Audi Logo
Stories of Progress
Menu

Actualizări ample pentru Audi Q4 e-tron: autonomie mai mare, eficiență crescută, design mai emoțional

  • Viteză mai mare: încărcare mai rapidă, putere mai mare, sunet caracteristic
  • Caracter mai sportiv: noile suspensii cu ADN Audi
  • Siguranță crescută: pachete ample de asistență

Ingolstadt, 22 septembrie 2023 – Audi își continuă sistematic dezvoltarea în domeniul mobilității electrice, inclusiv prin optimizarea portofoliului său de modele 100% electrice, iar familia de modele Audi Q4 e-tron a contribuit în mod deosebit la creșterea mare a livrărilor din prima jumătate a anului 2023 (+51,2%). Acum modelul a fost actualizat și beneficiază de numeroase optimizări importante, cu ocazia noului an de fabricație 2024, ca de pildă de setări noi pentru suspensii, de eficiență crescută, sunet caracteristic și dotări standard optimizate. Alături de sistemul de propulsie optimizat și de puterea de încărcare mai mare, Audi a îmbogățit și gama funcțiilor de asistență a șoferului. Echipate cu sistemul opțional adaptive cruise assis, ambele modele ale gamei ajută acum persoana de la volan și la schimbarea benzii de rulare.

Toate variantele Q4 e-tron sunt echipate cu baterii mari de 77 kWh net (82 kWh brut). Procesele chimice optimizate din celulele bateriei au îmbunătățit procesul de încărcare în curent continuu, astfel că, în condiții ideale, acestea se încarcă de la 10 la 80% în circa 28 de minute. Modelele quattro ating acum o putere maximă de încărcare în curent continuu de 175 kW, iar cele cu tracțiune spate de 135 kW.

Funcția de protecție a bateriei limitează automat nivelul de încărcare al bateriei la 80%, pentru a extinde durata de viață a bateriei. Pentru planificarea inteligentă a rutelor și a încărcărilor, funcția e-tron de planificare a rutelor acordă prioritate stațiilor de încărcare ultra-rapidă HPC (High-Power-Charging). Dacă șoferul conduce pe ruta sugerată, sistemul activează în timp util funcția de pregătire a bateriei, înainte ca nou Audi Q4 e-tron să ajungă la stația de încărcare selectată în navigație. Dacă șoferul setează stația HPC ca destinație, sistemul, de asemenea, activează funcția de pregătire a bateriei, astfel încât bateria să se încarce cât mai rapid posibil odată ce automobilul a ajuns la stație. Iar acum, pentru prima dată, familia de modele Audi Q4 e-tron dispune și de funcția post-încărcare, ce face ca sistemul de management termic al mașinii să răcească bateria, de exemplu, atunci când temperatura sa depășește o anumită limită în urma rulării automobilului sau a încărcării.

Sistem de propulsie nou, mai eficient și mai puternic

Atât pentru tracțiunea spate, cât și pentru tracțiunea quattro, toate variantele Audi Q4 e-tron vor fi echipate acum cu motor sincron eficient cu magneți permanenți (PSM) pe puntea spate.

Actualizarea aduce acum în familia de modele Audi Q4 e-tron o unitate PSM complet înnoită ce crește eficiența și puterea automobilelor, precum și autonomia. Audi Q4 Sportback 45 e-tron*, de pildă, atinge o autonomie de până la 562 de kilometri conform ciclului WLTP.

Audi Q4 45 e-tron (consum mixt de energie electrică în kWh/100 km: 19,2-16,2, emisii mixte de CO₂ în g/km: 0) și Audi Q4 Sportback 45 e-tron (consum electric mixt în kWh/100 km: 18,6 - 15,6, emisii mixte de CO₂ în g/km: 0) cu tracțiune spate generează 210 kW (286 CP) și accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 6,7 secunde. Audi Q4 45 e-tron quattro (consum mixt de energie electrică în kWh/100 km: 19,5 - 16,7, emisii mixte de CO₂ în g/km: 0) și Audi Q4 Sportback 45 e-tron quattro (consum electric mixt în kWh/100 km: 18,9 - 16,2, emisii mixte de CO₂ în g/km: 0) de 210 kW (286 CP) au nevoie de doar 6,6 secunde. Variantele din vârful gamei, și anume Audi Q4 55 e-tron quattro (consum mixt de energie electrică în kWh/100 km: 19,5 - 16,8, emisii mixte de CO₂ în g/km: 0) și Audi Q4 Sportback 55 e-tron quattro (consum electric mixt în kWh/100 km: 18,9 - 16,3, emisii mixte de CO₂ în g/km: 0) de 250 kW (340 CP) accelerează în doar 5,4 secunde de pe loc până la 100 km/h. Viteza maximă a tuturor variantelor se ridică acum la 180 km/h.

Noul motor electric se folosește de sistemul optimizat de management termic pentru a-și crește eficiența. Sistemul de răcire economisește energie, pentru că temperaturile din trenul de rulare nu cresc aproape deloc la utilizare datorită geometriei și a modului de dispunere a discurilor de transmisie, precum și datorită componentelor cu formă specială pentru transportarea și distribuirea uleiului. Circuitul de răcire în schimb, controlează temperatura uleiului.

Direcție cu răspuns optimizat: suspensia cu ADN Audi

În concordanță cu ADN-ul Audi, noile reglaje ale suspensiilor optimizează și mai mult echilibrul dintre confort, plăcerea condusului și stabilitatea condusului. Caracteristicile direcției și setările amortizoarelor au fost ajustate atât în varianta cu suspensii standard, cât și pentru suspensiile sport sau suspensiile cu controlul amortizării. Rezultatul constă în amortizarea armonioasă, optimizarea răspunsului direcției și controlul mai ferm al sarcinii.

Cu suspensiile sport, garda la sol scade cu 15 milimetri. Datorită noilor setări ale arcurilor/amortizoarelor și a noilor setări ale direcției, experiența dinamică este mai echilibrată și crește senzația de robustețe, pe când răspunsul direcției este deosebit de sportiv, specific automobilelor Audi. Modelele Audi Q4 e-tron răspund mai prompt la modificările de direcție, sporind sportivitatea și agilitatea.

Funcție nouă: schimbarea asistată a benzilor de rulare

Actualizarea gamei Audi Q4 e-tron a introdus în premieră o nouă opțiune: funcția de schimbare asistată a benzilor de rulare la viteze de peste 90 km/h pe autostrăzi, în combinație cu adaptive cruise assist. O parte a pachetului assist pro cat si pachetul assist pro si assist, sistemele de avertizare si protectie plus, schimbarea asistata a benzii, pot fi activate via MMI.

Prin intermediul săgeților albe de pe panoul de instrumente și a display-ului head-up cu funcție de realitate augmentată, sistemul îi indică șoferului dacă sunt sigure condițiile pentru a schimba banda de rulare. De asemenea, arată și care bandă anume este sigură. Dacă șoferul inițiază schimbarea benzii prin acționarea semnalizării, sistemul îl asistă în mod activ la controlul direcției. După ce automobilul a ajuns pe noua bandă, semnalizarea se oprește. Pe durata schimbării benzii, răspunderea aparține integral șoferului. Schimbarea asistată a benzilor de rulare este posibilă datorită datelor de la radarul din spate.

Tempomatul adaptiv ajustează distanța față de autovehiculul din față, accelerând și frânând automobilul. Adaptive cruise assist extinde funcțiile tempomatului adaptiv, făcând uz de ușoare corecții de direcție pentru a menține automobilul pe mijlocul benzii de rulare. Pentru menținerea controlului lateral, cel de la volan trebuie doar să atingă ușor volanul capacitiv (dotare ce face parte din sistem), pentru a demonstra că este atent la condus.

Sistemul side assist monitorizează traficul din spatele și din părțile laterale ale mașinii și avertizează persoana de la volan dacă aceasta intenționează să schimbe banda de rulare în situații critice. Acest sistem folosește, de asemenea, informații de la senzorii radar din spate.

Sistemele critice de asistență pentru șofer sunt standard, în timp ce sistemele opționale se comanda impreuna cu pachetele de asistenta plus, pro și impreuna cu pachetul de sisteme de protectie si avertizare plus.

Dotări standard îmbogățite și ediții speciale

În dotarea standard sunt incluse acum Audi MMI navigation plus, Audi connect Navigation & Infotainment și panoul de instrumente digital de 10,25 inch Audi virtual cockpit. Capacul portbagajului dispune acum ca dotare standard de acționare electrică și, în combinație cu cheia Confort, răspunde la mișcările executate cu piciorul în spatele mașinii.

În dotarea standard sunt incluse și scaunele încălzite pentru locurile din față.

Audi își extinde, de asemenea, gama amplă de dotări premium de personalizare, introducând acum și varianta Edition S line. Astfel, în combinație cu culorile pentru exterior Gri Pebble, Alb Glacier metalizat sau Negru Mythos metalizat, pasajele roților și elementele de decor de pe portiere sunt finisate în Negru Mythos metalizat. Pachetul mai include jante de 21 de inchi cu finisaj bronz mat și cu design în stea cu 5 spițe în W, faruri Matrix LED închise la culoare și blocuri optice spate cu LED cu carcasele închise la culoare. De asemenea, cu finisaj în nuanța bronzului, inelele Audi accentuează alura sportivă a mașinii.

Identitate acustică unică

Audi Q4 e-tron este un automobil inconfundabil, nu doar pe plan vizual și în ceea ce privește senzațiile resimțite la volan, ci și în ceea ce privește sunetul, deoarece odată cu actualizarea, Audi îi conferă acestui SUV compact și propria identitate acustică. Astfel, sunetul specific diferențiază modelul de celelalte modele electrice Audi, dar și de modelele celorlalte mărci. Mai mult, acest sunet are și rolul de a accentua legătura emoțională dintre persoana de la volan și automobilul Audi.

Astfel, toate variantele gamei vor putea fi auzite atât la viteze mici de până la 25 km/h, dar și la deplasarea cu viteză mare, pentru a crește siguranța în trafic.

Sunetul ce poate fi auzit când automobilul este în mișcare este generat digital, fiind emis de două difuzoare aflate în spatele automobilului și de două difuzoare interioare din portierele posterioare. Acest sunet special inovator variază în funcție de sarcină și viteză și se aude până la viteza maximă de deplasare. Sunetul inconfundabil conferă o identitate specială modelelor Audi electrice și subliniază caracterul progresiv al mașinii.

Dacă se dorește, sunetul poate fi dezactivat oricând din meniul Audi drive select. Sunetul de avertizare impus de lege (AVAS) face parte din sistemul acesta și va rămâne în permanență activ. Această dotare specială nu afectează sunetul sistemului de infotainment.

Q4 e-tron va fi produs la fabrica avangardistă Audi Bruxelles

Începând cu finalul anului, Audi va produce modelul Audi Q4 e-tron și la fabrica sa din Bruxelles, suplimentar față de producția din Zwickau, pentru a-și crește capacitatea de producție, în urma cererii mari înregistrate pentru acest model. Fabrica Audi Bruxelles produce Audi Q8 e-tron* și Audi Q8 Sportback e-tron* din 2022. Anterior, începând cu 2018, aici a fost produs Audi e-tron, primul model Audi 100% electric din producția de serie. Fabrica din Bruxelles este prima fabrică de mare volum din segmentul premium cu certificare privind amprenta sa neutră de carbon.

Pe termen lung, Audi dorește să adapteze toate fabricile sale pentru producția de autoturisme electrice. După fabricile Bruxelles și Böllinger Höfe din Neckarsulm, unde este fabricat Audi e-tron GT, fabrica din Ingolstadt va fi următoarea unitate care va produce automobile electrice, fiind prima fabrică în care vor fi produse automobile pe baza noii platforme electrice premium PPE. Până la finalul deceniului, fiecare fabrică Audi va produce cel puțin câte un model 100% electric. După exemplul dat deja de fabricile Audi din Bruxelles și Győr, toate unitățile Audi de fabricație urmăresc să aibă producție cu amprentă neutră de carbon1 până în anul 2025.