Acquire Autonomie electrică de până la 78 km: noul hibrid Audi A3 Sportback 40 TFSI e > Actualități > Știri | Audi România
Știri Audi

Autonomie electrică de până la 78 km: noul hibrid Audi A3 Sportback 40 TFSI e

26.10.2020

·        Compacta premium cu tehnologie hibridă plug-in optimizată

·        Baterie de înaltă tensiune cu capacitate mărită, motor electric mai puternic

Autonomie electrică de până la 78 de kilometri conform NEDC și putere totală a sistemului de 150 kW (204 CP): Audi prezintă A3 Sportback 40 TFSI e (consum mixt de combustibil în l/100 km*: 1,5 - 1,4; consum electric mixt în kWh/100 km*: 13,8-13,0; emisii mixte de CO2 în g/km*: 34-30). Hibrid-ul plug-in compact se poate deplasa cu emisii locale zero, oferă performanțe sportive ridicate și eficiență excelentă, plus toate punctele forte ale gamei A3 de automobile.

A3 Sportback 40 TFSI e (consum mixt de combustibil în l/100 km*: 1,5 - 1,4; consum electric mixt în kWh/100 km*: 13,8 - 13,0, emisii mixte de CO₂ în g/km*: 34-30) continuă ofensiva de electrificare a mărcii Audi. Marca a lansat deja modelele hibride plug-in din gamele A6, A7, A8, Q5 și Q7, iar acum a venit rândul modelelor compacte. Startul este dat de Audi A3 Sportback 40 TFSI e, ce preia ștafeta de la predecesorul său de succes, A3 Sportback e-tron, dispunând acum de îmbunătățiri adiționale. La scurt timp va urma o variantă mai puternică, cu trăsături sportive și mai accentuate.

Motor TFSI, plus motor electric: sistemul de propulsie, transmisia și bateria

Hibridul dispune de un motor cu ardere internă 1,4 TFSI, pe benzină, cu patru cilindri. Puterea acestuia este de 110 kW (150 CP) și generează peste 250 Nm între 1.550 și 3.500 rpm. Motorul electric este un motor sincron cu excitație permanentă, cu o densitate a puterii mai mare decât a predecesorului, furnizând 80 kW și 330 Nm. La fel ca la predecesor, acest motor este integrat în carcasa cutiei de viteze S tronic cu șase trepte. În schimb, este mai ușor și mai compact.

Împreună, motorul 1,4 TFSI și motorul electric generează o putere totală de 150 kW (204 CP). Iar cu boost-ul maxim, cuplul sistemului ajunge la 350 Nm. Hibrid-ul plug-in compact sprintează de la 0 la 100 km/h în 7,6 secunde și atinge o viteză maximă de 227 km/h. Conform ciclului NEDC, modelul consumă 1,5 și 1,4 litri de combustibil la 100 de kilometri, ceea ce corespunde unor emisii de 34 până la 30 de grame de CO₂ per kilometru. Transmisia S tronic transferă cuplurile celor două motoare către puntea față, dispunând de două cuplaje și pompă de ulei electrică. Astfel se asigură schimbarea treptelor chiar și atunci când motorul TFSI este temporar dezactivat.

Bateria litiu-ion este integrată sub podeaua automobilului, în zona scaunelor din spate.    Cele 96 de celule prismatice ale sale stochează 13,0 kWh de energie, ceea ce reprezintă cu aproape 48% mai mult decât la modelul predecesor. Pachetul bateriei de înaltă tensiune nu a fost supus niciunor modificări, ci progresul a rezultat din optimizarea componentei chimice a bateriei. Circuitul separat de răcire controlează temperatura bateriei și poate fi, de asemenea, cuplat cu sistemul de aer condiționat, când este nevoie. Astfel, clienții pot conduce electric chiar și în condiții de temperatură exterioară mai ridicată.

Eficiența are prioritate: managementul sistemului de propulsie

Sistemul de management al propulsiei hibridului compact plug-in este orientat spre condusul eficient. Automobilul pornește întotdeauna electric, până la -28 °C, iar șoferii pot opta să conducă prioritar electric, setând aceasta cu ajutorul butonului EV. Automobilul poate parcurge până la 78 de kilometri (conform NEDC, 67 kilometri conform WLTP) cu emisii locale zero. Distanța aceasta reprezintă distanța cotidiană parcursă în mod uzual de utilizatori și reprezintă cu aproape 20 de kilometri mai mult decât la modelul predecesor. Viteza maximă posibilă în modul pur electric este de 140 km/h. La viteze reduse, se va auzi așa-numitul e-sound, sunetul electronic, conform cu prevederile legii.

Când hibridul plug-in A3 este condus în modul hibrid, cele două sisteme de propulsie își împart în manieră inteligentă sarcina punerii în mișcare a automobilului. De asemenea, alte două moduri speciale pot fi selectate din sistemul de operare MMI: "Battery hold" și "Battery charge." În modul "Battery hold", va fi menținut nivelul actual de încărcare a bateriei. În modul "Battery charge", bateria va fi reîncărcată cât se poate de mult.

Sistemul de management al propulsiei modelului Audi A3 Sportback 40 TFSI e (consum mixt de combustibil în l/100 km*: 1,5 - 1,4; consum electric mixt în kWh/100 km*: 13,8 - 13,0, emisii mixte de CO₂ în g/km*: 34 - 40) face uz de un volum mare de date provenit de la navigație, senzori și sistemele de asistență. În vederea asigurării eficienței optime, sistemul inițiază rularea liberă cu motorul TFSI dezactivat în cele mai multe situații de decelerare, ceea ce permite automobilului să ruleze liber.

Profilul dynamic și treapta S: hibridul cu caracter de sportiv

Pentru a influența caracterul sistemului de propulsie, precum și alte sisteme, ca de pildă direcția asistată și transmisia S tronic, cel de la volan poate folosi și sistemul de manevrabilitate dinamică Audi drive select, inclus în dotarea standard a mașinii. Acesta oferă modurile de condus confort, auto, dynamic și individual.

În modul dynamic și cu treapta S selectată din S tronic, hibridul își etalează întregul potențial sportiv. Când șoferul apasă pedala de accelerație complet, va beneficia timp de 10 secunde de cuplul maxim de boost. Imediat ce șoferul își ridică însă piciorul de pe pedala de accelerație, motorul electric comută în modul de recuperare. Astfel se creează senzația pedalei unice, așa-numitul one-pedal feeling.

La frânare, motorul electric încetinește automobilul până la aproximativ 0,3 g, fără asistența frânelor fizice, recuperând astfel energia în majoritatea situațiilor uzuale de condus. Frânele hidraulice de pe roți intră în uz doar atunci când șoferul apasă pedala de frână cu putere mai mare. Trecerea este aproape imperceptibilă, iar recuperarea rămâne activă. În timpul frânării, motorul electric poate recupera până la 40 kW de energie.

Suspensiile modelului Audi A3 Sportback 40 TFSI e (consum mixt de combustibil în l/100 km*: 1,5 - 1,4; consum electric mixt în kWh/100 km*: 13,8 - 13,0, emisii mixte de CO₂ în g/km*: 34 - 30) combină confortul plăcut la rulare, cu un nivel excelent de dinamism. Puntea din spate sofisticată, cu patru brațe reprezintă baza excelentă în acest sens. Sistemul de amplificare electrică a puterii de frânare garantează frânarea puternică ș spontană. Jantele din aliaj ușor de 16 inchi sunt incluse în echiparea standard. Modelul poate fi dotat opțional cu jante de 17 sau 18 inchi.

Încărcați automobilul acasă sau la stațiile publice: încărcarea completă de la prizele obișnuite durează doar 4 ore

Audi include în dotarea standard a hibridului său plug-in compact și un cablu de încărcare la 230 de volți, ce poate fi utilizat pentru a încărca automobilul acasă. A3 Sportback 40 TFSI e (consum mixt de combustibil în l/100 km*: 1,5 - 1,4; consum electric mixt în kWh/100 km*: 13,8 - 13,0 (mixt), emisii mixte de CO₂ în g/km*: 34 - 30) se încarcă la o putere maximă de

2,9 kW. Este nevoie de aproximativ 4 ore pentru a încărca până la nivelul maxim bateria golită complet. Cu aplicația gratuită myAudi, clienții pot controla orele de încărcare și pot seta climatizarea de la distanță. Când temperaturile exterioare sunt scăzute, elementele încălzirii electrice încălzesc interiorul. Iar atunci când afară este cald, sistemul electric de aer condiționat răcește interiorul. La stațiile publice de încărcare, automobilul poate fi încărcat cu ajutorul unui cablu de încărcare MODE 3. e-tron Charging Service simplifică în mod considerabil încărcarea de la stațiile publice, dând clienților acces, cu un singur card, la aproximativ 150.000 de puncte de încărcare din majoritatea țărilor europene.

Tipic Audi: plăcerea maximă a condusului și utilitate excelentă în cotidian

A3 Sportback 40 TFSI e (consum mixt de combustibil în l/100 km*: 1,5 - 1,4, consum electric mixt în kWh/100 km*: 13,8 - 13,0, emisii mixte de CO₂ în g/km*: 34 - 40) cu lungimea sa de 4,34 metri oferă senzații sportive incitante la condus, dar asigură totodată și utilitate excelentă în cotidian, după cum ne-a obișnuit deja întreaga gamă de modele. Exteriorul se face remarcat cu designul său sportiv și expresiv. Audi oferă opțional și farurile Matrix LED, ce dispun de lumini de zi digitale, cu 15 segmente LED ce desenează semnătura luminoasă în forma literei e, simbolul sistemului de propulsie hibrid plug-in.

Designul progresist se continuă și la interior, cu schimbătorul compact, mânerele evidențiate ale portierelor și panoul de instrumente ce ia forma unui elegant panou negru, de mari dimensiuni. Tapițeria realizată din sticle PET reciclate și finisată cu accente trasate prin cusături contrastante reprezintă o noutate în gamă.

În funcție de poziția spătarelor scaunelor din spate, capacitatea portbagajului variază între 280 și 1.100 de litri. Hayonul electric ce poate fi deschis și închis prin simpla mișcare a piciorului este disponibil ca dotare opțională.

Funcțiile și afișajele specifice modelelor hibride au fost, de asemenea, incluse în echiparea modelului A3 Sportback 40 TFSI e (consum mixt de combustibil în l/100 km*: 1,5 - 1,4; consum electric mixt în kWh/100 km*: 13,8 - 13,0, emisii mixte de CO₂ în g/km*: 34 - 30). Așa-numitul powermeter de pe panoul digital de instrumente sau de pe afișajul opțional Audi virtual cockpit va afișa puterea sistemului, starea sistemului de propulsie, starea sistemului de recuperare, nivelul de încărcare a bateriei și autonomia. Display-ul central MMI de 10,1 inchi indică fluxul de energie.

Inteligente și adaptabile: conectivitatea și dotările automobilului

La fel ca toate modelele gamei noi A3, și acest hibrid plug-in compact este echipat cu a treia generație a platformei modulare de infotainment. Capacitatea sa de procesare este de zece ori mai mare decât a predecesorului și prelucrează toate funcțiile de conectivitate la viteză LTE Advanced. Este integrat, de asemenea, un hotspot WiFi, iar MMI navigation plus oferă și navigație flexibilă și inteligentă cu imagini din satelit provenite de la Google Earth, precum și predicții privind evoluția situației traficului și modele 3D pentru multe orașe europene.

Serviciile Audi connect on-line includ serviciile Car-to-X, ce utilizează inteligența colectivă (engl. swarm intelligence) a flotei Audi. Astfel șoferul este avertizat cu privire la eventualele pericole și poate, de asemenea, găsi locuri de parcare de-a lungul drumului în anumite orașe. Automobilul este conectat la smartphone-ul utilizatorului prin intermediul aplicației myAudi, Apple CarPlay sau Android Auto. Audi phone box conectează antena automobilului la dispozitiv și îl încarcă inductiv. Cheia Audi connect permite utilizatorului să descuie și să încuie mașina, precum și să pornească motorul, folosind un smartphone Android.

 

Automobilul este echipat cu dotări standard bogate. Alături de dotările deja menționate, aici sunt incluse și farurile LED, volanul multifuncțional îmbrăcat în piele și sistemul automat de aer condiționat cu reglaje pe două zone. La cerere, modelul poate fi echipat și cu display head-up, scaune sport cu tetiere integrate și  plafon panoramic vitrat. Sistemele de asistență Audi pre sense front, asistentul de avertizare la părăsirea neintenționată a benzii de rulare, asistentul pentru viraje și asistentul pentru evitarea obstacolelor sunt dotări standard.  Și tempomatul adaptiv joacă un rol important între sistemele de asistență, ajutând șoferul în multe situații la controlul direcției, accelerare și frânare.

 

* Consumul de combustibil și emisiile de CO indicate ca intervale de valori variază în funcție de anvelopele/roțile folosite, precum și de dotările alese.

În general, dotările, datele și prețurile specificate în acest document se referă la gama de automobile oferite în Germania. Rezervat dreptul de a opera modificări fără o informare prealabilă; acest document ar putea conține erori și omisiuni pentru care nu ne putem asuma răspunderea.

 

Consumul de combustibil al modelelor menționate anterior:

 

(Consumul de combustibil, clasele de eficiență și emisiile de CO indicate ca intervale de valori variază în funcție de anvelopele/roțile folosite)

 

Audi A3 Sportback 40 TFSI e:

Consum combustibil mixt în l/100 km: 1,5 - 1,4; consum electric mixt în kWh/100 km: 13,8 - 13,0; emisii mixte de CO în g/km: 34-30

 

Audi A6 Avant TFSI e quattro:

Consum combustibil mixt în l/100 km: 2,1 - 1,9; consum electric mixt în kWh/100 km: 18,1 - 17,6; emisii mixte de CO în g/km: 48-44

 

Audi A7 Sportback TFSI e quattro:

Consum combustibil mixt în l/100 km: 2,1 - 1,8; consum electric mixt în kWh/100 km: 18,1 - 16,6; emisii mixte de CO în g/km: 48-40

 

Audi A8 TFSI e quattro:

Consum combustibil mixt în l/100 km: 2,7 - 2,5; consum electric mixt în kWh/100 km: 21,2 - 20,9; emisii mixte de CO în g/km: 61-57

 

Audi Q5 TFSI e quattro:

Consum combustibil mixt în l/100 km: 2,4 - 2,0; consum electric mixt în kWh/100 km: 19,1 - 17,5; emisii mixte de CO în g/km: 54-46

 

Audi Q7 TFSI e quattro:

Consum combustibil mixt în l/100 km: 3,0 - 2,6; consum electric mixt în kWh/100 km: 22,9 - 21,7; emisii mixte de CO în g/km: 69-59

 

Valorile prezentate pentru consumul de combustibil și emisii au fost determinate în baze procedurilor de măsurare impuse de lege. Începând cu 1 septembrie 2017, anumite autovehicule noi sunt omologate ca tip conform unei noi proceduri de testare pentru autoturisme și autovehiculele comerciale ușoare. Este vorba de Procedura Armonizată la Nivel Mondial de Testare a Vehiculelor Ușoare, abreviată WLTP (engl. World Harmonised Light Vehicle Test Procedure). Aceasta este o nouă procedură realistă de testare pentru măsurarea consumului de combustibil și a emisiilor de CO. Începând cu 1 septembrie 2018, WLTP înlocuiește treptat ciclul european de conducere (NEDC). Având în vedere condițiile mai realiste de testare, valorile de consum și de emisii de CO măsurate conform WLTP vor fi, în multe cazuri, mai mari decât cele măsurate conform NEDC. Pentru detalii cu privire la diferențele dintre ciclurile WLTP și NEDC, vă rugăm să vizitați www.audi.de/wltp.

 

În prezent, legea ne cere să declarăm în continuare valorile conform NEDC. La modelele care au fost omologate de tip conform WLTP, valorile NEDC vor fi calculate în baza valorilor WLTP. Este, de asemenea, permis ca și valorile WLTP să fie specificate opțional și suplimentar, inclusiv înainte de data de la care valorile WLTP să devină obligatorii. Acolo unde datele NEDC sunt specificate ca intervale de valori, acestea nu se referă la un automobil individual anume și nu fac parte din oferta de vânzare. Aceste valori au exclusiv rolul de a servi comparării diferitelor autovehicule. Dotările și accesoriile adiționale (componentele instalate suplimentar, anvelopele de alte dimensiuni, etc.) pot modifica parametrii relevanți ai autovehiculului, ca de ex. masa, rezistența la înaintare și coeficientul aerodinamic și, alături de condițiile meteo și de condițiile din trafic, pot influența consumul de combustibil,

consumul de energie electrică și performanțele.

 

Informații suplimentare cu privire la consumul oficial de combustibil și la emisiile de CO oficiale pentru autoturisme noi sunt oferite în "Ghidul cu informații referitoare la consumul de combustibil, emisiile de CO și consumul de energie electrică ale autovehiculelor noi", disponibil gratuit în toate punctele de vânzare ale Uniunii Europene.