Audi dezvăluie designul pentru Formula 1
• Conceptul Audi R26 anticipează identitatea mărcii în Formula 1
• Claritate fără compromisuri – pe circuit și dincolo de el
• CEO-ul Gernot Döllner: „Intrarea în Formula 1 este următorul capitol în procesul de reînnoire al companiei”
Ingolstadt/München, 12 noiembrie 2025 – Cu 115 zile înainte de prima sa cursă în Formula 1, Audi a oferit o avanpremieră a prezenței sale în vârful motorsportului, în cadrul Brand Experience Center din München. Așa cum va fi și în viitoarele modele de serie, Audi va aduce pe circuit – și dincolo de el – o claritate fără compromisuri.
„Prin intrarea în cea mai prestigioasă competiție din motorsport, Audi face o declarație clară și ambițioasă,” spune Gernot Döllner, CEO Audi. „Este următorul capitol în procesul de reînnoire al companiei. Formula 1 va fi un catalizator al transformării către un Audi mai suplu, mai rapid și mai inovator.”
Potrivit lui Döllner, Audi pășește în această competiție cu o strategie ambițioasă, dar realistă: „Nu intrăm în Formula 1 doar ca să fim acolo. Vrem să câștigăm. Știm însă că nu devii echipă de top peste noapte. E nevoie de timp, perseverență și o reevaluare constantă a status quo-ului. Până în 2030, ne propunem să luptăm pentru titlul mondial.”
Echipa de Formula 1 va fi vârful de lance al noii identități de brand Audi
Conceptul Audi R26 este o declarație vizuală puternică și oferă o avanpremieră a schemei cromatice și a designului primului monopost Audi de Formula 1, care va fi dezvăluit în luna ianuarie. Această identitate vizuală se bazează pe noua filosofie de design a mărcii, construită în jurul a patru principii: claritate, tehnicitate, inteligență și emoție.
„Implementăm un limbaj de design unitar, care conectează toate aspectele organizației,” explică Massimo Frascella, Chief Creative Officer Audi. „Proiectul Formula 1 devine astfel un pionier al noii identități de brand, care va fi extinsă în viitor atât pentru echipa F1, cât și pentru Audi în ansamblu.”
Audi R26 Concept este una dintre primele expresii ale noii identități vizuale. Suprafețele grafice minimaliste, definite prin tăieturi geometrice precise, se integrează perfect în liniile monopostului. Paleta cromatică include nuanțe de titan, negru carbon și noul roșu Audi. În cadrul acestei identități, Audi va folosi și inele roșii – aplicate selectiv pentru a sublinia prezența mărcii în Formula 1.
Formula 1: scena globală unde Audi demonstrează „Vorsprung durch Technik”
Proiectul Formula 1 reprezintă un pilon strategic pentru Audi, reflectând reinventarea tehnologică, culturală și antreprenorială a mărcii. Este gândit să inspire atât clienții, cât și angajații. Dezvoltarea și competiția se desfășoară într-un cadru economic atractiv: plafonul bugetar impus tuturor echipelor asigură condiții clare și controlate, în timp ce expunerea globală oferită de Formula 1 deschide oportunități valoroase de branding și sponsorizare.
Formula 1 este de zeci de ani o platformă sportivă cu acoperire globală și, cu peste 820 de milioane de fani, este cea mai populară competiție sportivă din lume. În 2024, aproximativ 1,6 miliarde de telespectatori au urmărit cursele. Evaluările financiare ale echipelor de Formula 1 se ridică la miliarde de dolari. Viitoarea echipă Audi F1 are deja trei parteneri globali – adidas, bp și viitorul partener principal Revolut – iar interesul pentru susținerea Audi în Formula 1 este în continuă creștere.
Pentru a pătrunde în Formula 1, Audi a achiziționat integral Grupul Sauber din Elveția la începutul acestui an, creând astfel condițiile necesare pentru atragerea fondului suveran de investiții din Qatar ca investitor. La conducerea proiectului Audi F1 se află doi manageri cu experiență în Formula 1: Mattia Binotto (fost Team Principal Ferrari) și Jonathan Wheatley (fost Red Bull), care raportează direct către CEO-ul Audi, Gernot Döllner. În ceea ce privește piloții, Audi mizează pe un mix de experiență și energie tânără: pilotul german Nico Hülkenberg și talentul brazilian Gabriel Bortoleto.
„Formula 1 este mai mult decât motorsport,” afirmă Jürgen Rittersberger, CFO AUDI AG. „Este divertisment, emoție, tehnologie – și o provocare. Dar tocmai această combinație ne duce acolo unde ne dorim: să inspirăm noi categorii de clienți pentru Audi. Cu acoperirea uriașă a Formula 1, avem șansa de a atrage public nou – în special din rândul tinerilor, unde interesul pentru competiție crește rapid. Datorită plafonului bugetar, Formula 1 este acum mai sustenabilă financiar ca niciodată. Dacă analizăm evoluția oportunităților de sponsorizare, evaluările echipelor și potențialul de venituri, un lucru e clar: acest drum are perfect sens pentru Audi – și din punct de vedere economic.”
De la moștenirea motorsportului la debutul în Formula 1
Motorsportul face parte din ADN-ul Audi și a fost mereu un motor al progresului tehnologic și al inovației. De la primul monopost Grand Prix cu motor central, la tracțiunea integrală quattro în raliuri, până la propulsia diesel, hibridă și electrică în Le Mans, Formula E și Raliul Dakar, Audi a condus fiecare proiect cu determinare, curaj, perseverență și spirit de echipă, deschizând mereu drumuri noi. Implicarea în Formula 1 vine ca o continuare firească a acestei tradiții.
Formula 1, considerată vârful motorsportului, este cel mai exigent laborator de testare din lume. Ciclurile scurte de dezvoltare, structura decizională simplificată și viteza de reacție sunt gândite ca model pentru întreaga companie. În același timp, Audi rămâne conectată la cele mai noi tehnologii și materiale. Datorită competiției deschise, Formula 1 devine un catalizator pentru inovație în mobilitatea electrică și în dezvoltarea de e-carburanți sustenabili – două direcții esențiale și pentru modelele de serie. În aceste domenii, reglementările oferă libertate și spațiu generos pentru inovație.
Schimbările majore ale regulamentului tehnic din Formula 1, care vor intra în vigoare începând cu 2026, reprezintă o oportunitate ideală pentru Audi, ca nou-venit. Toți competitorii vor trebui să se familiarizeze simultan cu noile reguli și tehnologii, atât în ceea ce privește șasiul, cât și sistemul de propulsie.