Text: AUDI AG - Fotografii: Julian Rausche, AUDI AG - Film: AUDI AG - Timp citire: 6 min
Autovehiculul menționat și prezentat este construit exclusiv pentru raliul Dakar și nu este disponibil ca model de serie.
Legenda raliurilor, Carlos Sainz (față) și Lucas Cruz s-au cunoscut în 1994. Au câștigat până acum ca echipă de trei ori raliul Dakar.
Legenda raliurilor, Carlos Sainz (față) și Lucas Cruz s-au cunoscut în 1994. Au câștigat până acum ca echipă de trei ori raliul Dakar.
Domnule Sainz, domnule Cruz, după numeroase teste și o pregătire dură: Ce mai aveți de făcut personal, chiar înainte de a lua startul în raliu? Lucas Cruz: Eu mă concentrez asupra nivelului meu de fitness, pentru a optimiza ultimele puncte procentuale. În plus, cu puțin timp înainte de începerea cursei primim noi informații detaliate despre traseu, iar în calitate de copilot le analizez foarte intens. Carlos Sainz: Facem totul pentru a fi în formă de top.
Carlos Sainz vede paralele între proiectul Dakar și introducerea tehnologiei quattro în cursele auto, la începutul anilor 1980.
Cu peste patruzeci de ani de experiență, Carlos Sainz este considerat un mare senior al raliurilor internaționale. Spaniolul, poreclit „El Matador”, a câștigat până acum de trei ori raliul Dakar, a fost de două ori campion mondial de raliu și o dată câștigător al Cupei mondiale de raliuri-maraton. Carlos Sainz era campion încă dinainte de a fi câștigat primul titlu pe patru roți: la vârsta de 16 ani, în 1979, a devenit maestru spaniol la squash.
Dakarul poate fi cucerit numai cu muncă multă și disciplină.
Audi a luat startul la Dakar cu prima generație Audi RS Q e-tron1, în ianuarie 2022.
Audi a luat startul la Dakar cu prima generație Audi RS Q e-tron1, în ianuarie 2022.
Primiți informațiile exacte despre etape numai cu puțin timp înainte de respectivul start, nu-i așa? Cruz: Așa este. Așa numitul roadbook se înmânează numai cu 15 minute înainte de start. Asta ne lasă foarte puțin timp pentru pregătiri. Sainz: În plus, în fiecare an, filosofia roadbook-urilor se modifică. De aceea ne putem baza numai într-o măsură limitată de experiențele noastre.
Ce se poate înțelege în acest caz prin filosofie? Sainz: Înțeleg prin asta modul în care este scris roadbook-ul. Noi toți avem o anumită înțelegere a lucrurilor, interpretăm diferit informațiile. În acest context, unora le este mai ușor, altora mai greu să urmeze roadbook-urile. Cruz: Și aceasta este o parte a sarcinilor mele: să interpretez informațiile date și să le traduc pentru Carlos. Nu ne plac surprizele.
Dakarul începe de regulă la trecerea în noul an: cum petreceți dumneavoastră sărbătorile? Sainz: Petrecem perioada Crăciunului mai mult sau mai puțin normal, alături de familiile noastre. Apoi, la trecerea în noul an suntem la fața locului. Însă pentru noi nu este nimic special. M-am obișnuit să sărbătoresc Revelionul alături de Lucas și să împart cu el cele douăsprezece boabe de struguri – așa cere tradiția în Spania. Cruz: Din fericire, pot măcar să îmi sărbătoresc ziua de naștere, în 26 decembrie, alături de familia mea. Însă trebuie să fiu sincer: pentru noi, raliul începe deja din momentul în care ne-am făcut bagajele și am urcat în avion. Începând de atunci nu te mai gândești la nimic altceva.
Și cum arată la dumneavoastră ultimele zile dinaintea plecării, respectiv dinaintea startului? Cruz: Eu încerc să mă obișnuiesc deja cu diferența de fus orar dintre Spania și locul de desfășurare al Dakarului. Apoi, la fața locului, trebuie verificat totul legat de mașină și trebuie să îți amenajezi confortabil rulota. După începerea efectivă a raliului, nu prea mai ai ocazia să faci asta. Sainz: De aceea, bagajele trebuie făcute și depozitate cu mare grijă și atenție. Este foarte enervant să îți dai seama în mijlocul deșertului că ai uitat ceva.
Ce spun familiile dumneavoastră despre toate acestea? Cruz: Familia mea este sută la sută alături de mine. Este exact viața pe care eu mi-am ales-o. Până la urmă, raliul Dakar există numai o dată pe an. Sainz: Soția mea este deja de atât de mult timp alături de mine, încât știe exact că acest sport, acest stil de viață mă face fericit. Și exact asta își dorește: să fiu fericit.
Pe Lucas Cruz nu îl entuziasmează numai perspectiva câștigării de raliuri pe distanțe lungi, dar și tehnologia modelului Audi RS Q e-tron1.
În calitate de copilot al lui Carlos Sainz, Lucas Cruz a câștigat deja de trei ori raliul Dakar. De peste doisprezece ani, cei doi concurează la raliuri-maraton. S-au cunoscut în 1994, când Carlos Sainz se ocupa de un proiect de promovare a tinerelor talente spaniole în domeniul raliurilor, la care Cruz participa. De atunci se apreciază reciproc și îi leagă o prietenie profundă.
Este exact viața pe care eu mi-am ales-o.
Momentul adevărului: startul raliului la 1 ianuarie 2022 a fost oarecum botezul de foc pentru prima generație a modelului Audi RS Q e-tron1.
Momentul adevărului: startul raliului la 1 ianuarie 2022 a fost oarecum botezul de foc pentru prima generație a modelului Audi RS Q e-tron1.
În timpul unui raliu precum Dakarul, uneori în cockpit nu sunt disponibile decât câteva milisecunde pentru a lua decizii. De aceea, Lucas Cruz (stânga) și Carlos Sainz sunt convinși că înțelegerea reciprocă și încrederea sunt decisive pentru a avea succes în astfel de curse.
În timpul unui raliu precum Dakarul, uneori în cockpit nu sunt disponibile decât câteva milisecunde pentru a lua decizii. De aceea, Lucas Cruz (stânga) și Carlos Sainz sunt convinși că înțelegerea reciprocă și încrederea sunt decisive pentru a avea succes în astfel de curse.
Familiile dumneavoastră vă pot măcar vizita în timpul raliului? Sainz: Cred că ar fi posibil. Însă chiar dacă ar fi frumos, nu am făcut asta niciodată și nu am luat-o în considerare. Până la urmă, călătorim de obicei în zone foarte îndepărtate. Cruz: În plus, suntem practic aproape tot timpul ocupați. O zi de cursă nu înseamnă numai să închei etapa. Etapele necesită pregătiri prealabile și ulterioare și stăm mult de vorbă cu reprezentanții media. Timpul liber rămas este foarte scurt.
Aveți anumite ritualuri înainte de începerea unei curse? Cruz: Avem micile noastre obiceiuri, însă nimic neobișnuit, aș spune. Rutinele noastre sunt planificate cu grijă și ne respectăm planul, atâta timp cât modificările nu sunt absolut inevitabile.
Nimic ce ar putea fi considerat superstiție? Sainz: Fac asta deja de mult timp și am trecut prin multe. Una dintre cele mai importante lecții învățate: un talisman norocos sau ceva similar nu te ajută să mergi mai departe. Dakarul poate fi cucerit numai cu muncă multă și disciplină.