Ingolstadt/Neckarsulm, mai 2025 – Audi își extinde noua gamă Audi A6 cu două noi modele hibride plug-in, ce combină eficiența maximă și confortul excelent, cu un sistem puternic de propulsie. A6 Avant e-hybrid quattro* și A6 Limuzină e-hybrid sunt fiecare disponibile cu câte 2 variante de putere de sistem: 220 kW și respectiv 270 kW. Noua generație de baterii de înaltă tensiune, cu care sunt echipate hibridele plug-in, dispune de o capacitate cu circa 45% mai mare față de generația predentă. Astfel, pentru condusul electric, sunt disponibili 25,9 kWh (net 20,7 kWh).
Noile modele hibride plug-in oferă o flexibilitate și mai avansată și o eficiență ridicată, îmbinând avantajele condusului electric, cu punctele forte ale motoarelor cu ardere internă. Clienții pot alege între variantele de caroserie Avant și Limuzină, ambele având ampatamentul lung, capota motorului alungită și un ecartament lat, ceea ce creează un design de ansamblu marcat de forță și rafinament. A6 Limuzină e-hybrid quattro* se face remarcat în mod deosebit prin eleganța ce se datorează liniei superioare arcuite a geamurilor, iar varianta Avant pune accent pe un look deosebit de dinamic, cu designul său sculptural în partea din spate, ce este flancat de panourile Aero și completat de eleronul de la nivelul plafonului. Ambele versiuni impresionează cu aspectul lor impunător, datorat blocurilor optice spate spectaculoase, dar și bandoului luminos lat și inelelor Audi poziționate la înălțime.
Modelele Audi A6 Avant e-hybrid quattro* și Audi A6 Limuzină e-hybrid quattro* sunt fiecare disponibile în două variante de putere. Noile modele sunt puse în mișcare de un motor 2,0 TFSI de 185 kW (252 CP), plus un motor electric ce generează până la 105 kW. În versiunile cu puterea de 270 kW și cuplul de 500 Nm [consum combustibil (mixt): 2,9–2,2 l/100 km; consum electric (mixt): 16,3–15,2 kWh/100 km; emisii de CO₂ (mixte): 66–51 g/km; clasa CO₂ (mixtă): B; consum combustibil cu bateria descărcată (mixt): 7,7–6,7 l/100 km; clasa CO₂ cu bateria descărcată: F-E], modelele Avant și Limuzină accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 5,3 secunde.
Versiunile cu puterea de 220 kW și cuplul de 450 Nm [consum combustibil (mixt): 2,9–2,1 l/100 km; consum electric (mixt): 16,2–15,0 kWh/100 km; emisii de CO₂ (mixte): 65–48 g/km; clasa CO₂ (mixtă): B; consum combustibil cu bateria descărcată (mixt): 7,5–6,5 l/100 km; clasa CO₂ cu bateria descărcată: F-E] accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,0 secunde. Toate variantele își ating viteza maximă la 250 km/h.
Elementul central al tehnologiei hibride plug-in este noua baterie de înaltă tensiune: Audi i-a crescut acum capacitatea cu circa 45% față de modelul predecesor, la 25,9 kWh (20,7 kWh net). Aceasta înseamnă că atât în varianta Avant, cât și Limuzină, automobilul poate să parcurgă peste 100 de kilometri în modul pur electric. Capacitatea maximă de încărcare în curent alternativ se ridică acum la 11 kW. Când bateria este complet goală, are nevoie dar de 2,5 ore pentru a fi reîncărcată la 100%.
Audi a optimizat și performanțele sistemului de recuperare a energiei. Persoana de la volan poate ajusta nivelul de recuperare în modul Electric (EV) de propulsie pe trei niveluri, folosind padelele corespunzătoare de la volan. Noul A6 e-hybrid este propulsat cât se poate de mult cu energie electrică, astfel încât să fie utilizată la maximum energia din baterie, până ce mașina ajunge la destinație. Automobilul recuperează automat energie când această funcție este activată. Funcția folosește și informațiile privind ruta setată în sistemul de navigație. Noul A6 e-hybrid quattro* poate însă recupera automat energie inclusiv atunci când nu este activată navigația.
Sistemul de management al propulsiei hibride implementat pentru noile modele este special conceput pentru a asigura eficiență, flexibilitate și confortul maxim al clienților, selectând automat strategia optimă de propulsie. Șoferul poate alege dintre două moduri de operare: Electric (EV) și Hibrid. În modul Electric, automobilul hibrid plug-in este propulsat pe bază de energie electrică. La condusul în modul Hibrid, sistemul de gestiune menține un nivel de încărcare specific al bateriei, pentru a păstra suficientă energie pentru utilizarea ulterioară. Utilizatorii pot folosi modul hibrid automat sau pot selecta după preferințe nivelul de încărcare dorit, folosind cursorul digital de pe ecran.
Sistemul de tracțiune integrală quattro ultra, alături de direcția integrală inclusă în dotarea standard și transmisia cu dublu ambreiaj electrificată, joacă un rol major pentru calitatea experienței dinamice, crescând agilitatea la viteze mai mici și asigurând stabilitate avansată la viteze mai mari. Astfel crește confortul călătoriilor, care este amplificat și de izolația acum și mai bună a geamurilor și ușilor. Aceste măsuri asigură o acustică și mai plăcută în interiorul automobilului, în comparație cu predecesorul, deoarece izolația fonică a fost optimizată cu până la 30%.
Modelele A6 e-hybrid quattro oferă o experiență de condus sportivă și totodată confortabilă, datorită transmisiei electrificate cu dublu ambreiaj, în combinație cu tracțiunea integrală quattro ultra. Direcția integrală, care este o dotare standard pentru toate variantele modelului A6 e-hybrid, contribuie, de asemenea, în acest sens. Aceasta permite o manevrabilitate dinamică și un nivel ridicat de confort, virând roțile din spate cu până la cinci grade în direcția opusă față de roțile din față, la viteze de până la aproximativ 60 km/h. Astfel se reduce diametrul de bracaj, automobilul devenind mai agil în traficul urban și în virajele strânse. La viteze medii și mai mari, roțile din spate virează în aceeași direcție cu cele din față, permițând o manevrare mai stabilă și mai precisă.
Variantele cu putere de sistem de 270 kW și dotările de exterior S line sunt deosebit de sportive, iar grila Singleframe neagră are o structură mai mare, iar prizele de aer din față, ce sunt divizate în două părți, au un look și mai spectaculos. Prizele de aer sunt finisate în crom antracit mat, la fel ca și elementul de decor din jurul difuzorului, ce are un design mai sportiv. Aspectul dinamic este amplificat și de suspensia sport cu arcuri/amortizoare cu setări mai ferme, ce reduce garda la sol a modelului A6 e-hybrid cu 20 milimetri față de suspensia standard. De asemenea, sunt incluse și jante de 19 inchi și etriere de frână roșii. În interior, scaunele sport cu pernele laterale pronunțate oferă un suport lateral optimizat în viraje, iar volanul sport cu trei spițe și acoperit cu piele asigură o aderență bună a mâinilor.
În plus, toate variantele A6 hibride plug-in sunt echipate cu un sistem automat de aer condiționat cu reglaje pe trei zone, care permite controlul temperaturii și distribuției aerului, separat pentru șofer, pasagerul din față și pasagerii din spate.
Aerodinamica îmbunătățită și caracteristicile acustice generale ale automobilului contribuie, de asemenea, la confortul excelent al călătoriilor. De exemplu, izolarea fonică a mașinii a fost îmbunătățită cu până la 30% față de modelul anterior. Geamurile și mai bine etanșate și izolațiile optimizate ale ușilor asigură o acustică superioară în interior, îmbunătățind astfel starea de bine la bordul automobilului. De asemenea, izolația excelentă a hayonului de la Limuzină reduce semnificativ zgomotul produs de curenții de aer. Sticla izolată fonic este acum disponibilă, opțional, pentru geamurile ușilor din spate, precum și pentru geamurile laterale din față. Prinderile nou dezvoltate și folosite la montarea motorului și a transmisiei asigură o rulare mai lină și mai silențioasă. Forma dinților transmisiei a fost, de asemenea, optimizată, ceea ce avantajează acustica cutiei de viteze S tronic. Mai mult, toate anvelopele de 19 inchi sau mai mari dispun de amortizoare de zgomot. Acestea iau forma unor inele din spumă și se găsesc în interiorul anvelopei, reducând vibrațiile aerului și au efect pozitiv asupra nivelului de zgomot din interiorul automobilului.
Sistemul de management al propulsiei prezent pe noile modele hibride plug-in (PHEV) selectează automat strategia optimă de operare. Pentru propulsia electrică este folosit un motor sincron cu excitație permanentă, cu o putere maximă de 105 kW. Motorul electric este integrat în carcasa cutiei de viteze S tronic cu 7 trepte.
Cuplul maxim al sistemului se ridică la valoarea impresionantă de 500 Nm și este disponibil deja de la o turație foarte apropiată de ralanti [consum combustibil (ponderat, mixt): 2,9–2,2 l/100 km; consum electric (ponderat, mixt): 16,3–15,2 kWh/100 km; emisii de CO₂ (ponderate, mixte): 66–51 g/km; clasa CO₂ (ponderată, mixtă): B; consum combustibil cu bateria descărcată (mixt): 7,7–6,7 l/100 km; clasa CO₂ cu bateria descărcată: F-E]. Cuplul variantei de 220 kW este de 450 Nm [consum combustibil (ponderat, mixt): 2,9–2,1 l/100 km; consum electric (ponderat, mixt): 16,2–15,0 kWh/100 km; emisii de CO₂ (ponderate, mixte): 65–48 g/km; clasa CO₂ (ponderată, mixtă): B; consum combustibil cu bateria descărcată (mixt): 7,5–6,5 l/100 km; clasa CO₂ cu bateria descărcată: F–E]. Sistemul electronic (invertorul de frecvență) folosit pentru modelele hibride A6 este, de asemenea, nou dezvolt. Invertorul de frecvență este astfel mai mic, mai ușor și mai eficient, reducând astfel consumul electric. Astfel s-a redus și consumul în modul Hibrid.
Audi a mărit la 25,9 kWh (net 20,7 kWh) capacitatea noii baterii de înaltă tensiune ce este instalată în spatele automobilelor, ceea ce înseamnă o creștere cu aproximativ 45% față de modelul predecesor. Cu toate acestea, spațiul necesar pentru instalarea bateriei a crescut doar puțin, vând în vedere și capacitatea semnificativ crescută. Bateria de înaltă tensiune are muchiile de 962 × 996 × 177 milimetri. Interacțiunea dintre frâna mecanică cu fricțiune și funcția de recuperare a energiei prin intermediul motorului electric a fost optimizată semnificativ și a crescut astfel performanțele sistemului ajustabil de frânare regenerativă.
Celulele bateriei sunt aranjate într-un singur strat, datorită spațiului disponibil în partea din spate a mașinii, întreaga structură de impact fiind încorporată în carcasa bateriei. Fiecare celulă prismatică stochează cu 46% mai multă energie decât celulele utilizate anterior în autoturismele cu garda la sol redusă din segmentul C. Fiecare celulă are o capacitate de încărcare de 70 amperi oră (Ah). Compoziția materiei prime a celor 102 celulelor permite o densitate energetică mai mare. Energia bateriei este împărțită pe șase așa-numite stacks, fiecare cu câte 17 celule. În ceea ce privește dispunerea celulelor bateriei, Audi urmărește o nouă abordare numită cell-to-pack, pe care a implementat-o pentru prima dată pentru hibridele plug-in din gama A5. Astfel, celulele nu mai sunt așezate acum într-un modul de baterie, ci sunt lipite direct în carcasa acesteia. Densitatea mai mare rezultată astfel înseamnă că densitatea de energie și conținutul de energie din sistemul de înaltă tensiune pot fi crescute, ocupând în același timp mai puțin spațiu. Datorită celor mai recente dezvoltări tehnice din domeniul chimiei celulelor, este disponibilă o putere electrică mai mare în comparație cu generația anterioară, chiar și la un nivel de încărcare scăzut și la temperaturi exterioare mici.
Puterea maximă de încărcare posibilă în curent alternativ a fost crescută de la 7,4 kW în curent bifazat, la 11 kW trifazat, în funcție de infrastructura respectivă. Cu această putere crescută, timpul de încărcare de la zero la 100% este redus la doar 2,5 ore. În dotarea standard este inclus, de asemenea, un cablu de încărcare (Mode 3 standard cu conector Tip 2) pentru încărcarea facilă acasă sau la stațiile publice. Serviciul opțional de încărcare Audi, Audi Charging, oferă acces la un număr mare puncte de încărcare în curent alternativ din 29 de țări europene.
În comparație cu generația anterioară, Audi a crescut acum semnificativ și performanțele de frânare regenerativă ale noului A6 e-hybrid quattro*. Momentele în care șoferul ridică piciorul de pe accelerație sunt, de asemenea, importante pentru eficiența sistemului de propulsie hibrid. În astfel de situații, recuperarea se face în funcție de modul selectat. De asemenea, în modurile D și M, este posibilă setarea recuperării automate prin intermediul sistemului de infotainment MMI. Automobilul variază în mod autonom recuperarea. Parametrii folosiți pentru aceasta sunt datele privind ruta din sistemul de navigație, precum diferența de nivel, unghiul virajelor, indicatoarele de marcare a localităților și limitele de viteză. Un alt factor important este intensitatea traficului de-a lungul rutei de navigație. Când este selectată funcția de frânare regenerativă automată, semnalele predictive sunt incluse în funcția de frânare regenerativă, cu ajutorul Asistentului predictiv pentru eficiență Noul A6 e-hybrid quattro* poate însă recupera automat energie inclusiv atunci când nu este activată navigația.
Când șoferul apasă pedala de frână, A6 plug-in hybrid poate recupera până la 88 kW. Atunci când este utilizat cu rol de generator, motorul electric asigură peste 90% din toate procesele de reducere a vitezei autoturismului. Sistemul integrat de control al frânelor cu funcție de blending (iBRS) asigură frânarea fără fricțiune și cele mai bun nivel de recuperare a energie posibil. Frânele hidraulice sunt utilizate numai pentru manevrele de frânare mai puternice.
Datorită noii arhitecturi electronice E3 utilizate de platforma premium pentru motoarele cu ardere internă (PPC), gradul de recuperare poate fi selectat în modul Electric de propulsie pe trei niveluri diferite, folosind padelele de pe volan, la fel ca la modelele electrice. Frânarea electrică și astfel și nivelul de recuperare, pot fi selectate de la padela din stânga (minus). Dezactivarea se face folosind padela din dreapta (plus). Padelele pot fi astfel utilizate, de exemplu, pentru a seta un nivel mai intens de frânare înaintea unui viraj. La nivelul zero, hibridul plug-in rulează liber fără un moment adițional de rotație, atunci când șoferul eliberează pedala de frână. Aceasta înseamnă că energia este recuperată numai atunci când este acționată frâna.
Pentru noile modele A6 hibride plug-in sunt disponibile două moduri de propulsie: Electric și Hibrid. În modul Electric, automobilul este propulsat pe bază de energie electrică. Motorul cu ardere internă este pornit numai în următoarele situații: dezactivarea deliberată a modului de propulsie Electric folosind bara de butoane de sub afișajul panoramic, sau din sistemul de infotainment MMI; în modul de condus S; prin intermediul modului selectat din sistemul de manevrabilitate dinamică Audi drive select; sau la pornirea navigației cu asistentul hibrid activat. Dacă este activată navigația, asistentul hibrid ia în considerare parametrii specifici ai traseului atunci când selectează un mod de condus. Motorul cu ardere internă se activează și la apăsarea completă a pedalei de accelerație, adică la kickdown, iar modul de propulsie Electric este dezactivat până în momentul în care se încheie faza de kickdown. Dacă nu intervine niciuna dintre aceste situații, ambele modele noi hibride plug-in utilizează bateria de înaltă tensiune în modul de propulsie Electric până când acesta este complet descărcată. Cursorul digital utilizat pentru a controla nivelul de încărcare dorit prin intermediul sistemului MMI în modul de propulsie Hibrid nu poate fi operat în modul Electric, deoarece energia bateriei va fi utilizată. În modul Electric automobilul poate accelera până la 140 km/h. Cele două noi modele hibride pot fi pornite fie în modul Electric, sau în cel Hibrid. Modul care a fost folosit ultima dată va fi modul implicit în care va fi pornit automobilul data următoare.
La condusul în modul Hibrid, gestionarea sistemului hibrid menține un nivel de încărcare specific al bateriei, păstrând suficientă energie pentru utilizarea ulterioară, de exemplu pentru a putea apoi conduce electric în oraș. A6 Limuzină e-hybrid quattro* poate să se deplaseze pe o distanță de până la 111 km exclusiv cu energie electrică, conform WLTP EAER City. În ceea ce privește optimizarea consumului, modul Hibrid este cel mai eficient atât pentru distanțe scurte, cât și pentru distanțe lungi. În funcție de situația de condus și de necesarul de putere, strategia de operare decide dacă automobilul va fi propulsat în modul Electric sau Hibrid, pentru a fi cât mai eficient posibil. În zonele urbane, modelele A6 hibride plug-in acordă prioritate propulsiei electrice. La viteze mai mari, crește proporția de utilizare a propulsiei hibride. Cu ajutorul navigației active, strategia de operare are în vedere ruta planificată și selectează automat configurația optimă a surselor de energie folosite pentru ruta de parcurs. Pentru a obține cea mai ridicată eficiență, automobilul calculează care părți ale traseului sunt adecvate pentru propulsia electrică. De exemplu, este preferată propulsia electrică acolo unde este de așteptat ca vitezele să fie reduse, cum ar fi în zonele urbane și în blocajele din trafic. Când asistentul hibrid este activat și navigația este, de asemenea, activată, vor fi anulate setările precum nivelul de încărcare dorit, pentru a se asigura o strategie de operare eficientă.
Utilizatorii pot folosi modul hibrid automat sau pot selecta după preferințe nivelul de încărcare dorit, folosind cursorul digital de pe ecran. Șoferii pot folosi cursorul pentru a defini cu precizie care să fie nivelul de încărcare al bateriei de înaltă tensiune, pentru a conduce în modul electric pe distanța dorită. Nivelul de încărcare poate fi, de asemenea, setat înainte de a porni la drum, astfel încât să existe suficientă energie disponibilă pentru propulsia electrică la destinație, dacă se dorește acest lucru sau dacă nu există nicio opțiune de încărcare acolo.
Nivelul de încărcare dorit poate fi setat utilizând un cursor digital pe o scară procentuală. Dacă nivelul de încărcare dorit se situează sub nivelul actual de încărcare, bateria va fi descărcată până la valoarea respectivă. Dacă valoarea țintă coincide cu cea reală, energia pentru propulsie va proveni în principal de la motorul cu ardere internă, pentru a menține nivelul de încărcare al bateriei. Dacă nivelul de încărcare dorit este mai mare decât cel curent, automobilul va fi propulsat de motorul cu combustie, pentru a reîncărca bateria. Bateria este încărcată în așa fel încât să fie crescută la maximum eficiența și să fie redus la minimum impactul asupra mediului. Acest lucru înseamnă că motorul cu ardere internă încarcă bateria numai la viteze de peste 65 km pe oră; la viteze mici, nivelul de încărcare este pur și simplu menținut. Astfel crește eficiența și este posibil condusul parțial electric în oraș și în traficul îngreunat, cu multe opri și porniri de pe loc. Bateria poate fi încărcată în acest fel până la 75%. Astfel, încărcarea bateriei este realizată cu eficiență maximă în timpul deplasării. Pentru a crește încărcarea bateriei peste 75%, este necesară o sursă externă de încărcare în curent alternativ.
* Valorile generice privind consumul de combustibil/consumul electric și emisiile pentru toate modelele menționate, conform dotărilor disponibile pe piața din Germania, sunt indicate în lista de la finalul acestui text.
Consumul de combustibil/electric și emisiile modelelor menționate anterior:
Audi A6 Avant e-hybrid quattro 220 kW
Consum de combustibil (mixt): 2,8–2,2 l/100 km; consum electric (mixt): 16,2–15,2 kWh/100 km; emisii de CO₂ (mixte): 65–51 g/km; clasa CO₂ (mixtă): B;
Consum combustibil cu bateria descărcată (mixt): 7,6–6,7 l/100 km; clasa CO₂ cu bateria descărcată: F-E
Audi A6 Avant e-hybrid quattro 270 kW
Consum de combustibil (mixt): 2,9–2,4 l/100 km; consum electric (mixt): 16,3–15,4 kWh/100 km; emisii de CO₂ (mixte): 66–54 g/km; clasa CO₂ (mixtă): B;
Consum combustibil cu bateria descărcată (mixt): 7,7–6,9 l/100 km; clasa CO₂ cu bateria descărcată: F
Audi A6 Limuzină e-hybrid quattro 220 kW
Consum de combustibil (mixt): 2,8–2,1 l/100 km; consum electric (mixt): 16,1–15,0 kWh/100 km; emisii de CO₂ (mixte): 63–48 g/km; clasa CO₂ (mixtă): B;
Consum combustibil cu bateria descărcată (mixt): 7,5–6,5 l/100 km; clasa CO₂ cu bateria descărcată: F-E
Audi A6 Limuzină e-hybrid quattro 270 kW
Consum de combustibil (ponderat, mixt): 2,8–2,2 l/100 km; consum electric (mixt): 16,1–15,2 kWh/100 km; emisii de CO₂ (mixte): 63–51 g/km;
clasa CO₂ (mixtă): B;
Consum combustibil cu bateria descărcată (mixt): 7,5–6,7 l/100 km; clasa CO₂ cu bateria descărcată: F-E
Rezervat dreptul de a opera modificări fără o informare prealabilă; acest text ar putea conține erori și omisiuni pentru care nu ne putem asuma răspunderea.