Grupul Audi: primele nouă luni marcate de condiții dificile și realiniere strategică
- CEO Gernot Döllner: „Ne proiectăm vehiculele și modelăm compania cu accent pe elementele esențiale.”
- CFO Jürgen Rittersberger: „Controlul strict al costurilor este un pas important pentru a asigura sustenabilitatea modelului nostru de business.”
- Veniturile din primele trei trimestre au însumat 48,4 miliarde de euro, profitul operațional a fost de 1,6 miliarde de euro, iar fluxul net de numerar a ajuns la 2,1 miliarde de euro.
Performanța financiară a Grupului Audi în primele nouă luni din 2025 reflectă situația economică dificilă. Veniturile din perioada de raportare au însumat aproximativ 48,4 miliarde de euro, în creștere cu 4,6% față de aceeași perioadă a anului trecut. Profitul operațional a fost de aproximativ 1,6 miliarde de euro, iar fluxul net de numerar a ajuns la 2,1 miliarde de euro. În total, Brand Group Progressive* a livrat 1.191.141 vehicule în primele nouă luni. Cererea a fost deosebit de puternică pentru modelele electrice Audi, cu o creștere de 41%. Audi își menține direcția: odată cu introducerea unei noi filozofii de design și a unei strategii corporative, compania deschide următorul capitol al transformării sale.
„Claritatea este busola care va ghida Audi în perioada următoare. Modelăm compania așa cum proiectăm vehiculele - cu accent pe elementele esențiale”, afirmă CEO-ul Gernot Döllner. „Agenda Audi a fost esențială pentru a evalua situația în mod obiectiv, a identifica domeniile care necesită acțiuni imediate și a stabili direcțiile strategice cheie. Noua noastră strategie corporativă se construiește firesc pe această fundație.”
Odată cu realinierea, Audi a inițiat deja schimbări ample. Producătorul premium reduce semnificativ complexitatea și, astfel, optimizează costurile. Audi devine mai suplă și mai agilă, concentrându-se pe domeniile-cheie ale viitorului în portofoliul de produse și simplificând procesele. Acest lucru creează mai mult spațiu pentru dezvoltarea inovației și consolidarea poziției de lider în tehnologie.
„Răspundem situației economice dificile și competiției tot mai intense prin măsuri stricte de control al costurilor și continuăm să lucrăm la îmbunătățirea performanței financiare. În același timp, facem modelul nostru de business mai rezilient și pregătit pentru viitor. Acum este momentul să accelerăm transformarea și restructurarea cu hotărâre și toată forța”, afirmă CFO-ul Jürgen Rittersberger.
Situația livrărilor – creștere puternică pentru modelele electrice Audi
În primele trei trimestre din 2025, Brand Group Progressive a livrat 1.191.141 autoturisme (-4,8%) din mărcile Audi, Bentley și Lamborghini. Ducati a livrat, de asemenea, 41.973 motociclete (-4,1%). Concurența intensă și condițiile dificile au avut un impact negativ asupra livrărilor.
În total, marca Audi a livrat 1.175.765 vehicule în perioada ianuarie–septembrie 2025, o scădere moderată de 4,8%. Vehiculele electrice cu baterie (BEV) ale mărcii Audi au fost în mod special solicitate, cu peste 163.000 de unități vândute în primele trei trimestre din 2025. Aceasta reprezintă o creștere semnificativă de 41%, marcând cel mai mare avans din segmentul premium al vehiculelor electrice. Audi Q6 e-tron a fost deosebit de popular, cu aproape 64.000 de unități livrate. Comenzile pentru vehicule electrice indică, de asemenea, o tendință pozitivă pe piața-cheie din Europa de Vest. O creștere de 67% sugerează că aceste livrări vor continua să crească în lunile următoare. Comenzile pentru toate variantele de motorizare în Europa de Vest au crescut cu 13% în primele nouă luni.
În 2026, Audi va continua cea mai amplă inițiativă de produs din istoria sa. Accentul este pus pe modelele electrice compacte, SUV-urile eficiente din segmentul mare cu motoare termice și modelele RS de înaltă performanță, care oferă dinamism maxim la volan. Printre punctele de atracție se numără un nou model complet electric din segmentul de bază, precum și premiera mondială a Audi Q9 - primul SUV al mărcii din prestigiosul segment D.
Livrări în Europa, China și America de Nord
Audi a înregistrat o creștere puternică a livrărilor de modele complet electrice în Europa (exceptând Germania) în perioada ianuarie - septembrie 2025, cu 79.200 de unități livrate (+43%). Per total, pentru toate tipurile de motorizare, Audi a livrat aproximativ 341.000 de vehicule către clienți din Europa (-4%). Pe piața sa de origine, Germania, cererea pentru modelele electrice a fost deosebit de ridicată, cu peste 28.000 de unități livrate - o creștere de 70%. În total, Audi a predat 149.000 de vehicule clienților din Germania (+1%).
În China, Audi a lansat în vară mai multe modele dedicate pieței locale, inclusiv Audi A5L, Audi A5L Sportback și Audi Q6L e-tron, alături de primul model al noii mărci-soră AUDI - AUDI E5 Sportback. Aceste modele contribuie treptat la volumul total. Audi a livrat aproximativ 434.000 de vehicule în China (-9%). Principalul motiv al scăderii a fost presiunea competitivă intensă de pe această piață.
Pe piața din America de Nord (exceptând Mexicul), modelele complet electrice au avut un succes deosebit în primele nouă luni din 2025, cu aproximativ 32.000 de vehicule vândute (+54%). Audi a livrat în total puțin sub 156.000 de vehicule (-5%) pe această piață. Această scădere s-a datorat în principal situației dificile privind tarifele din SUA.
Pe piețele de peste ocean și în cele emergente, livrările de vehicule electrice au crescut semnificativ în primele trei trimestre, ajungând la aproximativ 11.000 de unități – o creștere de 51%. În total, clienții din aceste regiuni au primit aproximativ 96.000 de vehicule noi, o creștere de 6% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Performanța financiară după nouă luni
Grupul Audi a generat venituri de 48.380 milioane de euro în primele trei trimestre din 2025. Creșterea de 4,6% a fost determinată în principal de un mix de produse îmbunătățit și de o pondere mai mare a modelelor electrice vândute. Profitul operațional a ajuns la 1.555 milioane de euro (2024: 2.088 milioane de euro). Per total, Grupul Audi a obținut o marjă operațională de 3,2% (2024: 4,5%). Rezultatul a fost influențat de tarifele din SUA, măsurile de restructurare ale Audi și provizioanele legate de conformitatea CO₂. Presiuni financiare suplimentare au rezultat din reprogramarea unei platforme electrice care urmează să fie dezvoltată în comun în cadrul Grupului pentru segmentul D.
Prezentare generală Bentley, Lamborghini și Ducati
Bentley a livrat 7.236 vehicule (2024: 7.380) în perioada ianuarie–septembrie 2025, generând venituri de 1.887 milioane de euro (2024: 1.943 milioane de euro). Profitul operațional a fost de 115 milioane de euro (2024: 300 milioane de euro), iar marja operațională s-a situat la 6,1% (2024: 15,5%).
Lamborghini a livrat 8.140 vehicule către clienți în primele trei trimestre din 2025, cu 3,2% mai puțin decât în aceeași perioadă a anului trecut. Veniturile au rămas aproape neschimbate, la 2.409 milioane de euro (2024: 2.434 milioane de euro). Profitul operațional a fost de 592 milioane de euro (2024: 678 milioane de euro), iar marja operațională a fost de 24,6% (2024: 27,9%).
Ducati a livrat 41.973 motociclete (2024: 43.755) în primele nouă luni ale anului. Veniturile rezultate au fost de 732 milioane de euro (2024: 792 milioane de euro). Profitul operațional s-a situat la 44 milioane de euro (2024: 95 milioane de euro), iar marja operațională a fost de 6,0% (2024: 12,0%).
Rezultatul financiar și profitul după impozitare
Rezultatul financiar al Grupului Audi după al treilea trimestru din 2025 a fost de 965 milioane de euro (2024: 1.006 milioane de euro). Din această sumă, 386 milioane de euro provin din activitatea din China (2024: 500 milioane de euro).
Profitul după impozitare s-a ridicat la 2.064 milioane de euro (2024: 2.426 milioane de euro) după nouă luni.
Fluxul net de numerar
Fluxul net de numerar al Grupului Audi după trei trimestre s-a ridicat la 2.107 milioane de euro (2024: 3.808 milioane de euro). Această evoluție s-a datorat în principal nivelului mai scăzut al câștigurilor și achiziției pachetului rămas de acțiuni din Sauber Holding AG în primul trimestru, în timp ce perioada similară din anul precedent a beneficiat de un efect pozitiv unic sub forma unui dividend de la o companie contabilizată prin metoda punerii în echivalență.
Previziuni pentru 2025
Având în vedere evoluțiile actuale ale pieței și presiunea suplimentară cauzată de reprogramarea dezvoltării comune a unei platforme electrice pentru segmentul D în cadrul Grupului, Audi și-a actualizat prognoza privind marja operațională.
Pentru exercițiul financiar 2025, Consiliul de Administrație Audi estimează venituri cuprinse între 65 și 70 miliarde de euro. Marja operațională este acum proiectată să se situeze între 4 și 6%. Grupul Audi anticipează un flux net de numerar în intervalul 2,5 – 3,5 miliarde de euro. Prognoza pentru aceste indicatori cheie presupune o disponibilitate stabilă a semiconductorilor și a componentelor aferente.
Informații suplimentare pot fi consultate în Quarterly Update și Fact Pack pentru al treilea trimestru din 2025.
Principalele cifre ale Grupului Audi
Ian. - Sept. 2025 | Ian. - Sept. 2024 | |
|---|---|---|
Livrări automobile Grupul de mărci | 1.191.141 | 1.251.381 |
Livrări marca Audi | 1.175.765 | 1.235.590 |
Venituri în milioane euro | 48.380 | 46.262 |
Profit operațional în milioane euro | 1.555 | 2.088 |
Marja operațională în procente | 3,2 | 4,5 |
Flux net de numerar în milioane euro | 2.107 | 3.808 |
Rezultat financiar în milioane euro | 965 | 1.006 |
Profit după impozitare în milioane euro | 2.064 | 2.426 |
Livrări automobile Grupul de mărci | Ian. - Sept. 2025 | 1.191.141 | Ian. - Sept. 2024 | 1.251.381 | |
Livrări marca Audi | Ian. - Sept. 2025 | 1.175.765 | Ian. - Sept. 2024 | 1.235.590 | |
Venituri în milioane euro | Ian. - Sept. 2025 | 48.380 | Ian. - Sept. 2024 | 46.262 | |
Profit operațional în milioane euro | Ian. - Sept. 2025 | 1.555 | Ian. - Sept. 2024 | 2.088 | |
Marja operațională în procente | Ian. - Sept. 2025 | 3,2 | Ian. - Sept. 2024 | 4,5 | |
Flux net de numerar în milioane euro | Ian. - Sept. 2025 | 2.107 | Ian. - Sept. 2024 | 3.808 | |
Rezultat financiar în milioane euro | Ian. - Sept. 2025 | 965 | Ian. - Sept. 2024 | 1.006 | |
Profit după impozitare în milioane euro | Ian. - Sept. 2025 | 2.064 | Ian. - Sept. 2024 | 2.426 |
Livrările mărcii Audi către clienți
Livrări Audi | Q3 YTD 2025 | Dev. vs. Q3 YTD 2024 (%) | Q3 YTD BEV 2025 | Dev. vs. Q3 YTD 2024 BEV (%) |
|---|---|---|---|---|
World | 1.175.765 | -4,8 | 163.433 | +41,1 |
Europa (excl. Germania) | 340.601 | -4,2 | 79.200 | +43,1 |
Germania | 149.262 | +0,7 | 28.388 | +70,4 |
America de Nord (excl. Mexic) | 155.644 | -5,1 | 31.777 | +54,2 |
China (incl. Hong Kong) | 434.435 | -9,0 | 13.104 | -17,7 |
Piețe externe și emergente | 95.823 | +5,7 | 10.964 | +51,1 |
Livrări Audi | World | Q3 YTD 2025 | 1.175.765 | Dev. vs. Q3 YTD 2024 (%) | -4,8 | Q3 YTD BEV 2025 | 163.433 | Dev. vs. Q3 YTD 2024 BEV (%) | +41,1 |
Livrări Audi | Europa (excl. Germania) | Q3 YTD 2025 | 340.601 | Dev. vs. Q3 YTD 2024 (%) | -4,2 | Q3 YTD BEV 2025 | 79.200 | Dev. vs. Q3 YTD 2024 BEV (%) | +43,1 |
Livrări Audi | Germania | Q3 YTD 2025 | 149.262 | Dev. vs. Q3 YTD 2024 (%) | +0,7 | Q3 YTD BEV 2025 | 28.388 | Dev. vs. Q3 YTD 2024 BEV (%) | +70,4 |
Livrări Audi | America de Nord (excl. Mexic) | Q3 YTD 2025 | 155.644 | Dev. vs. Q3 YTD 2024 (%) | -5,1 | Q3 YTD BEV 2025 | 31.777 | Dev. vs. Q3 YTD 2024 BEV (%) | +54,2 |
Livrări Audi | China (incl. Hong Kong) | Q3 YTD 2025 | 434.435 | Dev. vs. Q3 YTD 2024 (%) | -9,0 | Q3 YTD BEV 2025 | 13.104 | Dev. vs. Q3 YTD 2024 BEV (%) | -17,7 |
Livrări Audi | Piețe externe și emergente | Q3 YTD 2025 | 95.823 | Dev. vs. Q3 YTD 2024 (%) | +5,7 | Q3 YTD BEV 2025 | 10.964 | Dev. vs. Q3 YTD 2024 BEV (%) | +51,1 |
*Grupul de mărci Progressive descrie Grupul Audi, care include mărcile Audi, Bentley, Lamborghini și Ducati. Termenii „Grupul Audi”, „Brand Group Progressive” și „Brand Group” sunt interschimbabili.