Text: Bernd Zerelles - Foto: AUDI AG - Timp de citire: 6 min
Pentru vehicul sunt disponibile doar valorile de consum și emisii conform WLTP și nu conform NEDC.
Audi Charging Hub este un loc de întâlnire cu puncte de încărcare rapidă de până la 320 kW și un lounge premium, care poate fi rezervat exclusiv de către clienții Audi.
Audi Charging Hub este un loc de întâlnire cu puncte de încărcare rapidă de până la 320 kW și un lounge premium, care poate fi rezervat exclusiv de către clienții Audi.
Orașele europene sunt din ce în ce mai pline. Traficul zilnic al navetiștilor devine din ce în ce mai intens, iar locurile de parcare și spațiile libere la punctele de încărcare publice sunt din ce în ce mai rare.
Iată un exemplu din München: conduc o mașină complet electrică și locuiesc la doar 1,6 kilometri de centrul Marienplatz. Într-un bloc cu mai multe apartamente. Fără o parcare subterană. Și fără propria mea instalație de încărcare. Există patru puncte de încărcare publice, la aproximativ 300 de metri distanță. Acum șase luni, ori de câte ori doream să încarc într-unul dintre cele patru puncte, aveam această posibilitate.
Astăzi este diferit - și în mare parte este așa: vrei să conduci spontan la punctele de încărcare în prima parte a serii? Toate cele patru locuri sunt deja ocupate. Situația arată așa: parchez mașina în mod normal. Verific aplicația de încărcare în 30 de minute - ah, un punct de încărcare s-a eliberat, așa că merg rapid la mașină, conduc până la stația de încărcare și, din nou, toate cele patru puncte de încărcare sunt ocupate. Deci, parchez din nou mașina și îmi reîncerc norocul mai târziu.
Ralph Hollmig este șeful de proiect al Audi Charging Hub.
Faptul că extinderea ofertei de încărcare nu ține pasul cu creșterea numărul de vehicule electrice înmatriculate este un lucru de care locuitorii orașelor se lovesc zilnic. Găsirea unui punct de încărcare liber în mediul urban poate fi acum o provocare. Iar opțiunile de încărcare rapidă cu o capacitate de încărcare mare, cum sunt cele de pe autostrăzi, sunt practic inexistente în zonele urbane. Tocmai în acest context, Audi dorește să ofere o soluție prin intermediul Audi Charging Hub, un nou concept de încărcare pentru automobilele electrice.
Ralph Hollmig, Project Lead Audi Charging Hub: „Ideea de bază a Audi Charging Hub este de a acoperi tocmai astfel de vârfuri de cerere prin intermediul unei funcții de rezervare, care oferă clienților Audi posibilitatea de a rezerva în avans un slot de încărcare.” În prezent, disponibilitatea unei stații de încărcare este o chestiune de noroc. Clienții Audi pot utiliza funcția de rezervare pentru a încărca, atunci când au posibilitatea, în funcție de activitățile curente și de managementul timpului, și nu doar atunci când stația de încărcare este întâmplător liberă. Dar aceasta este doar o parte a conceptului. Celălalt aspect este că: „Dorim să le oferim clienților noștri o experiență premium în timpul încărcării”.
Funcția de rezervare le oferă clienților Audi posibilitatea de a rezerva în avans un slot de încărcare.
Lounge-ul de aproximativ 150 de metri pătrați, situat deasupra stațiilor de încărcare, oferă zone de relaxare, de informare, de divertisment sau de lucru.
Lounge-ul de aproximativ 150 de metri pătrați, situat deasupra stațiilor de încărcare, oferă zone de relaxare, de informare, de divertisment sau de lucru.
La prima locație Audi Charging Hub din Nürnberg, care a fost lansată ca proiect pilot la sfârșitul anului 2022, sunt disponibile pentru rezervare nu numai puncte de încărcare de mare putere (HPC), ci și un lounge de aproximativ 150 de metri pătrați, situat direct deasupra punctelor de încărcare, ca zonă de relaxare premium.
La cele șase puncte de încărcare HPC, încărcarea se poate face cu o putere de până la 320 kW. În cazul modelelor Audi RS e-tron GT2 și Audi e-tron GT quattro3, bateria poate fi încărcată de la 5% la 80% în aproximativ 23 de minute, într-o astfel de stație HPC. Audi RS e-tron GT2 și Audi e-tron GT3 utilizează o putere de încărcare de până la 270 kW. Timpul de staționare pentru încărcare poate fi folosit în lounge pentru o pauză plăcută la o cafea sau gustare, sau pentru a lucra într-unul dintre separeurile cu spațiu de lucru.
O căutare a locației bazată pe date, ne permite să identificăm acele locații care se află în zonele vizate de clienții Audi.
Florian Kehl este Project Lead Strategic Network Planning.
Selectează Audi Charging Hub Nürnberg în aplicația my Audi, rezervă ora dorită și petrece timpul scurt de încărcare într-o atmosferă plăcută de lounge - îmi este greu să-mi imaginez o experiență de încărcare mai confortabilă. Oricine dorește își poate încărca vehiculul la punctele de încărcare libere de la Audi Charging Hub; aceasta este o rețea de încărcare deschisă. Cu toate acestea, funcția de rezervare este un serviciu premium exclusiv pentru șoferii Audi. Șoferii care nu conduc un Audi pot găsi stația de încărcare în aplicația lor de navigație căutând „Audi Charging Hub Nürnberg”.
Ce criterii folosește Audi pentru a alege o locație precum Nürnberg? Florian Kehl, Project Lead Strategic Network Planning: „În principiu, există două criterii de căutare în zonele urbane. În primul rând: amplasarea pe o axă principală de trafic pentru clienții care se deplasează spre oraș, de exemplu, spre sau de la locul de muncă. În al doilea rând: locațiile din oraș în care se află de obicei clienții noștri. În acest scop, datele privind vehiculele au fost anonimizate și analizate. Acest lucru ne permite să identificăm locațiile cheie pentru clienții Audi, deoarece aceștia frecventează constant acea zonă.”
92% dintre toate bateriile testate pentru reutilizare sunt utilizate în 2nd Life.
Ewald Kreml este Strategic Project Lead la Audi Charging Hub.
Baza tehnică pentru Audi Charging Hub este reprezentată de așa-numitele Cubes. Aceste cuburi container modulare găzduiesc, pe lângă infrastructura de încărcare rapidă, și baterii litiu-ion uzate de la vehiculele de testare Audi dezmembrate. În Audi Charging Hub, acestea pot fi utilizate, de exemplu, pentru stocarea intermediară a energiei electrice autogenerate de la sistemul fotovoltaic. Ewald Kreml, Strategic Project Lead Audi Charging Hub: „92% dintre toate bateriile testate pentru reutilizare (2nd life) încă dispun de un procent ridicat din capacitatea lor inițială și sunt utilizate în 2nd life. Doar atunci când bateriile nu mai pot îndeplini această sarcină sunt dezasamblate în materii prime individuale, în conformitate cu conceptele moderne de reciclare, astfel încât acestea să poată fi reutilizate parțial în baterii noi.”
Acumulatoarele tampon Powercube funcționează după logica unui butoi în care se adună apă de ploaie.
Stefan Waltl este Technical Project Lead la Audi Charging Hub.
Bateriile cu litiu-ion își îndeplinesc a doua viață ca acumulatori tampon pentru curent continuu. Prin urmare, hub-ul de încărcare Audi nu necesită o infrastructură complexă și costisitoare cu linii de alimentare de înaltă tensiune și transformatoare - și nu solicită decât foarte puțin rețeaua electrică locală în ceea ce privește energia electrică necesară. Este suficientă o sarcină conectată de aproximativ unsprezece kilowați pentru fiecare element de stocare, care este alimentată prin intermediul unei conexiuni standard de înaltă tensiune de 400 de volți. Astfel, cele trei elemente de stocare, cu o capacitate totală de până la 2,45 MWh, sunt alimentate în permanență pe timp de noapte. În plus, elementele fotovoltaice de pe acoperișul lounge-ului furnizează energie verde către acumulatorul de stocare.
Stefan Waltl, Technical Project Lead Audi charging hub: „Unitățile de stocare intermediară Powercube funcționează conform logicii unui butoi în care se adună apă de ploaie: de sus „picură” puțină energie - curent electric de la rețeaua publică - iar în partea de jos se extrage o cantitate mare de energie pentru a fi consumată de vehicule.” Acest lucru permite aproximativ 90 de încărcări rapide cu până la 320 de kilowați de curent pe zi la centrul de încărcare Audi din Nürnberg.
Când se va construi un astfel de parc urban de încărcare rapidă și în cartierul meu? Ralph Hollmig răspunde la această întrebare: „Este un proiect-pilot în cadrul căruia testăm în practică o posibilă utilizare de serie. Rezultatele obținute cu privire la funcționarea zilnică și adoptarea soluției de către clienți vor determina implementarea ulterioară a conceptului.” Hollmig nu poate oferi detalii mai concrete în acest stadiu. Speranța este că, așa cum se întâmplă adesea în cazul proiectelor pilot, în spatele fiecărui început, se află adesea un plan mai mare.