Audi Logo
Stories of Progress
Menu

Anul fiscal 2022:

Anul fiscal 2022: Profit operațional record pentru Audi

  • Președintele Consiliului de Administrație Audi, Markus Duesmann: "Strategia noastră pentru sustenabilitate, digitalizare și electrificare ne oferă răspunsurile potrivite, chiar și în perioade de criză"
  • Directorul financiar Audi, Jürgen Rittersberger: "Compania și-a demonstrat puterea financiară în 2022, în ciuda provocărilor ivite la nivel global"
  • Cifra de afaceri a crescut la 61,8 miliarde de euro, profitul operațional la 7,6 miliarde de euro; iar cash flow-ul net s-a ridicat la 4,8 miliarde de euro

Grupul Audi a încheiat anul fiscal 2022 cu un rezultat record, într-un an în care compania și-a continuat drumul spre a deveni un furnizor de top când vine vorba de mobilitate premium conectată și complet electrică. Cifra de afaceri a crescut cu 16,4%, ajungând la un nivel record de 61,8 miliarde de euro, în timp ce profitul operațional a urcat cu aproape 40%, ajungând la un maxim istoric de 7,6 miliarde de euro. Marja operațională a crescut de la 10,4% anul trecut la 12,2%, iar cash flow-ul net s-a ridicat la 4,8 miliarde de euro, a doua cea mai mare valoare din istoria companiei. Printre factorii cheie ai performanței financiare din acest an se numără gestionarea consecventă a crizei într-un an marcat de numeroase provocări globale, o politică bună a prețurilor și rezultatele excelente ale mărcilor Bentley, Lamborghini și Ducati. În 2022 s-a înregistrat și o creștere semnificativă a numărului de automobile electrice livrate. În 2023, Audi va lansa cea mai mare campanie din istoria companiei, începând cu viitoarea serie de automobile Q6 e-tron. Acesta va fi primul model electric bazat pe platforma Premium Platform Electric (PPE).

"Strategia noastră Vorsprung 2030 oferă răspunsurile potrivite, chiar și în perioade de criză", spune Markus Duesmann, CEO AUDI AG. "La Audi, ne axăm pe sustenabilitate și avansăm sistematic în ceea ce privește digitalizarea și electrificarea produselor noastre."

Livrările: la aproape același nivel ca în anul precedent

Grupul de mărci Audi, Bentley, Lamborghini și Ducati* a livrat un total de 1.638.638 (2021: 1.688.978**) de automobile și 61.562 (2021: 59.447) de motociclete în 2022. În provocărilor ivite în aprovizionare și în lanțul logistic, în special în prima jumătate a anului, livrările din 2022 au rămas aproape la același nivel cu cele de anul trecut, grație performanței din a doua jumătate a anului. În 2022, marca Audi a livrat clienților 1.614.231 de automobile (2021: 1.680.512).

Creștere puternică în sectorul autovehiculelor electrice

În 2022, Grupul Audi a înregistrat o sporire semnificativă a livrărilor de automobile electrice. Cu o creștere de aproximativ 44% a livrărilor de automobile complet electrice (118.196 de vehicule), grupul de mărci premium își continuă sistematic strategia de electrificare. Creșterea cererii de vehicule electrice înseamnă că ponderea vehiculelor electrice livrate a crescut de la 4,8% în anul precedent la 7,2 %. Prin lansarea platformei Premium Platform Electric (PPE), Audi consolidează promisiunea de a deveni principalul furnizor de mobilitate premium conectată și electrică. Dezvoltată împreună cu Porsche, platforma este o componentă cheie în extinderea gamei globale de automobile electrice Audi. Viitorul Q6 e-tron, primul model de serie al Grupului care se va baza pe PPE, va fi prezentat în a doua jumătate a anului 2023.

"Cu Audi Q6 e-tron, mobilitatea electrică vine pentru prima dată din Ingolstadt", spune Duesmann, CEO-ul Audi. "În acest scop, construim, de asemenea, o unitate de asamblare a bateriilor la fața locului. Acest lucru ne va permite să păstrăm un know-how important aici, în Germania, și să ne pregătim angajații în acest domeniu."

Venituri: nivel record

Cifra de afaceri Audi Group a ajuns la 61,753 milioane de euro (2021: 53,068) milioane de euro. Creșterea de 16,4% se datorează în special politicii bune a prețurilor și consolidării mărcii Bentley la 1 ianuarie 2022. Modelele complet electrice Audi Q4 e-tron, Audi e-tron GT quattro și Audi e-tron au avut o contribuție semnificativă la această creștere, la fel ca și veniturile obținute din seriile de modele Audi A3 și Audi Q5.

Sustenabilitate în fiecare decizie a companiei

Grupul de mărci auto a început să raporteze în mod voluntar cifrele conform legislației UE încă din anul fiscal 2021. Măsurată în raport cu veniturile totale ale Grupului Audi, ponderea veniturilor aliniate la legislația UE a crescut la 8,3 (2021: 6,8) miliarde de euro, echivalentul a 13,5% (2021: 12,8) din veniturile totale. Aceasta include veniturile din vânzarea de vehicule complet electrice, cu o creștere de 49%, ceea ce marchează o altă etapă importantă pe harta mobilității electrice marca Audi. Astfel, compania subliniază importanța criteriilor de sustenabilitate ESG ancorate în strategia Vorsprung 2030.

Pentru a face vizibilă și transparentă importanța pe care compania o acordă dezvoltării durabile în conformitate cu criteriile ESG (environmental, social, governance), AUDI AG obține în prezent un rating ESG de la o agenție de rating independentă. Rezultatele urmează să fie publicate în primăvara anului 2023.

Susținând un viitor sustenabil, AUDI AG își construiește, de asemenea, lanțul valoric auto pe baza economiei circulare. Audi își propune să crească în mod constant ponderea materialelor reciclate în flota Audi în următorii câțiva ani. Acest lucru va permite companiei să reducă amprenta ecologică a modelelor sale. De asemenea, accesul direct la materiale secundare poate contribui la îmbunătățirea sistemului de aprovizionare pe termen lung. Împreună cu 15 parteneri din sectorul cercetării, al reciclării și al furnizorilor, marca celor patru inele a lansat proiectul pilot MaterialLoop în octombrie 2022. Compania și partenerii săi investighează impactul reutilizării materialelor provenite de la automobilele care au ajuns la sfârșitul ciclului lor de viață pentru producția de vehicule noi; aproximativ 100 de vehicule scoase din uz au fost deja dezmembrate. Acesta este doar unul dintre numeroasele proiecte de economie circulară de la Audi. Uzinele Audi din Neckarsulm, Ingolstadt și Győr din Ungaria, precum și uzina Volkswagen din Bratislava, implementează deja Aluminium Closed Loop.

Grupul Audi continuă să își accelereze transformarea într-un furnizor de mobilitate premium sustenabilă și conectată: Între 2023 și 2027, compania va investi două treimi din cheltuielile sale, adică aproximativ 28 de miliarde de euro, în electrificare și digitalizare. Duesmann, CEO Audi: "Ne concentrăm pe obiective durabile, iar acest lucru ne va modela acțiunile pe termen scurt, mediu și lung. Investițiile viitoare din actuala rundă de planificare confirmă această cale clară."

Profitul operațional al grupului a atins un nivel record

Profitul operațional al Grupului Audi a ajuns la 7.550 milioane de euro (2021: 5.498), ceea ce reprezintă o creștere de 37,3%. Marja operațională a crescut semnificativ, ajungând la 12,2% (2021: 10,4). Pe lângă performanțele bune repurtate pe piață, aceste rezultate record vin și ca urmare a asigurării materiilor prime.

În acord cu accentul pe care compania îl pune pe sustenabilitatea socială, modalitatea în care compania se asigură că angajații beneficiază de aceste succese financiare este, de asemenea, revizuită. Compania și comitetul de întreprindere au modificat sistemul de acordare a bonusurilor de participare la profit. Această revizuire se bazează pe acordul comun din 2019 Audi.Future. Se pune accentul pe consolidarea sistemului de pensii al companiei și pe asigurarea că toți angajații beneficiază de profiturile companiei de la primul euro. În plus, revizuirea creează și o componentă colectivă dependentă de profit, care este menită să consolideze poziția Audi ca angajator atractiv pe termen lung. Pe baza schemei revizuite, Audi le oferă angajaților o parte din profit pentru eforturile depuse în acest an dificil: pentru un muncitor calificat din unitățile germane, de exemplu, cota de profit Audi din acest an se ridică la 8.510 euro (anul precedent: 5.670 euro).

Bentley, Lamborghini și Ducati se mândresc cu cifre record

Rezultatele impresionante ale Grupului Audi se datorează nu în ultimul rând performanțelor Bentley, Lamborghini și Ducati, care au depășit toate recorduri în anul fiscal 2022. Bentley a sărbătorit un nou record de livrări pentru a treia oară la rând: Livrând 15.174 de vehicule (14.659), marca britanică și-a depășit recordul anterior cu 3,5% și a crescut semnificativ veniturile la 3.384 (2021: 2.845) milioane de euro. Marja operațională a crescut până la un maxim istoric de 20,9 (2021: 13,7) procente, în timp ce profitul operațional a fost de 708 (2021: 389) milioane de euro, de asemenea, peste cifra din anul precedent.

Lamborghini a livrat 9.233 (2021: 8.405) de automobile în ultimul an fiscal, vânzările crescând cu 21,9%, la 2.375 (2021: 1.948) milioane de euro. Lamborghini a generat un profit operațional de 614 (2021: 393) milioane de euro, pentru o marjă operațională de 25,9% (2021: 20,2).

În ciuda dificultăților legate de aprovizionare, Ducati a livrat 61.562 (2021: 59.447) de motociclete clienților, cel mai mare număr din istoria mărcii. Vânzările au crescut cu 24,0%, ajungând la 1.089 (2021: 878) milioane de euro, nu în ultimul rând datorită politică bună a prețurilor. Profitul operațional a crescut la 109 (2021: 61) milioane de euro, în timp ce marja operațională a atins 10,0%(2021: 7,0).

Un rezultatul financiar ușor mai mare față de anul precedent

Veniturile Grupului Audi au crescut semnificativ în 2022, ajungând la 1.522 (2021: 1.430) milioane de euro. Activitatea Grupului Audi în China, care se reflectă în această cifră, a contribuit cu 1.153 (2021: 1.140) milioane de euro la profit. Câștigurile raportate după impozitare s-au ridicat la 7.116 milioane de euro (2021: 5.649).

Cash flow-ul net: A doua cea mai mare cifră din istoria companiei

Cash flow-ul net al Grupului Audi a ajuns la 4.808 (2021: 7.757) milioane de euro în 2022, o performanță impresionantă care marchează a doua cea mai mare cifră din istoria companiei. Scăderea (în comparație cu cifra excepțional de mare din anul precedent) se datorează pe de o parte creșterii stocurilor care asigurau capacitatea noastră de a livra și, pe de altă parte, provocărilor impuse de lanțul logistic și de lanțurile de aprovizionare. În plus, impozitele mai mari și modificările care afectează acționarii, cum ar fi contribuția unică de capital la Audi Formula Racing GmbH și separarea societăților de vânzări din cadrul Grupului Volkswagen, au avut, de asemenea, un impact asupra cash flow-ului. În plus, a existat o creștere de la an la an a investițiilor, inclusiv a celor din Audi FAW NEV Company Ltd., care este consolidată integral în cadrul Grupului Audi. Cu noua unitate de producție pentru modelele Audi complet electrice bazate pe PPE care se construiește la Changchun, Grupul pregătește terenul pentru o extindere a portofoliului de produse electrice în China.

O privire asupra anului fiscal 2023

"Audi a demonstrat o mare putere financiară în 2022, în ciuda condițiilor globale dificile, și a doborât noi recorduri în ceea ce privește veniturile și profitul operațional", a declarat directorul financiar al Audi, Jürgen Rittersberger. "Aceste rezultate ne dau încredere că vom continua să ne atingem obiectivele strategice ambițioase și în viitor."

În prezent, grupul de mărci estimează - în funcție de situația lanțurilor de aprovizionare și de performanța economică globală - că Grupul va continua să înregistreze creșteri și în anul fiscal 2023: Livrările de automobile ale grupului către clienți ar urma să se situeze între 1,8 și 1,9 milioane de automobile, în timp ce veniturile ar urma să atingă un nou nivel record, între 69 și 72 de miliarde de euro. Marja operațională se așteaptă să fie între 9 și 11 procente, pornind de la presupunerea că prețurile automobilelor rămân ridicate. Grupul Audi se așteaptă ca în 2023 cash flow-ul net să se situeze între 4,5 miliarde de euro și 5,5 miliarde de euro, ceea ce reprezintă o continuare a performanței sale puternice.

Prezentarea principalelor cifre financiare ale Grupului Audi

20222021
Livrările Grupului Audi1,638,638 1,688,978
Livrările mărcii Audi1,614,231 1,680,512
Veniturile Grupului Audi în milioane de euro 61,753 53,068
Profitul operațional al Grupului Audi în milioane de euro 7,550 5,498
Marja operațională pentru Grupul Audi în procente 12.2 10.4
Cashflow-ul net al Grupului Audi în milioane de euro 4,808 7,757
Rezultatele financiare în milioane de euro 1,522 1,430
Profitul după impozitare în milioane de euro 7,116 5,649
Venituri aliniate la fiscalitatea UE în procente 13.5 12.8

Previziunile Grupului Audi pentru 2023

2023
Livrările Grupului Audi în milioane de automobile 1.8-1.9
Veniturile Grupului Audi în milioane de euro 69,000–72,000
Marja operațională pentru Grupul Audi în procente 9–11
Cashflow-ul net al Grupului Audi în milioane de euro 4,500–5,500

Găsiți mai multe detalii și informații de bază despre anul fiscal 2022, precum și despre administrația corporativă sustenabilă Audi în noul Raport Audi 2022.

*Grupul de mărci premium face referire la Grupul Audi cu mărcile Audi, Bentley, Lamborghini și Ducati. În continuare, termenii "Grupul Audi" și "Grupul de mărci premium" sunt utilizați ca sinonime.

**Cifrele de la Bentley din anii precedenți nu sunt incluse în cifrele Grupului Audi.

Sursa: https://www.audi-mediacenter.com/en/press-releases/2022-fiscal-year-record-operating-profit-for-audi-15247