Audi Logo
Știri
Meniu
Știri
Știri
Audi
Viitor
Lounge de lux progresist pe patru roți

Lounge de lux progresist pe patru roți

Audi grandsphere concept1: designerii Audi povestesc cum ar putea arăta în viitor spațiul interior, experiența și operare limuzinelor de clasă premium

Text: AUDI AG – Foto: Piotr Kożuch - Timp de lectură: 10 min

Automobilul prezentat aici este un prototip, ce nu este disponibil ca autovehicul de serie.

Designul interior al modelului Audi grandsphere concept¹ este centrat în jurul omului. Condusul autonom² permite un concept absolut nou pentru interior.

Designul interior al modelului Audi grandsphere concept¹ este centrat în jurul omului. Condusul autonom² permite un concept absolut nou pentru interior.

Ideea de bază a prototipului Audi grandsphere concept1 este să fie un first-class-lounge pe roți, un spațiu cu adevărat special: liniștit, cu dimensiuni ample, spațios și totodată foarte confortabil, atât atunci când șoferul preia controlul, cât și atunci când automobil se deplasează în modul autonom2.

În acest context, Audi așază omul în centrul designului. Nu mașina trebuie să impună cum se mișcă omul în habitaclu sau cum interacționează cu automobilul. Ci utilizatorii trebuie să poată acționa așa cum doresc ei, intuitiv și perfect integrat, adică seamless. Să se relaxeze și să petreacă în mod plăcut timpul în care automobilul se deplasează automatizat2 sau să preia ei volanul, dacă doresc. Interconectare inteligentă sau relaxare în off-line, Audi pune status quo-ul sub semnul întrebării, cu Audi grandsphere concept2.

Dezvoltările din domeniul condusului automatizat2 permit aducerea experienței first-class pe locurile din față ale prototipului Audi grandsphere concept1.

Dezvoltările din domeniul condusului automatizat2 permit aducerea experienței first-class pe locurile din față ale prototipului Audi grandsphere concept1.

First-class pe locurile din față

„Cea mai are schimbare pe care o putem observa în prezent la designul interiorului automobilelor este dată de condusul automatizat2. În prezent, activitatea din automobil este foarte mult orientată spre condusul activ. Iar aceasta va rămâne așa și în viitor. Dar oamenii vor avea atunci posibilitatea de a-și petrece călătoriile în manieră mult mai liberă și deschisă. Pentru noi, designerii, aceasta înseamnă că proiectăm produse care să le permită oamenilor să își petreacă timpul într-un mod absolut nou și unic. În acest context, aducem pe locurile din față ale prototipului Audi grandsphere2 experiența first-class, care este de regulă rezervată ocupanților locurilor din spate.

Din perspectiva arhitecturii de interior, spațiul generos și confortul sunt, desigur, aspecte de mare importanță pentru a putea asigura o experiență de primă clasă. Dorim să le oferim ocupanților locurilor din față cât mai mult spațiu posibil atunci când mașina se conduce autonom2. De aceea, de pildă, volanul este astfel construit încât să se plieze perfect în bordul automobilului atunci când nu este folosit. Apoi și scaunul din stânga poate fi glisat în mijlocul automobilului. Aceasta însemnă că ocupantul va beneficia de confortul maxim.

La acesta contribuie și ambianța naturală, caldă creată prin integrarea elementelor din lemn, creând un spațiu relaxant și liniștit. Această ambianță este păstrată permanent, pentru că toate elementele sunt proiectate pe suprafețele din lemn, cu o ușoară transparență. Vrem ca ocupanții să se poată relaxa complet în timpul călătoriei2 și să își poată îndrepta atenția și spre exteriorul autovehiculului. Pentru aceasta, lăsăm să pătrundă cât mai multă lumină la interior. Plafonul vitrat oferă panorame ample. Astfel se creează o legătură directă cu lumea de afară.“ – James Nissen, Designer de interior

James Nissen, Designer de interior: „Datorită dezvoltării condusului automatizat2 oamenii pot să își petreacă timpul călătoriilor lor în manieră mult mai liberă.“

Volanul prototipului Audi grandsphere2 este astfel construit încât să poată fi rabatat în bordul mașinii atunci când este activ modul de conducere automatizată2.

James Nissen, Designer de interior: „Datorită dezvoltării condusului automatizat2 oamenii pot să își petreacă timpul călătoriilor lor în manieră mult mai liberă.“

Volanul prototipului Audi grandsphere2 este astfel construit încât să poată fi rabatat în bordul mașinii atunci când este activ modul de conducere automatizată2.

În poziția confort, la care scaunele sunt înclinate, șoferul nu mai poate ajunge la elementele de comandă. Iar partea deosebit de atractivă și ieșită din comun este că Sistemul MMI touchless response poate fi controlat prin gesturi, fără să fie necesară atingerea.

În poziția confort, la care scaunele sunt înclinate, șoferul nu mai poate ajunge la elementele de comandă. Iar partea deosebit de atractivă și ieșită din comun este că Sistemul MMI touchless response poate fi controlat prin gesturi, fără să fie necesară atingerea.

Cu comenzile prin gesturi, sistemul MMI touchless response funcționează astfel ca prin magie.
Alexander Bart

Confort premium

”Dacă ne uităm la mașinile de lux contemporane, constatăm că cel mai confortabil loc se găsește, de regulă, pe al doilea rând de locuri. Dar Audi grandsphere concept2 este un automobil pentru condusul automatizat2. Aceasta înseamnă că putem aduce tot confortul pe primul rând de locuri și să ne concentrăm mai ales pe scaunele individuale din față.

Ideea este ca modul de condus automatizat2 să ofere un nivel cu adevărat special de relaxare. Reușim acest lucru prin înclinarea cu 60 de grade a spătarului scaunelor din față. În această poziție confortabilă, nu mai ajungi însă prea ușor la elementele de comandă uzuale. Astfel am creat ceva cu adevărat special: sistemul MMI touchless response, integrat în ușile din față. În poziție verticală, sistemul poate fi atins, simțit și mișcat. Când scaunul este lăsat pe spate, sistemul poate fi operat prin gesturi. Desigur că scaunul dispune de toate dotările tehnice speciale de ultimă oră: tetiere confort cu difuzoare integrate pentru zona privată de sonorizare, precum și funcții de climatizare și masaj.

Din punct de vedere optic, provocarea pentru noi, designerii, a fost să dezvoltăm un scaun care să arate bine atât când este setat în poziția de relaxare, cât și în poziția de condus. Am soluționat provocare prin materialul flexibil de pe lateral. Când scaunul este setat din poziția verticală în poziția de relaxare, elementul acesta flexibil se întinde și închide complet partea laterală. Când este ridicat din nou, materialul se trage în spate, asemeni unei cortine care se deschide pentru ocupanți atunci când urcă în mașină.” – Alexander Bart, Designer de scaune

Spătarul scaunelor față poate fi înclinat la 60 de grade, în poziția de confort.

Alexander Bart, Designer de scaune: ”Când scaunul este ridicat din poziția de relaxare, materialul flexibil se extinde în spate, asemeni unei cortine care se deschide.”

Spătarul scaunelor față poate fi înclinat la 60 de grade, în poziția de confort.

Alexander Bart, Designer de scaune: ”Când scaunul este ridicat din poziția de relaxare, materialul flexibil se extinde în spate, asemeni unei cortine care se deschide.”

Materiale rafinate și emoționale

„Materialele și culorile pe care le folosim pentru Audi grandsphere concept2 povestesc despre simplitate, dar cu o mare încărcătură emoțională. Ne-am dorit să creăm un spațiu cu o aură caldă, care să fie primitoare și am pus accent pe materialele sustenabile și autentice. Echilibrul și armonia dintre culori, materiale și suprafețe au fost foarte importante pentru noi. Când vorbim de simplitate și minimalism, trebuie să avem grijă ca interiorul să aibă totuși viață, să transmită emoții, ce pot fi exprimate în mod special prin materiale. Prin transformarea interiorului într-un lounge, trebuie să se modifice și materialele de la interior. Adică suprafețele mari trebuie să beneficieze de materiale care să amintească de un cămin confortabil, iar tehnologia trebuie să fie perfect integrată. În Audi grandsphere2 nu găsim niciun ecran, ci o suprafață de lemn pe care sunt proiectate toate informațiile pentru ocupanți. Este un efect extraordinar de frumos. O simbioză dintre fizic și digital. Acolo unde proiecțiile întâlnesc lemnul, ambele se trezesc la viață. Este o interacțiune perfectă și sinceră.”

În viitor, suprafețele și structurile vor căpăta importanță și mai mare. Mai mult ca niciodată, intenția este ca ocupanții să se simtă ca acasă.

În viitor, suprafețele și structurile vor căpăta importanță și mai mare. Mai mult ca niciodată, intenția este ca ocupanții să se simtă ca acasă.

Culorile și materialele din Audi grandsphere concept1 sunt inspirate de modă, arhitectură și mobilier.

Ann Catherine Lang, Designer pentru Culori și Decor apreciază echilibrul dintre emoție și sublim: ”Pentru a crea ambianța de lounge trebuie să se schimbe și raportul dintre materiale la interior.”

Culorile și materialele din Audi grandsphere concept1 sunt inspirate de modă, arhitectură și mobilier.

Ann Catherine Lang, Designer pentru Culori și Decor apreciază echilibrul dintre emoție și sublim: ”Pentru a crea ambianța de lounge trebuie să se schimbe și raportul dintre materiale la interior.”

Audi grandsphere concept¹ este un spațiu confortabil, cu o aură specială.
Ann Catherine Lang

„Este exact ceea ce îmi place cel mai mult la Audi grandsphere concept1: echilibrul dintre emoție și sublim. Culorile sunt nuanțe deschise și calde de gri în zona scaunelor, cotierelor și aplicațiilor din lemn. În combinație cu accentele cromatice Glazed Plum de pe partea laterală a scaunelor, conceptul cromatic actual se joacă cu tendințele actuale din arhitectură, modă și mobilier. Pentru pasageri, automobilul se dorește a fi asemeni unui spațiu de locuit. Materialele care îi înconjoară trebui să le transmită senzația că au ajuns acasă.” - Ann Catherine Lang, Designer pentru Culori și Decor

Audi grandsphere concept1 este un lounge de lux mobil.

Audi grandsphere concept1 este un lounge de lux mobil.

  1. Automobilul prezentat aici este un prototip, ce nu este disponibil ca autovehicul de serie.
  2. Automobilul prezentat aici este un prototip, ce nu este disponibil ca autovehicul de serie. Funcțiile de condus automatizat prezentate aici sunt în prezent tehnologii aflate în curs de dezvoltare și nu sunt încă disponibile pentru automobilele din producția de serie. De asemenea, funcțiile se supun anumitor limite fizice și tehnice. Toate variantele de implementare a sistemelor tehnice și a funcțiilor reprezintă doar un concept posibil și depind de cadrul legal aplicabil în fiecare țară.