Automobile hibride plug-in
Modelele Plug-in Hybrid – două lumi într-un singur automobil. Aceste modele combină avantajele mobilității electrice cu cele ale tehnologiilor clasice de propulsie și poartă denumirea TFSI e. Asta înseamnă că poți conduce atât electric, cât și cu motorul termic. Ai la dispoziție un motor electric cu o baterie compactă pentru deplasările scurte și un motor pe combustie pentru drumurile lungi. Sistemul inteligent de gestionare a energiei comută automat între cele două surse de propulsie, în funcție de nevoile tale, pentru eficiență maximă.
Ce este un hibrid plug-in?
Plug-in Hybrid – două surse de energie, un singur scop: eficiența. Plug-in hybridul îmbină perfect două lumi: motorul electric și cel termic. Spre deosebire de alte tipuri de hibride, bateria acestuia nu se încarcă doar prin recuperarea energiei la frânare, ci și de la surse externe – cum ar fi stațiile de încărcare sau o priză obișnuită. De aceea, acest tip de propulsie a devenit cea mai răspândită formă de hibrid. Denumirea vine din engleză – „Plug-in Hybrid Electric Vehicle”, prescurtat PHEV. La Audi, aceste modele sunt marcate cu indicativul TFSI e.
Recuperare de energie și boost – eficiență și putere, exact când ai nevoie.
La modelele hibride, motorul electric poate funcționa singur, fără emisii, sau poate sprijini motorul termic cu un plus de putere, prin funcția de boost.
Plug-in hibridul se bazează pe conceptul de recuperare a energiei – numit și recuperație. La frânare, modelele PHEV de la Audi recuperează energie și o stochează în baterie, în funcție de traseu și de intensitatea frânărilor.
În modul boost, motorul electric susține motorul termic în funcție de modul de condus selectat, oferindu-ți un plus de accelerație exact când ai nevoie. Exemplu de recupereare la frânare: Audi Q3 45 TFSI e.
Patru moduri de condus – pentru un stil eficient, adaptat nevoilor tale.
Sistemul de propulsie este gândit astfel încât să poți parcurge majoritatea drumurilor scurte zilnice în mod complet electric. Poți alege ce tip de propulsie vrei să folosești, prin patru moduri diferite de condus:
- EV – condus exclusiv electric, fără emisii
- Hybrid – combinația eficientă dintre motorul electric și cel termic
- Hold – păstrezi nivelul de încărcare al bateriei pentru a conduce electric mai târziu
- Charge – crești nivelul de încărcare al bateriei în timpul condusului, folosind motorul termic
Autonomia nu e o problemă.
Dacă bateria nu este suficient de încărcată pentru a parcurge întreaga distanță, motorul termic pornește automat și preia treptat funcția de propulsie. Astfel, autonomia crește considerabil.
La o oprire intermediară, poți alimenta cu combustibil ca de obicei și îți continui drumul imediat. Iar dacă ai puțin mai mult timp la dispoziție, poți încărca bateria la o stație de încărcare.
Propulsie combinată – eficiență și tracțiune în orice situație.
Audi îmbină motorul pe benzină turbo cu injecție directă (TFSI) cu un motor electric alimentat de o baterie litiu-ion, amplasată sub podeaua portbagajului. În majoritatea modelelor plug-in hybrid, motorul electric este integrat direct în transmisie.
Sistemul hibrid include motorul electric și un ambreiaj de cuplare, care conectează motorul TFSI la sistemul de propulsie. Puterea este transmisă către toate cele patru roți – pentru o tracțiune excelentă pe drumuri dificile și o agilitate ridicată în stilul de condus sportiv. Exemplu de sistem de propulsie: Audi A7 Sportback 55 TFSI e.
Bateria
Energie electrică stocată inteligent. Curentul pentru motorul electric provine dintr-un sistem de baterii cu celule litiu-ion răcite cu lichid, amplasat sub podeaua portbagajului. Bateria are o capacitate de până la 14,1 kWh.
La o priză de curent trifazic de 400 volți și 7,4 kW, o încărcare completă durează aproximativ 2,5 ore. La o priză casnică standard de 230 volți, încărcarea durează în jur de 6,5 ore.
Audi oferă o garanție de 8 ani sau 160.000 km pentru bateria de înaltă tensiune a modelelor noi – în funcție de care dintre cele două limite este atinsă prima. Exemplu de baterie de înaltă tensiune: Audi A3 Sportback 40 TFSI e.
TFSI e – două surse de energie, un singur model versatil. Toate modelele plug-in hybrid Audi poartă denumirea TFSI e, un indiciu clar că mașina poate fi condusă în două moduri: electric și cu motor termic.
Ai la dispoziție un motor electric cu o baterie compactă pentru distanțele scurte și un motor pe combustie pentru drumurile mai lungi – o combinație care îți oferă flexibilitate și eficiență în orice situație.
Achiziționarea anumitor Audi plug-in hybrid și, de asemenea, a modelelor electrice Audi va fi subvenționată. Acest lucru este valabil pentru mașinile noi și mașinile second-hand. Ca mașini de serviciu, Audi plug-in hybrid și modelele Audi electric pot fi supuse unei impozitări preferențiale. Am compilat informațiile despre avantajele electrice și măsurile de subvenționare pentru tine.
Modelele hibride sunt împărțite în mai multe categorii, în funcție de tensiunea sistemului, puterea motorului electric, autonomia electrică și sursa de energie.
Un aspect esențial care diferențiază plug-in hybridul (PHEV) de celelalte tipuri este faptul că poate fi încărcat și din surse externe de curent electric – fie acasă, la birou sau la o stație publică de încărcare.
De la pionierat la perfecționare – evoluția plug-in hybrid-urilor Audi. Audi a lansat primul model plug-in hybrid din lume cu un motor diesel V6 TDI și un motor electric: Audi Q7 e-tron quattro. Între timp, acest model a fost înlocuit de Audi Q7 TFSI e quattro, echipat cu un motor pe benzină cu injecție directă.
În prezent, Audi nu mai oferă combinații între motor diesel și propulsie electrică. Toate modelele plug-in hybrid disponibile folosesc un motor pe benzină turbo cu injecție directă (TFSI) în combinație cu un motor electric.
Aici vei găsi toate întrebările și răspunsurile frecvente pe tema propulsiilor electrice și hibride, colectate de Serviciul Clienți Audi.