Audi Logo
Știri
Meniu
Știri
Știri
Audi
Sustenabilitate
Proiectul "MaterialLoop": De la vechi la nou

Proiectul "MaterialLoop": De la vechi la nou

Cu proiectul "MaterialLoop", Audi testează modul în care și mai multe materiale reciclate din vehiculele scoase din uz pot fi utilizate pentru producția de vehicule noi. Viziunea: un concept eficient de economie circulară, fără pierderi de calitate.

Text: Nadia Riaz-Ahmed - Foto: KieferWorX, AUDI AG, KG Media Factory - Timp de citire: 3 min

Q4 e-tron: Consum combinat de energie1: 16,2–19,5 kWh/100 km (WLTP); Emisii de CO2 mixte1:0 g/km (WLTP) Q8 e-tron: Consum combinat de energie1: 20,1–24,4 kWh/100 km (WLTP); Emisii de CO2 mixte1:0 g/km (WLTP) Pentru vehicule, numai valorile consumului și emisiilor sunt disponibile conform WLTP și nu conform NEDC.

Reciclarea sticlei: Geamurile mașinilor care nu mai pot fi reparate sunt mai întâi mărunțite și sortate. Granulele de sticlă obținute în acest mod sunt topite, prelucrate în sticlă plată nouă și utilizate în producția Audi Q4 e-tron.

Reciclarea sticlei: Geamurile mașinilor care nu mai pot fi reparate sunt mai întâi mărunțite și sortate. Granulele de sticlă obținute în acest mod sunt topite, prelucrate în sticlă plată nouă și utilizate în producția Audi Q4 e-tron.

Economia circulară este unul dintre mega-subiectele timpului nostru. Se așteaptă ca acesta să înlocuiască din ce în ce mai mult modelul economic tradițional, liniar, care se bazează pe cantități mari de materii prime ușor accesibile și energie ieftină. Audi dorește să avanseze în continuare conceptul de economie circulară pentru a menține valoarea produselor și materialelor cât mai mult timp posibil. În acest context, acțiunea responsabilă începe cu durabilitatea și reparabilitatea vehiculelor – cea mai bună reciclare posibilă intră în joc doar ca ultim pas. De îndată ce un vehicul a ajuns la sfârșitul ciclului său de viață, materiile prime utilizate ar trebui să fie reintroduse în procesul de producție cât mai cuprinzător posibil. Până în prezent, doar câteva dintre materialele utilizate pentru producția de vehicule noi au fost obținute din vehicule scoase din uz. De exemplu, oțelul ajunge de obicei ca oțel structural după procesul de reciclare a vehiculelor scoase din uz. Audi vrea să schimbe acest lucru și să returneze materialele secundare de la vehiculele scoase din uz la producția auto în viitor. Downcycling, adică pierderea calității materialelor în procesul de reciclare, trebuie prevenită cât mai mult posibil.

După demontare, caroseria rămasă a vehiculelor a fost mărunțită și materialele rezultate au fost separate în diferite grupuri, cum ar fi oțel, aluminiu și plastic.

După demontare, caroseria rămasă a vehiculelor a fost mărunțită și materialele rezultate au fost separate în diferite grupuri, cum ar fi oțel, aluminiu și plastic.

În cadrul proiectului "MaterialLoop", pe care Audi l-a lansat împreună cu 15 parteneri din industrie și cercetare în octombrie 2022, ideea va fi testată în profunzime pe un total de 100 de vehicule până la sfârșitul lunii aprilie 2023. Participanții sunt preocupați de potențialul rămas al materialelor reciclabile, ce noi procese tehnice trebuie dezvoltate și ce poate fi deja implementat astăzi într-un mod economic și ecologic. Scopul este de a închide mai multe cicluri pentru materiale reciclabile, cum ar fi oțelul, aluminiul, plasticul sau sticla în industria auto în viitor și de a oferi resurselor o "a doua viață". Chiar dacă proiectul pilot este încă în desfășurare, participanții la proiect returnează deja primele materiale producției auto. Aceasta înseamnă că o mare parte din oțelul reciclat în proiect poate fi utilizat pentru producția de noi modele. Audi intenționează să utilizeze o mare parte din oțelul reciclat în proiectul MaterialLoop pentru producția a până la 15.000 de piese de uși interioare din seria Audi A4.

În domeniul reciclării plasticului și a sticlei, compania este chiar cu un pas mai departe atunci când abordarea de bază pentru clienți devine tangibilă: granulele de sticlă obținute din geamurile mașinilor care nu mai pot fi reparate sunt topite, prelucrate în sticlă plată nouă și sunt deja utilizate în producția Audi Q4 e-tron. Catarama centurii noului Audi Q8 e-tron2 conține deșeuri mixte de plastic auto. Aici, ca în oricare alt caz, factorul decisiv este că utilizarea materialelor secundare nu trebuie să contrazică standardele înalte de calitate.

Descoperirile de la MaterialLoop urmează să fie utilizate pentru a stabili cicluri de materiale pentru uz auto ori de câte ori este posibil din punct de vedere tehnic și sensibil din punct de vedere economic și ecologic. Proiectul face parte din strategia de economie circulară a Audi și oferă informații valoroase pentru implementarea în practică.

Reciclarea plasticului: Componentele din plastic care nu mai pot fi reparate sunt mărunțite. Granulele de plastic obținute în acest proces sunt utilizate pentru producția de capace de cataramă pentru centurile de siguranță din Audi Q8 e-tron2 .

Reciclarea plasticului: Componentele din plastic care nu mai pot fi reparate sunt mărunțite. Granulele de plastic obținute în acest proces sunt utilizate pentru producția de capace de cataramă pentru centurile de siguranță din Audi Q8 e-tron2 .

Face o impresie de durată

Audi Q4 e-tron are până la 27 de componente care conțin material reciclat. Dar cererea de sustenabilitate este doar un aspect care face ca Audi Q4 e-tron să fie atât de interesant. Aici puteți afla mai multe despre Audi complet electric.

  1. Valorile declarate ale consumului și ale emisiilor au fost determinate în conformitate cu metodele de măsurare prevăzute de lege. La 1 ianuarie 2022, ciclul de încercare WLTP a înlocuit complet ciclul de încercare NEDC, astfel încât nu sunt disponibile valori NEDC pentru vehiculele nou omologate după această dată. Informațiile nu se referă la un singur vehicul și nu fac parte din ofertă, ci sunt utilizate doar în scopuri de comparație între diferitele tipuri de vehicule. Echipamentele și accesoriile suplimentare (piese suplimentare, format de anvelope etc.) pot modifica parametrii relevanți ai vehiculului, cum ar fi greutatea, rezistența la rulare și aerodinamica și, pe lângă condițiile meteorologice și de trafic, precum și comportamentul individual de condus, pot influența consumul de combustibil, consumul de energie, emisiile de CO₂ și valorile performanței de conducere ale unui vehicul. Datorită condițiilor de testare mai realiste, valorile consumului de combustibil și emisiilor de CO₂ măsurate conform WLTP sunt în multe cazuri mai mari decât cele măsurate conform NEDC. Prin urmare, pot exista modificări corespunzătoare ale impozitării vehiculelor începând cu 1 septembrie 2018. Pentru mai multe informații despre diferențele dintre WLTP și NEDC, consultați www.audi.ro/wltp.
  2. Audi Q8 e-tron: Consum de energie (mixt¹) în kWh/100 km: 19,5 - 24,4; Emisii de CO₂ (mixte¹) în g/km: 0. Pentru vehicul, sunt disponibile numai valorile consumului și emisiilor în conformitate cu WLTP și nu conform NEDC.