Clasa business la cel mai elegant nivel: noul A6 Limuzină
- Modelul progresist și prestigios din clasa premium redefinește standardele de design și aerodinamică, cu un coeficient aerodinamic extraordinar, de doar 0,23
- Modelul se pretează excelent pentru drumurile zilnice, dar și la drum lung, oferind tehnologii de ultimă oră, precum suspensia pneumatică adaptivă și direcția integrală, plus caracteristici aeroacustice ieșite din comun
- Dinamică, confortabilă, eficientă: tehnologia mild-hybrid MHEV plus permite condusul parțial electric și optimizează performanțele dinamice
Ingolstadt/Neckarsulm, 15 aprilie 2025 – Audi își extinde gama de modele A6 cu o limuzină business clasică, ce realiniază standardele de design și aerodinamică, impresionând totodată cu inovații și cu un nivel ridicat de confort. Coeficientul său aerodinamic de 0,23 reprezintă cel mai mic coeficient aerodinamic obținut vreodată de un model Audi cu motor cu ardere internă în istoria Audi. Motoarele moderne pe benzină și diesel cu tehnologie mild-hybrid MHEV plus asigură o eficiență sporită și performanțe optimizate. Beneficiind, de asemenea, și de tehnologii sofisticate de suspensie, A6 Limuzină* impresionează și cu calități excelente pentru condusul de zi cu zi, dar și pe distanțe lungi: atât suspensia pneumatică adaptivă, cât și direcția integrală îmbină optim confortul la condus cu manevrabilitatea agilă.
Caroseria noului A6 Limuzină* are un design clar și este funcțională. Designul minimalist, tipic mărcii, este elegant și totodată sportiv, iar linia conturului superior al geamurilor îi conferă caroseriei aerodinamice un caracter cu adevărat special. Partea frontală spectaculoasă, cu faruri suple și inelele Audi așezate în poziție proeminentă se caracterizează prin grila Singleframe situată la mică înălțime. Iar în spatele acestei grile este integrat un sistem sofisticat de gestionare a fluxului de aer. Cel mai important element pentru aerodinamica părții frontale sunt prizele de aer laterale optimizate ca formă și funcție. Prizele de aer asigură un flux optimizat de aer și conferă limuzinei business un aspect marcat de forță. Mai mult, spoilerul din bara de protecție față reduce portanța pe puntea față și, împreună cu scuturile de sub automobil asigură controlul fluxului de aer pe sub automobil.
La fel ca partea din față, și partea din spate a automobilului emană prestigiu. Această secțiune este alungită și se ridică ușor spre spate. Cele două blocuri optice spate cu grafica lor precisă și bandoul continuu de lumină conferă noului A6 Limuzină* o prezență puternică, la fel ca luminile de frână verticale.
Forma aparte de notchback contribuie, de asemenea, semnificativ la aerodinamica remarcabilă a mașinii. Unghiul ascuțit al hayonului și adâncitura din fața eleronului permit modelarea optimă a fluxului de aer. În combinație cu difuzorul mare și lat, rezultatul constă în echilibrul ideal dintre portanța pe puntea spate și rezistența la înaintare, ceea ce optimizează caracteristicile dinamice ale mașinii.
Iar cu suspensia pneumatică adaptivă opțională, A6 Limuzină* perfecționează sinteza dintre sportivitate și confort. Alături de ajustarea gărzii la sol și a amortizării, aceste suspensii pneumatice asigură și scăderea coeficientului aerodinamic. Comparativ cu suspensia standard, automobilul are astfel garda la sol redusă cu 20 mm când este selectat modul Normal. În modul Dynamic, garda la sol este coborâtă cu încă 10 mm, pentru o senzație și mai sportivă la condus. Pentru a reduce rezistența la înaintare, A6 Limuzină* reduce garda la sol și la deplasarea cu viteze mari, în modurile Balanced și Efficiency.
Direcția integrală opțională asigură manevrabilitatea agilă și permite manevre precise. Împreună cu direcția progresivă mai rigidă, răspunsul direcției este semnificativ îmbunătățit și a devenit mai direct, fiind optimizat totodată feedback-ul. La viteze mici, direcția integrală rotește roțile din spate cu până la cinci grade în direcția opusă față de roțile din față, îmbunătățind manevrabilitatea în traficul urban și în virajele strânse. La viteze medii și mai mari, roțile din spate se rotesc în aceeași direcție, permițând o manevrare mai stabilă și mai precisă.
Sistemele de propulsie cu tehnologie mild‑hybrid MHEV plus joacă un rol major în experiența de condus remarcabilă oferită de acest automobil. Alături de motorul 2,0 TDI cu patru cilindri și 150 kW (204 CP) (consum mixt de combustibil în l/100 km: 5,6–4,8; emisii mixte CO₂ în g/km: 146–126; clasa CO₂: E-D) și motorul 3,0 TFSI cu șase cilindri și 270 kW (367 CP) (consum mixt de combustibil în l/100 km: 7,8–6,7; emisii mixte CO₂ în g/km: 177–153; clasa CO₂: G-E) dispune, de asemenea, de acest sistem de electrificare parțială. Sistemul MHEV plus susține motorul cu ardere internă, crește performanțele și sporește confortul, reducând totodată emisiile de CO2. Sistemul permite parcarea și manevrarea cu propulsie 100% electrică. A6 Limuzină* este propulsat electric și la condusul cu viteză mai redusă prin oraș, în traficul încetinit sau în afara orașului, în drum spre următoarea localitate. De asemenea, tehnologia MHEV plus generează un cuplu adițional de până la 230 Nm și o putere adițională de până la 18 kW (24 CP). La reducerea vitezei sistemul recuperează până la 25 kW.
Izolarea fonică din interiorul modelului A6 Limuzină* a fost îmbunătățită cu până la 30% față de predecesor, ceea ce sporește confortul pentru ocupanți. Geamurile și mai bine izolate și izolațiile optimizate de la portiere asigură o acustică și mai plăcută la interior. Zgomotul curenților de aer este redus considerabil și de izolația hayonului. Mai mult, toate anvelopele de 19 inchi sau mai mari sunt echipate cu amortizoare de zgomot. Sistemele de prindere nou dezvoltate folosite la montarea motorului și a transmisiei asigură o rulare mai lină și mai silențioasă.
Noul A6 Limuzină* va fi produs în Neckarsulm și va fi vândut în întreaga lume.
În continuare veți găsi informații de detaliu despre noul Audi A6 Limuzină* și poziționarea sa strategică.
* Valorile generice privind consumul de combustibil/consumul electric și emisiile pentru toate modelele menționate, conform dotărilor disponibile pe piața din Germania, sunt indicate în lista de la finalul acestui comunicat de presă.
Consumul de combustibil și emisiile modelelor menționate anterior:
Audi A6 Limuzină TFSI 150 kW Consumul mixt de combustibil în l/100 km: 7,8–6,9; emisii mixte CO₂ în g/km: 177–157; clasa CO₂: G–F
Audi A6 Limuzină edition one TFSI 150 kW Consumul mixt de combustibil în l/100 km: 7,7–7,3; emisii mixte CO₂ în g/km: 176–165; clasa CO₂: G–F
Audi A6 Limuzină TFSI quattro 270 kW Consumul mixt de combustibil în l/100 km: 7,8–6,7; emisii mixte CO₂ în g/km: 177–153; clasa CO₂: G–E
Audi A6 Limuzină edition one TFSI quattro 270 kW Consumul mixt de combustibil în l/100 km: 7,7–7,2; emisii mixte CO₂ în g/km: 174–163; clasa CO₂: F
Audi A6 Limuzină TDI 150 kW Consumul mixt de combustibil în l/100 km: 5,6–4,8; emisii mixte CO₂ în g/km: 146–126; clasa CO₂: E–D
Audi A6 Limuzină edition one TDI 150 kW Consumul mixt de combustibil în l/100 km: 5,5–5,1; emisii mixte CO₂ în g/km: 145–135; clasa CO₂: E–D
Audi A6 Limuzină TDI quattro 150 kW Consumul mixt de combustibil în l/100 km: 5,8–5,0; emisii mixte CO₂ în g/km: 152–131; clasa CO₂: E–D
Audi A6 Limuzină edition one TDI quattro 150 kW Consumul mixt de combustibil în l/100 km: 5,8–5,4; emisii mixte CO₂ în g/km: 152–140; clasa CO₂: E