În ciuda provocărilor din primul trimestru al anului: Audi a înregistrat o creștere mare a numărului de automobile electrice livrate

  • Directorul financiar Audi, Jürgen Rittersberger: „Cifrele principale aferente primului trimestru arată clar cât de important este să avansăm cu toate motoarele pornite în strategia noastră de transformare. Am intrat deja pe cursul potrivit pentru aceasta.”
  • Gernot Döllner, CEO Audi: „Primele luni ale anului 2025 ne-au determinat să facem pași decisivi în direcția repoziționării companiei noastre. Și putem vedea deja că strategia noastră de produs, cu numeroase modele noi, dă roade.”
  • În primul trimestru al anului 2025, cifra de afaceri a companiei s-a ridicat la 15,4 miliarde de euro, profitul operațional

Ingolstadt, mai 2025 – Rezultatele financiare înregistrate de AUDI AG în primul trimestru al anului 2025 reflectă provocările impuse de situația de ansamblu curentă. Printre factorii care contribuie în acest sens se numără situația economică globală, intensificarea concurenței și incertitudinile politice. Totodată, însă, livrările de automobile Audi electrice au crescut cu aproximativ 30 de procente față de aceeași perioadă a anului trecut. Cifra de afaceri din primele trei luni ale anului 2025 s-a ridicat la 15,4 miliarde de euro, ceea ce înseamnă o creștere cu 12,4% față de aceeași perioadă a anului trecut. Profitul operațional a atins un total de 537 milioane de euro. Cashflow-ul net a fost de - 61 milioane euro.

"Cifrele cheie ale primului trimestru arată clar că trebuie să continuăm să ne îmbunătățim eficiența și competitivitatea. Astfel, lucrăm la capacitate maximă la planurile de transformare a mărcii Audi", a declarat Jürgen Rittersberger, CFO Audi. ”Iar acordul pentru viitor încheiat cu sindicatele a trasat parcursul corect. Împreună vom înfrunta cu succes provocările și vom implementa modificările necesare pentru a aduce Audi înapoi în prima linie.”

Volumul livrărilor de automobile 100% electrice a crescut cu aproximativ 30 de procente

În primul trimestru al anului 2025, Brand Group Progressive** a livrat 388.756 (-3,3%) de automobile marca Audi, Bentley și Lamborghini, plus 11.947 (-3,5%) de motociclete marca Ducati.

Livrând 46.371 de automobile electrice la nivel mondial, marca Audi a înregistrat o creștere mare, de 30,1% față de aceeași perioadă a anului precedent. Modelele electrice au fost deosebit de populare în Franța (+169%), Elveția (+120 %), Olanda (+87%), Norvegia (+64%) și pe piața de proveniență, Germania (+59%). În total, producătorul de automobile premium a predat în primul trimestru clienților săi peste 383.401 de autoturisme, ceea ce corespunde unei ușoare scăderi, de aproximativ 3,4%, față de același trimestru al anului trecut.

La o creștere de 86%, comenzile înregistrate în Europa de Vest pentru modelele complet electrice au cunoscut o evoluție foarte bună. Comenzile clienților din Europa de Vest pentru automobilele Audi, indiferent de sistemul de propulsie, au crescut cu 22% față de același trimestru al anului trecut. Aceste evoluții arată că ofensiva de produs, cu lansarea de numeroase noi modele, implementată începând cu 2024 are, treptat, un impact tot mai mare asupra cifrelor de vânzări.

"Primele luni ale anului 2025 ne-au determinat să luăm măsuri decisive pentru repoziționarea companiei noastre", a declarat Gernot Döllner, CEO Audi. "Printre acestea se numără și acordul pentru viitor încheiat în martie între conducerea companiei și consiliul sindical, care are ca scop creșterea productivității, a vitezei de lucru și a flexibilității la unitățile noastre din Germania. Anul va continua să fie foarte dificil din cauza condițiilor economice globale. Dar Audi a început să-și implementeze strategia și rezultatele se văd deja. Strategia noastră de produs, ce prevede lansarea mai multor noi modele, este introdusă acum treptat pe piețele mondiale. Suntem încurajați în mod special de vânzările și comenzile repurtate pentru noile noastre modele electrice.”

Ca parte a acestei strategii de produs, marca premium va lansa, de asemenea, în total de zece noi modele plug-in hybrid până la sfârșitul anului 2025. Au intrat deja pe piață Audi A3 și Audi A5, fiecare disponibile în două variante de caroserie. Alături de puterea de încărcare crescută, aceste modele hibride plug-in oferă o autonomie electrică mare, de peste 100 km. În mai 2025 vor urma alte două modele în clasa de talie mare: noile Audi A6 Avant e-hybrid* și Audi A6 Sedan e-hybrid*.

Livrările în Europa, America de Nord și China

În Europa (cu excepția Germaniei), livrările mărcii Audi au scăzut ușor, cu 3%, la 112.707 de automobile în primele trei luni ale anului. Livrările modelelor 100% electrice au crescut considerabil, cu peste 25.129 de unități, ceea ce reprezintă o creștere de 50,4% față de același trimestru al anului precedent. Pe piața de proveniență, Germania, Audi a înregistrat o creștere de 4,8%, livrând 48.447 de automobile. Aici au fost livrate 8.640 de autoturisme 100% electrice, reprezentând un plus de 59 de procente. În ceea ce privește cifra totală de livrări Audi, marca a înregistrat cel mai bun prim trimestru din istorie în mai multe țări, ca de pildă Polonia, Austria și Croația.

În America de Nord (cu excepția Mexicului), marca a înregistrat o ușoară scădere de 2,1%, livrând 48.599 de automobile clienților. Acest lucru se datorează în primul rând strategiei de produs ce prevede lansarea unui număr mare de modele noi, multe modele trecând în prezent printr-o schimbare de generație.

Livrările în China s-au ridicat la 144.471 de automobile, în scădere cu 7,0% față de anul precedent, în principal din cauza concurenței intense de pe piața de acolo. Prin urmare, Audi se concentrează, printre altele, pe extinderea rapidă a portofoliului său de modele electrice și pe consolidarea configurației portofoliului pe care îl oferă în China, cu modele specifice pieței, producție și parteneri locali.

Astfel, la Salonul Auto Shanghai 2025 au avut loc cinci premiere de mare interes, printre care lansarea modelului A6L e-tron. Lansând, de asemenea, AUDI E5 Sportback, primul model din producția de serie a noii mărci de automobile electrice AUDI, compania și-a îndeplinit promisiunea de a reduce timpii de dezvoltare a produselor. În anii următori vor urma încă două alte noi modele.

Dezvoltată special pentru piața chineză, marca aceasta soră se concentrează pe autoturisme 100% electrice și țintește spre grupuri de clienți noi, în special spre clienții avizi de tehnologie. Totodată, producătorul de automobile premium își continuă strategia de produs în China, cu lansarea de noi modele bazate pe platforma premium electrică PPE și pe platforma premium pentru motoare cu ardere internă PPC.

Rezultatele financiare la începutul anului

Cifra de afaceri a Grupului Audi s-a ridicat la 15.431 milioane de euro în primul trimestru al anului 2025, în creștere cu 12,4% față de aceeași perioadă a anului trecut. Creșterea a fost determinată de factori precum optimizarea componenței portofoliului de modele și vânzările mai mari de modele electrice.

Profitul operațional a însumat 6.250 milioane de euro (2024: 466 milioane de euro). În perioada aceasta, Grupul Audi a obținut o marjă operațională de 3,5% (trimestrul 1 2024: 3,4%).

Bentley, Lamborghini și Ducati

Bentley a livrat 2.388 de mașini din ianuarie până în martie 2025 (trimestrul 1 2024: 2.506). Astfel a rezultat o cifră de afaceri de 661 (trimestrul 1 2024: 688) milioane de euro. Marca britanică de tradiție a obținut un profit operațional de 71 (trimestrul 1 2024: 120) milioane de euro și o marjă operațională de 10,7% (trimestrul 1 2024: 17,4%).

Lamborghini a livrat 2.967 automobile în primele trei luni ale anului (trimestrul 1 2024: 2.630), ceea ce reprezintă un plus de 12,8% față de aceeași perioadă a anului precedent. Cifra de afaceri a crescut cu 29,6%, la 895 (trimestrul 1 2024: 691) milioane de euro. Profitul operațional a crescut cu 33,0%, la 248 (trimestrul 1 2024: 187) milioane de euro, cu o ușoară creștere a marjei operaționale la 27,7% (trimestrul 1 2024: 27,0%).

Înregistrând 11.947 de motociclete livrate, Ducati a rămas cu 3,5% sub volumul anului precedent (trimestrul 1 2024: 12.378), cifra de afaceri scăzând la 246 (trimestrul 1 2024: 262) milioane de euro. Profitul operațional a scăzut la 15,0 (2024: 27) milioane de euro, în timp ce marja operațională a fost de 6,3% (trimestrul 1 2024: 10,5%).

Rezultatul financiar și profitul net după impozitare

Rezultatul financiar al Grupului Audi pentru primul trimestru al anului 2025 a fost de 265 (trimestrul 1 2024: 515) milioane de euro. Aici sunt incluse și 170 milioane de euro din activitatea din China (trimestrul 1 2024: 179). Profitul după impozitare pentru primele trei luni a totalizat 630 (trimestrul 1 2024: 736) milioane de euro.

Cashflow-ul net

Cashflow-ul net al Grupului Audi a însumat -61 (trimestrul 1 2024: -768) milioane de euro pentru primele trei luni din an. Factorii care au avut un impact negativ aici au inclus investițiile în produse și platforme, achiziționarea acțiunilor Sauber Holding AG rămase, precum și modificarea capitalului circulant.

Previziunile pentru anul 2025

Grupul Audi se așteaptă în continuare la o cifră de afaceri totală între 67,5 și 72,5 miliarde de euro pentru 2025. Marja operațională este estimată să rămână în intervalul 7-9%, cu un cashflow între 3 și 4 miliarde de euro. Pe fondul volatilității actuale ridicate, implicațiile financiare ale tarifelor de import, în special pentru SUA, nu pot fi estimate încă în mod concludent. Urmările financiare ale acordului pentru viitor cu sindicatele sunt în curs de evaluare, deoarece anumite elemente ale acordului sunt încă în curs de elaborare. În consecință, previziunile nu includ încă acești doi factori.

Mai multe informații sunt puse la dispoziție în materialul mai amplu Informare trimestrială și date pentru primul trimestru al anului 2025.

Indicii principali pentru Grupul Audi

ianuarie - martie 2025ianuarie - martie 2024
Livrările grupului de mărci388.756 402.048
Livrările mărcii Audi383.401 396.912
Cifra de afaceri în milioane de euro15.43113.725
Profitul operațional în milioane euro537466
Marja operațională în procente3,53,4
Cashflow-ul net în milioane euro-61-768
Rezultat financiar în milioane de euro265515
Profitul net după impozitare în milioane de euro630736

*Valorile generice privind consumul de combustibil/consumul electric și emisiile pentru toate modelele menționate, conform dotărilor disponibile pe piața din Germania, sunt indicate în lista de la finalul acestui text.

** Brand Group Progressive este Grupul Audi cu mărcile Audi, Bentley, Lamborghini și Ducati. Termenii „Grupul Audi", „Brand Group Progressive" și „grupul de mărci” sunt folosiți ca sinonime în prezentul material.

Consumul de combustibil/electric și emisiile modelelor menționate anterior:

Audi A6 Avant e-hybrid

Consum de combustibil (mixt): 2,9–2,2 l/100 km; consum electric (mixt): 16,2–15,2 kWh/100 km; emisii de CO₂ (mixte): 65–51 g/km; clasa CO₂ (mixtă): B;

Consum combustibil cu bateria descărcată (mixt): 7,7–6,7 l/100 km; clasa CO₂ cu bateria descărcată: F-E

Audi A6 Limuzină e-hybrid

Consum de combustibil (mixt): 2,8–2,1 l/100 km; consum electric (mixt): 16,0–15,0 kWh/100 km; emisii de CO₂ (mixte): 63–48 g/km; clasa CO₂ (mixtă): B;

Consum combustibil cu bateria descărcată (mixt): 7,5–6,5 l/100 km; clasa CO₂ cu bateria descărcată: F-E

Valorile pentru consum de combustibil, consum de energie electrica, emisii de CO₂ și autonomie sunt determinate conform procedeelor impuse de lege, în baza procedurii de testare a autovehiculelor ușoare armonizată la nivel mondial (WLTP - World Harmonised Light Vehicle Test Procedure). Valorile afișate reprezintă valorile obținute în urma testării WLTP, după caz.

Performanțele reale ale autovehiculului pot varia în funcție de mai mulți factori, precum stilul de condus, condițiile de trafic, condițiile meteo, configurația autovehiculului (dotări opționale, dimensiunea anvelopelor, sistemele de climatizare etc.). Aceste elemente pot influența greutatea totală, rezistența la înaintare și caracteristicile aerodinamice ale autovehiculului, afectând astfel consumul de combustibil, consumul de energie electrică, emisiile de CO₂ și autonomia.

Capacitatea bateriei poate scădea în timp, în funcție de factori precum numărul de cicluri de încărcare, tipul de încarcare (rapidă sau lentă), condițiile climatice, stilul de condus și durata în care bateria este menținută la niveluri extreme de incărcare. Pentru menținerea performanțelor optime, este important să respectați instrucțiunile din manualul autovehiculului.

În general, dotările, datele și prețurile specificate în acest document se referă la gama de automobile oferite în Germania. Rezervat dreptul de a opera modificări fără o informare prealabilă; acest document ar putea conține erori și omisiuni pentru care nu ne putem asuma răspunderea.