Știri Audi

Audi intră în Formula 1

26.08.2022

·     Audi dezvoltă un sistem de propulsie pentru cea mai prestigioasă clasă din motorsport, urmând să intre în competiție în anul 2026

·     Sistemul hibrid de propulsie va fi dezvoltat la divizia Audi Sport din Neuburg an der Donau, Germania, sub conducerea lui Adam Baker

·     Noile reguli ce pun accent pe sustenabilitate și pe eficiența costurilor reprezintă factori determinanți pentru implicarea mărcii premium

·     Schimbare la vârful diviziei Audi Sport: după restructurarea pe care a coordonat-o cu succes, Julius Seebach îi predă ștafeta lui Rolf Michl

 

Audi intră în clasa de vârf a sporturilor cu motor. Începând cu anul 2026, marca premium va concura în Campionatul Mondial FIA de Formula 1, cu un sistem de propulsie special dezvoltat în acest sens. Proiectul va fi gestionat și implementat de unitatea Audi Sport din orașul german Neuburg, situat în apropiere de Ingolstadt, orașul în care marca își are sediul principal. Este pentru prima dată în peste un deceniu când va fi construit un motor de Formula 1 în Germania.

Audi și-a anunțat intrarea în Formula 1 în cadrul unei conferințe de presă organizate cu ocazia Grand Prix-ului Belgian de la Spa-Francorchamps. La acest eveniment, Președintele Consiliului de Administrație AUDI AG, Markus Duesmann și Oliver Hoffmann, Membru al Consiliului de Administrație responsabil pentru Dezvoltare Tehnică au răspuns la întrebări, în compania Președintelui și CEO-ului Formula 1, Stefano Domenicali, precum și a lui Mohammed ben Sulayem, Președintele Federației Internaționale de Automobilism (FIA).

 

"Motorsport-ul este o parte integrantă a ADN-ului Audi," a explicat Markus Duesmann. "Formula 1 reprezintă atât o scenă internațională pentru marca noastră, cât și un laborator de dezvoltare ce impune provocări extrem de ridicate. Combinația de performanțe ridicate și competiție este întotdeauna un important factor de încurajare a inovației și transferului de tehnologie. Acum, că intră noile reguli, este momentul optim să ne implicăm. Pentru că, să nu uităm, atât Formula 1, cât și Audi au obiective clare de sustenabilitate."

Cheia pentru intrarea în cea mai populară clasă a sporturilor cu motor din lume constă în planul clar de a crește sustenabilitatea și eficiența costurilor. Noile reguli tehnice ce vor intra în aplicare începând cu anul 2026 se concentrează pe electrificarea și mai avansată, precum și pe combustibili sustenabili. Suplimentar față de limitarea existentă a costurilor echipelor, în 2023 va fi introdusă, de asemenea, și o limitare de costuri pentru producătorii motoarelor. Mai mult, Formula 1 și-a stabilit obiectivul ambițios de a avea o amprentă neutră de carbon până în anul 2030.

Implicare activă în transformarea Formulei 1

Oliver Hoffmann, Membru al Consiliului de Administrație responsabil pentru Dezvoltare Tehnică a explicat: "Având în vedere pașii tehnici majori pe care Formula 1 îi parcurge spre atingerea obiectivelor de sustenabilitate stabilite pentru anul 2026, putem să vorbim de o nouă Formula 1. Formula 1 se transformă și Audi dorește să susțină în mod activ această evoluție. Legătura strânsă dintre proiectul Formula 1 și departamentul de Dezvoltare Tehnică al AUDI AG vor asigura sinergii benefice ambelor domenii."

Comparativ cu sistemele actuale din Formula 1, începând cu 2026, va crește considerabil cota-parte a puterii asigurate electric de sistemele de propulsie, compuse din motorul electric, baterie și sistemele electronice de comandă, precum și un motor cu ardere internă. Atunci, motorul electric va fi aproape la fel de puternic ca motorul termic, a cărui putere se ridică la circa 400 kW (544 CP). Motoarele turbo extrem de eficiente de 1,6 litri sunt alimentate cu combustibili sustenabili, ceea ce reprezintă încă un criteriu pentru intrarea Audi în Formula 1.

Popularitate extrem de ridicată pe piețele cheie și în rândurile grupurilor țintă tinere

Recunoaștere la nivel internațional, implicare emoțională foarte intensă și tehnologie extrem de avansată: iată de ce Formula 1 se suprapune cu standardele ridicate ale mărcii Audi. Formula 1 organizează curse pe toate piețele importante ale mărcii Audi. În calitate de platformă spectaculoasă pentru cele mai avansate mașini de curse din lume, producătorii de automobile sunt deosebiți de interesați în această competiție. Audi acceptă provocarea de a-și demonstra și în acest mediu puternic concurențial mottoul "Vorsprung durch Technik" (germ. Avans prin tehnologie).

Interesul pentru Formula 1 este enorm în întreaga lume, iar competițiile de Formula 1 se numără printre evenimentele sportive cu cel mai mare reach din lume. În 2021, cursele au fost urmărite de peste 1,5 miliarde de telespectatori.

Formula 1 este populară pe piețele-cheie, precum China și SUA și tendințele cresc și în continuare, chiar și în rândurile grupurilor țintă tinere. În social media, Formula 1 beneficiază acum de unele dintre cele mai mari rate de creștere între sporturile cele mai populare la nivel mondial.

Sistemul de propulsie va fi dezvoltat la centrul din Neuburg

Unitatea de propulsie va fi construită la centrul avansat Audi Motorsport Competence Center din Neuburg an der Donau, Germania, nu departe de sediul principal al AUDI AG, din Ingolstadt. "Pentru dezvoltarea și fabricarea sistemului de propulsie pentru Formula 1 ne bazăm pe expertiza noastră valoroasă, pe care o au angajații noștri din diviziile de motorsport. De asemenea, vom continua să investim în centrul nostru de motorsport și vom recruta profesioniști specializați," a explicat Directorul General Audi Sport, Julius Seebach, care a gestionat intrarea mărcii în Formula 1 ca parte a reorganizării activităților de motorsport ale mărcii Audi.

În Neuburg există deja bancuri de testare adecvate sistemelor de propulsie F1, precum și pentru testarea motoarelor electrice și a bateriilor. Totodată, în prezent se fac deja pregătirile necesare în ceea ce privește personalul, clădirile și infrastructura tehnică, astfel că toate cele necesare vor fi deja disponibile până la finele anului. Recent a fost înființată și o companie separată pentru proiectul sistemelor de propulsie. Compania este o subsidiară a Audi Sport, fiind în proprietatea integrală a companiei Audi Sport. Adam Baker va prelua managementul companiei și deci și a proiectului Formula 1, în calitate de Președinte. Inginerul cu vastă experiență a deținut variate poziții de senior pentru producători și echipe în motorsport. Înainte să se alăture în 2021 mărcii Audi, el a lucrat timp de 3 ani pentru FIA.

Audi va anunța la finele acestui an care este echipa cu care Audi se va alinia la start în 2026.

Decizia de a intra în Formula 1 domină divizia motorsport

Audi Sport și-a adunat toate forțele pentru proiectul Formula 1, motiv pentru care își suspendă proiectul LMDh. Divizia Motorsport a suspendat astfel de curând dezvoltarea mașinii sale sport pentru cursele de anduranță. Audi Sport își va continua însă conform planurilor activitatea pentru customer racing, cu RS-Q e-tron pentru Raliul Dakar. Obiectivul Audi pentru anul viitor este victoria la general în deșert.

Audi Sport a redefinit standardele în numeroase clase, cu nenumărate titluri, fie la Campionatul Mondial de Raliu WRC sau la Campionatul Mondial Sportscar, în competițiile de motorsport din SUA, în DTM, la Le Mans sau Formula E. "Formula 1 este următoarea piatră de hotar din istoria Audi motorsport," a declarat Seebach.

Rolf Michl îl va înlocui pe Julius Seebach

Intrarea mărcii Audi în Formula 1 marchează încheierea proceselor de restructurare ale diviziei Audi Motorsport, precum și încheierea unui capitol determinant al diviziei Audi Sport GmbH. Directorul General Julius Seebach se va alătura companiei principale AUDI AG în 1 septembrie 2022, unde se va ocupa de o nouă arie strategică de buiness, în cadrul diviziei de Dezvoltare Tehnică. Din această poziție el va raporta direct Consiliului Executiv al companiei.

Hoffmann, care, în calitate de membru al Consiliului Executiv, deține și funcția de Președinte al Consiliului de Administrație al Audi Sport GmbH, îi mulțumește lui Seebach pentru activitatea sa extraordinară: "Julius a dat întotdeauna dovadă de viziune strategică ieșită din comun, de acțiuni coerente și rezultate sustenabile în vremuri dificile."  Sub conducerea sa, Audi Sport GmbH a atins în mod repetat vânzări record și cifre de afaceri record. Vânzările s-au dublat cu ofensiva modelelor RS, iar modelul 100% electric RS e-tron GT a fost introdus pe piață cu succes.

În 2020, Seebach și-a asumat, de asemenea, răspunderea pentru activitățile de motorsport ale mărcii Audi și a pregătit și această divizie temeinic pentru viitor. Sub conducerea sa a fost, de asemenea, dezvoltată în timp record cea mai complexă mașină de curse din istoria mărcii: Audi RS Q e-tron pentru Raliul Dakar. După lansarea cu succes, cu patru victorii în etape la Raliul Dakar din ianuarie 2022, Audi RS Q e-tron a reușit și prima sa victorie la general în Abu Dhabi în luna martie. Este prima victorie a unui automobil electric într-un raliu în deșert. Intrarea în Formula 1 reprezintă încununarea muncii sale de succes.

Începând cu 1 septembrie, funcția lui Seebach va fi preluată de Rolf Michl, care este din februarie Chief Operating Officer Racing la Audi Sport. Împreună cu Dr. Sebastian Grams, va forma Consiliul de Management al Audi Sport GmbH. Michl deține o diplomă de business management și este un membru cu vechime al familiei Audi Sport. El a preluat funcția de Director pentru Marketing de Produs pentru modelele RS în 2016 și anterior a deținut diferite poziții de marketing în cadrul AUDI AG și Audi Sport. După ce s-a mutat la Abt Sportsline în calitate de Director al departamentul de Personalizare Automobile, el s-a întors apoi din nou la Audi Sport GmbH, în funcția de Director Vânzări/Marketing în 2019. Michl a jucat un rol esențial în conturarea portofoliului companiei și a succesului pe care compania l-a repurtat în vânzări. Hoffmann a observat că "Rolf este un lider autentic și aduce cu el experiența ce este necesară pentru motorsport, precum și pentru producția de serie." Michl nu a deținut doar poziții de marketing, ci el a fost, de asemenea, responsabil și pentru dezvoltarea și implementarea Audi TT Cup în 2014.

 

 

Notă:

Începând cu ora României 11:00 sunt disponibile imagini ale showcar-ului special Audi F1 cu Audi Livery, ce a fost dezvăluit la finalul conferinței de presă, precum și materiale video ample, plus informații adiționale referitoare la implicarea mărcii Audi în Formula 1 aici.