Patru inele și trei dungi: Adidas devine partenerul oficial al viitoarei echipe Audi de Formula 1
Ingolstadt/Hinwil/Herzogenaurach, 10 septembrie 2025 – Viitoarea echipă Audi F1 și Adidas anunță un parteneriat pe mai mulți ani, prin care producătorul german de articole sport devine partenerul oficial pentru echipamentul membrilor echipei. Colecția va fi lansată înainte de începutul sezonului 2026 și va combina designul atractiv, marcat de precizie și claritate, cu tehnologia de ultimă oră.
Ingolstadt/Hinwil/Herzogenaurach, 10 septembrie 2025 – Viitoarea echipă Audi F1 și Adidas anunță un parteneriat pe mai mulți ani, prin care producătorul german de articole sport devine partenerul oficial pentru echipamentul membrilor echipei. Colecția va fi lansată înainte de începutul sezonului 2026 și va combina designul atractiv, marcat de precizie și claritate, cu tehnologia de ultimă oră.
> În baza parteneriatului ce dăinuie deja de decenii, Adidas va deveni acum, de asemenea, partenerul oficial Audi pentru echipamentul folosit de echipa Audi de Formula 1
> Echipamentul de înaltă performanță al echipei va fi dezvoltat în comun de cele două mărci
> Lansarea internațională a colecției Adidas x Audi F1 este planificată pentru februarie 2026
În cadrul parteneriatului, Adidas și viitoarea echipă Audi F1 colaborează strâns pentru a dezvolta o colecție amplă pentru echipamentul de înaltă performanță al echipei. Acesta va fi adaptat în funcție de necesitățile diferiților membri ai echipei: piloți, mecanici, ingineri și alți membri ai echipei care lucrează pe circuit. Scopul comun este de a crea produse funcționale, care să îi ofere echipei sprijin optim în munca de zi cu zi, astfel încât să poată atinge performanțe maxime. Într-un astfel de sport care se bazează pe dezvoltarea permanentă, colecția aceasta creează, de asemenea, noi impulsuri în cultura motorsportului, marcată de cea mai avansată tehnologie Adidas și de o nouă abordare proaspătă și inovatoare, în padocuri și nu numai.
Cum fanii sunt punctul central al acestui parteneriat, Adidas și viitoarea echipă Audi F1 și-au stabilit încă de la început ca laitmotiv al colaborării lor pasiunea fanilor pentru motorsport. Colaborarea nu se va rezuma doar la dezvoltarea de articole de îmbrăcăminte, ci va merge mult mai departe. Unite de pasiunea comună pentru sport, inovație și design emoțional, cele două mărci vor lansa, încă înainte de prima cursă, o linie exclusivă de produse de îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii, disponibilă la nivel mondial, oferindu-le astfel fanilor posibilitatea de a-și arăta solidaritatea față de echipă.
Gernot Döllner, CEO AUDI AG și președinte al Consiliului de Administrație Sauber Motorsport AG: „Adidas și Audi colaborează deja de decenii în domeniul sportului de înaltă performanță, o colaborare construită pe valori comune și pe dorința de a inspira prin performanță. Parteneriatul nostru din Formula 1 nu este marcat doar de aspirația spre inovație și performanța de vârf, ci, de asemenea, îmbină și punctele forte și viziunile a două mărci progresiste.” Viitoarea colecție Adidas va fi caracterizată de claritate și precizie, la fel ca noua filozofie de design a mărcii Audi. „Faptul că modelăm intrarea mărcii noastre Audi în clasa de vârf a motorsportului împreună cu Adidas, subliniază încă o dată încrederea și aprecierea pe care le avem față de colaborarea noastră.”
Bjørn Gulden, CEO Adidas: „Suntem foarte mândri să colaborăm cu viitoarea echipă Audi F1 și să o susținem la intrarea în cel mai înalt nivel al motorsportului. Uniunea celor patru inele emblematice cu cele trei dungi ale noastre la padocuri în 2026 marchează un nou capitol incitant în motorsport. Integrat în proiectele noastre deja existente din F1, acest parteneriat subliniază orientarea noastră spre colaborări cu mărci cu care împărtășim abordări și perspective inovatoare comune, atât pe pistele de curse, cât și în afara lor. Așteptăm cu nerăbdare să dezvăluim tot ceea ce am planificat pentru a permite piloților și echipei să concureze cu succes și abia așteptăm să dăm naștere unei noi generații de fani ai motorsportului!”
Jonathan Wheatley, directorul viitoarei echipe de uzină Audi F1: „Acest parteneriat reunește pe o scenă internațională două mărci emblematice: marca celor patru inele și marca cu cele trei dungi. Este un pas îndrăzneț înainte în călătoria noastră spre grila de start a echipei Audi F1. Împreună cu Adidas ne echipăm colegii cu echipament sportiv tehnic de elită, care îmbunătățește performanța acolo unde contează cel mai mult. Dincolo de curse, împărtășim eforturile de a avea impact și în afara pistelor de curse, prin inovație, rafinament și urmărind neobosit excelența. Împreună, vom crea acțiuni îndrăznețe de activare a mărcilor noastre și vom da naștere unor experiențe inovatoare.”
Despre Adidas:
Adidas este un lider mondial în industria de articole sport Având sediul în Herzogenaurach/Germania, compania asigură peste 62.000 de locuri de muncă în întreaga lume și a generat vânzări de 23,7 miliarde de euro în 2024.
Grupul Audi este unul dintre cei mai de succes producători de automobile și motociclete din segmentul premium și de lux. Mărcile Audi, Bentley, Lamborghini și Ducati au unități de producție la 22 de sedii din 13 de țări. Audi și partenerii săi sunt prezenți în peste 100 de țări din întreaga lume.
În 2024, Audi Group a livrat clienților 1,7 milioane de autovehicule Audi, 10.643 de autovehicule Bentley, 10.687 de autovehicule Lamborghini și 54.495 de motociclete Ducati. În anul financiar 2024, Grupul Audi a obținut o cifră de afaceri totală de 64,5 miliarde euro și un profit operațional de 3,9 miliarde euro. În decembrie 31, pentru Audi Group lucrau peste 88.000 de persoane, dintre care peste 55.000 la AUDI AG în Germania. Cu mărcile sale atractive și cu numeroase noi modele, Grupul își urmărește sistematic obiectivul de a deveni un furnizor de mobilitate sustenabilă premium pe deplin conectată.
Audi va intra în 2026 pentru prima dată în Formula 1, cu propria sa echipă de fabrică și cu o mașină cu un sistem de propulsie hibrid dezvoltat în Germania. Viitoarea echipă provine din trei surse: Compania care a fost înființată special pentru acest proiect, Audi Formula Racing GmbH, dezvoltă sistemul de propulsie în Neuburg an der Donau. Hinwil din Elveția este locul în care este dezvoltată mașina de curse, și unde se face planificarea curselor și a activităților operaționale. Iar Centrul de Tehnologie din Bicester, Marea Britanie reprezintă o bază strategică în inima "MotorsportValley", oferind acces direct la talente de top în domeniul F1, precum și la parteneri strategici importanți.
Formula 1 este considerată vârful motorsportului, iar datorită acoperirii sale globale, este una dintre cele mai importante platforme sportive din lume. Un alt factor decisiv pentru intrarea Audi în Formula 1 este noul regulament FIA, care din 2026 va include combustibili durabili și va crește la aproape 50% ponderea componentei electrice în sistemul de propulsie hibrid.