Știri Audi

Pasiune pentru calitate și evoluție: noul Audi e-tron GT

19.10.2020

·        Primul Audi pur electric produs în Germania

·        Producția din Neckarsulm combină tehnologia de ultimă oră, cu finisajele manuale de calitate foarte ridicată

·        e-tron GT și Audi R8 trec prin aceeași linie de asamblare

·        Modelul Gran Turismo beneficiază de un sunet puternic și evoluat, datorită sunetului electronic, dezvoltat special pentru acest model

 

Pasiune pentru detalii, precizie maximă și calitate de top: noul Audi e-tron GT reflectă întreaga pasiune pe care Audi o investește în dezvoltarea automobilelor sale. Astfel, de pildă, Audi folosește pentru acest model tehnologii noi, adaptate special pentru producția noului Gran Turismo propulsat electric, la unitatea Audi Böllinger Höfe de la fabrica din Neckarsulm, Germania. Ultimele detalii însă, sunt instalate de mâini umane dibace, cu experiență și abilități avansate. Iar pentru că opera de artă dinamică trebuie să și sune bine, Audi a inclus fler muzical și competențe tehnice în compunerea sunetului unic, emis de e-tron GT. Astfel, automobilul impresionează cu o compoziție evoluată și puternică, la fel ca de altfel toate modele Audi din gamă.

 

Producția Audi e-tron GT

Audi e-tron GT este primul model pur electric pe care marca îl va produce în Germania. Modelul Gran Turismo va ieși de pe linia de producție a unității Audi Böllinger Höfe de la fabrica din Neckarsulm, Germania începând cu finele anului 2020. Unitatea de producție pentru modele de serie mică a fost de aceea extinsă și pregătită pentru acest nou rol. Angajații optim instruiți și experimentați ai unității precedente au fost păstrați și echipamentul a fost completat cu tehnologii smart și cu procese digitale. Și la lucrările de extindere, proiectanții producției au făcut uz de metode virtuale. Testele procedurilor de lucru ale liniei de asamblare și procesele logistice au fost efectuate pentru prima dată în manieră virtuală, proiectarea containerelor făcând, de asemenea, uz de tehnologie VR. Pentru prima oară la marca Audi, producția e-tron GT a fost proiectată fără prototipuri fizice.

Modelul este produs în mare parte din oțel ultra-rezistent și din aluminiu. Pentru a produce acest mix de materiale în cantitățile planificate, a fost construit un atelier de tinichigerie, ce combină operațiunile manuale executate de angajații optim instruiți, cu potențialul maxim al tehnologiei automatizate. Este vorba de o linie inovatoare de asamblare, prin care fiecare componentă trece de câte două ori. Cei zece roboți ai liniei sunt folosiți pentru a atașa panourile interioare și pe cele exterioare. Sistemul combină toți pașii de producție în cadrul celor două treceri, ceea ce face posibilă fabricarea modelului Audi e-tron GT pe suprafața de producție existentă.

În general, dotările, datele și prețurile specificate în acest document se referă la gama de automobile oferite în Germania. Rezervat dreptul de a opera modificări fără o informare prealabilă; acest document ar putea conține erori și omisiuni pentru care nu ne putem asuma răspunderea.

Nouă este și așa-numita procedură inline de măsurare a caroseriilor. Aceasta garantează o acuratețe și mai ridicată și răspunde foarte bine chiar și la cele mai mici devieri. Iar la finalul procesului de asamblare a caroseriei, intră în joc manopera de înaltă precizie, căci angajații foarte experimentați montează manual elementele finale pe caroserie și verifică toate finisajele. Designul expresiv de care beneficiază Audi e-tron GT pune un accent neobișnuit de ridicat pe calitatea producției. De pildă, cadrul pereților laterali are o adâncime de fasonare deosebit de mare, de 35 de centimetri.

Linia de asamblare extinsă include 36 de cicluri, comparativ cu anterior 16 cicluri. e-tron GT folosește această linie în comun cu R8, iar integrarea a două automobile complet diferite din punct de vedere tehnic este unică în Grupul Volkswagen. Ambele automobile sunt deplasate în unitate folosind aceleași autovehicule de transport fără șofer și același sistem electric de șine. Într-una din stațiile liniei, oamenii și roboții lucrează chiar alături. Este folosită, de asemenea, și o imprimantă 3D, ce produce scule personalizate, folosite pentru asamblare când e nevoie. După ce este finalizat, fiecare automobil este condus pe o porțiune de 40 de kilometri pe drumurile publice, inclusiv pe porțiuni de autostradă și în traficul urban.

"Producția integrată a modelelor Audi R8 și Audi e-tron GT dă naștere unei combinații unice de manoperă și tehnologie smart de fabricație în unitatea Böllinger Höfe, explică managerul producției, Wolfgang Schanz. "Sunt foarte mândru mai ales de pasiunea și de spiritul echipei."

Sunetul electronic al modelului Audi e-tron GT

Audi e-tron GT integrează întreaga pasiune Audi, fie că vorbim de calitate, design sau de caracteristicile tehnice. Această pasiune poate fi observată cu ușurință, inclusiv în privința sunetului electronic al mașinii. Astfel, inginerii Rudolf Halbmeir și Stephan Gsell au creat sunetul electronic progresist pe computer, în laboratorul audio, precum și în automobilul în mișcare, folosind, de asemena, baza studiile efectuate cu clienții.

e-tron GT respectă desigur și cerințele legii privind sunetul emis de automobile (AVAS) și, mai mult, dispune de un spectru acustic foarte amplu, sunetul fiind redat de difuzorul integrat în partea frontală a mașinii. Când clientul comandă și pachetul opțional de sunet, în spate este adăugat și un al doilea difuzor. În paralel,

caracterul emoțional al sunetului este accentuat de cele două difuzoare de la interior.  Sunetul e-tron GT este în permanență remixat de două unități de comandă, în funcție de parametri precum viteza și poziția pedalei de accelerație. Șoferul poate seta din sistemul Audi drive select intensitatea la care el aude sunetul.

Doriți să auziți și dumneavoastră cum sună Audi e-tron GT? Puteți să îl auziți accesând link-ul următor, unde puteți descoperi și multe alte informații și detalii: https://www.audi- mediacenter.com/en/presskits/passion-for-quality-and-progressiveness-the-new-audi-e-tron- gt-13259

 

Date și cifre

 

Producția

  • Audi e-tron GT va fi produs în unitatea Audi Böllinger Höfe, ce a fost deschisă în anul 2014 la fabrica din Neckarsulm; în 2019 unitatea a fost extinsă și adaptată, incluzând și noi metode virtuale de planificare și proiectare
  • Managerul producției, Wolfgang Schanz: "Aici dăm viață unui combinații unice de manoperă cu tehnologia smart"
  • Tinichigeria pentru e-tron GT este automatizată în proporție de aproximativ 85% și cuprinde 10 stații de lucru cu în total 34 de roboți
  • Management optim al suprafeței unității, cu o linie avansată de asamblare, prin care caroseria trece de câte două ori, astfel că sunt acoperiți mai mulți pași de producție pe aceeași suprafață de lucru
  • Sistemul inline de măsurare este o nouă tehnologie ce oferă precizie extrem de ridicată, cu deviații maxim posibile de doar +/-0,20 milimetri
  • Linia comună de asamblare pentru Audi e-tron GT și Audi R8, în ciuda conceptelor lor de bază diferite, este unică în cardul Grupului Volkswagen
  • Diferitele tehnologii de deplasare a componentelor: 20 de autovehicule fără șofer, șină electrică suspendată nouă, stație autonomă de transport
  • Cooperare om-robot pentru montarea geamurilor din față și din spate
  • Scule de asamblare personalizate, realizate cu imprimanta 3D, în baza ideilor angajaților

 

Sunetul electronic

  • Crearea sunetului electronic pentru Audi e-tron GT cu ajutorul creativității muzicale și a abilităților tehnice; sunet dezvoltat pe computer, în laboratorul acustic și în automobil
  • 32 de elemente diferite de sunet; echilibrate și modulate în baza datelor de management al sistemului de propulsie
  • Pachet opțional de sunet: două unități de control în portbagaj, 2 difuzoare externe pe automobil și două difuzoare interne în portierele din spate
  • Caracteristicile sunetului pot fi ajustate pe mai multe niveluri folosind Audi drive select