Ingolstadt, 26 noiembrie 2024 – Audi își extinde gama de modele cu un coupe sportiv: Q5 Sportback*. Cu silueta sa progresistă și dinamică, acest derivat atrage clienții care doresc să beneficieze, de asemenea, de avantajele unui SUV.
Audi Q5 Sportback* îmbină caracteristicile tipice unui SUV, precum versatilitatea și interiorul spațios, cu o siluetă și mai dinamică. Designul inconfundabil emană sportivitate, cu secțiunea posterioară caracteristică descendentă și linii de design elegante. A doua generație a modelului Q5 Sportback* are o capacitate a portbagajului de până la 515 litri și respectiv până la 470 de litri la SQ5 Sportback*. Când scaunele din spate sunt rabatate, spațiul de depozitare al modelului Q5 Sportback* crește până la 1.415 litri și respectiv 1.388 litri la SQ5 Sportback*. Q5 Sportback* are o capacitate de remorcare de până la 2.400 kg.
Designul noului Audi Q5 Sportback* a devenit și mai elegant decât la modelul predecesor. Grila Singleframe lată este poziționată la un nivel mai înalt și este flancată de prize de aer verticale funcționale. Farurile ascuțite și sculpturale conferă mașinii un aspect armonios. Priza mare de aer de sub grila Singleframe integrează senzorii. Linia dinamică ascendentă începe deasupra pragurilor și este trasată de-a lungul pasajelor roților, ajungând până la bara de protecție spate și creând un aspect dinamic, chiar și atunci când automobilul staționează. Linia orizontală a umerilor unește luminile din față cu cele din spate și se ridică ușor deasupra blocurilor optice din spate, pentru a susține vizual arcul plafonului, cu luneta sa înclinată. Partea din spate a noului Q5 Sportback* este alungită vizual la maximum, cu linia plafonului coborând începând de la montantul B.
Astfel proporțiile clasice de SUV sunt îmbunătățite, cu un profil și mai dinamic în forma elegantă Sportback. Barele de plafon opționale completează liniile dinamice ale plafonului cu valoarea adăugată a utilității. Grafica elegantă a lunetei contribuie, de asemenea, la alungirea vizuală a cabinei pasagerilor.
Cu liniile sale minimale, partea din spate beneficiază de un design clar. Suprafața netedă care "curge" de la lunetă la marginea inferioară a benzii luminoase sculpturale este mărginită de o incizie ascuțită, desenată pe întreaga lățime a automobilului. Dedesubt se evidențiază o suprafață curată amplă. Designul progresist este desăvârșit prin muchia de la marginea hayonului. Difuzorul este integrat în bara de protecție ridicată, asemeni unei insule. Dedesubt sunt integrate terminațiile sistemului de evacuare, iar modelul S dispune de terminațiile rotunde duble specifice, deja bine-cunoscute, dar care au acum un design nou, mai tăios.
Modelul Q5 Sportback* este disponibil în două variante de echipare: Advanced și S line. Adițional, SQ5 Sportback* are propriul exterior distinctiv. În comparație cu versiunea de bază, exteriorul versiunii Advanced beneficiază de elemente deosebit de dinamice, cu accente elegante. De exemplu, grila radiatorului și inserțiile din priza de aer frontală sunt finisate în Scandium Gray, cu o linie inferioară contrastantă, cu finisaj Tambora Gray. Difuzorul este finisat în negru mat granulat, iar inserțiile din spate sunt finisate în Selenite Silver. În dotarea standard sunt incluse jante de 18 inchi din aliaj ușor cu design în cinci spițe.
Exteriorul S line și modelul S au prize de aer mai mari în față și un difuzor mai sportiv în spate. Grila Singleframe este încadrată de o ramă cu aspect cromat antracit mat (exteriorul S line) și Silver mat (modelul S). Prizele de aer din față mari au design tubular și forma literei L, subliniind ambițiile sportive ale modelului Q5. La modelul S, grila Singleframe este accentuată de decorul vertical cu aspect cromat argintiu mat în fomă de L. Ornamentul cu aspect cromat antracit mat de la pragurile exteriorului S line și respectiv cromat argintiu mat al modelului S accentuează și mai mult caracterul dinamic al automobilului. Ornamentul cu aspect de aluminiu de la geamuri este oferit ca dotare standard. Blocurile optice spate digitale OLED de a doua generație sporesc siguranța, la fel ca și noul proiector din eleronul de deasupra lunetei, a cărui proiecție mărește suprafața luminilor de frână.
Interiorul noului Q5 Sportback* este adaptat sistematic la nevoile ocupanților, simbolizeazând noua filozofie de design Audi. Proprietățile materialelor au fost avute în vedere încă dintr-un stadiu foarte timpuriu al procesului de design, iar împreună cu display-ul panoramic Audi MMI și cu display-ul MMI pentru pasager creează o scenă digitală cu design distinctiv. Designul interior cu rezoluție ridicată plasează în mod intenționat elemente în prim-plan și respectiv în fundal, creând o arhitectură spațială tridimensională care îmbină elegant estetica cu ergonomia. Interiorul îmbie cu o ambianță deosebit de confortabilă. Designul softwrap se extinde de la uși pe întreaga lățime a bordului, până la consola centrală, creând senzația de spațiu omogen și primitor. Interiorul orientat spre utilizator este deosebit de sustenabil. Materialele precum tapițeria Cascade și microfibra Dinamica sunt realizate în cea mai mare parte din poliester reciclat, demonstrând că Audi utilizează resursele și pentru modelul Q5 Sportback* în manieră sustenabilă și eficientă.
Noul Q5 Sportback* este construit pe baza platformei premium de combustie (PPC), destinată autoturismelor cu sistem clasic de propulsie, cu motoare cu ardere internă montate longitudinal. Modelul este echipat la lansarea pe piață cu tehnologie MHEV plus extrem de eficientă. Noul sistem electric MHEV plus de 48 volți susține motorul cu ardere internă și reduce emisiile de carbon, sporind în același timp performanțele și confortul la condus. De asemenea, automobilul poate fi manevrat cu propulsie pur electrică pe distanțe scurte, ca de pildă la parcare.
Noul generator al sistemului de propulsie (PTG) produce un cuplu suplimentar de până la 230 Nm și 18 kW (24 CP). Sistemul de 48 volți permite, de asemenea, utilizarea unui compresor de aer condiționat acționat electric. Astfel, chiar și atunci când motorul este oprit, de exemplu la rularea liberă sau la semafor, sistemul de aer condiționat continuă să funcționeze la putere maximă și menține interiorul la o temperatură confortabilă.
Bateria litiu-ion a mașinilor cu MHEV plus se bazează pe reacțiile litiu-fier-fosfat și are o capacitate de stocare de 1,7 kwh. Principalele sarcini ale motorului cu rol de demaror și de alternator (BAS) sunt de a porni motorul și de a alimenta bateria cu energie electrică. Noul BAS permite propulsia electrică, degrevează motorul cu ardere internă și ajută la reducerea consumului. În timpul frânării, BAS realimentează bateria cu energie (recuperare), la o putere de până la 25 kW. În acest fel, platforma premium de combustie permite o electrificare parțială, ca mild hybrid. Mai târziu, de-a lungul ciclului de viață al modelului Audi Q5 Sportback*, vor fi disponibile variante hibride plug-in cu baterie mare și încărcare externă.
În Europa, Audi Q5 Sportback* va fi lansat cu trei versiuni de motorizare, iar apoi vor intra în gamă și alte variante de propulsie. Inițial, toate versiunile sunt echipate cu tehnologia MHEV plus, care generează pentru scurt timp un plus de putere de până la 18 kW (24 CP). Toate modelele din această gamă sunt echipate cu transmisia S tronic cu șapte trepte și cu dublu ambreiaj. Motorul de intrare în gamă este un 2,0 TFSI cu 150 kW (204 CP), cuplul maxim de 340 Nm și tracțiune față. Opțional, este oferită și tracțiunea integrală quattro. Audi Q5 Sportback* poate fi comandat, de asemenea, cu motorul 2,0 TDI din generația EA288 evo. Acesta are o putere de 150 kW (204 CP) și un cuplu de 400 Nm și este disponibil exclusiv cu transmisie quattro. Modelul situat în vârful gamei la lansare va fi Audi SQ5 Sportback*. Motorul V6 TFSI cu cilindreea de trei litri generează o putere de 270 kW (367 CP) și un cuplu maxim de 550 Nm.
Consumul de combustibil/electric și emisiile modelelor menționate anterior:
Audi Q5 Sportback Consum mixt de combustibil în l/100 km: 7,9–5,9; emisii de CO2 combinate în g/km: 178–148; Clase CO2: G–E
Audi SQ5 Sportback Consum mixt de combustibil în l/100 km: 8,8–8,1; emisii de CO2 combinate în g/km: 199–184; Clasa CO2: G