· Variantele SUV și Sportback, cu propulsie hibridă plug-in, generează o putere totală de 220 kW și respectiv 270 kW, putând parcurge până la 100 de kilometri cu emisii zero.
· Bateria de înaltă tensiune are o capacitate mai mare, iar funcția de recuperare mai avansată și managementul inteligent al sistemului hibrid asigură eficiență și performanțe crescute.
· Dotări standard mai bogate, cu sistem Confort de climatizare automat cu reglaje pe 3 zone. Versiunea de 270 kW include faruri LED Plus și MMI Experience Plus.
Ingolstadt / San José Chiapa, 11 iunie 2025 – Audi își extinde noua familie Q5. Astfel, în completarea variantelor cu motor cu ardere internă și cu tehnologie mild-hybrid MHEV Plus recent lansate, Audi va introduce și motorizări hibride plug-in pentru variantele de caroserie SUV și Sportback. Ambele modele, Q5 SUV e-hybrid quattro* și Q5 Sportback e-hybrid quattro*, pot avea o putere totală de 220 kW sau de 270 kW. Noua generație a bateriei de înaltă tensiune, care echipeză modelele Audi Q5 e-hybrid, dispune de o capacitate cu circa 45% mai mare. Astfel, pentru condusul electric sunt disponibili 25,9 kWh (net 20,7 kWh).
Cu noua familie de modele Q5, Audi a inițiat următorul capitol al gamei de succes a SUV-urilor Audi premium de talie medie. Hibridele plug-in Audi Q5 SUV e-hybrid quattro*și Audi Q5 Sportback e-hybrid quattro* oferă, de asemenea, și toate avantajele specifice modelor SUV și Sportback: spațiu generos, versatilitate, caracter practic pentru utilizarea în cotidian, sistem de tracțiune quattro, plus o siluetă și mai progresistă și dinamică. La toate acestea se adaugă, de asemenea, limbajul de design elevat, tehnologia de ultimă oră folosită pentru motoarele cu ardere internă și noul concept de operare. Cu o putere totală de 270 kW și o autonomie electrică de până la 100 de kilometri, modelele hibride plug-in combină experiența sportivă și totodată confortabilă de condus, cu un mix echilibrat de putere și eficiență.
Modelele Audi Q5 SUV e-hybrid quattro*și Audi Q5 Sportback e-hybrid quattro* sunt fiecare disponibile în 2 variante de putere: de 220 kW și 270 kW. Noile modele sunt puse în mișcare de un motor 2,0 TFSI de 185 kW, plus un motor electric. În versiunea de 270 kW (consum combustibil (mixt): 3,4–2,6 l/100 km; consum electric (mixt): 16,9-15,8 kWh/100 km; emisii de CO₂ (mixte): 77–60 g/km; clasa CO₂ (mixtă): B; consum combustibil cu bateria descărcată (mixt): 8,4–7,4 l/100 km; clasa CO₂ cu bateria descărcată: G-F. Modelele SUV și Sportback accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 5,1 secunde. În versiunea de 220 kW (consum combustibil (mixt): 3,3–2,5 l/100 km; consum electric (mixt): 16,8-15,5 kWh/100 km; emisii de CO₂ (mixte): 75–56 g/km; clasa CO₂ (mixtă): B; consum combustibil cu bateria descărcată (mixt): 8,3–7,2 l/100 km; clasa CO₂ cu bateria descărcată: G–F, automobilul accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,2 secunde. Toate variantele ating o viteză maximă de 250 km/h. Transmisia electrificată cu dublu ambreiaj, în combinație cu tracțiunea quattro ultra, asigură experiențe de condus sportive și totuși confortabile.
Noua baterie de înaltă tensiune de la Q5 e-hybrid are celulele aranjate pe două niveluri suprapuse. Audi a crescut acum capacitatea bateriei cu circa 45% față de predecesor, la 25,9 kWh (20,7 kWh net). Capacitatea maximă de încărcare în curent alternativ se ridică la 11 kW. Când bateria este complet goală, are nevoie dar de 2,5 ore pentru a fi reîncărcată la 100%.
Sunt disponibile două moduri de operare: Electricși Hibrid. În modul de condus Electric, SUV-ul și Sportback-ul sunt propulsate exclusiv pe baza energiei electrice. La condusul în modul Hibrid, managementul sistemului menține un nivel de încărcare specific al bateriei, pentru a păstra suficientă energie pentru utilizarea ulterioară. Utilizatorii pot folosi modul hibrid automat sau pot selecta nivelul de încărcare dorit, folosind cursorul digital de pe ecran.
De asemenea, Audi a crescut semnificativ și performanțele sistemului de recuperare a energiei de frânare. Persoana de la volan poate ajusta nivelul de recuperare în modul Electric (EV) de propulsie pe trei niveluri, folosind padelele corespunzătoare de la volan. Automobilul recuperează automat energie când această funcție este activată. Funcția folosește și informațiile privind ruta setată în sistemul de navigație. Audi Q5 SUV e-hybrid quattro* și Audi Q5 Sportback e-hybrid quattro*pot însă recupera automat energie inclusiv atunci când nu este activată navigația. Sistemul de management al tehnologiei hibride de propulsie alege automat strategia optimă de operare și este astfel configurat încât să asigure eficiență, flexibilitate și confort maxim pentru ocupanți.
Ambele modele e-hybrid se fac remarcate, înainte de toate, cu dotarea lor standard generoasă. La varianta de 220 kW, în dotarea standard sunt incluse suspensiile sport S și sistemul de aer condiționat automat Confort cu reglaje pe 3 zone. Cei care vor alege o variantă cu o putere de 270 kW, vor avea în dotarea standard faruri LED Plus și blocuri optice spate cu LED Pro. Sistemul de infotainment MMI Experience Plus, care este, de asemenea, inclus în dotarea standard, este dotat cu Audi Application Store și sistem de sunet Audi. Pachetul S line interior cu scaune sport acoperite cu o combinație atractivă neagră de piele și piele artificială, precum și jantele Aero din aliaj ușor de 19 inchi, cu design cu 10 brațe și etrierele roșii sunt, de asemenea, incluse în echiparea standard. O dotare deosebit de practică sunt scaunele spate Plus, ce sunt complet ajustabile. Acestea pot fi deplasate înainte și înapoi, iar utilizatorii au posibilitatea de a ajusta înclinația spătarului.
La fel ca modelele cu motor cu ardere internă, și variantele Audi Q5 e-hybrid beneficiază de îmbunătățiri semnificative, cu un spațiu generos confortabil, pe care îl veți observe imediat ce veți lua loc la bord.
Bancheta Plus complet ajustabilă face parte din dotarea standard a modelelor hibride plug-in. Acesta poate fi deplasată longitudinal și îi poate fi adaptat, de asemenea, unghiul de înclinare al spatarului, pentru a crește volumul portbagajului sau, respectiv, pentru a spori confortul pentru pasagerii din spate, în funcție de necesități. Pe bancheta din spate este spațiu suficient pentru trei persoane. Portbagajul variantei SUV are un volum de 438 litri, iar Sportback-ul oferă 433 litri. Cu scaunele din spate rabatate, volumul disponibil pentru transportul bagajelor crește la 1.358 litri la SUV și la 1.300 litri la Sportback.
Printre alte dotări practice se numără un compartiment de depozitare și mai mare sub cotiera centrală, comparativ cu modelul anterior, numeroase compartimente de depozitare mai mici, de pildă pentru ochelarii de soare, chei și alte articole de zi cu zi, un spațiu cu răcire, integrat în consola centrală față, pentru încărcarea inductivă de 15 wați, două porturi USB-C în față și două în spate. Opțional, porturile USB din față pot oferi o capacitate de încărcare de până la 60 wați, în timp ce porturile din spate pot asigura chiar și o capacitate de încărcare de până la 100 wați. Acest lucru înseamnă că dispozitivele mai mari, cum ar fi laptopurile, pot fi alimentate în siguranță cu curent în timpul călătoriilor.
Printre dotările suplimentare ale variantei de 220 kW se numără suspensiile sport S și sistemul Confort de aer condiționat automat cu reglaje pe 3 zone. Cei care vor alege o variantă cu o putere de 270 kW, vor avea în dotarea standard faruri LED Plus și blocuri optice spate cu LED Pro. Sistemul de infotainment MMI Experience Plus include și Audi Application Stoare, o interfață cu smartphone-ul și sistemul de sunet Audi. Pachetul S line interior cu scaune sport acoperite cu o combinație atractivă neagră de piele și piele artificială, precum și jantele Aero din aliaj ușor de 19 inchi cu design cu 10 brațe și etrierele roșii sunt, de asemenea, incluse în echiparea standard.
Sistemul de management al tehnologiei hibride de propulsie alege automat strategia optimă de operare și este configurat astfel încât să asigure eficiență, flexibilitate și confort maxim pentru ocupanți. Pentru propulsia electrică este folosit un motor sincron cu excitație permanentă, cu o putere maximă de 105 kW. Motorul electric este integrat în carcasa cutiei de viteze S tronic cu 7 trepte. Cuplul maxim al sistemului se ridică la 500 Nm și este disponibil deja de la o turație foarte apropiată de ralanti. Consum combustibil (mixt): 3,4–2,6 l/100 km; consum electric (mixt): 16,9-15,8 kWh/100 km; emisii de CO₂ (mixte): 77–60 g/km; clasa CO₂ (mixtă): B; consum combustibil cu bateria descărcată (mixt): 8,4–7,4 l/100 km; clasa CO₂ cu bateria descărcată: G–F. Respectiv 450 Nm pentru variante de 220 kW (consum combustibil (mixt): 3,3–2,5 l/100 km; consum electric (mixt): 16,8-15,5 kWh/100 km; emisii de CO₂ (mixte): 75–56 g/km; clasa CO₂ (mixtă): B; consum combustibil cu bateria descărcată (mixt): 8,3–7,2 l/100 km; clasa CO₂ cu bateria descărcată: G–F. Sistemul electronic (invertorul de frecvență) folosit pentru modelele hibride Q5 este, de asemenea, nou dezvolt. Invertorul de frecvență este astfel mai mic, mai ușor și mai eficient, reducând în acest fel consumul electric. Astfel s-a redus și consumul în modul Hibrid.
Elementul central al noilor hibride plug-in Q5 este noua baterie de înaltă tensiune instalată în partea din spate a mașinii. Audi i-a crescut acum capacitatea cu circa 45% față de predecesor, la 25,9 kWh (20,7 kWh net). Bateria de înaltă tensiune măsoară 517 × 880 × 302 milimetri, astfel încât să poată fi optim integrată în spațiul de instalare disponibil. Interacțiunea dintre frâna mecanică cu fricțiune și funcția de recuperare a energiei prin intermediul motorului electric a fost optimizată semnificativ, crescând astfel performanțele sistemului de frânare regenerativă.
Celulele bateriilor folosite pentru Q5 SUV e-hybrid quattro* și Q5 Sportback e-hybrid quattro* sunt aranjate pe două niveluri, în conformitate cu spațiul de instalare disponibil în partea din spate a automobilului. Fiecare celulă prismatică stochează cu aproximativ 46% mai multă energie decât celulele utilizate anterior în autoturismele cu garda la sol înaltă din segmentul C. Fiecare celulă are o capacitate de încărcare de 70 amperi oră (Ah). Compoziția materiei prime a celor 102 celulelor permite o densitate energetică mai mare. Cele 6 unități numite stacks sunt fiecare formate din câte 17 celule și sunt legate în serie.
În ceea ce privește dispunerea celulelor bateriei, Audi urmărește o nouă abordare numită cell-to-pack. Astfel, celulele nu mai sunt așezate acum într-un modul de baterie, ci sunt lipite direct în carcasa acesteia. Așadar, densitatea de energie și conținutul de energie din sistemul de înaltă tensiune pot fi crescute, ocupând în același timp mai puțin spațiu. Datorită celor mai recente dezvoltări tehnice din domeniul chimiei celulelor, este disponibilă o putere electrică mai mare în comparație cu generația anterioară, chiar și la un nivel de încărcare scăzut și la temperaturi exterioare mici.
Puterea maximă de încărcare posibilă în curent alternativ a fost crescută de la 7,4 kW în curent bifazat, la 11 kW trifazat, în funcție de infrastructura respectivă. Cu această putere crescută, timpul de încărcare de la zero la 100% este redus la doar 2,5 ore. În dotarea standard este inclus, de asemenea, un cablu de încărcare (Mode 3 standard cu conector Tip 2) pentru încărcarea facilă, acasă sau la stațiile publice. Serviciul opțional de încărcare Audi Chargingoferă acces la un număr mare de puncte de încărcare în curent alternativ, în 28 de țări europene.
Audi a crescut semnificativ și performanțele sistemului de recuperare a energiei de frânare, față de generația precedentă de hibride plug-in. Hibridul plug-in este în general propulsat cât se poate de mult cu energie electrică, astfel încât să fie utilizată la maximum energia din baterie până ce mașina ajunge la destinație. Momentele în care șoferul ridică piciorul de pe accelerație sunt, de asemenea, importante pentru eficiența sistemului de propulsie hibrid. În astfel de situații, recuperarea se face în funcție de modul selectat. În modurile D și M, este posibilă setarea recuperării automate prin intermediul sistemului de infotainment MMI. Automobilul variază în mod autonom recuperarea.
Parametrii folosiți pentru aceasta sunt datele privind ruta din sistemul de navigație, precum diferența de nivel, unghiul virajelor, indicatoarele de delimitare a localităților și limitele de viteză. Un alt factor important este intensitatea traficului de-a lungul rutei de navigație. Când este selectată funcția de frânare regenerativă automată, semnalele predictive sunt incluse în funcția de frânare regenerativă. Cu ajutorul Asistentului predictiv pentru eficiență Noul Q5 e-hybrid poate însă recupera automat energie inclusiv atunci când nu este activată navigația.
În fazele de reducere a vitezei în care este apăsată și pedala de frână, Q5 SUV e-hybrid quattro* și Q5 Sportback e-hybrid quattro* pot recupera până la 88 kW și pot alimenta această energie în bateria de înaltă tensiune. Atunci când este utilizat cu rol de generator, motorul electric asigură peste 90% din toate procesele de reducere a vitezei autoturismului. Sistemul integrat de control al frânelor cu funcție de blending (iBRS) asigură frânarea fără presiune și cele mai bun nivel de recuperare de energie posibil. Frânele hidraulice ale roților sunt utilizate numai pentru manevrele de frânare mai puternice.
Datorită noii arhitecturi electronice E3 utilizate de platforma premium pentru motoarele cu ardere internă (PPC), gradul de recuperare poate fi selectat în modul Electric de propulsie pe trei niveluri diferite, folosind padelele de pe volan, la fel ca la modelele electrice. Frânarea electrică și astfel și nivelul de recuperare pot fi selectate de la padela din stânga (minus). Padela dreaptă (plus) poate fi utilizată pentru a reduce intensitatea de recuperare. Padelele pot fi astfel utilizate, de pildă, pentru a seta un nivel mai intens de frânare înaintea unui viraj. La nivelul zero, hibridul plug-in rulează liber, atunci când șoferul eliberează pedala de frână. Aceasta înseamnă că energia este recuperată numai atunci când este acționată frâna.
Pentru noile modele Q5 hibride plug-in sunt disponibile două moduri de propulsie: Electric și Hibrid. În modul de condus Electric, automobilul este propulsat exclusiv pe bază de energie electrică. Motorul cu ardere internă este pornit numai în următoarele situații: dezactivarea deliberată a modului de propulsie Electric folosind bara de butoane de sub afișajul panoramic sau din sistemul de infotainment MMI; în modul de condus S; prin intermediul modului selectat din sistemul de manevrabilitate dinamică Audi drive select; sau la pornirea navigației cu asistentul hibrid activat. Dacă este activată navigația, asistentul hibrid ia în considerare parametrii specifici ai traseului atunci când selectează un mod de condus. Motorul cu ardere internă se activează și la apăsarea completă a pedalei de accelerație, adică la kickdown, iar modul de propulsie Electric este dezactivat până în momentul în care se încheie faza de kickdown. Dacă nu intervine niciuna dintre aceste situații, noile modele hibride plug-in utilizează bateria de înaltă tensiune în modul de propulsie Electric, până când aceasta este complet descărcată. Cursorul digital utilizat pentru a controla nivelul de încărcare dorit prin intermediul sistemului MMI în modul de propulsie Hibrid nu poate fi operat în modul Electric, deoarece energia bateriei va fi utilizată complet în acest mod. Modul de propulsie Electric permite viteze de până la 140 km/h. Cele două noi modele hibride pot fi pornite fie în modul Electric, sau în cel Hibrid. Modul care a fost folosit ultima dată va fi modul implicit în care va fi pornit automobilul data următoare.
La condusul în modul Hibrid, sistemul de management menține un nivel de încărcare specific al bateriei, pentru a păstra suficientă energie pentru utilizarea ulterioară, de exemplu pentru a putea apoi conduce electric în oraș. Q5 e-hybrid* poate să se deplaseze pe o distanță până la 113 km exclusiv cu energie electrică, conform WLTP EAER City.
În ceea ce privește optimizarea consumului, modul Hibrid este cel mai eficient atât pentru distanțe scurte, cât și pentru distanțe lungi. În funcție de situația de condus și de necesarul de putere, strategia de operare decide dacă automobilul va fi propulsat în modul Electric sau Hibrid, pentru a fi cât mai eficient posibil. În zonele urbane, modelul plug-in hibrid acordă prioritate propulsiei electrice. La viteze mai mari, crește proporția de utilizare a propulsiei hibride. Cu ajutorul navigației active, strategia de operare are în vedere ruta planificată și selectează automat configurația optimă a surselor de energie folosite pentru ruta de parcurs. Pentru a obține cea mai ridicată eficiență, automobilul calculează care părți ale traseului sunt adecvate pentru propulsia electrică. De exemplu, este preferată propulsia electrică acolo unde este de așteptat ca vitezele să fie reduse, cum ar fi în zonele urbane și în blocajele din trafic. Când asistentul hibrid este activat și navigația este, de asemenea, activată, vor fi anulate setările precum nivelul de încărcare dorit, pentru a se asigura o strategie de operare eficientă.
Utilizatorii pot folosi modul hibrid automat sau pot selecta după preferințe nivelul de încărcare dorit, folosind cursorul digital de pe ecran. Șoferii pot folosi cursorul pentru a defini cu precizie care să fie nivelul de încărcare al bateriei de înaltă tensiune. Nivelul de încărcare poate fi, de asemenea, setat înainte de a porni la drum, astfel încât să existe suficientă energie disponibilă pentru propulsia electrică la destinație, dacă se dorește acest lucru sau dacă nu există nicio opțiune de încărcare acolo. Nivelul de încărcare dorit poate fi setat utilizând un cursor digital pe o scară procentuală. Dacă nivelul de încărcare dorit se situează sub nivelul actual de încărcare, bateria va fi descărcată până la valoarea respectivă. Dacă valoarea țintă coincide cu cea reală, energia pentru propulsie va proveni în principal de la motorul cu ardere internă, pentru a menține nivelul de încărcare al bateriei. Dacă nivelul de încărcare dorit este mai mare decât cel curent, automobilul va fi propulsat de motorul cu combustie, pentru a reîncărca bateria. Bateria este încărcată în așa fel încât să fie crescută la maximum eficiența și să fie redus la minimum impactul asupra mediului. Acest lucru înseamnă că motorul cu ardere internă încarcă bateria numai la viteze de peste 65 km pe oră. La viteze mici, nivelul de încărcare este pur și simplu menținut. Astfel crește eficiența și este posibil condusul parțial electric în oraș și în traficul îngreunat, cu multe opri și porniri de pe loc. Bateria poate fi încărcată în acest fel până la 75%. Astfel, încărcarea bateriei este realizată cu eficiență maximă în timpul deplasării. Pentru a crește încărcarea bateriei peste 75%, este necesară o sursă externă de încărcare în curent alternativ.
* Valorile generice privind consumul de combustibil/consumul electric și emisiile pentru toate modelele menționate, conform dotărilor disponibile pe piața din Germania:
Audi Q5 SUV e-hybrid quattro 220 kW Consum combustibil (mixt): 3,3–2,5 l/100 km; consum electric (mixt): 16,8-15,5 kWh/100 km; emisii de CO₂ (mixte): 75–56 g/km; clasa CO₂ (mixtă): B; consum combustibil cu bateria descărcată (mixt): 8,3–7,2 l/100 km; clasa CO₂ cu bateria descărcată: G–F
Audi Q5 SUV e-hybrid quattro 270 kW Consum combustibil (mixt): 3,4–2,6 l/100 km; consum electric (mixt): 16,9-15,8 kWh/100 km; emisii de CO₂ (mixte): 77–60 g/km; clasa CO₂ (mixtă): B; consum combustibil cu bateria descărcată (mixt): 8,4–7,4 l/100 km; clasa CO₂ cu bateria descărcată: G–F
Audi Q5 Sportback e-hybrid quattro 220 kW Consum combustibil (mixt): 3,3–2,5 l/100 km; consum electric (mixt): 16,8-15,5 kWh/100 km; emisii de CO₂ (mixte): 75–56 g/km; clasa CO₂ (mixtă): B; consum combustibil cu bateria descărcată (mixt): 8,2–7,2 l/100 km; clasa CO₂ cu bateria descărcată: G–F
Audi Q5 Sportback e-hybrid quattro 270 kW Consum combustibil (mixt): 3,3–2,6 l/100 km; consum electric (mixt): 16,8-15,8 kWh/100 km; emisii de CO₂ (mixte): 76–60 g/km; clasa CO₂ (mixtă): B; consum combustibil cu bateria descărcată (mixt): 8,3–7,4 l/100 km; clasa CO₂ cu bateria descărcată: G–F