Audi Logo
Stories of Progress
Menu

Reciclarea și colectarea la Audi

Sursă de materii prime: Autovehiculul dumneavoastră Audi poate fi reciclat și valorificat în proporție de 95%.

Autovehiculul tău Audi urmează să fie scos definitiv din uz? În calitate de producător, suntem conștienți de responsabilitatea care ne revine și colectăm produsele noastre la finalul ciclului de viață. Aici afli mai multe despre procesul de valorificare și condițiile legale ale colectării gratuite a autovehiculelor uzate, bateriilor, precum și aparatelor electrice și electronice uzate.

Autovehiculul tău Audi urmează să fie scos definitiv din uz? În calitate de producător, suntem conștienți de responsabilitatea care ne revine și colectăm produsele noastre la finalul ciclului de viață. Aici afli mai multe despre procesul de valorificare și condițiile legale ale colectării gratuite a autovehiculelor uzate, bateriilor, precum și aparatelor electrice și electronice uzate.

Reciclare

Construcție orientată spre reciclare Sustenabilitatea este o parte integrantă a întregului nostru lanț de procese, cu impact asupra proiectării produselor, producției și reciclării unui autovehicul. Măsurile contribuie la conservarea mediului, de exemplu, prin economisirea resurselor.

Măsuri în timpul dezvoltării autovehiculului Încă din timpul dezvoltării noului tău Audi, ne asigurăm că autovehiculul poate fi valorificat în mod ecologic la finalul utilizării sale.

Măsuri în faza de dezvoltare a autovehiculului

  • Ne asigurăm că toate lichidele de lucru pot fi golite ulterior integral din autovehiculul uzat și că piesele care urmează să fie îndepărtate pot fi demontate.
  • Evitarea poluanților este o componentă a obiectivelor ecologice ale dezvoltării tehnice.
  • Utilizarea materialelor reciclate este permisă pentru numeroase componente care nu sunt relevante pentru siguranță, dacă îndeplinesc aceleași criterii de calitate precum materialele inițiale.
  • Toate componentele din plastic sunt marcate conform standardelor ISO în vigoare la nivel internațional, pentru a facilita identificarea clară.

Materialele reciclate la Audi

Obiectivul nostru este să ne reducem consumul de materii prime noi. În acest scop, utilizăm materiale reciclate la fabricarea autovehiculelor noastre, de exemplu materiale plastice reciclate produse din deșeuri sau surplusuri de materiale din producție. Acestea constituie o mică parte din autovehiculul nou.

Calitate constantă Indiferent dacă sunt materiale noi sau reciclate, toate componentele noastre corespund standardelor noastre înalte. Se utilizează numai materiale reciclate de înaltă calitate, testate riguros înainte de a fi utilizate.

Colectarea autovehiculelor uzate

Puncte de preluare pentru autovehicule uzate Centrele de colectare VSU îți preiau gratuit vechiul Audi, în măsura în care autovehiculul este complet și nu lipsesc componente esențiale precum motorul, catalizatorul sau caroseria și dacă în autovehiculul uzat nu au fost introduse deșeuri.

Procesul de valorificare

Premise Indiferent când a fost înmatriculat pentru prima dată autovehiculul tău Audi - începând cu 1 ianuarie 2007, îl poți returna gratuit la centrele ce colectare autorizate. Pentru returnarea gratuită se aplică următoarele condiții legale:

  • Autovehiculul tău Audi a fost înmatriculat în UE timp de cel puțin o lună înainte de scoaterea din uz.
  • Autovehiculul tău Audi este complet, respectiv conține componentele esențiale (incl. motor, cutie de viteze, unități de comandă și toate celelalte piese).
  • În autovehiculul tău Audi nu au fost introduse deșeuri sau piese care nu țin de acesta.
  • Predai autovehiculul tău Audi împreună cu cartea de identitate în original sau un document de înmatriculare UE similar. Primești la schimb dovada casării, care se prezintă la autoritatea de înmatriculare pentru scoaterea din evidență a autovehiculului (scoatere definitivă din uz).

Apoi, autovehiculul tău uzat este pregătit pentru valorificare. Componentele resp. lichidele eliminate sunt colectate separat și pot fi reutilizate, reciclate sau valorificate.

  • Bateria este demontată.
  • Airbagurile și dispozitivele de pretensionare ale centurilor de siguranță sunt neutralizate.
  • Toate lichidele de lucru sunt eliminate (combustibil, ulei de motor, uleiul din cutia de viteze, uleiul din amortizoare, lichidul de frână, lichidul de răcire, agentul frigorific din instalația de climatizare).

După demontarea anumitor componente, acestea pot fi introduse în circuitele de reciclare și valorificare. Autovehiculul este compactat în presa pentru autovehicule, fiind astfel pregătit pentru tocător.

  • Catalizatoarele se demontează, pentru recuperarea metalelor prețioase (platină, paladiu și rodiu), pe care acestea le conțin.
  • Roțile și anvelopele se demontează.
  • Sunt demontate componentele și agregatele care pot fi utilizate ca piese de schimb folosite.
  • Demontarea pieselor din plastic pentru reciclarea materialelor depinde de condițiile cadru economice și de cererea de materiale reciclate existentă pe respectiva piață.

Restul caroseriei pre-tratate este tocată în bucăți de dimensiunea unui pumn în tocător și separată apoi în mai multe grupe de materiale, printr-un proces de sortare în mai multe etape:

  • Sortare cu jet de aer
  • Sortare cu magnet
  • Sortare cu curenți turbionari

Deșeurile metalice reutilizabile reprezintă 75% din întregul autovehicul:

  • Fierul și oțelul servesc drept materie primă pentru oțel de înaltă calitate.
  • Metalele neferoase ca de ex. cupru, aluminiu, zinc sunt separate din fracția grea din tocător și tratate ulterior.
  • Fracția ușoară din tocător include, printre altele, scaunele autovehiculului tău uzat.

Reziduurile de la tocare (fracția ușoară din tocător și părțile nemetalice ale fracției grele din tocător) mai conțin materiale organice valoroase. În procedurile post-tocare, precum procedura Audi SiCon, reziduurile sunt tocate mai departe, separate unele de altele, putând fi revalorificate astfel:

  • Produsul de tocare granulat rafinat din material plastic dur poate fi utilizat la producerea de oțel, ca înlocuitor pentru uleiul vâscos sau praful de cărbune.
  • Puful tocat din fibrele textile și spuma din scaune poate înlocui valorosul praf de cărbune ca agent de deshidratare pentru nămolul de epurare.
  • Nisipul din tocător provenit din sticlă, rugină și reziduuri de vopsea poate fi utilizat ca material de construcție după tratarea ulterioară.

Colectarea și reciclarea bateriilor

Atât autovehiculele, cât și piesele originale pot conține baterii. Acestea pot fi, de exemplu, baterii portabile din cheia autovehiculului, bateria de pornire a autovehiculului sau bateria de tracțiune de înaltă tensiune dintr-un autovehicul electric.

Partenerul tău Audi este obligat să preia gratuit aceste baterii uzate.

Colectarea și reciclarea aparatelor electrice și electronice uzate

Partenerul tău Audi este obligat să preia gratuit aparatele electrice și electronice uzate, în cazul în care consumatorul achiziționează un aparat nou, similar.

Reutilizarea și valorificarea componentelor

Prin intermediul centrului de comercializare piese Porsche din Wals-Siezenheim, în anul 2021, au fost recondiționate circa 27.000 de piese sau peste 800 de tone de materiale aparținând tuturor mărcilor concernului.

Pentru închiderea circuitelor de materiale, concernul Porsche a reutilizat în Austria în 2021

  • 515 tone de geam stratificat vechi
  • 204 de tone de bare de protecție din plastic vechi
  • 188 tone de lichid de frână vechi
  • 325 de tone de baterii vechi (baterii de pornire) în vederea revalorificării materialelor.