.370 și 4.500 rpm. Astfel, cu acest motor turbo supraalimentat cu benzină, Audi Q8* sprintează de la 0 la 100 km/h în doar 5,6 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h.

Toate motoarele V6 ale modelului Audi Q8* funcționează împreună cu o transmisie tiptronic cu opt trepte, cu tracțiune integrală permanentă quattro și cu un sistem mild hybrid, care poate asigura un avantaj de consum de combustibil de până la 0,5 litri pe 100 km în utilizarea cotidiană. Componentele cheie ale acestui sistem sunt bateria litiu-ion și un demaror cu alternator cu curea (BAS), care furnizează energie pentru sistemul electric principal 48V al SUV-coupe-ului. La frânare, sistemul BAS recuperează până la 8 kW, pe care îi alimentează în baterie. Între 55 și 160 km/h, Q8* poate rula liber cu motorul oprit timp de până la 40 secunde, atunci când șoferul ia piciorul de pe pedala de accelerație. După etapa de frânare, sistemul BAS repornește rapid motorul cu șase cilindri, în condiții de confort ridicat. Sistemul start-stop începe să funcționeze deja de la 22 km/h.

Performanțe superioare: Audi SQ8* cu motor V8 TFSI pe benzină

Noul SQ8 TFSI* aduce sportivitatea și mai departe, impresionând cu un spoiler înnoit pe masca din față, precum și cu un scut de protecție sportiv în față și cu un difuzor expresiv în spate. Grila Singleframe se face remarcată în această variantă prin inserții verticale în formă de L și prin combinația sport de culori. Prizele de aer mai mari sunt prevăzute cu grile în formă de fagure. În mod caracteristic, Audi a optat pentru un look sportiv din aluminiu pentru carcasele oglinzilor exterioare, inserțiile grilei Singleframe și marginile prizelor de aer laterale. Aceeași combinație de culori este, de asemenea, utilizată și pentru inserția pragurilor laterale. Pentru SQ8 TFSI* pot fi, de asemenea, comandate pachetele de design Black și Black plus.

Ca parte a actualizării produsului, SQ8 TFSI* (consum mixt de combustibil în l/100 km: 12,8-12,0; emisii CO mixte în g/km: 291-272) este echipat acum cu motorul deja consacrat 4,0 TFSI ce generează 373 kW (507 CP) și un cuplu de 770 Nm, cu transmisia rapidă tiptronic cu opt trepte și tracțiune integrală permanentă quattro. Cu acest motor, SQ8 TFSI (consum mixt de combustibil în l/100 km: 12,8-12,0; emisii CO mixte în g/km: 291-272) sprintează de la 0 la 100 km/h în 4,1 secunde și atinge o viteză maximă, limitată electronic, de 250 km/h.

Ordinea de detonație 1-3-7-2-6-5-4-8 a motorului 4,0 TFSI ”compune” un sunet sportiv și distinctiv. La sarcini și viteze de accelerare mici și medii (între 160 și 250 Nm, respectiv între 950 și 2.500 rpm, la un cuplu maxim de 145 Nm), sistemul cylinder on-demand dezactivează cilindrii 2, 3, 5 și 8 în treptele superioare, prin oprirea injecției și a aprinderii și închiderea supapelor de admisie și evacuare. Procesul de dezactivare/reactivare durează doar câteva milisecunde și nu poate fi practic simțit de ocupanții mașinii. În modul cu patru cilindri, punctele de operare ale cilindrilor activi trec la o sarcină mai mare, ceea ce sporește eficiența termică, în timp ce cilindrii dezactivați își continuă mișcarea, cu pierderi minime, similar cu arcurile pneumatice. Când șoferul apasă pedala de accelerație, cilindrii inactivi sunt activați instantaneu. Pentru a obține sunetul sportiv specific, pe fiecare țeavă de eșapament este instalată o clapetă de evacuare care modulează sunetul în funcție de sarcină și de turație.

Pentru o experiență de condus ideală, un automobil nu necesită numai motoare de primă clasă, ci și o suspensie remarcabilă. Pachetul avansat de suspensie include și diferențialul sport. În virajele abordate cu viteză mare, sistemul utilizează două ambreiaje multi-disc pentru a transfera cuplul între roțile din spate, transmițând mai mult cuplu roții de pe exteriorul curbei, adică roții care are o aderență mai bună. Cunoscut sub denumirea de torque vectoring, acest sistem simplifică manevrabilitatea și îi crește precizia. La virarea sau accelerarea în viraje, SUV-coupe-ul sport de talie mare se împinge efectiv în viraj, reducând la minimum tendința de subvirare. Cea de-a doua componentă a pachetului este sistemul electromecanic activ de stabilizare anti-ruliu eAWS. În acest caz, ambele punți sunt echipate cu un motor electric compact cuplat la o transmisie. Acesta împarte stabilizatorul pe două jumătăți. La condusul în linie dreaptă, sistemul permite celor două jumătăți să funcționeze în cea mai mare parte independent una de cealaltă, ceea ce reduce mișcarea caroseriei pe drumurile denivelate. La condusul sportiv, însă, motorul electric face ca cele două jumătăți să se rotească în direcții opuse, funcționând astfel împreună ca o unitate. Aceasta înseamnă că automobilul se înclină în curbă mult mai puțin, iar răspunsul direcției devine mai precis. eAWS este alimentat de un condensator super-performant, de 48 de volți. Unitatea compactă și ușoară de stocare a energiei, care poate absorbi și elibera multă energie electrică într-un timp foarte scurt, furnizează celor două motoare electrice o putere maximă de 1,5 kW pentru fiecare.

Audi SQ8 TFSI* iese de pe linia de producție cu jante de 21 de inch și pneuri de 285/45, ca dotare standard. În mod alternativ, Audi și Audi Sport oferă și alte modele de jante, cu dimensiuni între 21 și 22 inch. Cel mai mare model disponibil este de 23 de inch, cu anvelope de 285/35. Pentru a asigura o mai mare varietate, Audi oferă și un model nou adițional de jante din aliaj de 23 de inch pentru modelul SQ8 TFSI*, concepute special pentru a sublinia mai accentuat aspectul sportiv al automobilului.

Discurile de frână de pe puntea din față au un diametru de 400 milimetri; pe puntea din spate discurile măsoară 350 de milimetri. Etrierele de frână negre, care opțional sunt disponibile și finisate în roșu, poartă pe puntea față emblema S, specifică modelelor Audi.