La Milano se conturează un nou început: Audi își lansează noul design

  • Audi Concept C întruchipează noua filozofie de design a mărcii
  • Gernot Döllner, CEO Audi: „Claritate, focus și implementare coerentă: astfel ne remodelăm designul și compania.”
  • CCO, Massimo Frascella: „Vrem să modelăm o marcă care să fie dorită și să creeze impact cultural.”

Milano/Ingolstadt, 2 septembrie 2025 – Prezentând la Milano în premieră studiul Audi Concept C, Audi oferă o avanpremieră concretă asupra designului viitoarelor sale modele de automobile. Marca celor patru inele avansează cu un nou pas progresist: într-o lume din ce în ce mai complexă, Audi nu face compromisuri în ceea ce privește claritatea. Noua filozofie de design a mărcii face parte din realinierea fundamentală a mărcii Audi și reprezintă un nou început pentru întreaga companie. Produsele, procesele și structurile se concentrează pe ceea ce este esențial, creând spațiu pentru inovație și leadership tehnologic.

Organizat sub mottoul „Strive for Clarity”, evenimentul de la Milano marchează următorul capitol în procesul de transformare a companiei. Cu un design care se concentrează pe claritate, Audi face un pas îndrăzneț spre o estetică redusă și atemporală, care va continua să diferențieze compania și în vremuri de concurență intensă. Nu este o coincidență faptul că acest nou început are loc într-un oraș care deja de secole simbolizează designul, tehnologia și personalități remarcabile. Puține sunt ideile care să inspire, inclusiv în ziua de azi, la fel de mult ca ideile Renașterii. „Gândirea vizionară și dorința de a ieși din zona de confort a familiarului sunt inspirații pentru Audi”, a declarat Gernot Döllner, CEO Audi. De aceea, capitala de design a Italiei este locul perfect pentru a începe o nouă eră. Aici, idealul pe care Audi îl urmărește devine tangibil.

O nouă filozofie de design axată pe claritate

Noua abordare este concretizată într-un limbaj de design care întruchipează în mod inconfundabil identitatea mărcii. Audi înseamnă design distinctiv, calitate fără compromisuri și sofisticare.

„Simplitatea radicală este punctul central al filozofiei noastre. Obținem claritate prin reducerea tuturor aspectelor la esențial,” a declarat Massimo Frassella, Chief Creative Officer. Iar aceasta nu se aplică doar pentru exterioarele automobilelor, ci și pentru interioarele acestora. Audi implementează cu precizie cele mai recente inovații tehnice și materiale, exact acolo unde deschid noi posibilități pentru clienți și exact acolo unde au impact maxim cu mijloace minime.

Pentru Frascella sunt importante și aspectele prin care un automobil devine dezirabil inclusiv dincolo de experiența rațională. Latura emoțională joacă astfel un rol important în filozofia de design. „Vrem să modelăm o marcă care să fie dorită și să creeze impact cultural.”

Audi Concept C este avanpremiera designului viitoarelor modele Audi

Audi Concept C, care va fi prezentat la Salonul auto IAA de la München, este prima manifestare a acestei noi filozofii de design. Acest conceptcar dezvăluie prime trăsături ale designului produselor viitoare și ale noii experiențe de la interior, încorporând principii universale de design: reducerea la esențial, fără linii sau elemente inutile, precum și credința în claritatea geometrică. Ca element marcant, designerii s-au folosit de cadrul vertical, inspirat de automobilul legendar de curse Auto Union Type C. Orientarea verticală a designului mașinii focalizează privirea. Reducerea la esențial se reflectă și în interiorul care eliberează utilizatorii de elemente care să le distragă atenția și oferă informațiile potrivite la momentul potrivit, prin intermediul tehnologiei inteligente.

„Istoria noastră este marcată de salturi îndrăznețe de inovație și de tehnologie de ultimă generație, combinate cu focusarea fără compromisuri asupra clarității designului”, subliniază Gernot Döllner, CEO Audi. „Cele mai legendare modele ale noastre întruchipează perfect această combinație.” Sistemul de tracțiune integrală quattro introdus de Audi a revoluționat lumea automobilelor. În motorsport, marca a avut succes datorită motoarelor puternice, a materialelor inovatoare și a designului aerodinamic: o rețetă de succes care a influențat dezvoltarea automobilelor, inclusiv în afara pistelor de curse.

Filozofia de design influențează fiecare aspect al companiei

Revenirea la ceea ce caracterizează Audi și reducerea la esențial joacă un rol central nu numai în design: „Modul în care ne proiectăm automobilele este modul în care ne vom modela și compania,” spune Gernot Döllner. Noua filozofie de design Audi este, prin urmare, un principiu aplicat la nivel de corporație, care se va reflecta în designul portofoliului de modele și al gamei de produse, precum și în structura organizatorică a companiei. Döllner: „Claritatea ne este etos și busola care va ghida Audi în vremurile care urmează.”

Lansarea noii filozofii de design de la Milano reprezintă un început. „Faza de analiză s-a încheiat. Acum este momentul să privim spre viitor și să accelerăm. Ne concentrăm pe ceea ce contează cu adevărat pentru a defini standardele de design și calitate”, a mai detaliat Președintele Audi.

„Am așezat fundația pentru realinierea companiei”

Compania a inițiat și implementat schimbări profunde, încă din 2023, prin prisma Agendei Audi. În prima jumătate a anului 2025, Audi a continuat să-și implementeze politica de consolidare a capacităților sale inovatoare și modelul de afaceri fezabil pentru viitor.

„Acum vedem deja primele succese”, a explicat Döllner. „De pildă, din campania noastră de lansare de noi modele și din portofoliul nostru focusat, ce ne permite să investim în calitate și inovație.

Sau din modelul nostru de business aplicat pentru China, unde ne-am demonstrat încă o dată spiritul de pionierat, prin noua noastră marcă-soră AUDI.” Acordul pentru viitor convenit de Consiliul de administrație și Consiliul sindical în luna martie consolidează, de asemenea, fezabilitatea pe termen lung și competitivitatea companiei. De asemenea, Audi investește aproximativ opt miliarde de euro în unitățile sale de fabricație germane, până în 2029.

Campania de lansare de noi modele Audi continuă

Până la sfârșitul acestui an, Audi va introduce peste 20 de modele noi, în termen de 24 luni, ceea ce face ca portofoliul său să fie cel mai tânăr portofoliu din segmentul premium. După ce și-a înnoit modelele de bază, cum ar fi Audi A6 în primăvară și Audi Q3 în vară, marca celor patru inele va prezenta modelul Q3 Sportback e-hybrid* la Salonul auto IAA.

Audi își va continua campania de lansare de noi modele și anul viitor. Printre noile modele se vor număra un model de intrare în gamă 100% electric, care va fi produs la Ingolstadt din 2026, precum și modele Performance din gama Audi Sport. Combinația de modele electrice, hibride plug-in și o nouă generație de automobile cu motor cu ardere internă îi va asigura mărcii o poziție robustă și flexibilă pe piețele principale din Europa, China și America de Nord, pe măsură ce tranziția către mobilitatea electrică avansează.

În același timp, Audi lucrează deja la următorul ciclu de inovație. Parteneriatele strategice, cum ar fi cele dintre Volkswagen Group și Rivian, permit dezvoltarea mai rapidă și mai eficientă a inovațiilor, în special în ceea ce privește software-ul. În 2026, Audi va intra și în Formula 1: o oportunitate de a testa noi tehnologii, materiale și procese, în cel mai dur laborator de tehnologie din lume. Gernot Döllner: „Pregătirile pentru startul nostru în Formula 1 avansează la viteză maximă. Iar la doar câteva săptămâni după dezvăluirea de la Milano a noii filozofii de design, se ivește deja la orizont un alt moment spectaculos pentru marca cu patru inele: „Abia așteptăm să le oferim tuturor fanilor o avanpremieră a ceea ce vor vedea în Formula 1 începând cu anul viitor.”

Consumul de combustibil/electric și emisiile modelelor menționate anterior:

Audi Q3 Sportback e-hybrid 200 kW Consum mixt de combustibil în l/100 km: 2,2–1,7 l/100 km; consum electric (ponderat, mixt): 15,1-14,0 kWh/100 km; emisii de CO₂ (ponderate, mixte): 50–40 g/km; clasa CO₂ (ponderată, mixtă): B; consum combustibil cu bateria descărcată (mixt): 6,7–6,0 l/100 km; clasa CO₂ cu bateria descărcată: E

Vehiculul prezentat este un concept și nu este disponibil ca model de producție.