Audi Logo
Stories of Progress
Menu

Îmbinarea sistemului de propulsie electric cu cel clasic

Modelele hibride plug-in îmbină avantajele mobilității electrice cu avantajele sistemelor clasice de propulsie. Audi a inclus TFSI e în denumirea acestor modele. Această extensie a numelui modelului este un indiciu clar că respectivul model poate fi pus în mișcare prin două modalități. Astfel hibridele plug-in TFSI e dispun de un sistem electric de propulsie cu o baterie compactă pentru distanțele mai scurte și de un motor adițional cu ardere internă pentru a parcurge distanțele mai lungi. Sistemul inteligent de distribuire a energiei comută automat între cele două sisteme de propulsie, în funcție de necesar și pentru a asigura totodată și eficiența maxim posibilă.

Ce este automobilul plug-in hibrid?

Automobilele hibride plug-in îmbină două sisteme de propulsie diferite, fiind echipate cu un motor electric și cu un motor cu ardere internă. Spre deosebire de celelalte modele hibride, la varianta plug-in bateria poate fi încărcată nu doar prin recuperarea energiei, ci și de la surse externe, ca de pildă la stațiile de încărcare sau de la o priză. Acesta este motivul pentru care varianta plug-in a modelelor hibride s-a impus cel mai mult în rândurile modelelor hibride. Acronimul PHEV care le denumește adeseori vine din denumirea în engleză ”Plugin Hybrid Electric Vehicle”. În gama Audi, modelele PHEV poartă denumirea ”TFSI e”.

Recuperarea energiei și modul Boost

La modelele hibride puteți folosi exclusiv motorul electric pentru a vă deplasa fără emisii sau puteți beneficia și de asistența motorului cu ardere internă, pentru un boost adițional de putere.

Recuperarea la frânare: Audi Q3 45 TSFI e.

Patru moduri de condus

Pentru condusul eficient.

Autonomia nu ridică probleme

Dacă energia electrică din baterie nu este suficientă pentru a ajunge la destinație, motorul cu ardere internă va asista mai întâi motorul electric și va prelua apoi complet propulsia dacă este nevoie. Autonomia crește astfel considerabil. Oprindu-vă la o stație de alimentare, puteți alimenta ca de obicei și puteți pleca imediat mai departe. Dacă aveți mai mult timp la dispoziție, ca alternativă, puteți încărca bateria de la o stație de încărcare.

 

Modelele noastre hibride plug-in au inclus ”TFSI e” în denumire. Această extensie a numelui modelului este un indiciu clar că respectivul model poate fi pus în mișcare prin două modalități. Astfel hibridele plug-in TFSI e dispun de un sistem electric de propulsie cu o baterie compactă pentru distanțele mai scurte și un motor adițional cu ardere internă pentru distanțele mai lungi.

Da, modelele hibride sunt împărțite pe categoriile prezentate. Acestea se deosebesc prin tensiunea electrică, puterea motorului electric, autonomia electrică și sursa energiei. Un aspect major ce caracterizează modelele hibride plug-in, spre deosebire de celelalte modele hibride, este că variantele plug-in pot fi încărcate și de la o sursă externă de curent electric, de exemplu acasă, la locul de muncă sau la stații publice de încărcare.

Audi Q7 e-tron quattro a fost primul model hibrid din lume cu motor TDI cu șase cilindri și motor electric. Modelul a fost înlocuit apoi de Audi Q7 TFSI e quattro (motor pe benzină cu injecția directă). În prezent, oferta nu include sisteme de propulsie care să combine un motor diesel cu un motor electric. Toate modelele Audi hibride plug-in sunt echipate cu un motor turbo supraalimentat pe benzină, cu injecție directă (TFSI).

Veți găsi aici toate răspunsurile la întrebările frecvente cu privire la Automobilele cu sisteme electrice sau hibride de propulsie, culese de colegii noștri care consiliază clienții.