Știri Audi

Audi optimizează gama e-tron: încărcare în curent alternativ la 22 kW plus confort și mai ridicat la condus

10.12.2020
  • Dotări atractive noi pentru SUV-urile electrice din anul de fabricație de serie 2021
  • Al doilea încărcător de bord pentru încărcarea rapidă în curent alternativ, pentru acasă și la drum
  • Sistem e-tron connect nou pentru încărcare, cu funcții inteligente
  • Confort și mai ridicat, cu tempomatul adaptive cruise assist

Încărcare mai rapidă și confort mai ridicat la volan: Audi își optimizează sistematic modelele e-tron. SUV-ul 100% electric și e-tron Sportback* SUV coupe primesc mai multe dotări noi.

Încărcarea în curent alternativ: capacitate dublată

Încărcarea rapidă în curent continuu a fost încă de la început un punct forte esențial al modelelor e-tron. Acum, Audi permite, de asemenea, încărcarea rapidă în curent alternativ. Începând de acum, clienții modelelor e-tron 55* și e-tron Sportback 55* pot comanda un al doilea încărcător de bord ce dublează puterea: de la 11 kW la 22 kW, la terminalele de încărcare corespunzătoare. Această opțiune va fi oferită apoi și pentru e-tron 50* și e-tron S*, începând cu mijlocul anului 2021. Cablul standard de încărcare Mode 3 cu care toate modelele e-tron pot fi încărcate de la terminalele publice a fost deja adaptat pentru capacitatea de încărcare de 22 kW.

Conectivitate inteligentă: sistemul e-tron connect pentru încărcare

Noul sistem e-tron connect pentru încărcare oferit de Audi pentru garajul de acasă al clienților, este, de asemenea, disponibil la capacitatea de 22 kW. Sistemul este conceput pentru utilizarea de la prizele casnice, putând fi însă folosit și când clienții se află departe de casă. Folosind o instalație casnică adecvată, modelele e-tron 55* pot fi astfel complet încărcate în mai puțin de 5 ore. Sistemul de încărcare connect include o unitate de operare cu display tactil de 5 inchi și sistem de instalare pe perete. Conexiunea WiFi la internet permite controlul prin intermediul aplicației myAudi, precum și actualizarea funcțiilor. Audi recomandă o priză trifazată de 400 de volți pentru a putea utiliza sistemul e-tron connect pentru încărcare la cote optime. La cererea clientului, un electrician specializat recomandat de distribuitorul Audi local poate verifica instalația de alimentare electrică a clientului și poate instala tehnologia adecvată.

În combinație cu un sistem compatibil de management al energiei casnice oferit de SMA Solar Technology sau de Hager Group, sistemul e-tron connect pentru încărcare oferă și alte funcții inteligente adiționale. De exemplu, Audi e-tron poate ține cont și de nevoile altor consumatori din respectivul sistem electric casnic și poate încărca astfel doar cu diferența de putere rămasă, pentru a preîntâmpina supraîncărcarea rețelei casnice. Sistemul de încărcare permite, de asemenea, clienților să își definească propriile priorități, precum încărcarea în perioadele în care electricitatea este mai ieftină, dacă furnizorii oferă tarife diferite în diferitele momente ale zilei. Iar dacă aveți acasă un sistem fotovoltaic, automobilul se poate încărca folosind preferențial electricitatea generată de sistemul acesta solar. În acest caz, planificarea încărcărilor ține seama și de previziunile meteo privind perioadele însorite.

Printre funcțiile adiționale ale sistemului e-tron connect pentru încărcare se numără și protecția cu PIN împotriva utilizării neautorizate și contorizarea energiei folosite la încărcare.

Volan nou: confort și mai ridicat, cu adaptive cruise assist

Modelele de volan actualizate cresc și mai mult confortul la condus. Șoferul trebuie doar să atingă ușor o dată la 1 minut inelul cu senzori al volanului, pentru a se asigura că direcționarea laterală oferită de adaptive cruise control rămâne activă. Responsabilitatea pentru conducerea automobilului cade însă în continuare integral în sarcina șoferului. Sistemul premium avansat ce folosește datele unității centrale de comandă a sistemelor de asistență zFAS (central driver assistance controller) poate menține automobilul Audi centrat pe banda de rulare. Această unitate gestionează, de asemenea, ghidarea laterală pe întreaga plajă de viteze. Asistentul ajută șoferul la accelerare, frânare, menținerea vitezei, precum și la păstrarea distanței și în blocajele din trafic.

Dimensiuni noi pentru modelele S: jante de 22 inchi

Audi e-tron S* și Audi e-tron S Sportback* sunt echipate în dotarea standard cu jante de 20 de inchi, iar jantele de 21 de inchi sunt oferite ca dotare opțională. Audi Sport GmbH și-a extins acum oferta cu jante de 10.5Jx22 cu anvelope de 285/35. Jantele acestea cu finisaj gri titan gloss au un design atractiv, în cinci spițe.

Aceste funcții noi destinate modelelor e-tron pot fi comandate începând deja de acum. Automobilele cu aceste optimizări le vor fi livrate clienților începând cu finele acestui an.

În general, dotările, datele și prețurile specificate în acest document se referă la gama de automobile oferite în Germania. Rezervat dreptul de a opera modificări fără o informare prealabilă; acest document ar putea conține erori și omisiuni pentru care nu ne putem asuma răspunderea.

* Valorile generice privind consumul de combustibil/electric pentru toate modelele menționate, conform dotărilor  disponibile pe piața din Germania, sunt indicate în lista de la finalul acestui comunicat de presă.

Consumul de combustibil/electric al modelelor menționate anterior:

(Consumul de combustibil/consumul electric, clasele de eficiență și emisiile de CO indicate ca intervale de valori variază în funcție de dotările alese)

Audi e-tron 50 quattro:

Consum electric mixt în kWh/100 km: 25,8 - 21,7 (WLTP); 23,6 - 21,4 (NEDC); emisii mixte de CO în g/km: 0

Audi e-tron 55 quattro:

Consum electric mixt în kWh/100 km: 26,2 - 22,2 (WLTP); 24,2 - 22,0 (NEDC); emisii mixte de CO în g/km: 0

Audi e-tron Sportback 50 quattro:

Consum electric mixt în kWh/100 km: 25,4 - 21,1 (WLTP); 23,2 - 20,9 (NEDC); emisii mixte de CO în g/km: 0

Audi e-tron Sportback 55 quattro:

Consum electric mixt în kWh/100 km: 25,9 - 21,6 (WLTP); 23,8 - 21,6 (NEDC); emisii mixte de CO în g/km: 0

Audi e-tron S:

Consum electric mixt în kWh/100 km: 28,4 - 26,8 (WLTP); 28,8 - 28,2 (NEDC); emisii mixte de CO în g/km: 0

Audi e-tron S Sportback:

Consum electric mixt în kWh/100 km: 28,1 - 26,4 (WLTP); 28,3 - 27,5 (NEDC); emisii mixte de CO în g/km: 0

Valorile prezentate pentru consumul de combustibil și emisii au fost determinate în baze procedurilor de măsurare impuse de lege. Începând cu 1 septembrie 2017, anumite autovehicule noi sunt omologate ca tip conform unei noi proceduri de testare pentru autoturisme și autovehiculele comerciale ușoare. Este vorba de Procedura Armonizată la Nivel Mondial de Testare a Vehiculelor Ușoare, abreviată WLTP (engl. World Harmonised Light Vehicle Test Procedure). Aceasta este o nouă procedură realistă de testare pentru măsurarea consumului de combustibil și a emisiilor de CO. Începând cu 1 septembrie 2018, WLTP înlocuiește treptat ciclul european de conducere (NEDC). Având în vedere condițiile mai realiste de testare, valorile de consum și de emisii de CO măsurate conform WLTP vor fi, în multe cazuri, mai mari decât cele măsurate conform NEDC. Pentru detalii cu privire la diferențele dintre ciclurile WLTP și NEDC, vă rugăm să vizitați www.audi.de/wltp.

În prezent, legea ne cere să declarăm în continuare valorile conform NEDC. La modelele care au fost omologate de tip conform WLTP, valorile NEDC vor fi calculate în baza valorilor WLTP. Este, de asemenea, permis ca și valorile WLTP să fie specificate opțional și suplimentar, inclusiv înainte de data de la care valorile WLTP să devină obligatorii. Acolo unde datele NEDC sunt specificate ca intervale de valori, acestea nu se referă la un automobil individual anume și nu fac parte din oferta de vânzare. Aceste valori au exclusiv rolul de a servi comparării diferitelor autovehicule. Dotările și accesoriile adiționale (componentele instalate suplimentar, anvelopele de alte dimensiuni, etc.) pot modifica parametrii relevanți ai autovehiculului, ca de ex. masa, rezistența la înaintare și coeficientul aerodinamic și, alături de condițiile meteo și de condițiile din trafic, pot influența consumul de combustibil, consumul de energie electrică și performanțele.

Informații suplimentare cu privire la consumul oficial de combustibil și la emisiile de CO oficiale pentru autoturisme noi sunt oferite în "Ghidul cu informații referitoare la consumul de combustibil, emisiile de CO și consumul de energie electrică ale autovehiculelor noi", disponibil gratuit în toate punctele de vânzare ale Uniunii Europene.