Audi Logo
Știri
Meniu
Știri
Știri
Audi
Tehnologie
"Viitorul este acum"

"Viitorul este acum"

Lucas di Grassi a pilotat pentru Audi în seria de curse electrice de Formula E și s-a angajat de mult timp în electrificarea mobilității departe de circuit. O conversație despre angajamentul său pentru un viitor mai bun, revoluția mobilității și curiozitate.

Interviu: Frieder Pfeiffer - Foto: Ramon Haindl - Timp de citire: 8 min

e-tron GT quattro: Consum combinat de energie1: 19,6–21,6 kWh/100 km (WLTP); Emisii de CO2 mixte1:0 g/km (WLTP)

Pentru acest vehicul, valorile consumului și emisiilor sunt disponibile conform WLTP și nu conform NEDC.

De la o vârstă fragedă, Lucas l-a inspirat pe Grassi. Curiozitatea și dorința de a înțelege tehnologia și inovația îl conduc.

De la o vârstă fragedă, Lucas l-a inspirat pe Grassi. Curiozitatea și dorința de a înțelege tehnologia și inovația îl conduc.

Lucas di Grassi, să ajungem la esența entuziasmului tău pentru viitor privind în trecut. De unde vine această dorință interioară de a modela viitorul? Am fost întotdeauna convins că fiecare persoană este obligată moral și social să lucreze constant pentru a-și îmbunătăți domeniul de activitate. De exemplu, am fost fascinat de motorsport de la o vârstă fragedă. Și la un moment dat mi-am dat seama că și cursele sunt, de asemenea, o platformă pentru dezvoltarea ulterioară a tehnologiei. O platformă pentru a inspira oamenii și a le oferi o experiență de mobilitate din ce în ce mai bună.

Când ai trecut pentru prima dată ade la această convingere la acțiune? Am fondat primul meu ONG la vârsta de 22 de ani. Am observat că utilizam o mașină mult mai eficientă din punctul de vedere al consumului de combustibil decât alți membri ai familiei mele. De aceea am vrut să le dau altora sfaturi despre cum să conducă mai sigur și, în același timp, să economisească bani și combustibil. A fost doar un proiect mic, dar purtat de același spirit ca și inițiativele mele de astăzi. Vreau să-mi folosesc cunoștințele despre mobilitate și tehnologia din spatele acesteia pentru a-i inspira pe alții. Vreau să ajut la modelarea viitorului.

Vreau să conștientizez și să-i inspir pe alții.

De ce este atât de important pentru tine? Strămoșii mei au venit în Brazilia din Italia. Când străbunicul meu a venit în Brazilia, familia făcea deja parte din clasa de mijloc. Din fericire, nu a trebuit niciodată să-mi fac griji cu privire la nevoile existențiale în viața mea. Am avut cele mai bune condiții. În același timp, în opinia mea, problemele lumii se bazează în esență pe faptul că nu există șanse egale. Întotdeauna am simțit nevoia să dau ceva înapoi societății. A avea succes și a nu da nimic societății nu este sustenabil. Așa că nu lași nimic important în urmă.

Din 2018, Lucas Di Grassi este ambasador al Programului Națiunilor Unite pentru Mediu. Succesul este valoros pentru el doar dacă poate da ceva înapoi societății.

Din 2018, Lucas Di Grassi este ambasador al Programului Națiunilor Unite pentru Mediu. Succesul este valoros pentru el doar dacă poate da ceva înapoi societății.

Uneori ți se pare prea greu? Sunt condus de multă curiozitate. Vreau să înțeleg cum funcționează lumea. Dacă nu înțeleg ceva, întreb. Întotdeauna pun întrebarea despre scopul principal al unui produs sau proces. Și dacă există potențial de optimizare, ce tehnologii pot fi folosite pentru a-l realiza? Dacă tehnologia potrivită nu există, cum o putem dezvolta? Dacă întorci lucrurile cu susul în jos, mai întâi o să ai o mulțime de sarcini de rezolvat. Dar după aceea, devine cu adevărat interesant. Și exact acolo vreau să ajung mereu. Pentru că laitmotivul vieții mele este: viitorul este acum.

Cum vedeți viitorul mobilității? În 2007, nu credeam că totul va fi electric. Când m-am alăturat Audi în 2012, această cale era deja clar în curs de dezvoltare. Existau vehicule hibride și calitatea bateriilor se îmbunătățise deja. Aveau o idee despre cum se va dezvolta tehnologia – iar fondarea Formulei E și convingerile noastre au fost încununate de succes. Dezvoltarea tehnologiilor disruptive progresează rapid – așa cum a fost cazul telefoanelor mobile, internetului și televiziunii. Nu toate provocările electromobilității au fost încă rezolvate. Dar și pentru că am arătat cu Formula E că mobilitatea electrică este sexy, subiectul a primit atenție.

Poate fi oprită electromobilitatea? Nu. Viitorul este aici și arată bine. Nu există nicio îndoială în această privință. Electromobilitatea nu este o chestiune de gust. Este pur și simplu cea mai bună soluție. Trebuie doar să te uiți la fizica din spatele ei: motorul electric are o eficiență mult mai mare decât motorul cu ardere internă. Nu există nicio îndoială: viitorul este electric – și asta se aplică tuturor. Bine, poate nu pentru rachete, pentru că funcționează pe un principiu diferit. Dar chiar și avioanele vor fi în cele din urmă electrice.

Electromobilitatea nu este o chestiune de gust. Este pur și simplu cea mai bună soluție.

Există de fapt lucruri care nu te interesează deloc? Probabil că nu multe. Dar sunt mai interesat de științele naturii decât de științele sociale. Vreau să știu ce structuri de bază determină lumea. Încerc să fiu la curent cu tehnologia, în special în domeniul fizicii sau matematicii.

Tu însuți te îndrepți în prezent spre viitor cu un Audi e-tron GT quattro. O mașină fantastică, un obiect de referință care te face să vrei să folosești tehnologia. Oamenii văd că sustenabilitatea și performanța nu se exclud reciproc, ci sunt compatibile. Desigur, Audi e-tron GT quattro singur nu va schimba lumea. Dar stabilește standarde.

Sustenabilitatea și tehnologia merg mână în mână pentru Lucas di Grassi. El vrea să transmită această înțelegere și dragoste pentru știință copiilor săi.

Sustenabilitatea și tehnologia merg mână în mână pentru Lucas di Grassi. El vrea să transmită această înțelegere și dragoste pentru știință copiilor săi.

Experimentați Audi e-tron GT quattro2

Audi e-tron GT quattro2 complet electric anunță o nouă eră pentru marcă cu cele patru inele. Aflați mai multe despre performanța puternică a atletului de top progresist.

  1. Valorile declarate ale consumului și ale emisiilor au fost determinate în conformitate cu metodele de măsurare prevăzute de lege. La 1 ianuarie 2022, ciclul de încercare WLTP a înlocuit complet ciclul de încercare NEDC, astfel încât nu sunt disponibile valori NEDC pentru vehiculele nou omologate după această dată. Informațiile nu se referă la un singur vehicul și nu fac parte din ofertă, ci sunt utilizate doar în scopuri de comparație între diferitele tipuri de vehicule. Echipamentele și accesoriile suplimentare (piese suplimentare, format de anvelope etc.) pot modifica parametrii relevanți ai vehiculului, cum ar fi greutatea, rezistența la rulare și aerodinamica și, pe lângă condițiile meteorologice și de trafic, precum și comportamentul individual de condus, pot influența consumul de combustibil, consumul de energie, emisiile de CO₂ și valorile performanței de conducere ale unui vehicul. Datorită condițiilor de testare mai realiste, valorile consumului de combustibil și emisiilor de CO₂ măsurate conform WLTP sunt în multe cazuri mai mari decât cele măsurate conform NEDC. Prin urmare, pot exista modificări corespunzătoare ale impozitării vehiculelor începând cu 1 septembrie 2018. Pentru mai multe informații despre diferențele dintre WLTP și NEDC, consultați www.audi.ro/wltp.