Audi Logo
Stories of Progress
Menu

Mai aproape de consumul real: WLTP revizuiește valorile consumului.

Începând cu 1 septembrie 2017, anumite autoturisme noi vor fi omologate în cadrul Procedura armonizată la nivel mondial de testare a autovehiculelor comerciale ușoare (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure, WLTP), o nouă metodă de testare mai realistă pentru măsurarea consumului de carburant și a emisiilor de CO2. Începând cu 1 septembrie 2018 WLTP va înlocui noul ciclu european de conducere (NEDC), procedura curentă de testare. Datorită condițiilor de testare mai realiste, consumul de combustibil și emisiile de CO2 măsurate de WLTP sunt în multe cazuri mai mari decât cele măsurate de NEDC. Cu toate acestea, impozitul pe consumul standard (NoVA) va continua să fie calculat pe baza valorii CO2 NEDC recalculate.

Informații mai clare, datorită WLTP.

WLTP reformează procedurile de măsurare şi testare ale producătorilor auto. Aflați pe scurt tot ceea ce este important în acest sens.

Ce este WLTP?

Cât de mult consumă un vehicul? Volkswagen poate răspunde la această întrebare mult mai precis cu ciclul de conducere WLTP unitar. Deoarece noua metodă de măsurare a consumului de carburant și a emisiilor de CO2 este mai aproape de comportamentul de conducere cotidian. În septembrie 2017, acesta va înlocui standardul actual NEDC.

WLTP înseamnă Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure. Aceasta înseamnă în esență "Procedura armonizată la nivel mondial de testare a autovehiculelor comerciale ușoare" și descrie o nouă metodă de testare care determină consumul unui vehicul. Pe baza datelor reale de conducere colectate din întreaga lume, aceasta va ajuta în viitor să simuleze o rulare cât mai realistă chiar și în condiții de laborator. Prin urmare, WLTP ia în considerare nu numai situațiile și vitezele diferite ale traficului, ci și diferitele variante ale echipamentelor și clasele de greutate ale unei mașini.

Motive temeinice pentru WLTP.

Consumul unui vehicul poate fi diferit de datele indicate de producător. Din acest motiv relevanța rezultatelor măsurate pe baza Noului Ciclu European de Conducere (NEDC) a fost mereu criticată. Acest lucru se datorează faptului că consumul real depinde în mare măsură de comportamentul individual de conducere și de echipamentul vehiculului. De exemplu dacă un vehicul rulează mult în traficul urban, pe drumuri naționale sau pe autostradă. Pentru a face dreptate acestor diferențe, din condițiile teoretice ale ciclului NEDC se realizează un profil dinamic de conducere bazat pe studii statistice și evaluarea profilurilor medii de utilizator: În general se iau în considerare o accelerație mai mare, cu o viteză medie mai ridicată și o viteză maximă mai mare. Și, în loc să simuleze traficul urban și extraurban combinat, vehiculul este testat acum în patru faze de diferite viteze.

Aceste date privind emisiile și consumul de carburant măsurate în conformitate cu WLTP trebuie indicate începând cu 1 septembrie 2017 pentru toate modelele și motoarele de autoturisme nou introduse pe piață. Acest lucru este valabil în Europa și în multe alte țări din întreaga lume.

 

NEDC și WLTP.

Noul test prevede un ciclu de conducere modificat și specificații de testare mai stricte, incluzând o perioadă mai lungă de măsurare și o viteză maximă mai ridicată.

Inovațiile dintr-o privire: De la o pornire la rece patru intervale de viteză sunt măsurate pe bancul de testare dinamometric cu rulouri: până la 60, până la 80, până la 100 și peste 130 km/h. În cadrul acestor faze există episoade repetate de accelerare și încetinire. Viteza maximă este astfel cu 10 km/h mai mare decât la NEDC. În plus, viteza medie de aproximativ 47 km/h este de asemenea semnificativ mai mare (anterior aproximativ 33 km/h). În camera de testare o temperatură prevăzută este de 23°C, la NEDC au fost până în prezent de 20 - 30°C. Întregul ciclu de conducere WLTP durează aproximativ 30 de minute, în timp ce NEDC prevede numai 20 minute. Lungimea traseului de 23 în loc de 11 kilometri a fost mai mult decât dublată. Spre deosebire de NEDC, în cadrul WLTP sunt luate în considerare dotările speciale individuale în ce privește greutatea, aerodinamica si cablurile necesare (circuit închis). Dispozitivele opționale consumatoare de energie, cum ar fi instalația de climatizare sau încălzirea scaunelor, rămân oprite pentru procedura de testare.

NEDC versus WLTP: o comparație.

Distanțe mai lungi, perioade mai scurte de staționare: WLTP verifică procedura de testare pentru măsurarea consumului de combustibil și a emisiilor de CO₂. Cele două cicluri de conducere se diferențiază astfel:

NEFZ pe scurt.

Procedura standardizată NEDC este aplicabilă tuturor autoturismelor şi autovehiculelor comerciale ușoare. A fost introdusă de Uniunea Europeană în 1992 pentru determinarea consumului de combustibil și a emisiilor specifice autovehiculelor și pentru a oferi valori comparabile. Aici puteți vedea dintr-o privire care sunt condițiile cadru pe care se bazează aceste măsurători.

 

WLTP pe scurt.

WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure = Procedura armonizată la nivel mondial de testare a autovehiculelor comerciale ușoare) este un standard internațional pentru testarea autoturismelor și autovehiculelor comerciale ușoare. Începând cu 1 septembrie 2017 aceasta va oferi specificații mai realiste privind consumul, având parametrii de testare mult mai dinamici. Aflați în continuare în ce anume constau aceștia.

 

Obiectivele noii metode de măsurare.

Ciclul de conducere WLTP redefinește parametrii de testare pentru determinarea consumului de combustibil și a emisiilor de gaze de eșapament. Avantajele dintr-o privire:

 

Transparență.

Pe viitor, noua procedură de testare va evalua mai bine consumul real de combustibil al autovehiculelor în cotidian.

WLTP utilizează un profil de conducere mai asemănător cu cel specific utilizării de zi cu zi, în comparație cu standardul anterior, NEDC. Această abordare este similară unui test sintetic de laborator și servește în principal facilitării unor comparații între diferitele autovehicule, fără a reflecta în  mod realist consumul efectiv. În timp ce valorile de consum erau măsurate anterior în condiții abstracte de laborator, noua procedură permite acum o previzionare mai precisă a consumului real al autovehiculului, datorită parametrilor de testare optimizați. WLTP are scopul de a simula o funcționare mai realistă a autovehiculului, pentru a obține rezultate mai realiste.

 

Standarde.

Noul standard WLTP asigură rezultate comparabile la nivel mondial.

Unul dintre obiectivele principale ale procedurii WLTP este de a asigura mijloace standardizate de determinare a emisiilor de eșapament și a consumului e energie pentru diferite sisteme de propulsie, precum motoarele pe benzină, motorină, CNG și cele electrice. Autovehiculele de același tip trebuie să aibă aceleași rezultate oriunde în lume, atunci când procedura de măsurare cu ciclul WLTP este urmată în mod corect. Această condiție necesară de comparabilitate este și motivul pentru care sunt necesare măsurătorile din laborator.

Din acest motiv, consumul de combustibil și emisiile sunt analizate în mod fiabil și reprezentativ pe bancul de testare dinamometric cu rulouri în cadrul unui profil dinamic de conducere.

 

Protecția mediului.

Informații mai realiste privind consumul ajută la realizarea obiectivelor internaționale privind protecția mediului și reduc impactul asupra mediului înconjurător.

Reducerea emisiilor de CO₂ este un aspect esențial în dezvoltarea autovehiculelor. WLTP permite verificarea și documentarea respectării limitelor internaționale de CO₂.

În 2010, numai în UE au fost generate 4,72 miliarde tone de emisii de CO, 19% dintre acestea fiind produse de autovehicule*. Din acest motiv Uniunea Europeană intenționează să reducă emisiile cu 20% până în anul 2020**. Acest obiectiv se dorește a fi atins cu ajutorul WLTP. Deoarece, la fel ca și consumul de combustibil, emisiile de CO₂ ale unui autovehicul depind de respectivul model. WLTP generează o mai mare transparență pentru compararea consumului de energie și a emisiilor de CO₂ ale diferitelor autovehicule. Astfel, măsurătorile sunt independente de producător și de tipul de autovehicul și în principal au ca rezultat valori mai mari decât cele din ciclul NEDC. Astfel, este de așteptat ca anumite modele și motoarele lor să fie optimizate, în vederea protejării mediului.

*) Aceste informații sunt extrase din documentul "Mobilität der Zukunft - sicher und geprüft" (Mobilitatea viitorului - sigură și testată), 16.03.2015, Verband der TÜV e.V.

**) Aceste informații sunt extrase din documentul publicat în 2013 cu privire la "CO2-Regulierung für Pkw" (Reglementare CO2 pentru autoturisme) a Institut der deutschen Wirtschaft Köln (Institutului Economic German Köln).

 

Economisiți combustibil cu ușurință!

Consumul de combustibil al autovehiculului Dvs. depinde de numeroși factori pe care nu puteți să-i influențați. Totuși, mai multe trucuri simple vă pot ajuta să reduceți semnificativ consumul de combustibil.

 

Conduceți relaxat. Economisiți relaxat.

Conduceți anticipativ și modern.

Stres înjumătățit, economii dublate: Condusul la viteze moderate și constante, mai puține frânări, deplasarea în ritm cu fluxul traficului, rularea liberă și utilizarea energiei cinetice, toate acestea reduc considerabil consumul de combustibil. Un astfel de stil de condus este, de asemenea, mai sigur şi mai puțin stresant. Chiar și pe autostradă: conduceți cu 130 km/h, în loc de 160 km/h și economisiți! Un stil de condus anticipativ ajută, de asemenea, la evitarea ambuteiajelor.

 

Schimbați treptele la timp. Alimentați mai rar.

Conduceți mereu în cea mai mare treaptă posibil.

În treapta a 3-a la viteză de 30 - schimbând mai des treptele, economisiți combustibil: dar condusul la turații joase nu afectează motorul? Un mit. Motoarele TDI și TSI adoră să funcționeze în treapta a 3-a la 30 km/h, dezvoltând o putere uimitoare de impunere încă de la 2.000 rpm. Schimbați în treapta a 2-a după o rulare de lungimea autovehiculul Dvs. Iar la schimbarea într-o treaptă superioară puteți să săriți lejer peste o treaptă. Și, întotdeauna, alegeți treapta cea mai mare. 50 km/h în treapta a 5-a nu constituie nicio problemă pentru cele mai multe autovehicule: câtă vreme autovehiculul Dvs. funcționează lin, cu un sunet normal, turația nu este prea scăzută.

 

Lăsați mașina să ruleze.

Folosiți funcția de decuplare a alimentarii cu combustibil.

0,0 litri: astfel rulați cu costuri zero! Cu tehnicile corecte de condus puteți să economisiți cu adevărat combustibil: Știați cum să obțineți un consum instantaneu de exact 0,0 l/100 km? Lăsați mașina să ruleze liber cu schimbătorul în viteză! Funcția de decuplare a alimentării oprește alimentarea cu combustibil a motorului, iar în acest timp nu folosiți nicio picătură de carburant! Cel mai bun moment pentru a folosi această metodă inteligentă este atunci când profitați concomitent și de frâna de motor. De exemplu, când coborâți în pantă sau vă apropiați de semaforul roșu. Inclusiv și când scoateți din viteză, consumul va fi semnificativ mai mic. Aceasta este o tehnică deosebit de eficientă dacă puteți să lăsați mașina să ruleze liber pe distanțe lungi, conducând într-un stil anticipativ.

 

Mai mult confort, mai puțin combustibil.

Folosiți dotările cu moderație.

Economisiți până la 2 litri de combustibil, cu dotările potrivite: dotările sporesc confortul la condus, dar dacă sunt folosite în exces sunt, din păcate, prea scumpe. De exemplu instalația de climatizare consumă combustibil - și nu puțin. Reducerea și menținerea temperaturii din interiorul mașinii în zilele caniculare pot consuma la viteze reduse până la 2 l/100 km! Dar temperatura poate fi redusă și prin aerisirea autovehiculului înainte de călătorie și pornind la drum cu geamurile ușor deschise. În timp ce conduceți verificați întotdeauna ce dotări funcționează în respectivul moment - și dacă aveți într-adevăr nevoie de toate.

 

Economisiți cu presiune.

Verificați presiunea din pneuri.

Economisiți până la 15%: Economia de combustibil începe chiar înaintea cursei - prin simpla verificare a presiunii din anvelope! Rezistența la rulare este responsabilă pentru 15% din consumul total. Dacă umflați anvelopele până la presiunea recomandată pentru autovehiculul încărcat la maximum (valorile pot fi verificate pe clapeta rezervorului de combustibil), reduceți rezistența la rulare și astfel reduceți și consumul de combustibil. Când cumpărați anvelope, asigurați-vă că acestea au cea mai mică rezistență la rulare posibilă - astfel puteți economisi până la 3% și beneficiați totodată de anvelope mai silențioase.

 

Economii cu motor cald.

Evitați distanțele scurte.

Drumuri combinate - economii semnificative: motorul are cel mai ridicat consum atunci când este rece. Acest lucru înseamnă în esență: Dacă în mod frecvent conduceți doar pe distanțe scurte, consumul Dvs. de combustibil poate să crească rapid, la valori incredibile, de până la 30 l/100 km! Dar puteți economisi combustibil combinând mai multe destinații într-o singură călătorie. Când parcurgeți drumuri mai lungi, motorul dumneavoastră va putea atinge temperatura optimă de funcționare și va consuma mult mai puțin combustibil.

 

Consumul scade ...ca uns!

Utilizați ulei de motor cu valori reduse de frecare.

Calitatea economisește până la 5%: cu cât mai devreme motorul este bine lubrifiat, cu atât mai repede va produce mai puține emisii. Acest lucru este cu atât mai important la pornirile la rece și pentru drumurile scurte. Calitatea principală a uleiurilor bune trebuie să fie mai ales: distribuirea rapidă.

Uleiurile cu valori reduse de frecare sunt imbatabile în acest sens. Acestea reduc consumul de combustibil cu până la 5% în comparație cu uleiurile obișnuite. Din acest motiv aproape toate automobilele Volkswagen vin din fabrică cu ulei cu valori reduse de frecare.

 

Rezistență minimă.

Reduceți coeficientul aerodinamic.

Un coeficient aerodinamic mai redus înseamnă o mai mare eficientă: Caracteristicile aerodinamice favorabile sunt cheia pentru un consum redus de combustibil, mai ales la viteze mai mari. De aceea, caroseria autovehiculului Dvs. Audi a fost astfel concepută încât să genereze o rezistență cât mai redusă la înaintare. Accesoriile de pe plafon, ca de exemplu suporturile pentru biciclete sau cutiile de transport vor anula acest efect. Deci, ar fi bine să demontați suporturile de transport de pe plafon, pe perioada dintre vacanta la schi şi excursiile cu bicicleta.

 

Economisiți cu ușurință.

Evitați să purtați cu Dvs. balast inutil.

Puteți economisi până la 0,3 litri, renunțând la kilogramele inutile: Fiecare kilogram de bagaje costă combustibil. Mai exact: 100 kg vă cresc consumul de combustibil cu până la 0,3 litri la 100 km. Din acest motiv este bine să verificați regulat ce anume se află în portbagajul Dvs. Puteți economisi combustibil chiar și la alimentare. Umpleți rezervorul doar pe jumătate. Deoarece un rezervor plin crește greutatea mașinii și prin urmare crește totodată consumul de combustibil.

 

Întrebări și răspunsuri.

Cele mai importante întrebări și răspunsuri privind noile valori de consum.

Un ciclu de conducere stabilește cerințele și condițiile pentru măsurarea consumului de combustibil și al emisiilor de CO₂ ale unui autovehicul. Acesta își propune să simuleze o călătorie medie cu autovehiculul cât mai realist posibil. Ciclul de condus specifică anumite condiții, precum temperatura de pornire, viteza și durata măsurătorilor, pentru ca producătorii să poată oferi valori comparabile la înmatricularea şi vânzarea autovehiculelor.

Noul ciclu european de conducere (pe scurt: NEDC; engl.: New European Driving Cycle, pe scurt: NEDC) a fost introdus la data de 01.07.1992 de către Uniunea Europeană. Scopul acestuia este să garanteze o identificare consecventă a emisiilor specifice de vehicule și a consumului de combustibil și să îmbunătățească comparabilitatea vehiculelor, dar nu pretinde că reflectă utilizarea zilnică reală.

Începând cu septembrie 2017 se introduce prin Procedura armonizată la nivel mondial de testare a autovehiculelor ușoare, pe scurt WLTP un nou ciclu unitar la nivel mondial. WLTP ia în considerare un comportament de conducere mai apropiat de cel cotidian decât standardul anterior NEDC. Noua procedură urmărește să reflecte mai realist consumul unui vehicul și se bazează pe un ciclu de testare modificat, cu specificații mai stricte de testare.

Ciclul de testare NEDC introdus de Uniunea Europeană în 1992 nu mai corespunde condițiilor actuale și nu poate reprezenta cu acuratețe comportamentul individual de conducere, în condiții cotidiene. Noul standard WLTP își propune acum să garanteze că valorile de emisii și consum măsurate în cadrul testărilor de omologare de tip a unui model reflectă valorile obținute în condiții reale de utilizare. Astfel, procedura și ciclul de conducere diferă de cele ale standardului NEDC.

De exemplu, parametrii de testare redefiniți includ o distanță de testare mai mare, perioade mai lungi de condus, timpi mai reduși de staționare și viteze medii mai mari, luând totodată în considerare dotările opționale. Acești noi parametri au în general ca rezultat valori mai mari ale consumului.

Noul ciclu WLTP devine legal obligatoriu începând cu 01.09.2017. Începând cu luna septembrie 2017 toate noile autoturisme și motoare introduse pe piață de producătorii auto trebuie marcate cu valorile de consum și emisii determinate conform WLTP.

Începând cu data de 01.09.2018 toate autoturismele noi - deci și modelele deja existente - trebuie marcate cu valorile de consum și emisii determinate în baza WLTP.

Nu. În prezent, nu sunt planificate modificări ale gamei de modele. Anumite modele şi motoarele acestora vor trebui să fie optimizate pentru a atinge un nivel şi mai ridicat de eficiență şi pentru a reduce emisiile în conformitate cu reglementările. Dar modelele nu vor ieși din producție ca urmare a prevederilor WLTP.

Da, există. Ciclurile de conducere pentru măsurarea emisiilor şi consumului dezvoltate în Japonia (JC 08) şi SUA (FTP 75) sunt adaptate condițiilor specifice din traficul urban al respectivelor țări. De exemplu, ciclul japonez include numeroase faze de oprire şi pornire de pe loc. Acestea sunt executate de două ori: o dată ca pornire la rece şi o dată ca pornire la cald.