Text: AUDI AG – Foto: AUDI AG – Timp de lectură: 5 min
Automobilul prezentat aici este un prototip, ce nu este disponibil ca autovehicul de serie.
Audi A6 e-tron concept1 întruchipează limbajul de design caracteristic automobilelor electrice Audi, ambalat în proporții perfecte. Sportback-ul cu patru uși și cu propulsie pur electrică deschide noi perspective asupra viitoarelor modele Audi din producția de serie a clasei premium de talie medie și mare.
Audi A6 e-tron concept1 întruchipează limbajul de design caracteristic automobilelor electrice Audi, ambalat în proporții perfecte. Sportback-ul cu patru uși și cu propulsie pur electrică deschide noi perspective asupra viitoarelor modele Audi din producția de serie a clasei premium de talie medie și mare.
Ceea ce a introdus Audi e-tron GT cu proporțiile sale perfecte și cu noul limbaj de design, este continuat cu coerență de Audi A6 e-tron concept1. Ampatamentul mare, consolele scurte și cabina aplatizată a pasagerilor, montată pe roți de dimensiuni mari creează, împreună cu plafonul de coupe și cu musculatura quattro desenată cu linii delicate, o unitate marcată de forță dinamică. Integrarea bateriei, elementul central al automobilului, în podeaua mașinii este evidențiată cromatic pe pragurile laterale, ceea ce subliniază și mai pregnant suplețea și dinamismul automobilului.
Suprafețele de pe caroserie sunt desenate fără muchii dure. Astfel se creează umbre delicate între suprafețele convexe și cele concave. Partea frontală a prototipului Audi A6 e-tron concept1 se face remarcată cu un design distinctiv, cu grila Singleframe închisă, din raționamente aerodinamice. În partea din spate se observă muchia aerodinamică evidențiată a eleronului în partea de sus, precum și difuzorul cu design tehnic și totodată funcțional, în partea de jos.
Astfel, Audi A6 e-tron concept1 demonstrează că aerodinamica nu este doar un punct forte clasic al mărcii Audi, ci și un element esențial în designul automobilelor. Și, deși este un automobil electric atractiv, îmbină elegant forma cu funcția, coeficientul aerodinamic Cx de 0,22 contribuind decisiv la autonomia mare a modelului Audi A6 e-tron concept1.
Grila Singleframe are forma ideală pentru un flux optim de aer. În același scop, grila este închisă.
Oglinzile exterioare pe bază de cameră video de pe montanții A influențează, de asemenea, eficiența aerodinamică.
Grila Singleframe are forma ideală pentru un flux optim de aer. În același scop, grila este închisă.
Oglinzile exterioare pe bază de cameră video de pe montanții A influențează, de asemenea, eficiența aerodinamică.
Alura smart progresistă de ansamblu se reflectă și în luminile frontale cu designul lor suplu.
În timpul pauzelor de încărcare, farurile Matrix LED digitale de la Audi A6 e-tron concept1 pot proiecta, pe o lățime de câțiva metri, pe peretele din fața mașinii, un joc video special dezvoltat de designerii Audi. Astfel, pasagerii aflați în automobil sau lângă automobil se pot bucura de gaming la o nouă dimensiune.
Digitalizarea și evoluția tehnologiei de iluminare se fac remarcate însă și în partea din spate a autoturismului, unde noua generație a elementelor OLED digitale funcționează pe post de display integrat în blocurile optice spate. Astfel, în funcție de gusturile personale ale fiecăruia, pot fi realizate numeroase variații personalizabile pentru semnăturile luminoase și pentru animațiile luminilor.
Proiectoarele LED desenează pe sol semne ce indică pericolele, avertizând, de exemplu, înainte de deschiderea portierelor.
Proiectoarele LED desenează pe sol semne ce indică pericolele, avertizând, de exemplu, înainte de deschiderea portierelor.
Dar aceasta nu este încă totul, căci Audi A6 e-tron concept1 oferă și mai multe detalii cu adevărat ieșite din comun: pe partea laterală a caroseriei sunt integrate mici proiectoare cu rezoluția foarte ridicată. Astfel, persoana care deschide portierele este întâmpinată de animații luminoase dinamice. Și mai mult: proiectoarele LED desenează pe sol semne ce indică pericolele, avertizând, de exemplu, înainte de deschiderea portierelor. Proiectoare LED sunt integrate, de asemenea, și în cele patru colțuri ale automobilului. Acestea proiectează lumini de semnalizare a căror design poate fi modificat, putând astfel transmite, la rândul lor, avertizări.
Aceste proiectoare LED extind aria de comunicare în afara automobilului: pe baza interconectării inteligente, Audi A6 e-tron concept1 poate comunica informații prin semnale optice către ceilalți participanți la trafic.
Aerodinamica este o trăsătură de design: prizele de aer air-curtain direcționează fluxul de aer aproape de automobil, sub pasajele roților.
Eleronul îndeplinește pe lângă rolul funcțional și un rol esențial în designul de ansamblu al mașinii.
Aerodinamica este o trăsătură de design: prizele de aer air-curtain direcționează fluxul de aer aproape de automobil, sub pasajele roților.
Eleronul îndeplinește pe lângă rolul funcțional și un rol esențial în designul de ansamblu al mașinii.
Audi A6 e-tron concept1 este construit pe baza arhitecturii tehnice a platformei Premium Platform Electric, adică: PPE. Aceasta este concepută special și exclusiv pentru automobilele cu sistem pur electric de propulsie, putând astfel exploata la maximum avantajele motorizărilor electrice. Elementul central este modulul bateriei integrat între punțile mașinii, care dispune la Audi A6 e-tron concept1 de 100 kWh. Utilizarea întregii baze a automobilului permite un layout relativ subțire al bateriei.
Platforma PPE integrează, de asemenea, tot ceea ce caracterizează automobilele Audi: tehnologii premium pentru propulsie, șasiu, sisteme electronice și, desigur, calitate premium. Iar pentru Audi A6 e-tron concept1 aceasta înseamnă și tracțiunea integrală quattro. Cele două motoare, unul pe puntea față și unul pe puntea spate mobilizează împreună o putere totală de 350 kW și un cuplu de 800 Nm.
Audi A6 e-tron concept1 are o lungime de 4,96 metri, lățimea de 1,96 metri și înălțimea de 1,44 metri. Sunt dimensiuni similare cu cele ale modelelor actuale Audi A6 și A7. Prototipul impresionează, de asemenea, cu un interior generos, specific automobilelor electrice: ampatamentul mai mare și renunțarea la tunelul transmisiei permit extinderea spațiului interior.
Elementul central al tehnologiei de propulsie este tehnologia de încărcare de 800 de volți. Această tehnologie permite timpi de încărcare la stațiile de încărcare rapidă ce corespund opririlor clasice la benzinării pentru alimentare cu carburant și pentru o pauză de cafea. 10 minute sunt suficiente pentru a încărca bateria pentru o autonomie de peste 300 de kilometri. În sub 25 de minute, nivelul de încărcare al bateriei de 100 kWh poate fi ridicat de la 5% la 80%. În funcție de varianta de propulsie și de varianta de putere, coupé-ul oferă o autonomie de peste 700 de kilometri.
Sunt toate valori cât se poate de potrivite pentru cotidian, la nivelul celor pe care le cunoaștem deja de la automobilele cu motor cu ardere internă. Astfel, Audi A6 e-tron concept1 se califică fără rezerve ca automobil personal principal, ca unic automobil de familie, ca allrounder ideal pentru utilizarea cotidiană.
Limbajul formelor și digitalizarea: ”musculatura” quattro de la pasajele roților se continuă cu un display luminos digital OLED
Limbajul formelor și digitalizarea: ”musculatura” quattro de la pasajele roților se continuă cu un display luminos digital OLED