Ingolstadt, 16 iunie 2025 - Audi Q3 este deja de peste un deceniu un bestseller cu poziție bine consolidată în segmentul compactelor premium. A treia generație a acestui model redefinește acum standardele din numeroase puncte de vedere. Exteriorul modern și spectaculos îi conferă SUV-ului o alură încrezătoare. Numeroase dotări inovatoare transformă Audi Q3 într-un companion digital de încredere și asigură o experiență de primă clasă, confort avansat și siguranță crescută, pentru ocupanți și pentru ceilalți participanți la trafic, datorită numeroaselor sisteme de asistență. Clienții vor aprecia, de asemenea, suspensiile optim echilibrate și digitalizarea luminilor. Opțiunile vaste de personalizare și funcțiile de iluminare adaptive, cu o rezoluție avansată se datorează tehnologiei micro-LED de care dispun farurile Matrix LED digitale. Noul Audi Q3 impresionează totodată și cu motorul cu ardere internă eficient și parțial electrificat cu tehnologie mild-hybrid, care oferă o autonomie electrică de până la 120 de kilometri.
Gernot Döllner, CEO AUDI AG: ”Fiind vândut deja în peste 2 milioane de exemplare în întreaga lume, de la lansarea primei generații și până în prezent, Audi Q3 este unul dintre modelele noastre cu cele mai mari cifre de vânzări și unul dintre modelele cele mai importante din portofoliul nostru.” ”Introducând pe piață cea de-a treia generație Q3, reînnoim o familie importantă de modele Audi, în conformitate cu strategia noastră de produs și ne consolidăm portofoliul cu un hibrid plug-in puternic și motoare eficiente cu ardere internă. Noul model combină eficiența ridicată, cu dinamica avansată și confortul rafinat.” Alături de motoarele cu ardere internă eficiente și parțial electrificate, Audi Q3 mai oferă și noi suspensii adaptive, ce permit un echilibru optim între confort și agilitate. Geoffrey Bouquot, membru al Consiliului de Administrație AUDI AG, responsabil pentru Dezvoltare Tehnică, adaugă: „În interiorul modelului Audi Q3 am transferat conceptul de scenă digitală, din clasa automobilelor de talie mare în segmentul compact. Sistemul inovator de operare și numeroasele sisteme de asistență sporesc siguranța și confortul și fac ca Audi Q3 să fie partenerul digital ideal pentru viața de zi cu zi.”
"În comparație cu predecesorul, noul Audi Q3 are un design și mai spectaculos." Grila Singleframe lată și farurile triunghiulare cu design tăios sunt complet integrate în conceptul aerodinamic de ansamblu.
Privită din lateral, linia orizontală a umerilor trasată între faruri și blocurile optice din spate împarte vizual mașina în două părți, determinând o distribuție foarte specială a luminilor și umbrelor.
Partea din spate este rafinată cu blocurile optice OLED digitale opționale, completate cu un bandou LED continuu și cu inelele Audi iluminate. Acest nivel ridicat de tehnologie de iluminare oferit de noul Audi Q3 este disponibil pentru prima dată în clasa Audi compactă.
Partea din față a SUV-ului compact este prevăzută cu faruri digitale Matrix LED care utilizează pentru prima dată tehnologia micro-LED pentru Audi Q3. Tehnologia micro-LED îmbunătățește semnificativ iluminarea și asigură contraste clare pe șosea. Funcțiile luminoase de orientare sunt acum mult mai strâns conectate cu funcțiile de asistență a șoferului. Luminile de zi digitale cu tehnologie LED, compuse din 23 de segmente pe fiecare parte, creează semnături luminoase distinctive, care fac ca mașina să fie ușor de recunoscut pe șosea.
La interior, noile comenzi de la nivelul volanului asigură mai mult spațiu de depozitare în consola centrală, dar și o nouă experiență pentru utilizator și o senzație de spațiu mai amplu. Comenzile de la volan integrează, astfel, pentru prima dată, două manete noi la nivelul coloanei de direcție. Maneta din dreapta servește ca selector de viteze, iar cea din stânga ca element de comandă pentru funcțiile de iluminare și ștergătoarele de parbriz. De asemenea, pentru prima dată în clasa compactă a mărcii Audi, clienții pot comanda sticlă cu izolare acustică pentru geamurile laterale din față, ceea ce face ca acustica interioară să fie și mai bună, în special la viteze mari. Volumul portbagajului se ridică la 488 litri și este, la rândul său, o mărturie grăitoare a caracterului practic al modelului Audi Q3. Cu bancheta rabatată, capacitatea de transport a modelului Audi Q3 crește la 1.386 de litri. Ca dotare standard, bancheta poate fi glisată înainte și înapoi și utilizatorii îi pot, de asemenea, modifica înclinația. SUV-ul are o capacitate de remorcare de până la 2.100 kg.
Modelul de intrarea în gamă al familiei Audi Q3 este Audi Q3 SUV TFSI 110 kW, cu un motor pe benzină cu patru cilindri și cu tehnologie mild-hybrid. Audi Q3 SUV TDI 110 kW este în special adecvat pentru condusul pe distanțe lungi. Audi Q3 SUV e-hybrid 200 kW poate fi încărcat cu până la 50 kW în curent continuu, în condiții ideale și este mai puternic și mai eficient ca niciodată. În acest scop a fost instalată și o baterie de înaltă tensiune cu o capacitate brută de 25,7 kWh (net 19,7 kWh). Bateria aceasta permite o autonomie pur electrică de până la 120 de kilometri, conform WLTP.
Suspensia standard optimizată oferă o experiență de condus îmbunătățită. Suspensia sport și suspensia cu amortizoare cu două supape sunt disponibile ca opțiuni, pentru o experiență de condus optim echilibrată. O funcție importantă de asistență la condus este asistentul adaptiv plus pentru condus. Pentru o siguranță și mai ridicată pe șosea, camera video interioară monitorizează șoferul pentru a identifica eventuale semne de oboseală și de lipsă de concentrare. Funcția de parcare Trained Parking le permite clienților să învețe mașina să execute manevre de parcare pentru anumite locuri de parcare, iar noul sistem de asistență pentru marșarier va ajuta șoferii să manevreze mașina cu ușurință, de exemplu, de pe drumurile înfundate.
Audi produce noua generație a acestui model în Ungaria, la fabrica sa din Győr, precum și în Ingolstadt, Germania.
Audi Q3 SUV TFSI 110 kW: Consum de combustibil combinat în l/100 km: 6,6–6,0; Emisii CO₂ combinate în g/km: 151–137; Clasa CO₂: E.
Audi Q3 SUV e-hybrid 220 kW: Consum de combustibil (combinat): 2,2–1,7 l/100 km (valori preliminare); Consum de energie electrică (combinat): 15,0–13,9 kWh/100 km (valori preliminare); Emisii de CO₂ (combinat): 49–39 g/km (valori preliminare); Clasa de CO₂ (combinat): B (valori preliminare); Consum de combustibil cu bateria descărcată (combinat): 6,6–6,0 l/100 km (valori preliminare); Clasa de CO₂ cu bateria descărcată: E (valori preliminare).
În continuare vă oferim informații detaliate despre noul Audi Q3.
În comparație cu predecesorul, noul Audi Q3 are un design și mai atletic și spectaculos. Caroseria sa este definită de combinația perfectă dintre elementele rotunjite și liniile precise. Grila Singleframe lată este poziționată la înălțime mare, iar farurile triunghiulare ascuțite creează un look focalizat și sunt ambele integrate pe deplin în conceptul aerodinamic de ansamblu al automobilului. Designerii au asigurat un flux de aer deosebit de eficient în jurul părții frontale. Priza de aer rece controlabilă este instalată sub grila Singleframe și face ca fluxul de aer să curgă cu pierderi minime în jurul acestei zone. Senzorii de parcare sunt, de asemenea, integrați acolo. Senzorii pentru sistemele de asistență a șoferului sunt instalați în spatele celor patru inele.
Privită din lateral, linia orizontală a umerilor, trasată între faruri și blocurile optice din spate împarte vizual mașina în două părți, determinând un efect foarte special în jocul dintre lumini și umbre. Partea superioară captează lumina, în timp ce partea inferioară este învăluită în umbră. În combinație cu montanții D puternic înclinați, partea superioară a mașinii, desenată de geamuri, pare și mai dinamică. Blisterele roților din față și din spate cresc dinamic, pornind din zona umerilor și amintesc de legendarul model quattro originar.
Partea din spate are, de asemenea, un design foarte clar. Fiind separat de blocurile optice spate formate din două elemente, bandoul luminos îngust trasat cu precizie pe întreaga lățime a părții din spate a automobilului, conferă un look posterior extrem de clar. Sub bandou se evidențiază o suprafață amplă, cu un design calm. Difuzorul este integrat în bara de protecție înaltă.
Pachetul S line include bare de protecție față și spate diferențiate și elemente de decor finisate în nuanța Selenite Silver și este oferit ca dotare opțională. Pachetul exterior este disponibil și în negru, cu elemente negre adiționale. Pentru noile modele Audi Q3 sunt oferite unsprezece culori diferite pentru caroserie, inclusiv culoarea Arkona White uni. Gama de vopsele metalizate cuprinde opțiunile Glacier White, Mythos Black, Arrow Gray, Tambora Gray, Progressive Red și Navarra Blue. La acestea se adaugă și noile culori Sage Green și Madeira Brown. Culoarea mată Madeira Brown este rezervată exclusiv pentru noul Audi Q3. Pentru S line este, de asemenea, disponibilă vopseaua Daytona Grey metalizat. Nuanța Tambora Grey poate fi comandată exclusiv pentru pachetul de dotare advanced line.
Noile modele de jante sunt disponibile cu dimensiuni între 17 inchi (standard) și 20 inchi. Lățimea anvelopelor a crescut de la 215 la 235 milimetri. În portofoliul de dotări mai sunt incluse jante aerodinamice cu diametrul de 18 sau 19 inchi. De asemenea, Audi Sport oferă cinci modele de jante de 19 și 20 inchi. Două dintre aceste modele sunt închise la culoare, cu finisaj negru metalizat: un model de 20 inchi cu cinci brațe și unul de 20 inchi cu design S cu spițe multiple.
Aerodinamica și acustica generală a automobilului au fost îmbunătățite semnificativ în comparație cu predecesorul. Astfel, coeficientul aerodinamic este de 0,30, iar confortul acustic este excelent.
Noul Q3 este primul model Audi din clasa compactă care oferă sticlă izolată fonic pentru geamurile laterale din față. Iar aceasta, în combinație și cu optimizarea etanșărilor și izolațiilor din automobil, asigură un concept acustic de ansamblu armonios, ce se face remarcat cu o îmbunătățire notabilă a confortului la condus.
Tehnologia de iluminare avansată a noului Audi Q3 este introdusă acum pentru prima dată în segmentul compact al mărcii Audi. Pentru aceasta, inginerii au preluat și adaptat farurile digitale Matrix LED ce până în prezent erau oferite doar în clasele superioare. Mai mult, noul Q3 este primul Audi care folosește modulul micro-LED, care înlocuiește modulul DMD. Noul modul are 25.600 de micro-LED-uri și o lățime de aproximativ 13 milimetri. Mărimea fiecărui micro-LED este de aproximativ 40 micrometri, ceea ce reprezintă aproximativ jumătate din grosimea unui fir de păr uman. Această tehnologie micro-LED asigură iluminarea semnificativ îmbunătățită și, prin urmare, un contrast foarte clar pe șosea, ceea ce este deosebit de avantajos în condiții meteorologice dificile.
Funcțiile luminoase de orientare sunt acum mult mai strâns legate cu funcțiile de asistență a șoferului. Funcția afișează informațiile importante provenite de la sistemele de asistență, în câmpul vizual direct al conducătorului auto, în fața automobilului și asigură, de asemenea, o referință vizuală directă la infrastructura rutieră. Astfel, această funcție de iluminare contribuie la creșterea siguranței la condus.
O noutate este, de asemenea, că funcția activă de avertizare a asistentului pentru schimbarea benzii de rulare se reflectă și în lumina pentru banda de rulare la deplasarea pe autostradă, atunci când cel de la volan dorește să schimba banda, dar în unghiul mort se află un alt vehicul. Luminile de orientare includ și avertizările asistentului pentru părăsirea neintenționată a benzii de rulare și astfel asistă șoferul și pe drumurile interurbane și pe autostrăzi. Această funcție poate fi activată la fel ca afișarea deja familiară de pe panoul de instrumente, imediat ce delimitarea benzii este depășită neintenționat. De asemenea, funcția extinsă de informații din trafic proiectează un cristal de gheață pe șosea ca avertizare, începând de la o viteză de deplasare de aproximativ 70 km/h, în cazul în care există riscul de polei.
Un alt exemplu care ne arată cât de avansată este lumina de orientare se evidențiază la drumurile în lucru, unde, de multe ori, cei de la volan se confruntă cu neclarități. Aici, farurile digitale Matrix LED reglează automat lumina de orientare, dezactivând luminile pentru banda de rulare, în favoarea luminii de orientare, pentru a facilita semnificativ sarcina șoferului de a menține banda corectă în situații dificile cu drum în lucru. De asemenea, pentru prima dată, clienții pot dezactiva din sistemul de infotainment MMI funcțiile individuale ale farurilor digitale Matrix LED, ca de pildă luminile pentru banda de rulare.
Sistemul MMI poate fi, de asemenea, utilizat pentru a selecta una dintre cele trei variante diferite de animații pentru funcțiile dinamice extinse Coming home / Leaving home, care se activează la accesarea automobilului sau atunci când este oprit motorul. Astfel, tehnologia digitală Matrix LED impresionează deja dinainte ca automobilul să fi pornit la drum.
Având ca sursă de lumină micro-LED-urile, farurile digitale Matrix LED asigură o distribuție foarte precisă a luminii de drum și un control mai bun al protecției împotriva incomodării celorlalți participanți la trafic, sporind astfel siguranța rutieră.
Modulele digitale Matrix LED, împreună cu luminile digitale de zi cu tehnologie LED, compuse din 23 segmente pe fiecare parte, fac ca automobilul să fie ușor de recunoscut pe șosea. În funcție de dotările particulare ale automobilului, sistemul de infotainment MMI permite selectarea a până la patru semnături digitale diferite, cu scenarii personalizate de iluminare pentru luminile din față și cele din spate. Partea din spate este rafinată cu blocurile optice OLED digitale opționale, completate cu un bandou LED continuu.
Cele 36 de segmente diferite sunt împărțite în șase panouri digitale OLED, care permit semnături luminoase digitale atractive. Iar inelele Audi de pe hayon sunt un detaliu deosebit de atractiv. Acestea prind viață când sunt activate luminile de întâlnire.
Designul și funcționalitatea au fost îmbunătățite semnificativ față de generația anterioară. Designul interiorului se bazează pe contraste, ce plasează în mod deliberat elemente în prim-plan sau respectiv în fundal, creând o senzație de confort premium.
Softwrap-ul este o suprafață de dimensiuni generoase, ce se extinde de la uși, pe întreaga lățime a planșei de bord, evidențiind alinierea orizontală a designului, pentru maximizarea senzației de spațiu. În poziție centrală, așa-numita scenă digitală este compusă din display-ul panoramic cu panoul de instrumente de 11,9 inchi și ecranul tactil de 12,8 inchi al sistemului de infotainment MMI. Designul său curbat accentuează orientarea spre persoana de la volan. Astfel, Audi transferă conceptul de scenă digitală, din clasa automobilelor de talie mare, în segmentul compact. Afișajele digitale sunt completate și de display-ul head-up ce aduce informațiile importante în câmpul vizual direct al șoferului. Mânerele ușilor cu design aplatizat și consola modernă, minimalistă subliniază senzația de spațiu și confort.
Noua unitate de comandă de la nivelul volanului oferă beneficii practice avansate, integrând pentru prima dată două noi manete pe coloana de direcție și creând mai mult spațiu de depozitare în consola centrală. Astfel, utilizatorii se bucură de o experiență mai rafinată și de un sentiment de spațiu și mai amplu. Maneta din dreapta servește ca selector de viteze, iar cea din stânga ca element de comandă pentru funcțiile de iluminare și ștergătoarele de parbriz. Eliminarea manetei selectorului de viteze din consola centrală are ca rezultat un spațiu mai generos în consolă, ce include și două suporturi pentru pahare. Compartimentul pentru încărcarea dispozitivelor mobile oferă o putere de încărcare de 15 wați, inclusiv două port-uri USB-C și poate fi închis cu un capac glisant. În spate se găsesc încă două porturi USB-C.
Pe întuneric, ambianța interiorului este rafinată de diferite pachete de iluminare (pachetul de iluminare ambientală Plus/Pro). Luminile de contur de pe planșa de bord și consola centrală subliniază liniile clare ale interiorului. Iluminarea ambientală indirectă de sub afișajul panoramic MMI și din uși accentuează designul interiorului.
Un nou element de design este iluminarea unor suprafețe mari de pe portiere, ce este oferită ca dotare opțională. În acest scop, panoul din material textil este perforat cu laser în 300 de puncte. Cele cinci segmente ale panoului portierei sunt iluminate de la sursa de lumină integrată în spatele panoului și, datorită mărimilor diferite ale acestor segmente, acestea desenează o progresie dinamică atractivă a luminii, inclusiv la descuierea și încuierea automobilului. Panoul textil iluminat îmbină funcționalitatea cu o experiență estetică emoțională. Utilizatorii pot selecta din sistemul MMI culoarea preferată, dintre cele 30 de nuanțe diferite disponibile, extinzând considerabil opțiunile de personalizare.
Difuzoarele noului sistem de sunet premium SONOS oferit opțional sunt amplasate în partea superioară a ușilor, oferind o experiență intensă de audiție, cu noul sunet surround generat virtual. Cele 12 difuzoare de înaltă performanță, inclusiv un difuzor central și un subwoofer, beneficiază de amplificatorul cu putere maximă de 420 wați. Clienții pot alege dintre patru profiluri de sunet preconfigurate (neutru, concert, lounge și podcast). De asemenea, ei au opțiunea de a extinde experiența audio cu funcții care pot fi adăugate și după livrarea automobilului și pe care le pot comanda oricând doresc, ca funcțiile on-demand (FoD).
Pachetul Sound and Function completează cu trei funcții suplimentare sistemul de sunet pentru care a optat clientul: 1) intensificarea basului – pentru un bas mai precis și mai puternic, 2) reglarea automată a intensității sunetului – pentru a menține același volum pentru toate sursele și 3) revitalizarea sunetului – pentru a îmbunătăți sunetul fișierelor audio comprimate.
Sistemul de infotainment utilizează sistemul de operare Android Automotive OS. Aplicațiile terților, ca de pildă YouTube, sunt disponibile din Audi Application Store, care este integrat direct în MMI și astfel nu necesită utilizarea unui smartphone.
Asistentul Audi este un asistent vocal cu capacitate de auto-învățare, ce poate fi folosit pentru a controla numeroase funcții ale automobilului și este optimizat cu inteligență artificială. Asistentul este integrat direct în automobil și apare, pentru prima dată, sub forma unui avatar pe display-ul tactil central al sistemului MMI. Atunci când este activ, asistentul este semnalat și ca iconiță pe display-ul head-up sau pe Audi virtual cockpit. Comanda dată asistentului Audi este afișată, așa cum a fost înțeleasă de asistent, pe panoul de instrumente.
Sunt disponibile în total nouă pachete pentru interior. Acesta se face remarcat prin orientarea accentuată spre utilizator, precum și prin sustenabilitatea sa avansată. Pentru inserțiile decorative este folosit lemn de la copaci cu creștere rapidă, lemn care este totodată și foarte rezistent. Elementele de decor interioare realizate din materialul textil sunt realizate integral din poliester reciclat. Tapițeriile textile Expedition, Impressum, tapițeria într-o singură culoare și tapițeria din microfibră sunt, de asemenea, realizate în întregime din poliester reciclat. Covorașele din velur sunt fabricate din Econyl, o fibră realizată integral din nailon reciclat, din plase de pescuit vechi, resturi de covoare și deșeuri industriale. Astfel, Audi se orientează și pentru Audi Q3 spre utilizarea eficientă și sustenabilă a resurselor.
Volumul de 488 de litri al portbagajului confirmă la rândul său caracterul practic al noului Audi Q3. Când bancheta este glisată complet înainte și este reglată în poziție verticală, capacitatea crește chiar la 575 litri. Iar cu bancheta rabatată, volumul de transport al modelului Audi Q3 se ridică la 1.386 de litri. Ca dotare standard, bancheta poate fi glisată înainte și înapoi și utilizatorii îi pot, de asemenea, modifica înclinația spătarului. Audi Q3 are o capacitate de remorcare de până la 2.100 kg. Masa maximă verticală pe cârligul de remorcare este de 90 de kilograme.
Modelul de intrarea în gamă al familiei Q3 este Audi Q3 SUV TFSI 110 kW, cu un motor pe benzină cu patru cilindri și cu tehnologie mild-hybrid, plus transmisie S tronic cu 7 trepte în echiparea standard. În această variantă, puterea este de 110 kW (150 CP). Elementul central al motorizării 1,5 TFSI este tehnologia cylinder on-demand (COD). Aceasta dezactivează temporar al doilea și al treilea cilindru, atunci când motorul este supus doar unei sarcini de nivel redus sau mediu. Cel mai puternic motor cu ardere internă este cel al variantei de motorizare Audi Q3 SUV TFSI quattro 195 kW cu tracțiune integrală quattro. Acest motor are cilindreea de 2,0 litri, patru cilindri și transmisie S tronic cu șapte trepte de viteză. Varianta aceasta de motorizare generează 195 kW (265 CP) și un cuplu de 400 Nm, distribuit către toate cele patru roți. Audi Q3 SUV TDI 110 kW este varianta care se pretează în mod special pentru condusul pe distanțe lungi și iese de pe linia de asamblare a fabricii echipat cu tracțiune față și S tronic cu șapte trepte în dotarea standard. Puterea sa este de 110 kW (150 CP) și cuplul de 360 Nm, oferind un consum redus de combustibil la drum lung.
Hibridul plug-in (PHEV) este, de asemenea, foarte potrivit pentru distanțe lungi, beneficiind adițional și de suport electric. Acest model este mai puternic și mai eficient ca niciodată. Beneficiind și de un motor electric (putere de 85 kW și cuplu 330 Nm), Audi Q3 SUV e-hybrid 200 kW oferă o putere de sistem de 200 kW (272 CP) și un cuplu de sistem de 400 Nm.
Bateria de înaltă tensiune are o capacitate brută de 25,7 kWh, ceea ce înseamnă aproape dublu față de generația anterioară, în condițiile unor dimensiuni aproape identice. Capacitatea netă este de 19,7 kWh. Cele 96 de celule prismatice ale bateriei, împărțite în patru module, stochează mult mai multă energie decât înainte. Datorită chimiei optimizate a celulelor și a unui pachet de ansamblu mai bun, modulele au acum o capacitate de încărcare de 73 amperi oră, față de anterior 37 amperi oră.
Aceasta crește autonomia electrică la până la 120 de kilometri, conform WLTP. Audi Q3 SUV e-hybrid 200 kW poate fi încărcat la până la 50 kW în curent continuu, în condiții ideale și permite călătorii confortabile cu propulsia electrică. Bateria descărcată la 10% poate fi reîncărcată până la 80%, în mai puțin de o jumătate de oră. Serviciul opțional de încărcare Audi Charging, oferă acces la un număr mare puncte de încărcare în curent alternativ, în 28 de țări europene.
Alături de motoare, Audi a îmbunătățit semnificativ și caracteristicile dinamice ale noului Q3. Suspensia standard optimizată oferă o experiență de condus superioară. Astfel, acest SUV cu design dinamic este un automobil excelent pentru familie și călătorii la drum lung, care se pretează optim pentru utilizarea în cotidian și impresionează cu agilitatea sa avansată. Pentru suspensie sunt disponibile următoarele variante: suspensia cu arcuri din oțel, suspensia sport și suspensia cu controlul amortizării cu două supape.
Suspensia cu controlul amortizării reacționează continuu la caracteristicile suprafeței drumului și la situația curentă de condus, luând în considerare parametri precum direcția, frânarea și accelerația. Într-o fracțiune de secundă, puterea de amortizare ideală este calculată pentru fiecare roată și este reglată pentru fiecare amortizor în parte. Amortizoarele cu două supape și cu acționare mai rapidă permit, de asemenea, o legătură mai bună și mai fluidă între caroserie și suspensie. Controlul independent pentru etapa de tracțiune și etapa de compresie a suspensiei optimizează considerabil caracteristicile dinamice, deoarece vibrațiile de expansiune și suspensie pot fi controlate, de asemenea, independent.
Diferența dintre setările de confort și cele de condus sportiv este astfel mai perceptibilă. Agilitatea noului Audi Q3 este, de asemenea, îmbunătățită datorită sistemului opțional de direcție progresivă, ce nu funcționează foarte direct, ci foarte precis, din centru. Spre sfârșitul cursei direcției, raportul direcției scade semnificativ pentru o manevrabilitate mai bună. Astfel comenzile date prin rotirea volanului sunt transmise mai direct către roți. Mai mult, răspunsul direcției resimțit din spatele volanului devine mai clar, iar feedback-ul de la drum este optimizat. Fricțiunea redusă optimizează la rândul ei modul în care șoferul simte direcția.
La sistemul Audi drive select, modul Auto a fost înlocuit cu modul Balanced. După cum o sugerează și numele, modul Balanced asigură echilibrul optim între dinamica de condus și confort. Modul Balanced este activat de fiecare dată când vehiculul este pornit și poate fi, de asemenea, configurat pentru a se potrivi cerințelor individuale. Și modul „Offroad plus” (pentru quattro) poate fi preselectat ca mod implicit, din sistemul MMI, dacă utilizatorul preferă această setare.
În ceea ce privește sistemele de asistență pentru șofer, Audi Q3 impresionează cu o gamă largă de sisteme care îi fac celui de la volan mult mai ușoară viața de zi cu zi, sporind, astfel, de asemenea, siguranța.
Printre dotările standard la lansarea pe piață a modelului se numără sistemul de asistență la parcare Plus cu afișarea distanțelor, tempomatul (inclusiv limitatorul de viteză) cu pregătire pentru tempomatul adaptiv, funcția de avertizare la părăsirea neintenționată a benzii de rulare cu Emergency Assist, funcția de identificare a indicatoarelor de circulație, funcția de avertizare în caz de oboseală sau de reducere a atenției șoferului cu funcție de monitorizare a șoferului și Front Assist activ cu asistentul pentru evitarea obstacolelor, asistentul la virare Turn Assist și asistentul frontal pentru traficul perpendicular, plus asistentul de frânare de urgență.
Printre dotările speciale de creștere a confortului la condus se numără asistentul Adaptive Driving Assistant Plus, care ajută șoferul la controlul longitudinal și lateral al automobilului și a fost completat cu asistentul pentru schimbarea benzii de ruare.
Sistemul ajută la accelerare, frânare, menținerea vitezei și menținerea distanței setate, precum și la ghidarea pe banda de circulație pe anumite secțiuni ale rutei, la viteze de până la 210 km/h. Sistemul suportă, de asemenea, schimbarea asistată a benzii la viteze de 90 km/h sau mai mari, pe autostrăzi. Această funcție poate fi activată din sistemul de infotainment MMI și utilizează datele de la radarul din spate pentru a indica cu săgeți albe pe panoul de instrumente și pe head-up display dacă și în ce direcție este posibilă schimbarea benzii. Dacă schimbarea benzii este inițiată prin atingerea semnalizatorului, sistemul sprijină activ procesul de control al direcției.
Folosindu-se și de datele online, Adaptive Driving Assistant poate menține banda chiar și atunci când nu recunoaște delimitările benzii, sporind astfel confortul la condus, de asemenea, în zonele rurale și în traficul urban (adică nu doar pe autostradă). Utilizarea datelor online pentru Adaptive Driving Assistant Plus este activă timp de 3 ani de la livrarea mașinii. Apoi, clienții au opțiunea de a prelungi funcția contra cost.
În premieră, Emergency Assist poate acum prelua controlul asupra automobilului în cazul în care șoferul nu mai reacționează. În asemenea cazuri, Emergency Assist conduce autonom Audi Q3 până la marginea drumului, unde va opri mașina (exclusiv în combinație cu Pachetul Tech Pro). Într-un asemenea caz, asistentul activează și avertizările adecvate pentru ocupanți, cu semnalele vizuale, sonore și tactile prin scurte șocuri în frâne și activează, de asemenea, luminile de avarie.
Pentru o siguranță și mai ridicată pe șosea, camera video interioară monitorizează șoferul pentru a identifica semnele de oboseală și lipsa de concentrare. Dacă șoferul nu răspunde la avertizările automobilului într-un anumit interval de timp, se va auzi un sunet de avertizare și va apare un afișaj vizual pe panoul de instrumente. Dacă șoferul nu reacționează, Audi Q3 duce autonom mașina la marginea drumului și inițiază apelarea serviciilor de urgență. Datele nu vor fi memorate.
Funcția Trained Parking le permite clienților să-și instruiască automobilul Audi Q3 să parcheze pe anumite locuri de parcare. Dacă accesul garaj, de pildă, este dificil, Audi Q3 trebuie instruit doar o singură dată pentru a învăța cum să aducă automobilul în respectivul loc, și, după aceea, automobilul se va putea parca acolo autonom. Șoferul mai trebuie doar să observe apoi manevra. La fel poate fi procedat și pentru ieșirea de pe un loc de parcare.
Noul Audi Q3 poate memora până la cinci manevre de parcare, efectuate pe o traiectorie de până la 50 de metri lungime. Manevrele pot fi salvate cu denumiri diferite. Atunci când călătoria se termină cu un drum înfundat, vă va fi de ajutor noul asistent pentru marșarier. La viteze de deplasare mai mici de 35 km/h, Audi Q3 poate memora traiectoria parcursă pe o distanță de circa 50 de metri și poate să conducă apoi mașina autonom în marșarier, la o viteză de circa 10 km/h.
În traficul urban, sistemul Park Assist Plus ajută la manevrele de parcare, intervenind țintit asupra direcției imediat ce senzorii cu ultrasunete au detectat un loc de parcare potrivit, perpendicular sau paralel.
Park Assist oferă, de asemenea, suport la ieșirea cu spatele de pe un loc de parcare și poate fi activat în timp ce se desfășoară o manevră manuală de parcare. Pentru a beneficia de această funcție de asistență, șoferul trebuie doar să urmeze instrucțiunile de pe afișaj și să accelereze și să frâneze în consecință. Patru camere video cu unghi larg filmează zona din jurul automobilului și imaginea pe care acestea o generează este redată în timp real pe ecranul sistemului de infotainment, permițând numeroase vederi diferite, pentru un plus de confort la manevrarea automobilului. Șoferul poate selecta diferitele vederi pe ecranul MMI, iar acestea îl vor ajuta să direcționeze mașina pe locul de parcare dorit.
Funcția de identificare a indicatoarelor de circulație afișează acum și indicatoarele de avertizare: de exemplu, sistemul recunoaște indicatoarele de prioritate, pentru drumul în lucru, pentru trecerile de pietoni, pentru avertizarea la animale și trecerea la nivel cu calea ferată.