Știri Audi

Electrice, eficiente, atractive: Audi Q4 e-tron și Q4 Sportback e-tron

15.04.2021

Automobile flexibile, cu emisii locale zero, optime pentru cotidian și pentru variate condiții de utilizare, transferând totodată în producția de serie designul progresist, introdus de showcar-urile inițiale: Audi Q4 e-tron și Q4 Sportback e-tron, primele SUV-uri compacte electrice ale mărcii Audi. Ambele modele impresionează cu interiorul de dimensiuni extrem de generoase, dar și cu soluții avangardiste pentru operare, afișare și cu sistemele de asistență. Display-ul head-up cu funcții de realitate augmentată conectează lumea virtuală cu lumea reală, într-o manieră absolut inedită.

Gama cuprinde 3 versiuni de motorizare, cea mai puternică având puterea maximă de 220 kW (299 CP)***. Toate variantele au emisii locale zero, o autonomie ridicată și timpi de încărcare în condiții ideale de doar circa 10 minute pentru o autonomie de aproximativ 130 de kilometri (conform WLTP), oferind totodată condiții avantajoase pentru încărcarea facilă cu e-tron Charging Service. Modelul Q4 40 e-tron** cu tracțiune spate atinge o autonomie de până la 520 kilometri conform ciclului WLTP.

 

Următorul pas în evoluția Audi: designul exterior
Cu modelele Q4 e-tron și Q4 Sportback e-tron, Audi face următorul pas în evoluția limbajului de design al automobilelor sale electrice. Cele două SUV-uri compacte implementează în producția de serie linia caroseriei introdusă de prototipurile Audi Q4 concept și Audi Q4 Sportback e-tron concept, showcar-uri ce au fost prezentate la începutul anului 2019. Linia caroseriei impresionează cu proporții remarcabile, cu console scurte în față, cu roți mari și contururi musculoase. Toate liniile designului sunt trasate cu precizie extraordinară, iar suprafețele sunt clare și marcate de un design minimalist. La Audi Q4 Sportback e-tron, linia deosebit de coborâtă a plafonului, în stil de coupe, se încheie cu un design posterior expresiv, cu eleronul poziționat foarte jos pe geamul compus din două elemente. Designul progresist al mărcii este tipic mărcii Audi, fiind funcțional și aerodinamic: Q4 e-tron are un coeficient aerodinamic de 0,28, iar Sportback reușește chiar 0,26.

Opțional, ambele SUV-uri compacte pot ieși din fabrică echipate cu farurile Matrix LED ce iluminează în toate situațiile șoseaua cât mai puternic posibil, fără a-i deranja însă pe ceilalți participanți la trafic. Semnăturile digitale ale luminilor reprezintă o premieră mondială, șoferul putând comuta între patru semnături luminoase diferite, din sistemul de infotainment MMI touch. În spatele mașinii, blocurile optice sunt unite printr-un bandou luminos. Pentru caroserie sunt oferite opt culori diferite, inclusiv noua nuanță Violet Aurora. Alături de versiunea de bază, Audi oferă și două variante diferite de echipare pentru exterior: advanced și S line.

Un automobil pentru toată lumea și pentru toate variantele de utilizare: mobilitate electrică pentru viața de zi cu zi, potrivită oricărei situații

Datorită caracterului lor flexibil, modelele Audi Q4 e-tron și Q4 Sportback e-tron sunt însoțitorii perfecți în cotidian. Modelele au lungimea de 4,59 metri și prin prisma arhitecturii lor, le oferă ocupanților spațiu la un nou nivel, ce depășește limitele curente ale clasei din care fac parte. Astfel, spațiul interior este comparabil cu cel oferit de SUV-urile din clasele superioare, inclusiv datorită faptului că a fost eliminat tunelul central. Senzația de spațiu amplu nu este percepută doar de pe locurile din față, ci și pasagerii din spate dispun de loc generos la nivelul picioarelor și nu numai, arhitectura interiorului beneficiind enorm de platforma de bază, concepută special pentru modelele electrice. Gama Q4 e-tron impresionează și cu compartimentele de depozitare, capacitatea totală de depozitare ridicându-se la circa 25 de litri. Deosebit de practice și ingenioase sunt, de pildă, compartimentele dedicate sticlelor și integrate în partea de sus a portierelor. Aici puteți păstra în siguranță chiar și sticle de 1 litru, care vă vor fi astfel în permanență la îndemână.
Și portbagajul oferă mai mult spațiu decât este uzual în clasa automobilelor de talie medie: în funcție de poziționa aleasă pentru spătarele banchetei, volumul portbagajului se încadrează între 520 și 1.490 litri pentru Q4 e-tron și 535 și 1.460 litri sub hayonul cu acționare electrică de la versiunea Sportback. Ambele versiuni pot tracta remorci cu greutatea de până la 1.000 de kilograme (cu frâne, înclinare de 12%). Echipate cu tracțiune integrală quattro, automobilele pot tracta chiar 1.200 kilograme.

Un alt punct forte pentru utilizarea în cotidian este autonomia mare: Q4 40 e-tron (consum electric mixt în kWh*: 17,3 - 16,3 (NEDC), emisii mixte de CO2 în g/km*: 0) se poate deplasa pe o distanță de până la 520 de kilometri (WLTP) cu bateria complet încărcată. Datorită capacității maxime de încărcare de 125 kW, în condiții ideale, automobilul poate fi încărcat în doar 10 minute suficient pentru a parcurge aproximativ 130 de kilometri (WLTP). Folosind aplicația myAudi, proprietarul mașinii poate activa încărcarea de acasă și poate controla sistemul de climatizare folosindu-și smartphone-ul.

Idei noi pentru o nouă epocă: interiorul și comenzile

Interioarele de la Audi Q4 e-tron și Q4 Sportback e-tron dau senzația de spațiu amplu și aerisit, iar panoul de instrumente este orientat spre șofer. Panoul este împărțit pe diferite zone și integrează două display-uri ce sunt în același timp și elemente marcante de design. Panoul decorativ de pe partea pasagerului din față poate fi acoperit opțional cu un material textil tehnic inovator, ce conține materiale reciclate și ce va putea fi comandat la scurt timp după lansarea pe piață a modelelor. Un panou orizontal separat de operare găzduiește schimbătorul pentru selectarea treptelor. Pentru interiorul sportiv S line este oferită o tapițerie ce conține în proporție mare poliester reciclat. Astfel, pentru fiecare scaun sunt folosite aproximativ 26 de sticle PET de 1,5 litri.

Absolut nou este și volanul cu suprafețele sale tactile de comandă, pe care șoferul le poate folosi pentru a controla panoul digital de instrumente. Sistemele de infotainment și navigație pot fi controlate în principal folosind display-ul central MMI touch, ce va fi disponibil și în varianta de dimensiune maximă, adică 11,6 inchi, începând cu finele anului. Sistemul de comandă vocală cu limbaj natural reprezintă a treia interfață pentru operarea funcțiilor.

Opțional, Audi Q4 e-tron și Q4 Sportback e-tron pot fi echipate și cu o altă inovație: display-ul head-up cu funcții de realitate augmentată. Acesta suprapune informațiile anumitor sisteme de asistență și simboluri de navigație în lumea reală externă, simplificând considerabil șoferului asimilarea acestor informații, ce sunt afișate dinamic într-un câmp vizual amplu, unde sunt văzute într-o imagine virtuală ce pare că plutește la o distanță de aproximativ 10 metri sau mai mult în fața șoferului. Efectul este fascinant.

100% digital: Q4 e-tron este un gadget pentru mobilitatea electrică
Modelele Q4 e-tron le oferă utilizatorilor experiențe pe deplin digitalizate. Pachetul de infotainment al SUV-urilor compacte electrice din această gamă este structurat pe trei niveluri: MMI, MMI plus și MMI pro. Depinzând de nivelul configurației, vor fi astfel oferite diferite funcții, inclusiv head-up display-ul cu realitate augmentată și Audi virtual cockpit plus. Variantele opționale oferă serviciile on-line Audi connect, inclusiv funcția inteligentă de planificare a rutelor e-trpon pentru automobilele electrice, ce găsește ruta ideală pentru accesarea infrastructurii publice de stații de încărcare. Iar pentru sunetul premium, avem la bord un nou partener: sistemul de sunet Sonos combină tehnologia și designul la un nou nivel.

Pentru oraș și drum lung: bateria, sistemul de propulsie și opțiunile pentru încărcare

Gama de motorizări oferită pentru cele două modele electrice compacte se ridică la nivelul așteptărilor diferitelor grupuri de clienți: de la cei care parcurg zilnic drumuri mai lungi în oraș, pentru a merge la serviciu, de pildă, la cei care merg adeseori la drum lung. Sunt oferite două variante pentru baterie și trei variante pentru motor. Bateria compactă de la Q4 35 e-tron (consum electric mixt în kWh/100 km*: 16,7 - 15,8 (NEDC); emisii mixte de CO2 în g/km*: 0) poate stoca net 52 kWh (55 kWh brut), în timp ce bateria mare de la Q4 40 e-tron consum electric mixt în kWh/100 km*: 17,3 - 16,3 (NEDC); emisii mixte de CO2 în g/km*: 0) și de la Q4 50 e-tron quattro (consum electric mixt în kWh/100 km*: 17,8 - 16,5 (NEDC); emisii mixte de CO2 în g/km*: 0) poate stoca 77 (82) kWh.

Q4 35 e-tron (consum electric mixt în kWh/100 km*: 16,7 - 15,8 (NEDC), emisii mixte de CO2 în g/km*: 0) și Q4 40 e-tron (consum electric mixt în kWh/100 km*: 17,3 - 16,3 (NEDC); emisii mixte de CO2 în g/km*: 0) au un motor electric ce antrenează roțile din spate și generează 125 kW (170 CP) și respectiv 150 kW (204 CP). Versiunea din vârful gamei este Q4 50 e-tron quattro (consum electric mixt în kWh/100 km*: 17,8 - 16,5 (NEDC); emisii mixte de CO2 în g/km*: 0) și are două motoare electrice ce asigură tracțiunea integrală electrică. Puterea lor maximă se ridică la 220 kW (299 CP)***, ceea ce este suficient pentru a sprinta de la 0 la 100 km/h în 6,2 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 180 km/h. Din motive de eficiență, motorul de pe puntea față intră în acțiune doar atunci când e nevoie de o putere mai mare sau de aderență mai ridicată. Un alt factor important pentru economisirea energiei la condus este recuperarea inteligentă a energiei, ce face uz inclusiv de date de navigație și date topografice.

Pompa de căldură opțională folosește căldura reziduală de la modulele de înaltă tensiune și aerul ambiental pentru a controla climatizarea interiorului automobilului. Și pompa contribuie la creșterea eficienței, mai ales la drum lung.

Cele două SUV-uri electrice noi de la Audi pot fi încărcate la capacități diferite, în funcție de baterie, folosind curent alternativ sau curent continuu. Astfel, bateria compactă poate fi încărcată la până la 7,4 kW în curent alternativ și la până la 100 kW la încărcarea HPC de mare putere cu curent continuu. Ca dotare standard, bateria mai mare permite până la 11 kW în curent alternativ și până la 125 kW cu HPC.

Audi e-tron Charging Service le dă clienților acces cu un singur card de încărcare la circa 210.000 de puncte publice de încărcare în 26 de țări europene, dintre care 4.400 sunt puncte de încărcare rapidă HPC (începând cu aprilie 2021). În primul an de la achiziția unui Q4 e-tron, clienții nu trebuie să plătească taxa de bază pentru tranzit. Ei beneficiază în acest caz de condiții preferențiale în mod special în rețeaua IONITY: un kilowatt-oră folosit pentru încărcare costa aici 31 de euro-cenți, același preț ca cel perceput în Germania și pentru încărcarea de acasă.

Conectivitate inteligentă: suspensiile și sistemele de asistență a șoferului
Bateria de înaltă tensiune de la Audi Q4 e-tron și Q4 Sportback e-tron este integrată între punți, ceea ce asigură un centru de greutate coborât și distribuirea echilibrată a greutății. Sistemele de control ale sistemului de propulsie și suspensiilor colaborează îndeaproape, pentru a asigura siguranța, caracterul sportiv și totodată confortul.

Opțional, Audi echipează oricare dintre versiunile Q4 e-tron și cu suspensiile sport, ce reduc garda la sol a mașinii cu 15 milimetri (o dotare standard pentru S line). De asemenea, automobilele pot fi echipate cu Audi drive select, ce oferă diferite profiluri de conducere (dotare standard pentru Sportback), cu direcția progresivă, ce devine tot mai directă pe măsură ce crește unghiul de virare (dotare standard pentru modelele quattro). Audi drive select este oferit și pentru Sportback cu tracțiune spate. Suspensiile cu controlul amortizării (dotare opțională pentru toate variantele de motorizare) oferă o experiență de conducere și mai flexibilă și adaptabilă. Gama jantelor este compusă din modele cu diametrul între 19 și 21 de inchi și include, de asemenea, mai multe variante Aero, ce au designul închis în mare parte, pentru a spori și mai mult eficiența.
SUV-urile compacte electrice sunt echipate în dotarea standard cu un număr mare de sisteme de asistență. Printre acestea se numără asistentul predictiv pentru eficiență, ce susține un stil de condus anticipativ pentru optimizarea consumului de energie electrică. Sistemele opționale sunt împărțite pe pachete, la fel ca și multe alte dotări oferite. Între cele mai interesante sisteme de asistență se numără adaptive cruise assist, ce ajută șoferul la ghidarea laterală și cea longitudinală, pe întreaga plajă de viteze de deplasare. Camerele video pentru vederi panoramice ajută șoferul mai ales la condusul în mediul urban și la parcare.
Ediții speciale
  Lansarea pe piață va fi marcată de două modele de ediție specială: varianta elegantă Edition One în nuanța Albastru Geyser preia pentru producția de serie designul showcar-ului Q4 e-tron concept, pe când varianta progresistă Edition One Gri Typhoon va fascina cu alura sa deosebit de sportivă și dinamică. 
Sustenabilitatea în centrul atenției: Q4 e-tron este predat clientului cu o amprentă neutră de CO2
Emisiile sunt evitate, reduse la minimum sau compensate: Audi produce modelele Q4 e-tron și Q4 Sportback e-tron cu o amprentă neutră de carbon. Unitatea de producție din Zwickau folosește electricitate eco, iar Audi le impune furnizorilor săi de celule pentru baterii să folosească, de asemenea, energie electrică verde în procesele lor de producție. Emisiile ce nu pot fi încă evitate sunt compensate cu proiecte de protecție a mediului certificate TÜV. Acestea respectă standardele stricte impuse de Gold Standard Foundation.

Împreună cu furnizorii săi, Audi se angajează ferm și sustenabil să acționeze responsabil în toate proiectele sale auto. Începând cu 2017, compania își auditează partenerii în baza unui sistem de evaluare a sustenabilității pe care l-a dezvoltat intern, pentru a se asigura că procesele de producție reduc la minimum uzul de resurse și că respectă standardele de responsabilitate socială.

 

Date și cifre

 

Audi Q4 e-tron și Q4 Sportback e-tron

 

Poziționarea, designul exterior și tehnologia de iluminare

  • Modelul le oferă clienților Audi o oportunitate exccelentă de acces în lumea mobilității electrice premium, la un preț atractiv, prima gamă de automobile electrice Audi din segmentul compact, fiind astfel un element important al strategiei electrice a mărcii.
  • Secțiune frontală înaltă, caroserie marcată de forță, spatele expresiv; montanți A scunzi, linii precise, suprafețe clare și cu design minimalist, consolă față scurtă și jante mari
  • Q4 Sportback e-tron are o linie dinamică a plafonului și eleron deasupra geamului spate compus din două elemente
  • Detaliile sofisticate de design capătă o formă tangibilă, fiind modelate cu îndemânare în foile de metal, grație diviziei Audi de fabricare a sculelor pentru producție
  • Emblemă e-tron pe grila Singleframe și pe bara spate
  • Ambele modele oferă opt culori exterioare și trei opțiuni pentru exterior: basic, advanced și S line
  • Faruri Matrix LED opționale, lumini de zi cu patru semnături luminoase selectabile, în premieră mondială; semnătura luminoasă a blocurilor optice din spate include și un bandou luminos continuu

 

Utilitate practică în cotidian

  • Autonomie de până la 520 kilometri (WLTP), în funcție de versiunea de motorizare și de mărimea bateriei; la încărcarea în curent continuu  (HPC, high-power charging) la capacitatea de 125 kW în condiții ideale, sunt necesare doar 10 minute pentru a încărca mașina la un nivel suficient pentru a parcurge 130 de kilometri conform WLTP (Q4 40 e-tron**)
  • Încărcarea în current alternativ la până la 11 kW
  • e-tron Charging Service oferă cu un singur card acces la circa 210.000 de puncte de încărcare în Europa, inclusiv 4.400 de puncte HPC de mare putere pentru încărcarea în curent continuu
  • Aplicația myAudi  pentru încărcare și controlul sistemului de climatizare de pe smartphone
  • Pachet inovator: ampatament lung de 2,76 metri, la o lungime a automobilului de 4,59 metri; componentele motorizării au nevoie doar de spațiu redus
  • Lungimea interiorului se ridică la nivelul lungimii unui SUV de talie mare. Ambele variante Q4 e-tron oferă un număr mare de compartimente de depozitare (totalizând aproape 25 de litri) și spațiu generos le nivelul genunchilor pentru locurile din spate; portbagajul are capacitatea de peste 520 de litri; Sportback dispune de hayonul cu acționare electrică în echiparea standard
  • Diametrul de bracaj este de doar 10,2 metri (modelul cu tracțiune spate); cârlig de remorcare opțional pentru o capacitate de tractare de până la 1,2 tone (modelul cu tracțiune quattro) și masă maximă verticală pe cârligul de remorcare de 75 de kilograme
  • Audi Q4 e-tron cu bare pe plafon, sarcină maximă pe plafon de până la 75 kg

 

Designul interior și exterior

  • Bord progresist, orientat spre șofer, podea fără tunel central; senzație de spațiu amplu și aerisit; panou central de operare negru, cu schimbător pentru trepte
  • Diferite inserții și suprafețe de accent pentru panoul de instrumente, opțional inserție decorativă cu material textil inovator tehnic (disponibil la scurt timp după lansare) 
  • Generație nouă de volan cu suprafețe tactile iluminate pe fundal pentru operare prin glisare și scroll; inelul volanului teșit opțional în premieră în partea de sus și partea de jos

 

Comenzi și head-Up display cu funcții de realitate augmentată

  • Sistem complet digitalizat de operare și afișare; display de 10,25 inchi pentru șofer în echiparea standard; opțional Audi virtual cockpit în două variante de configurare
  •   Display-ul MMI touch (10,1 inchi) ca dotare standard; începând cu finele anului va fi disponibilă ca dotare opțională și o versiune de 11,6 inchi
  • Display-ul head-up cu funcții avansate de realitate augmentată: simbolurile de navigație ce "plutesc" pe șosea simplifică respectarea instrucțiunilor de navigație; simbolurile dinamice ale sistemelor de asistență sunt suprapuse pe situația reală din fața automobilului, astfel că șoferul poate vedea mai bine, chiar și când vizibilitatea este nefavorabilă
  • Comandă vocală cu limbaj natural, inclusiv cu funcție on-line opțională

 

Infotainment și conectivitate

  • Trei niveluri cu module diferite: MMI în dotarea standard; opțional MMI plus și MMI pro
  • Navigație cu funcții adiționale la MMI plus și MMI pro; Audi connect cu servicii on-line, inclusiv funcția de planificare a rutelor pentru e-tron, ce include în rută în manieră inteligentă inclusiv opririle pentru încărcare
  • Sistem de sunet premium opțional  al companiei Sonos; Audi smartphone interface pentru conectarea wireless cu Apple CarPlay și Android Auto

 

Caroserie și caracteristici aerodinamice

  • Caroserie rigidă torsional, cu o proporție ridicată de oțeluri de rezistență ultra-ridicate pentru cabina pasagerilor; praguri laterale cu arhitectură hibridă folosind aluminiul; confort acustic ridicat
  • Concept aerodinamic sofisticat: coeficientul aerodinamic este de doar 0,28 (și chiar 0,26 pentru Sportback);
  • prize de aer ajustabile pentru aerul de răcire și scuturi sub automobil, cu spoilere tridimensionale la roți
  • Muchie specială de reducere a turbulențelor pe partea laterală a carcaselor oglinzilor exterioare, pentru optimizări aerodinamice și aero-acustice

 

Motoarele electrice și tracțiunea quattro electrică

  • Trei versiuni de motorizare pentru diferite grupuri de clienți: versiunea de intrare în gamă cu 125 kW (170 CP) și tracțiune spate: versiune de mijloc cu 150 kW (204 CP); variantă de vârf de 220 kW (299 CP)***; motor sincron eficient cu magneți permanenți (CPM) pe puntea spate
  • Tracțiune integrală electrică cu motor asincron (ASM) pe puntea față, folosit temporar în funcție de necesar; Q4 50 e-tron quattro (consum electric mixt în kWh/100 km*: 17,8 - 16,5 (NEDC); emisii mixte de CO2 în g/km*: 0) sprintează de la 0 la 100 km/h în 6,2 secunde și atinge o viteză maximă de 180 km/h
  • Conceptul de recuperare a energiei cu mod de rulare liberă (coasting) pentru eficiență maximă; operare opțională pe trei niveluri folosind padelele de pe volan; recuperarea are loc și la reducerea vitezei cu ajutorul frânelor sau în poziția B

 

Bateria și managementul termic

  • Două mărimi diferite pentru baterie: 52 kWh net (55 kWh brut) și 77 kWh net (82 kWh brut), 9 sau 12 module de celule
  • Managementul termic activ al bateriei cu răcirea externă prin intermediul plăcii de la bază; circuitele de răcire pot fi combinate flexibil
  • Opțional, pompă de căldură cu tehnologie CO2 pentru controlul eficient al climatizării interiorului, mai ales la drum lung

 

Suspensiile

  • Caracter echilibrat; centru de greutate coborât și distribuția uniformă a masei pe punți, deoarece componentele sunt instalate în poziție centrală și coborâtă
  • Punte față McPherson; suspensie spate cu design sofisticat cu cinci brațe
  • Jante între 19 și 21 de inchi, parțial cu design Aero; anvelope cu diferite dimensiuni, cele din spate fiind mai late pentru creșterea stabilității la rulare și senzații sportive
  • Suspensii sport opționale (dotare standard pentru S line), direcție progresivă (dotare standard pentru modelele quattro), Audi drive select (dotare standard pentru Sportback) și suspensii controlul amortizării  (dotare opțională disponibilă pentru toate modelele); interacțiune strânsă între sistemele de comandă

 

Sistemele de asistență și dotările

 

Sustenabilitate

  • Amprentă zero de carbon la unitatea de fabricație din Zwickau, datorită electricității ecologice; emisiile ce nu pot fi evitate sunt compensate cu măsuri de protecție a mediului certificate conform "The Gold Standard" sau "Verified Carbon Standard"
  • Evaluarea obligatorie a sustenabilității furnizorilor Audi, pentru a se asigura procese ecologice de protecție a mediului și condiții corecte de muncă
  • Opțional tapițerie și bandouri decorative cu conținut ridicat de poliester reciclat din sticle PET; 27 de componente conțin materiale reciclate (ca de exemplu mocheta și covorașele)

 

 

Consumul de combustibil/electric al modelelor menționate

Informațiile depind dotările selectate.

 

Audi Q4 35 e-tron
Consum mixt de energie electrică în kWh/100 km*: 18,7 - 17,0 (WLTP); 16,7 - 15,8 (NEDC); emisii mixte de CO în g/km: 0

 

Audi Q4 Sportback 35 e-tron
Consum mixt de energie electrică în kWh/100 km*: 18,6 - 16,6 (WLTP); 16,6 - 15,6 (NEDC); emisii mixte de CO în g/km: 0

 

Audi Q4 40 e-tron
Consum mixt de energie electrică în kWh/100 km*: 19,0 - 17,3 (WLTP); 17,3 - 16,3 (NEDC); emisii mixte de CO în g/km: 0

 

Audi Q4 50 e-tron quattro
Consum mixt de energie electrică în kWh/100 km*: 19,9 - 17,9 (WLTP); 17,8 - 16,5 (NEDC); emisii mixte de CO în g/km: 0

 

Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Consum mixt de energie electrică în kWh/100 km*: 20,9 - 17,6 (WLTP); 17,9 - 16,4 (NEDC); emisii mixte de CO în g/km: 0

 

Audi e-tron GT quattro
Consum mixt de energie electrică în kWh/100 km*: 19,6 - 18,8 (NEDC); 21,6 - 19,9 (WLTP); emisii mixte de CO în g/km: 0

 

Audi RS e-tron GT
Consum mixt de energie electrică în kWh/100 km*: 20,2 - 19,3 (NEDC); 22,5 - -20,6 (WLTP); emisii mixte de CO în g/km: 0

 

 

Consumul și emisiile comunicate au fost determinate conform metodelor de măsurare prevăzute de lege. Începând cu 1 septembrie 2017, anumite autovehicule noi sunt omologate de tip conform Procedurii Armonizate la Nivel Mondial de Testare a Vehiculelor Ușoare, abreviată WLTP (engl. World Harmonised Light Vehicle Test Procedure). Aceasta este o procedură mai realistă de testare pentru măsurarea consumului de combustibil și a emisiilor de CO. Începând cu 1 septembrie 2018, WLTP va înlocui treptat Noul ciclu de conducere european (New European Driving Cycle, sau NEDC). Având în vedere condițiile mai realiste de testare, valorile de consum și de emisii de CO măsurate conform WLTP sunt, în multe cazuri, mai mari decât cele măsurate conform NEDC. Sistemul de impozitare a autovehiculelor se poate modifica conform prevederilor de la 01 septembrie 2018. Informații adiționale despre diferențele dintre WLTP și NEDC puteți găsi la www.audi.de/wltp.

În prezent este încă obligatorie comunicarea valorilor conform NEDC. La modelele care au fost omologate de tip conform WLTP, valorile NEDC sunt derivate din valorile conform WLTP. Valorile WLTP pot fi comunicate dacă se dorește până la momentul la care acestea devin obligatorii. Dacă valorile NEDC sunt comunicate ca interval, acestea nu se referă la un autovehicul anume și nu reprezintă  o parte integrantă a ofertei. Acesta valori sunt comunicate doar cu scopul de a servi comparării diferitelor tipuri de autovehicule. Dotările și accesoriile adiționale (componentele instalate suplimentar, anvelopele de alte dimensiuni, etc.) pot modifica parametrii relevanți ai autovehiculului, ca de ex. masa, rezistența la înaintare și caracteristicile aerodinamice și, alături de condițiile meteo și de condițiile din trafic, precum și stilul individual de condus, pot influența consumul de energie electrică, emisiile de CO și performanțele automobilului.

Informații suplimentare cu privire la consumul oficial de combustibil și la emisiile de CO oficiale pentru autoturismele noi sunt oferite în "Ghidul cu informații referitoare la consumul de combustibil, emisiile de CO și consumul de energie electrică ale autovehiculelor noi", disponibil gratuit în toate punctele de vânzare ale Uniunii Europene.

 

În general, dotările, datele și prețurile specificate în acest document se referă la gama de automobile oferite în Germania. Rezervat dreptul de a opera modificări fără o informare prealabilă; acest document ar putea conține erori și omisiuni pentru care nu ne putem asuma răspunderea.