Mituri despre mașinile electrice descoperite
Mașinile electrice continuă să provoace discuții – mai ales când vine vorba de autonomie, siguranță sau echilibru de mediu. Numeroase mituri persistă, deși datele și studiile actuale prezintă o imagine complet diferită. În acest articol, cele mai frecvente prejudecăți sunt examinate în detaliu - obiectiv, bine întemeiate și având în vedere realitatea de pe drumurile noastre.
1. "Bateriile mașinilor electrice nu durează mult"
Această îngrijorare este larg răspândită – dar nefondată. Bateriile moderne pentru mașini electrice sunt robuste și durabile. Cu un comportament normal de utilizare, adică încărcare și descărcare moderată, își pierd capacitatea doar încet. Sistemele de management termic oferă protecție suplimentară împotriva supraîncălzirii și a efectelor frigului. În practică, testele arată că bateriile litiu-ion moderne au adesea mai mult de 80% din capacitatea lor inițială chiar și după mai mult de 200.000 de kilometri. Prin urmare, multe baterii durează peste 10 ani sau câteva sute de mii de kilometri fără probleme.
2. "Autonomia nu este suficientă în viața de zi cu zi"
Deși mașinile electrice moderne – cum ar fi Audi A6 Avant e-tron cu o autonomie de peste 700 de kilometri – pot parcurge acum distanțe considerabile, așa-numita anxietate de autonomie persistă. De fapt, Autofahrer_innen parcurge doar o medie de aproximativ 35 de kilometri pe zi. Datorită tehnologiilor de încărcare rapidă cu până la 320 kW 270 kW (DC), modelele Audi pot fi încărcate în aproximativ 20 18 minute pentru o autonomie de până la 300 de kilometri – o valoare convenabilă care acoperă fără probleme și călătoriile pe distanțe lungi.
3. "Infrastructura de încărcare este slab dezvoltată"
În Europa, rețeaua de încărcare este în continuă creștere – atât în spațiile publice, cât și în sectorul privat. Încărcarea Audi oferă Kund_innen acces la peste 800.000 de puncte de încărcare. În plus, hub-urile de încărcare Audi oferă o infrastructură de încărcare deosebit de ușor de utilizat, cu stațiile lor de încărcare rapidă și zonele de lounge confortabile. Wallbox-urile de acasă sau stațiile de încărcare de la locul de muncă permit, de asemenea, încărcarea convenabilă și previzibilă în viața de zi cu zi.
4. "Mașinile electrice sunt un pericol de incendiu"
Incendiile de mașini electrice atrag multă atenție în mass-media - dar statisticile vorbesc un limbaj diferit: mașinile electrice nu sunt mai periculoase decât mașinile pe benzină sau diesel. Majoritatea incendiilor de vehicule sunt cauzate de accidente – în cazul mașinilor electrice, un întrerupător automat asigură minimizarea riscului.
5. "Mașinile electrice nu sunt mai ecologice"
Producția de baterii necesită o anumită cantitate de energie, dar reprezintă un pas important către o mobilitate durabilă. În timpul conducerii, mașinile electrice nu au emisii și emit semnificativ mai puțini CO₂ pe parcursul întregului lor ciclu de viață decât vehiculele cu motoare cu ardere internă. Dacă mașinile electrice sunt alimentate cu energie electrică din surse regenerabile, acestea provoacă cu până la 89% mai puține gaze cu efect de seră decât motoarele cu ardere internă comparabile. Chiar și atunci când se utilizează actualul mix de energie electrică al UE, acestea au totuși un avantaj clar.
6. "Iarna, mașinile electrice nu sunt potrivite pentru utilizarea de zi cu zi"
Frigul afectează raza de acțiune – așa este. Cu toate acestea, efectele pot fi reduse semnificativ prin preîncălzirea la rețea, o bună gestionare termică și bateriile izolate termic. Toate mașinile electrice Audi sunt , de asemenea, echipate standard cu un încălzitor de parcare – acest lucru nu numai că crește confortul, dar ajută și la protejarea bateriei. De asemenea, nu există restricții privind comportamentul la volan: anvelopele de iarnă sunt obligatorii iarna , ca în cazul oricărui vehicul, iar scaunele sau geamurile încălzite nu trebuie să fie eliminate.
7. "Mașinile electrice sunt prea scumpe pentru a fi cumpărate"
De fapt, prețurile de intrare ale multor mașini electrice sunt în prezent încă mai mari decât cele ale motoarelor cu ardere internă. Dar din cauza subvențiilor guvernamentale și a scăderii costurilor de producție, diferența de preț devine din ce în ce mai mică. Studiile efectuate de Center of Automotive Management (CAM) arată că mașinile electrice sunt adesea chiar mai ieftine în ceea ce privește costurile totale (achiziție, întreținere, energie) – în special cu un kilometraj mai mare.
8. "Mașinile electrice sunt periculos de silențioase"
Îngrijorarea că mașinile gänger_innen reprezintă un pericol pentru pietoni din cauza nivelului lor scăzut de zgomot este de înțeles – dar din punct de vedere tehnic a fost rezolvată de mult timp. Din iulie 2021 , toate mașinile electrice noi din UE trebuie să fie echipate cu un așa-numit AVAS (Acoustic Vehicle Alerting System). La viteze mici, acest lucru generează un zgomot artificial de conducere care îi avertizează pe ceilalți Verkehrsteilnehmer_innen într-un stadiu incipient.
9. "Rețeaua electrică nu poate face față numeroaselor mașini electrice"
Se spune adesea că rețeaua electrică este copleșită dacă prea multe mașini electrice se încarcă în același timp. În practică, însă, imaginea este diferită: majoritatea proceselor de încărcare au loc noaptea – adică în afara vârfurilor de consum. Multe Nutzer_innen combină, de asemenea, achiziționarea unui vehicul cu instalarea propriului sistem fotovoltaic , permițând astfel încărcarea la domiciliu cu energie electrică autogenerată – în mare parte independentă de rețeaua publică. Pentru a controla eficient utilizarea rețelei, operatorii de rețea se bazează pe sisteme inteligente de gestionare a sarcinii care ajustează în mod optim procesul de încărcare în ceea ce privește timpul și cantitatea.
10. "Hidrogenul este mai durabil decât electromobilitatea"
Din nou și din nou, se argumentează că mașina electrică este doar o tehnologie de tranziție, iar hidrogenul este adevăratul viitor al mobilității. Din punct de vedere tehnologic, însă, utilizarea directă a energiei electrice în vehiculul electric cu baterii este mult mai eficientă. Pentru a putea utiliza hidrogenul ca purtător de energie, electricitatea trebuie mai întâi transformată în hidrogen și apoi reconvertită în energie electrică. Acest proces este asociat cu pierderi considerabile de energie . Ca urmare, eficiența unui vehicul electric este semnificativ mai mare decât cea a unei mașini alimentate cu hidrogen. Evoluțiile din sectorul infrastructurii reflectă, de asemenea, această tendință: în timp ce noi parcuri de încărcare sunt deschise în mod regulat în Austria, OMV și-a închis recent toate stațiile de alimentare cu hidrogen din țară. Expansiunea electromobilității progresează astfel mult mai dinamic și la nivel național .
11. "Nu poți opera o mașină electrică cu o remorcă"
O obiecție comună la vehiculele electrice este, de asemenea, presupusa lor adecvare limitată pentru funcționarea remorcii. Mașinile electrice sunt destul de capabile să tracteze o capacitate de remorcare considerabilă . Audi Q8 e-tron , de exemplu, poate oferi performanțe bune în funcționarea remorcii cu o capacitate de remorcare de până la 1.800 kg (până la 750 kg cu o remorcă nefrânată). Primele parcuri de încărcare au deja stații de încărcare care permit încărcarea cu o remorcă atașată , fără ca aceasta din urmă să fie separată de vehicul. Deși autonomia este redusă la tractarea unei remorci, acest lucru este parțial compensat de viteza mai mică la conducerea cu o remorcă.
Concluzie: Miturile se bazează adesea pe date vechi
Cele mai multe prejudecăți despre mașinile electrice datează din anii anteriori – când autonomia era încă scurtă, timpii de încărcare erau lungi și tehnologia nu era încă matură. Astăzi, multe lucruri sunt diferite: progresele în chimia bateriilor, infrastructura și tehnologia vehiculelor elimină vechile modele de gândire.
Dacă vă gândiți să treceți la o mașină electrică, merită să aruncați o privire mai atentă la faptele actuale. Ca și în știință, afirmațiile fiabile nu sunt făcute prin titluri, ci prin date – iar acestea vorbesc clar în favoarea electromobilității.