Audi Logo
Stories of Progress
Menu

Nou Charging Hub Berlin

Clienții pot rezerva unul dintre cele patru puncte de încărcare rapidă de până la 320 kW

Audi planifică să implementeze un sistem smart de management și pentru viitoarele sale hub-uri de încărcare

Procentele ridicate de revenire a clienților la hub-urile din Nürnberg și Zürich confirmă oportunitatea conceptului premium de încărcare urbană rapidă creat de Audi

Berlin/Ingolstadt, iulie 2023 – Audi și-a inaugurat recent cel de-al treilea charging hub: după hub-urile din Nürnberg și Zürich, Audi colaborează acum cu o companie parteneră din Berlin, folosind rețeaua electrică existentă deja acolo. Frischeparadies, centrul comercial renumit pentru supermarket-ul său atractiv, dar și pentru gourmet bistro-ul său rafinat, își pune astfel la dispoziție infrastructura electrică pentru a alimenta hub-ul Audi învecinat. În viitor, Frischeparadies și Audi charging hub își vor lua energia electrică dintr-o linie comună, în baza unui sistem ce funcționează în funcție de necesar și de încărcarea liniei. Echipată cu baterii ”la a doua viață”, stația de încărcare își va încărca bateriile de buffer doar atunci când centrul comercial Frischeparadies are nevoie de mai puțină energie. În acest fel, sistemul de control inteligent și dinamic al sarcinii dezvoltat de inginerii Audi asigură utilizarea eficientă a infrastructurii electrice existente. Pentru selectarea locului pentru implementarea hub-ului său, Audi s-a bazat pe un studiu intern pentru a determina în avans cererea în zona respectivă.

”Sistemul nostru de control dinamic al sarcinii ne permite să ne asigurăm necesarul de energie în momentele în care centrul Frischeparadies are nevoie de mai puțin curent din rețea,” a explicat Elias Hammer, managerul Audi responsabil pentru implementarea proiectului în Berlin, precum și pentru integrarea sistemului electric pentru Audi charging hub. ”Berlin este încă un exemplu elocvent al succesului repurtat de conceptul nostru de încărcare smart,” a declarat Ralph Hollmig, managerul proiectului Audi charging hub. ”În același fel vom gestiona toate hub-urile noastre cât mai eficient și sustenabil posibil. Lucrăm la optimizarea energetică. Pentru viitor ne putem imagina chiar să cumpărăm energie electrică din sistemul de schimb energetic prin smart trading. Aceasta înseamnă, de asemenea, că vom cumpăra, de exemplu, energie electrică provenită din surse regenerabile în momentele în care este accesibilă,” a mai adăugat Hollmig.

Unitatea de stocare a energiei de buffer utilizează baterii uzate, provenite de la autovehicule de test Audi dezmembrate, ceea ce îi permite mărcii să ofere încărcare rapidă sustenabilă în momentele în care rețeaua are dificultăți în a opera patru puncte de încărcare la înaltă putere (HPC) de până la 320 kW. Infrastructura de încărcare rapidă fără unități de stocare de buffer se confruntă adeseori cu timpi lungi de așteptare pentru transformatoarele necesare, în schimb Audi charging hub se folosește într-o manieră optimă de infrastructura existentă.

Răspunsuri pozitive de la hub-urile din Nürnberg și Zürich

Cifrele înregistrate de hub-urile din Nürnberg și Zürich arată că persoanele care conduc mașini electrice Audi, precum și mașini electrice ale altor mărci adoptă cu brațele deschise conceptul urban de încărcare rapidă dezvoltat de Audi.

La Nürnberg, Audi a pus în funcțiune încă din decembrie 2021 un hub de încărcare mare, cu 6 puncte de încărcare și cu un lounge de 200 de metri pătrați. Procentul de revenire a clienților este aici de 70%. ”Clienții de acolo și-au integrat acum în rutina zilnică încărcarea rapidă la hub,” explică Hollmig. Audi a numărat până la 62 de sesiuni de încărcare pe zi la Nürnberg. În medie, acest prim Audi charging hub înregistrează 36 de sesiuni de încărcare pe zi. Circa jumătate dintre utilizatori vin la hub cu un model Audi electric. ”Când am lansat acest charging hub Audi în decembrie 2021, nu ne-am gândit că succesul va fi chiar atât de mare. Până la finele lunii ianuarie 2023, înregistram deja clientul cu numărul 10.000 în Nürnberg”, detaliază Hollmig. ”Și la Zürich observăm o cerere ridicată similară. Aceste cifre confirmă fără rezerve conceptul nostru de încărcare urbană ce vine să înlocuiască soluțiile casnice de încărcare.”