Audi Logo
Știri
Meniu
Știri
Știri
Audi
Tehnologie
Dinamism la un nivel cu totul nou

Dinamism la un nivel cu totul nou

Trei motoare electrice asigură o experiență de condus impresionantă pentru Audi SQ8 Sportback e-tron1. Secretul îl reprezintă combinația de tracțiune integrală electrică quattro și vectorizarea electrică a cuplului.

Text: Benjamin Seibring - Foto: Matthias Ziegler - Timp de citire: 7 min

SQ8 Sportback e-tron: consumul de energie combinat2: 25,3-28,2 kWh/100 km (WLTP); emisii de CO2 combinate2: 0 g/km (WLTP)

Pentru vehicul sunt disponibile doar valorile de consum și emisii conform WLTP și nu conform NEDC.

Trei motoare electrice conferă modelului Audi SQ8 Sportback e-tron1 o dinamică de condus excepțională. Pentru a capta această putere, vectorizarea inteligentă a cuplului sprijină manevrabilitatea.

Trei motoare electrice conferă modelului Audi SQ8 Sportback e-tron1 o dinamică de condus excepțională. Pentru a capta această putere, vectorizarea inteligentă a cuplului sprijină manevrabilitatea.

Ceața se așterne ca un văl pe terenul centrului Audi Driving Experience din Neuburg an der Donau. Fie că vorbim despre clienți Audi sau piloți de test, de multe ori este vorba despre acumularea de experiență și informații despre manevrabilitatea și performanța vehiculelor. Rolf Volland știe totul despre manevrarea vehiculelor sportive și, grație experienței sale acumulate pe parcursul mai multor ani ca pilot de curse și ca instructor în cadrul Audi Driving Experience, este familiarizat atât cu perspectiva motorsportului, cât și cu cea a clientului.

Când vine vorba de performanță și manevrabilitate, Rolf Volland, pilot de curse și instructor de lungă durată în cadrul Audi driving experience, este omul potrivit pentru această sarcină.

Dinamica în viraje a modelului Audi SQ8 Sportback e-tron1 este demonstrată pe terenul Audi driving experience.

Când vine vorba de performanță și manevrabilitate, Rolf Volland, pilot de curse și instructor de lungă durată în cadrul Audi driving experience, este omul potrivit pentru această sarcină.

Dinamica în viraje a modelului Audi SQ8 Sportback e-tron1 este demonstrată pe terenul Audi driving experience.

Două motoare electrice pe puntea spate deschid noi posibilități în ceea ce privește manevrabilitatea dinamică.
Rolf Volland

Volland oprește pentru scurt timp Audi SQ8 Sportback e-tron¹ de culoare albastră la bariera de acces către circuit. De aici, nu mai este mult până la pista de siguranță în conducere și la cursul de pilotaj. „În ceea ce privește manevrabilitatea vehiculelor electrice, dispunem de un comportament de reacție aproape perfect încă de la început și de o tracțiune semnificativ mai bună“, explică Rolf Volland. Centrul de greutate coborât determinat de bateria amplasată sub caroserie, asigură o manevrabilitate foarte bună. Cu toate acestea, un control mult mai precis și mai inteligent al tracțiunii este crucial. „Cu două motoare electrice doar pe puntea spate, așa cum oferă Audi SQ8 Sportback e-tron1, se deschid posibilități complet noi în ceea ce privește manevrabilitatea dinamică.”

Încă mai este ceață pe circuitul de pilotaj de la Audi Driving Experience din Neuburg an der Donau. Rolf Volland se pregătește să manevreze Audi SQ8 Sportback e-tron1 prin viraj, în așa fel încât vectorizarea cuplului să își facă simțită utilitatea.

Șofer profesionist pe o pistă închisă. Vă rugăm să nu încercați pe cont propriu.

Încă mai este ceață pe circuitul de pilotaj de la Audi Driving Experience din Neuburg an der Donau. Rolf Volland se pregătește să manevreze Audi SQ8 Sportback e-tron1 prin viraj, în așa fel încât vectorizarea cuplului să își facă simțită utilitatea.

Șofer profesionist pe o pistă închisă. Vă rugăm să nu încercați pe cont propriu.

Volland demonstrează acum ce înseamnă acest lucru și accelerează până la 90 km/h pe prima linie dreaptă. Apoi, frânează scurt și dirijează Audi SQ8 Sportback e-tron1 în prima curbă de 180 de grade într-o rază deosebit de strânsă. „Aici acționează forțe enorme”, spune el, menținând în același timp linia cu o ușurință aproape jucăușă. „Roata din interiorul virajului rulează cu un cuplu mai mic decât cea din exteriorul lui. În mod normal, un diferențial clasic ar regla acum diferitele viteze ale roților prin impulsuri de frânare.” Nu la fel se întâmplă cu vectorizarea electrică a cuplului de torsiune a modelului complet electric Audi SQ8 Sportback e-tron¹. La cea mai recentă versiune a tracțiunii quattro, distribuția tracțiunii este esențială. „Distribuția cuplului poate fi ajustată individual prin cele două motoare electrice, fiecare dintre acestea acționând o roată spate”, spune Volland, descriind procesul și accelerând la ieșirea din viraj. „Cuplul este acum mai mare pe roata din exteriorul virajului.” Diferența de cuplu este de până la 220 de newton-metri, la roți fiind de aproximativ 2.100 de newton-metri datorită transmisiei, „ceea ce înseamnă că vehiculul este și mai dispus să ia virajele“, spune instructorul. Cu toate acestea, vectorizarea cuplului nu este definită doar de cele trei motoare electrice, ci, mai degrabă, de interacțiunea lor inteligentă. Virajul lung se apropie acum de 100 km/h, iar Volland testează capacitățile de tracțiune ale lui Audi SQ8 Sportback e-tron1: „Cât de repede conduc? Cum arată unghiul meu de bracare? Care este poziția pedalei mele de accelerație? Câtă aderență are vehiculul? Rezultă milioane de date care sunt analizate în fracțiuni de secundă și procesate în instrucțiuni pentru cele trei motoare electrice. Iar acest lucru se întâmplă continuu și fără întrerupere.”

Tehnologia de vectorizare a cuplului își face simțită utilitatea și pe traseul off-road al centrului.

Pe circuit, o roată din spate este suspendată în aer. Puterea este apoi transferată în mod inteligent către cealaltă roată cu aderență.

Șofer profesionist pe o pistă închisă. Vă rugăm să nu încercați pe cont propriu.

Tehnologia de vectorizare a cuplului își face simțită utilitatea și pe traseul off-road al centrului.

Pe circuit, o roată din spate este suspendată în aer. Puterea este apoi transferată în mod inteligent către cealaltă roată cu aderență.

Șofer profesionist pe o pistă închisă. Vă rugăm să nu încercați pe cont propriu.

Diferitele moduri de conducere ale modelului Audi SQ8 Sportback e-tron¹ influențează manevrabilitatea și comportamentul de vectorizare a cuplului.

Cele două motoare electrice puternice de pe puntea spate se remarcă în special pe o pantă de 55%.

Șofer profesionist pe o pistă închisă. Vă rugăm să nu încercați pe cont propriu.

Diferitele moduri de conducere ale modelului Audi SQ8 Sportback e-tron¹ influențează manevrabilitatea și comportamentul de vectorizare a cuplului.

Cele două motoare electrice puternice de pe puntea spate se remarcă în special pe o pantă de 55%.

Șofer profesionist pe o pistă închisă. Vă rugăm să nu încercați pe cont propriu.

Milioane de date sunt analizate în câteva milisecunde și procesate în instrucțiuni de acțiune.
Rolf Volland

Potrivit lui Volland, avantajele modelului nu sunt evidente doar în virajele luate cu viteză. Rolf Volland manevrează Audi SQ8 Sportback e-tron¹ complet electric la circuitul de off-road al Audi driving experience. Pe o secțiune cu dealuri de piatră decalate, vehiculele sunt înclinate pe axa transversală. Acest lucru înseamnă că roțile diagonal opuse sunt suspendate în aer pe vârful dealului. Iar acesta este exact locul în care Rolf Volland își dorește să se afle SUV-ul complet electric: „În momentul în care roata din față este suspendată în aer, se produce un impuls de frânare, iar puterea este transferată către cealaltă roată. Acesta este modul în care funcționează diferențialul de pe puntea față. Pe de altă parte, la cea din spate, nu este nevoie de nicio intervenție de frânare. Roțile individuale sunt acționate în funcție de necesități.” În modul off-road, pe care Volland îl selectează în vehicul, vectorizarea electrică a cuplului reacționează mai direct și mai adecvat cerințelor decât un sistem de tracțiune convențional. „Desigur, în ceea ce privește experiența de conducere, este întotdeauna mai bine când ceva este acționat decât frânat”, spune Volland, aducând la lumină pilotul de curse din el. Audi SQ8 Sportback e-tron¹ mai are de urcat o pantă de 55%. Aceasta va arăta nu numai cât de inteligentă este vectorizarea electrică a cuplului, ci și ce putere poate oferi SUV-ul. „Vehiculele electrice nu au o cutie de viteze clasică. Pentru a putea urca o pantă de 55%, este nevoie de mai multă putere pe puntea spate și de o tracțiune optimă a vehiculului”, explică Volland, accelerând fără efort pe deal.

Audi SQ8 Sportback e-tron1 nu prezintă un comportament fiabil doar pe asfalt, ci și pe teren accidentat, în situații dificile.

Rolf Volland aduce cu sine experiența de pilot de curse și de 13 ori campion german de rallycross.

Audi SQ8 Sportback e-tron1 nu prezintă un comportament fiabil doar pe asfalt, ci și pe teren accidentat, în situații dificile.

Rolf Volland aduce cu sine experiența de pilot de curse și de 13 ori campion german de rallycross.

Audi SQ8 Sportback e-tron1 își demonstrează calitățile off-road pe așa-numitul balansoar.

Privită de la baza dealului de pe traseul off-road, panta de 55% este impresionantă și inspiră respect.

Audi SQ8 Sportback e-tron1 își demonstrează calitățile off-road pe așa-numitul balansoar.

Privită de la baza dealului de pe traseul off-road, panta de 55% este impresionantă și inspiră respect.

După ce și-a terminat treaba, Rolf Volland parchează Audi SQ8 Sportback e-tron1 în fața centrului pentru clienți Audi driving experience. „Consider în mod clar vectorizarea cuplului, instalată pentru prima dată la Audi SQ8 Sportback e-tron1, ca fiind o caracteristică de performanță și de dinamică a condusului.” Vehiculul, explică el, nu numai că accelerează mai repede, se conduce cu mai puțină fricțiune și este mai sportiv, dar oferă și mult mai mult confort și dinamică în situații de viraje. „Extrem de precis și complex - din punctul meu de vedere, tracțiunea electrică triplă și interconectarea generează o experiență de condus complet nouă”, rezumă profesionistul. Oricine neagă faptul că o mașină electrică este plăcută la condus, spune el făcând cu ochiul în timp ce conectează SUV-ul la stația de încărcare, este binevenit să se înscrie la un curs la Audi driving experience.

Audi SQ8 Sportback e-tron1 demonstrează în mod impresionant cât de sigur poate fi manevrat în viraje atacate în viteză, ca aici, la cursul de manevrare de la Audi driving experience.

Audi SQ8 Sportback e-tron1 demonstrează în mod impresionant cât de sigur poate fi manevrat în viraje atacate în viteză, ca aici, la cursul de manevrare de la Audi driving experience.

Dinamic și versatil

Audi SQ8 Sportback e-tron1, un model complet electric, duce dinamica de conducere la un cu totul alt nivel. Datorită modurilor sale de condus versatile, SUV-ul sportiv impresionează atât pe șosea, cât și în afara ei. Aflați mai multe despre acest vehicul, care nu numai că reflectă tehnologia sa avansată la exterior, dar impresionează și prin capacitatea mare a bateriei și puterea mare de încărcare.

  1. Audi SQ8 Sportback e-tron: consum de energie (combinat¹) în kWh/100 km: 25,3-28,2; emisii (combinate¹) de CO₂ în g/km: 0. Pentru acest autovehicul sunt disponibile doar valorile de consum și emisii conform WLTP și nu NEDC.
  2. Valorile declarate referitoare la consum și emisii au fost determinate conform procedurilor de măsurare prevăzute de lege. La 1 ianuarie 2022, ciclul de testare WLTP a înlocuit complet ciclul de testare NEDC, ceea ce înseamnă că nu există valori NEDC pentru vehiculele nou omologate după această dată. Informațiile nu se referă la un vehicul individual și nu fac parte din ofertă, ci sunt folosite exclusiv în scopul de a compara diferitele tipuri de vehicule. Echipamentele și accesoriile suplimentare (piese accesorii, formatul anvelopelor etc.) pot modifica parametrii relevanți ai vehiculului, cum ar fi greutatea, rezistența la rulare și aerodinamica și, pe lângă condițiile meteorologice și de trafic și comportamentul individual de conducere, pot influența consumul de combustibil, consumul de energie, emisiile de CO₂și performanțele la condus ale unui vehicul. Datorită condițiilor de testare mai realiste, consumul de combustibil și valorile emisiilor de CO₂măsurate conform WLTP sunt în multe cazuri mai mari decât cele măsurate conform NEDC. Acest lucru poate duce la modificări corespunzătoare ale impozitării vehiculelor începând cu 1 septembrie 2018. Pentru mai multe informații despre diferențele dintre WLTP și NEDC, consultați www.audi.ro/service-si-accesorii/audi-service/tehnică mediu înconjurător/wltp.