Acquire Creșterea autonomiei pentru Audi e-tron 55 quattro**: actualizare de soft pentru automobilele exi... > Actualități > Știri | Audi România
Știri Audi

Creșterea autonomiei pentru Audi e-tron 55 quattro**: actualizare de soft pentru automobilele existente, produse în seriile de fabricație ale anilor 2019/2020

29.10.2021

·         Soft nou pentru Audi e-tron** din seriile anilor 2019/2020 

·         Actualizarea gratuită extinde autonomia utilizabilă a bateriei de înaltă tensiune, reduce pierderile de energie electrică ale motorului electric și optimizează managementul termic

·         Actualizarea este disponibilă pentru în total 34.000 de automobile Audi e-tron 55 quattro**, iar optimizările vor adăuga până la 20 de kilometri la autonomie în condiții de mers reale, ceea ce reprezintă o creștere de aproximativ 5%.

 

Cei care dețin un Audi e-tron** din anii de fabricație de serie 2019 sau 2020 pot acum călători și mai departe cu bateria încărcată, deoarece un nou update de soft va extinde autonomia automobilului lor existent, adăugând un plus de până la 20 de kilometri. Aceasta înseamnă că Audi nu crește continuu doar eficiența noilor sale modele, ci are grijă și ca eficiența automobilelor Audi care circulă deja pe șosele să fie, de asemenea, optimizată. Actualizarea de soft este deja disponibilă și poate fi instalată începând de acum la centrele de service Audi.

De asemenea, în același timp cu premiera modelului e-tron Sportback**, Audi a implementat în gama primului său model de serie electric și o actualizare de tehnologie ce optimizează autonomia. Drept rezultat, automobilele Audi e-tron 55 quattro** din anul de fabricație de serie actual se pot deplasa pe o distanță de până la 441 kilometri (conform ciclului WLTP) cu bateria încărcată. Alături de modificările de hardware, și optimizările aduse la soft au reprezentat un factor decisiv ce a contribuit la creșterea autonomiei.

Producând efecte imediate, aceste optimizări ale soft-ului sunt oferite acum și pentru autoturismele existente. Printre alte optimizări, actualizarea extinde capacitatea de utilizare a bateriei de înaltă tensiune. Astfel, bateria de 95 kWh cu care este echipat Audi e-tron 55 quattro** asigură o putere utilizabilă mai mare, 86 kWh, ceea ce se traduce printr-o creștere de autonomie. Actualizarea de soft aplicabilă tuturor automobilelor Audi e-tron 55 quattro** fabricate în producția de serie între mijlocul lunii septembrie 2018 (an de serie de fabricație 2019) și finele lunii noiembrie 2019 (an de serie de fabricație 2020) poate fi instalată gratuit, începând de acum, la partenerii de service Audi.

Comandă eficientă a motorului, management termic optimizat

Alături de capacitatea bateriei, noul soft optimizează și sistemul de comandă al motorului electric instalat frontal. În modul normal de conducere, motorul instalat pe puntea din spate este cel ce asigură propulsia. Pentru eficiență optimizată, motorul electric instalat în față este acum aproape complet deconectat și dezactivat și doar atunci când este nevoie de mai multă putere, vor intra în funcțiune ambele motoare. Astfel este posibilă o exploatare și mai eficientă a avantajelor principale ale conceptului motorului asincron, adică operarea în paralel fără curent, fără ca aceasta să cauzeze însă pierderi de tracțiune.

Totodată, actualizarea optimizează și răcirea. Flexibilitatea ridicată a managementului sistemului termic, ce include patru circuite separate, reglează cu eficiență și mai ridicată temperatura componentelor sistemului de înaltă tensiune. Modificarea sistemului de comandă a permis reducerea fluxurilor în circuitul de răcire, ceea ce reduce și consumul de energie. Sistemul de răcire reprezintă baza încărcării rapide în curent continuu, a unui ciclu îndelungat de viață al bateriei și al performanțelor dinamice constante, chiar și în condiții de sarcini ridicate.

Un automobil excelent pentru uzul cotidian, cu cifre de vânzări, de asemenea, excelente

Primul automobil 100% electric al mărcii cu patru inele este produs în Bruxelles, încă de la finale anului 2018, la fabrica Audi cu amprentă netă neutră de carbon. În primăvara anului în curs, modelul e-tron depășise deja 100.000 de unități vândute. În Norvegia, modelul a fost anul trecut chiar cel mai bine vândut autoturism între toate tipurile de sisteme de propulsie.

Succesul modelului Audi e-tron** se datorează în mare măsură și faptului că este potrivit pentru utilizarea în cotidian, deoarece alături de spațiul interior generos și de confortul excepțional, un rol decisiv îl joacă și autonomia oferită de e-tron Sportback 55 quattro și e-tron 55 quattro (consum electric mixt în kWh/100 km*: 25,9 - 21,5 (WLTP); 24,0 - 21,6 (NEDC); emisii mixte de CO₂ în g/km*: 0). Astfel, cele două variante permit călătorii neîntrerupte de până la 453 kilometri (WLTP) și respectiv de până la 441 kilometri (WLTP) (consum electric mixt în kWh/100 km*: 26,1 - 22,2 (WLTP); 24,3 - 22,0 (NEDC); emisii mixte de CO₂ în g/km*: 0) cu bateria încărcată, ceea ce înseamnă că parcurgerea unor distanțe mari nu reprezintă nicio problemă cu aceste mașini. Audi e-tron** se face remarcat și cu viteze de încărcare impresionante. în condiții ideale, automobilul are nevoie de mai puțin de 10 minute pentru a se încărca la stațiile de încărcare pentru o distanță de încă circa 110 de kilometri. Audi e-tron 55 quattro** atinge nivelul de 80% după circa 30 de minute. Iar clienții serviciului e-tron Charging pot acum alege dintre cele peste 275.000 de puncte de încărcare din 26 de țări europene. Mai mult, funcția e-tron de planificare a rutelor indică de fiecare dată cea mai apropiată stație de încărcare. Sistemul asistă șoferul planificând sesiunile de încărcare în funcție de necesar, atunci când destinația este situată în afara ariei autonomiei. Iar un algoritm inteligent calculează ce mai rapidă rută, luând în calcul și traficul și datele specifice rutei. În acest sens, sistemul are în vedere și stilul de condus  al șoferului, calculează cât va dura să se încarce automobilul și include toate aceste informații în durata totală a călătoriei.

 

Consumul de combustibil/electric al modelelor menționate anterior:

Consumul de combustibil/consumul electric și emisiile de CO₂ indicate ca plaje de valori variază în funcție de anvelopele/roțile folosite, precum și de dotările alese.

 

Audi e-tron

Consum electric mixt în kWh/100 km: 26,1-21,0 (WLTP); 24,3-20,9 (NEDC); emisii mixte de CO₂ în g/km: 0

 

Audi e-tron 55 quattro

Consum electric mixt în kWh/100 km: 26,1-22,2 (WLTP); 24,3-22,0 (NEDC); emisii mixte de CO₂ în g/km: 0

 

Audi e-tron Sportback 55 quattro

Consum electric mixt în kWh/100 km: 25,9-21,5 (WLTP); 24,0-21,6 (NEDC); emisii mixte de CO₂ în g/km: 0

 

Audi e-tron Sportback

Consum electric mixt în kWh/100 km: 25,9-21,0 (WLTP); 24,0-20,9 (NEDC); emisii mixte de CO₂ în g/km: 0

 

 

Consumul și emisiile comunicate au fost determinate conform metodelor de măsurare prevăzute de lege. Începând cu 1 septembrie 2017, anumite autovehicule noi sunt omologate de tip conform Procedurii Armonizate la Nivel Mondial de Testare a Vehiculelor Ușoare, abreviată WLTP (engl. World Harmonised Light Vehicle Test Procedure). Aceasta este o procedură mai realistă de testare pentru măsurarea consumului de combustibil și a emisiilor de CO₂. Începând cu 1 septembrie 2018, WLTP va înlocui treptat Noul ciclu de conducere european (New European Driving Cycle, sau NEDC). Având în vedere condițiile mai realiste de testare, valorile de consum și de emisii de CO₂ măsurate conform WLTP sunt, în multe cazuri, mai mari decât cele măsurate conform NEDC. Informații adiționale despre diferențele dintre WLTP și NEDC puteți găsi la www.audi.de/wltp.

În prezent este încă obligatorie comunicarea valorilor conform NEDC. La modelele care au fost omologate de tip conform WLTP, valorile NEDC sunt derivate din valorile conform WLTP. Valorile WLTP pot fi comunicate dacă se dorește până la momentul la care acestea devin obligatorii. Dacă valorile NEDC sunt comunicate ca interval, acestea nu se referă la un autovehicul anume și nu reprezintă  o parte integrantă a ofertei. Acesta valori sunt comunicate doar cu scopul de a servi comparării diferitelor tipuri de autovehicule. Dotările și accesoriile adiționale (componentele instalate suplimentar, anvelopele de alte dimensiuni, etc.) pot modifica parametrii relevanți ai autovehiculului, ca de ex. masa, rezistența la înaintare și caracteristicile aerodinamice și, alături de condițiile meteo și de condițiile din trafic, precum și stilul individual de condus, pot influența consumul de energie electrică, emisiile de CO₂ și performanțele automobilului.

Informații suplimentare cu privire la consumul oficial de combustibil și la emisiile de CO₂ oficiale pentru autoturismele noi sunt oferite în "Ghidul cu informații referitoare la consumul de combustibil, emisiile de CO₂ și consumul de energie electrică ale autovehiculelor noi", disponibil gratuit în toate punctele de vânzare ale Uniunii Europene.