Audi Logo
Meniu
Audi
Viitor
Audi skysphere concept: un roadster de clasă premium cu dublă personalitate

Audi skysphere concept1: roadsterul de clasă premium cu dublă personalitate

Prototipul electric Audi skysphere concept ne arată că automobilele viitorului devin spații pentru experiențe. Automobilul le oferă ocupanților posibilitatea de a alege dintre două configurații: first-class-lounge confortabil sau mașină sport agilă

Text: AUDI AG; Foto: AUDI AG - Timp de lectură: 6 min

Automobilul prezentat aici este un prototip, ce nu este disponibil ca autovehicul de serie.

Audi skysphere concept1, prezentat aici în modul „Grand Touring“ cu o lungime de 5,19 metri (cu doar 11 centimetri mai scurt decât Audi A8 L), este un roadster electric din clasa premium superioară, garantând utilizatorilor experiențe spectaculoase și lux progresist.

Audi skysphere concept1, prezentat aici în modul „Grand Touring“ cu o lungime de 5,19 metri (cu doar 11 centimetri mai scurt decât Audi A8 L), este un roadster electric din clasa premium superioară, garantând utilizatorilor experiențe spectaculoase și lux progresist.

Audi skysphere concept2 este primul dintre cele patru prototipuri Audi ce redefinesc luxul progresist. Obiectivul: să le ofere ocupanților experiențe premium fascinante, care nu se opresc doar la transport. Interiorul devine un spațiu pentru experiențe, iar automobilul devine un „experience device“. Iar acest obiectiv este atins datorită condusului automatizat2, dar și a noului design al interiorului și a ecosistemului digital integrat.

Ampatamentul variabil permite două tipuri distincte de experiențe

Audi skysphere concept2 a fost conceput pentru două experiențe diferite la volan: Grand Touring Experience, pe de o parte și Sports Experience, pe de altă parte. Iar aceasta este posibil datorită unui detaliu tehnic spectaculos: ampatamentul variabil. Motoarele electrice și sistemul mecanic ingenios cu componente de caroserie și șasiu glisante, permit ajustarea ampatamentului și a lungimii exteriorului cu 250 de milimetri. Totodată, și garda la sol se modifică cu 10 milimetri.

În modul Sport, la care lungimea mașinii este de 4,94 metri, persoana de la volan conduce roadsterul electric agil, iar în prim plan este situat caracterul dinamic și agil al mașinii. În această configurație, persoana de la volan găsește pe bordul perfect ergonomic toate elementele de comandă, integrate pe panoul de instrumente și pe panoul de pe consola centrală. Când ocupanții preferă modul automatizat Grand Touring cu confort optim, atunci Audi skysphere concept2 se va extinde pe o lungime de 5,19 metri, iar volanul și pedalierul se vor deplasa într-o poziție în care nu vor mai fi vizibile. Astfel, ocupanții nu se vor bucura doar de spațiul amplu ce deschide noi dimensiuni pentru un cabriolet sport, ci și de serviciile ecosistemului digital pe deplin integrat.

În modul Sport, la care mașina are o lungime de 4,94 metri (cu doar 16 centimetri mai mult decât Audi RS 5 Sportback3), Audi skysphere concept1 este o sportivă agilă.

În modul Sport, la care mașina are o lungime de 4,94 metri (cu doar 16 centimetri mai mult decât Audi RS 5 Sportback3), Audi skysphere concept1 este o sportivă agilă.

Ampatamentul variabil transformă Sports Experience în Grand Touring Experience.

Interiorul de lux este un spațiu dedicat experiențelor

Audi skysphere concept2 a fost astfel proiectat încât compartimentul pasagerilor să fie centrul constructiv al mașinii, în care experiențele ocupanților nu mai sunt subordonate condițiilor tehnice. În schimb, interiorul devine o sferă dedicată experiențelor. Pentru că Audi skysphere concept2 este conceput pentru condusul automatizat2.

Când, în modul Grad Touring, au dispărut toate elementele de comandă, interiorul devine mai spațios și mai aerisit, impresionând cu un design ce redefinește luxul contemporan. Scaunele confortabile se fac remarcate prin eleganța lor estetică ce amintește de mobilierul de designer și totuși, când automobilul este setat în modul manual, scaunele îndeplinesc fără rezerve funcțiile specifice scaunelor de automobil, inclusiv suport lateral și siguranță. Prin poziția lor variabilă în interiorul mașinii, scaunele asigură o libertate generoasă de mișcare și spațiu amplu la nivelul picioarelor.

În modul Grand Touring, la care condusul este automatizat2, ocupanții automobilului pot alege să se relaxeze sub cerul liber, să savureze panorama și vântul sau să folosească funcțiile de infotainment. Ecranele tactile mari de pe bord și din partea superioară a consolei centrale servesc la acționarea sistemelor automobilului, inclusiv a sistemului de infotainment. Astfel ocupanții pot utiliza servicii web, pot participa la videoconferințe sau pot urmări filme.

Audi skysphere concept2 este interconectat cu un ecosistem digital ce le oferă ocupanților o gamă largă de servicii, care nu sunt limitate doar la călătoria în curs. Serviciile digitale invită la experiențe speciale în timpul călătoriilor, furnizând informații și servicii adaptate preferințelor personale ale utilizatorilor, ca de pildă premiere de expoziții de artă, vizite digitale în magazine sau rezervări pentru cină.

Modulele bateriei modelului 100% electric Audi skysphere concept1 sunt în majoritate integrate în spatele cabinei pasagerilor, ceea ce este o configurație ideală pentru un automobil sport.

Modulele bateriei modelului 100% electric Audi skysphere concept1 sunt în majoritate integrate în spatele cabinei pasagerilor, ceea ce este o configurație ideală pentru un automobil sport.

Interiorul devine un spațiu pentru experiențe, iar automobilul devine un „experience device“.

Designul dinamic oferă o avanpremieră a viitorului

Chiar și în modul Grand Touring, la care automobilul are o lungime de 5,19 metri și o lățime de 2,00 metri, Audi skysphere concept2 se așază în formă aerodinamică optimă pe șosea, cu centrul de greutate ideal, la înălțimea de doar 1,23 metri. Designul cu pasajele roților ample evazate în stilul Audi specific accentuează ecartamentul lat. Din profil, atrag atenția proporțiile, compuse din capota frontală prelungă și consolele scurte, precum și pragurile late. Portierele au balamalele în dreapta și se deschid larg spre fața mașinii.

Partea frontală este marcată de grila Singleframe specifică automobilelor Audi și de emblema cu design plastic, iluminată cu patru inele. Luminile de zi de pe extremele exterioare ale secțiunii frontale creează o ”privire” decisă și concentrată. Întreaga grilă Singleframe, precum și suprafețele laterale adiacente integrează LED-uri care desenează semnătura luminoasă specifică prototipului Audi skysphere concept2. Secțiunea posterioară optimizată în tunelul aerodinamic îmbină elementele specifice de speedster, cu suprafețele vitrate ample, făcând uz de linii aerodinamice clasice. Și la secțiunea posterioară, LED-urile controlate digital și dispuse pe întreaga lățime a mașinii creează efecte luminoase dinamice atunci când sunt aprinse și stinse blocurile optice.

Când Audi skysphere concept2 își modifică ampatamentul, LED-urile din fața și din spatele automobilului orchestrează un spectacol luminos dinamic, compus special pentru acest model. Mai mult, modul Grand Touring și modul Sport dispun fiecare de propria semnătură luminoasă, în special în zona grilei Singleframe. Astfel, Audi skysphere concept2 transmite semnale clare celor din jurul său: eu am două personalități, câte una pentru fiecare experiență: o personalitate de gran turismo și una de sportiv de vârf.

Întreaga grilă Singleframe, precum și suprafețele laterale adiacente integrează LED-uri care desenează semnătura luminoasă specifică prototipului Audi skysphere concept1.

Pilot profesionist și drum închis publicului. Nu încercați să imitați.

Întreaga grilă Singleframe, precum și suprafețele laterale adiacente integrează LED-uri care desenează semnătura luminoasă specifică prototipului Audi skysphere concept1.

Pilot profesionist și drum închis publicului. Nu încercați să imitați.

Cum ia naștere designul viitorului?

Gael Buzyn, Senior Director al Audi Design Loft Malibu California, povestește cum a deschis Audi skysphere concept1 noi drumuri.

  1. Automobilul prezentat aici este un prototip, ce nu este disponibil ca autovehicul de serie.
  2. Automobilul prezentat aici este un prototip, ce nu este disponibil ca autovehicul de serie. Funcțiile de condus automatizat prezentate aici sunt în prezent tehnologii aflate în curs de dezvoltare și nu sunt încă disponibile pentru automobilele din producția de serie. De asemenea, funcțiile se supun anumitor limite fizice și tehnice. Toate variantele de implementare a sistemelor tehnice și a funcțiilor reprezintă doar un concept posibil și depind de cadrul legal aplicabil în fiecare țară.
  3. Audi RS 5 Sportback: Consum combustibil (în regim mixt¹) în l/100 km: 9,5-10,0; emisii de CO₂ (mixte¹) în g/km: 215–226. Pentru acest automobil sunt disponibile exclusiv valorile pentru consum determinate conform prevederilor WLTP. Valorile NEDC nu sunt disponibile.