Sportivele eficiente: noile modele Audi A6 plug-in hybrid

  • Audi introduce în gama A6 variantele cu sistem de propulsie e-hybrid quattro pentru Avant și Limuzină, fiecare cu câte două opțiuni de putere și cu o autonomie electrică de până la 106 kilometri.
  • Eficiența crescută și performanțele superioare, se datorază bateriei de înaltă tensiune cu o capacitate mai mare, precum și strategiei inteligente de recuperare a energiei și a managementului inteligent al sistemului hybrid.
  • Direcția integrală este inclusă în dotarea standard, iar modelul din vârful gamei generează 270 kW și dispune de suspensii sport, dotări S line, jante de 19 inchi și etriere roșii.

Ingolstadt/Neckarsulm, mai 2025 – Audi își extinde noua gamă Audi A6 cu două noi modele hibride plug-in, ce combină eficiența maximă și confortul excelent, cu un sistem puternic de propulsie. A6 Avant e-hybrid quattro* și A6 Limuzină e-hybrid sunt fiecare disponibile cu câte 2 variante de putere de sistem: 220 kW și respectiv 270 kW. Noua generație de baterii de înaltă tensiune, cu care sunt echipate hibridele plug-in, dispune de o capacitate cu circa 45% mai mare față de generația predentă. Astfel, pentru condusul electric, sunt disponibili 25,9 kWh (net 20,7 kWh).

Noile modele hibride plug-in oferă o flexibilitate și mai avansată și o eficiență ridicată, îmbinând avantajele condusului electric, cu punctele forte ale motoarelor cu ardere internă. Clienții pot alege între variantele de caroserie Avant și Limuzină, ambele având ampatamentul lung, capota motorului alungită și un ecartament lat, ceea ce creează un design de ansamblu marcat de forță și rafinament. A6 Limuzină e-hybrid quattro* se face remarcat în mod deosebit prin eleganța ce se datorează liniei superioare arcuite a geamurilor, iar varianta Avant pune accent pe un look deosebit de dinamic, cu designul său sculptural în partea din spate, ce este flancat de panourile Aero și completat de eleronul de la nivelul plafonului. Ambele versiuni impresionează cu aspectul lor impunător, datorat blocurilor optice spate spectaculoase, dar și bandoului luminos lat și inelelor Audi poziționate la înălțime.

Modelele Audi A6 Avant e-hybrid quattro* și Audi A6 Limuzină e-hybrid quattro* sunt fiecare disponibile în două variante de putere. Noile modele sunt puse în mișcare de un motor 2,0 TFSI de 185 kW (252 CP), plus un motor electric ce generează până la 105 kW. În versiunile cu puterea de 270 kW și cuplul de 500 Nm [consum combustibil (mixt): 2,9–2,2 l/100 km; consum electric (mixt): 16,3–15,2 kWh/100 km; emisii de CO₂ (mixte): 66–51 g/km; clasa CO₂ (mixtă): B; consum combustibil cu bateria descărcată (mixt): 7,7–6,7 l/100 km; clasa CO₂ cu bateria descărcată: F-E], modelele Avant și Limuzină accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 5,3 secunde.

Versiunile cu puterea de 220 kW și cuplul de 450 Nm [consum combustibil (mixt): 2,9–2,1 l/100 km; consum electric (mixt): 16,2–15,0 kWh/100 km; emisii de CO₂ (mixte): 65–48 g/km; clasa CO₂ (mixtă): B; consum combustibil cu bateria descărcată (mixt): 7,5–6,5 l/100 km; clasa CO₂ cu bateria descărcată: F-E] accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,0 secunde. Toate variantele își ating viteza maximă la 250 km/h.

Elementul central al tehnologiei hibride plug-in este noua baterie de înaltă tensiune: Audi i-a crescut acum capacitatea cu circa 45% față de modelul predecesor, la 25,9 kWh (20,7 kWh net). Aceasta înseamnă că atât în varianta Avant, cât și Limuzină, automobilul poate să parcurgă peste 100 de kilometri în modul pur electric. Capacitatea maximă de încărcare în curent alternativ se ridică acum la 11 kW. Când bateria este complet goală, are nevoie dar de 2,5 ore pentru a fi reîncărcată la 100%.

Audi a optimizat și performanțele sistemului de recuperare a energiei. Persoana de la volan poate ajusta nivelul de recuperare în modul Electric (EV) de propulsie pe trei niveluri, folosind padelele corespunzătoare de la volan. Noul A6 e-hybrid este propulsat cât se poate de mult cu energie electrică, astfel încât să fie utilizată la maximum energia din baterie, până ce mașina ajunge la destinație. Automobilul recuperează automat energie când această funcție este activată. Funcția folosește și informațiile privind ruta setată în sistemul de navigație. Noul A6 e-hybrid quattro* poate însă recupera automat energie inclusiv atunci când nu este activată navigația.

Sistemul de management al propulsiei hibride implementat pentru noile modele este special conceput pentru a asigura eficiență, flexibilitate și confortul maxim al clienților, selectând automat strategia optimă de propulsie. Șoferul poate alege dintre două moduri de operare: Electric (EV) și Hibrid. În modul Electric, automobilul hibrid plug-in este propulsat pe bază de energie electrică. La condusul în modul Hibrid, sistemul de gestiune menține un nivel de încărcare specific al bateriei, pentru a păstra suficientă energie pentru utilizarea ulterioară. Utilizatorii pot folosi modul hibrid automat sau pot selecta după preferințe nivelul de încărcare dorit, folosind cursorul digital de pe ecran.

Sistemul de tracțiune integrală quattro ultra, alături de direcția integrală inclusă în dotarea standard și transmisia cu dublu ambreiaj electrificată, joacă un rol major pentru calitatea experienței dinamice, crescând agilitatea la viteze mai mici și asigurând stabilitate avansată la viteze mai mari. Astfel crește confortul călătoriilor, care este amplificat și de izolația acum și mai bună a geamurilor și ușilor. Aceste măsuri asigură o acustică și mai plăcută în interiorul automobilului, în comparație cu predecesorul, deoarece izolația fonică a fost optimizată cu până la 30%.

* Valorile generice privind consumul de combustibil/consumul electric și emisiile pentru toate modelele menționate, conform dotărilor disponibile pe piața din Germania, sunt indicate în lista de la finalul acestui text.

Consumul de combustibil/electric și emisiile modelelor menționate anterior:

Audi A6 Avant e-hybrid quattro 220 kW

Consum de combustibil (mixt): 2,8–2,2 l/100 km; consum electric (mixt): 16,2–15,2 kWh/100 km; emisii de CO₂ (mixte): 65–51 g/km; clasa CO₂ (mixtă): B;

Consum combustibil cu bateria descărcată (mixt): 7,6–6,7 l/100 km; clasa CO₂ cu bateria descărcată: F-E

Audi A6 Avant e-hybrid quattro 270 kW

Consum de combustibil (mixt): 2,9–2,4 l/100 km; consum electric (mixt): 16,3–15,4 kWh/100 km; emisii de CO₂ (mixte): 66–54 g/km; clasa CO₂ (mixtă): B;

Consum combustibil cu bateria descărcată (mixt): 7,7–6,9 l/100 km; clasa CO₂ cu bateria descărcată: F

Audi A6 Limuzină e-hybrid quattro 220 kW

Consum de combustibil (mixt): 2,8–2,1 l/100 km; consum electric (mixt): 16,1–15,0 kWh/100 km; emisii de CO₂ (mixte): 63–48 g/km; clasa CO₂ (mixtă): B;

Consum combustibil cu bateria descărcată (mixt): 7,5–6,5 l/100 km; clasa CO₂ cu bateria descărcată: F-E

Audi A6 Limuzină e-hybrid quattro 270 kW

Consum de combustibil (ponderat, mixt): 2,8–2,2 l/100 km; consum electric (mixt): 16,1–15,2 kWh/100 km; emisii de CO₂ (mixte): 63–51 g/km;

clasa CO₂ (mixtă): B;

Consum combustibil cu bateria descărcată (mixt): 7,5–6,7 l/100 km; clasa CO₂ cu bateria descărcată: F-E

Rezervat dreptul de a opera modificări fără o informare prealabilă; acest text ar putea conține erori și omisiuni pentru care nu ne putem asuma răspunderea.