Știri Audi

Mai dinamice ca niciodata: Noul Audi A3 Sportback și noul Audi A3 Sedan

29.07.2020

Când în 1996 a lansat A3, Audi a dat naștere clasei compacte premium. Acum este introdusă pe piață o nouă generație a acestui model de succes: sub forma unui automobil sportiv, digitalizat și conectat. Designul progresist al caroseriei modelului A3 Sportback (consum mixt de combustibil în l/100 km: 5,1-3,5*; emisii mixte de CO2 mixte în g/km: 116-92*) și al noului A3 Sedan (consum mixt de combustibil în l/100 km: 5,0-3,4*; emisii mixte de CO2 mixte în g/km: 114-90*) îmbracă numeroase inovații preluate din clasele auto superioare, precum sisteme de infotainment de ultimă oră, suspensii avansate și sisteme inovatoare de asistență a șoferului.

 

Distinctive: designul și luminile

Noile modele A3 se remarcă prin proporțiile sale compacte și sportive. Grila Singleframe lată și prizele de aer mari din față le accentuează caracterul dinamic. Linia umerilor este trasată cursiv de la faruri, până la blocurile optice din spate. Zona de sub umeri este modelată concav, ceea ce reprezintă un nou element al designului Audi, ce accentuează rafinat pasajele roților.

Luminile de zi digitale ale farurilor Matrix LED sunt o altă inovație de efect, fiind compuse din pixeli creați de segmentele LED ce desenează semnături luminoase aparte și au grijă ca noul A3 să fie imediat recunoscut. Caracterul sportiv și sofisticat al designului marchează și interiorul, ce dispune de noi inserții decorative din aluminiu sau carbon, de padele noi, mânere rafinate de deschidere a portierelor și de panoul de instrumente cu finisaj negru lucios. Tapițeria realizată din sticle PET reciclate și finisată cu accente trasate prin cusături contrastante reprezintă o premieră specială între dotările mașinii.

 

Optimizată: structurarea spațiului interior

Noile modele A3 oferă mai mult spațiu și au un caracter mai funcțional, în ciuda dimensiunilor exterioare compacte. La o lungime de 4,34 metri și o lățime de 1,82 metri fără oglinzi, A3 Sportback a crescut cu doar aproximativ 3 centimetri față de predecesor. Înălțimea de 1,43 metri (fără antena de pe plafon) și ampatamentul de 2,64 metri au rămas nemodificate. În funcție de poziția scaunelor din spate și a spătarelor acestora, capacitatea portbagajului variază între 380 și 1.200 de litri, iar podeaua portbagajului poate fi fixată la diferite înălțimi. Opțional, atât versiunea Sportback, cât și cea Sedan pot fi echipate cu hayonul ce poate fi deschis prin simpla mișcare a piciorului sub bara din spate. La A3 Sportback, această dotare este opțional disponibilă și cu un sistem electric ce poate, de asemenea, închide hayonul.

Noul Audi A3 Sedan este cu aproximativ 15 centimetri mai lung decât A3 Sportback. Toate celelalte dimensiuni ale celor două versiuni sunt identice. Capacitatea portbagajului ce însumează 425 litri a rămas la fel ca la modelul anterior. Partea din spate și difuzorul mare ajută modelul Sedan să ajungă la excelentul coeficient aerodinamic de 0,25.

 

Digitalizare: comenzile și afișajele

Bordul modelului A3 Sportback este orientat spre șofer, din toate punctele de vedere și face uz de elemente cunoscute deja de la modelele de talie mare ale mărcii. Astfel, mașina este echipată în dotarea standard cu un display tactil de 10,1 inchi, ce este integrat în centrul panoului de instrumente, și recunoaște literele introduse cu scris de mână, dă feedback acustic și poate fi controlat prin comenzi rostite în limbaj uzual.

Panoul de instrumente este, de asemenea, digital ca dotare standard și poate fi controlat de șofer folosind volanul multifuncțional. Afișajul opțional Audi virtual cockpit oferă funcții adiționale, precum afișarea hărții de navigație pe o suprafață mai mare. Versiunea "plus" are diagonala de 12,3 inchi și permite trei layout-uri diferite, inclusiv o grafică specială, cu design sport. Head-up Display-ul este disponibil ca dotare opțională.

 

Accelerat: sistemul de infotainment

Sistemul MMI are la bază a treia generație a platformei modulare de infotainment. Capacitatea acesteia de procesare este de zece ori mai mare decât a predecesorului și sistemul prelucrează toate funcțiile de conectivitate, inclusiv de telefonie și serviciile Audi connect, la viteză LTE Advanced. Este integrat, de asemenea, un hotspot WiFi.

Setările individuale pot fi memorate în până la șase profiluri, de la setările climatizării, la poziția scaunului și destinațiile de navigație frecvent utilizate și elementele media folosite cel mai des. Sistemul radio digital DAB+ este inclus în echiparea standard, iar funcțiile radio on-line și radio hibrid sunt oferite opțional. Navigația este deosebit de facilă și flexibilă. De exemplu, acum sunt oferite previziuni cu privire la evoluția situației din trafic, plus imagini Google Earth de înaltă rezoluție din satelit și modelele 3D detaliate ale multor orașe europene importante. În curând, în gama de dotări va fi inclusă și funcția Informații online din trafic Plus, ce poate afișa cu mare precizie fluxul traficului, precum și asistentul vocal Amazon Alexa.

Serviciile connect includ și serviciile car-to-X, ce ajută șoferul să găsească locuri de parcare libere de-a lungul drumurilor anumitor orașe sau să beneficieze de luminile verzi ale semafoarelor, comunicând cu centrala de semaforizare a anumitor orașe. Noul Audi A3 este conectat la smartphone-ul utilizatorului prin intermediul aplicației myAudi, Apple CarPlay sau Android Auto, precum și folosind Audi phone box, ce conectează telefonul la antena mașinii și îl încarcă inductiv. Cheia Audi connect permite utilizatorului să descuie și să încuie mașina, precum și să pornească motorul, folosind un smartphone Android.

 

Sofisticate: motoarele

În Europa gama de motorizări oferită pentru Audi A3 cuprinde șase variante motor/transmisie: patru TFSI și două TDI. Intrarea în gamă este marcată de motorul pe benzină 1,0 TFSI cu trei cilindri ce generează 81 kW (110 CP) și este echipat cu transmisia manuală cu 6 trepte (A3 Sportback 30 TFSI: consum mixt de combustibil în l/100 km: 4,8 - 4,6*; emisii mixte de CO₂ în g/km: 111 - 106*; A3 Sedan 30 TFSI: consum mixt de combustibil în l/100 km: 4,7 - 4,5*; emisii mixte de CO₂ în g/km: 108 - 104*).

Motorul mai mare pe benzină, 1,5 TFSI de 110 kW (150 CP), urmează aceeași formulă, fiind, de asemenea, echipat cu o transmisie manuală cu 6 trepte (A3 Sportback 35 TFSI S tronic: consum mixt de combustibil în l/100 km: 5,1 - 4,8*; emisii mixte de CO₂ în g/km: 116 - 111*; A3 Sedan 35 TFSI S tronic: consum mixt de combustibil în l/100 km:  5,0 - 4,7*; emisii mixte de CO₂ în g/km: 114 - 108*). Ca alternativă, acest motor poate fi combinat și cu transmisia extrem de rapidă S tronic cu șapte trepte și cu sistemul mild-hybrid (A3 Sportback 35 TFSI MHEV: consum mixt de combustibil în l/100 km: 5,0 - 4,7*; emisii CO₂ mixte în g/km: 115 - 109*; A3 Sedan 35 TFSI MHEV: consum mixt de combustibil în l/100 km:  4,9 - 4,7*; emisii mixte de CO₂ în g/km: 113 - 107*). Motorul 1,5 TFSI dispune și de tehnologia de dezactivare temporară a cilindrilor la sarcini reduse. Astfel vor fi dezactivați al doilea și al treilea cilindru, ceea ce contribuie la reduce consumul de combustibil.

Motorul 2,0 TDI este, de asemenea, oferit în două versiuni. Cea de intrare în gamă dezvoltă 85 kW (116 CP) (A3 Sportback 30 TDI: Consum mixt de combustibil în l/100 km: 3,6 - 3,5*; emisii mixte de CO₂ în g/km: 96 - 92*; A3 Sedan 30 TDI: consum mixt de combustibil în l/100 km: 3,6 - 3,4*; emisii mixte de CO₂ în g/km: 95 - 90*). Versiunea din vârful gamei este motorul diesel (150 CP) (A3 Sportback 35 TDI S tronic: consum mixt de combustibil în l/100 km: 3,9 - 3,7*, emisii mixte de CO₂ în g/km: 103 - 98*; A3 Sedan 35 TDI S tronic: consum mixt de combustibil în l/100 km: 3,9 - 3,6*, emisii mixte de CO₂ în g/km: 101 - 96*).

Versiunile de motorizare oferite la lansarea pe piață vor fi combinate cu tracțiunea față. Cuplul va fi astfel transmis de o cutie de viteze manuală cu șase trepte sau (la versiunea de motor MHEV și la versiunea TDI mai puternică) de o transmisie automată S tronic cu șapte trepte, cu un selector ce are acum un nou design compact. Pentru a controla funcțiile de bază ale transmisiei automate, șoferul poate împinge și trage acest selector. La scurt timp după lansarea pe piață a modelului, Audi își va extinde treptat gama de motorizări, incluzând și sisteme de propulsie electrificate și tracțiunea quattro.

 

Rafinate: suspensiile

Suspensia noilor modele A3 are patru brațe pe puntea spate pentru modelele începând de la 110 kW (150 CP) (Audi A3 Sportback: consum mixt de combustibil în l l/100 km: 5,1 - 3,7*, emisii mixte de CO₂ în g/km: 116 - 98*; A3 Sedan: consum mixt de combustibil în l/100 km: 5,0 - 3,6*; emisii mixte de CO₂ în g/km: 114 - 96*) și este sportivă și echilibrată, combinând confortul plăcut la drum lung, cu caracteristici dinamice excelente. În combinație cu sistemul opțional de manevrabilitate dinamică Audi drive select, suspensiile sunt disponibile și cu controlul adaptiv al amortizoarelor, care coboară garda la sol cu 10 milimetri. Fiecare amortizor se adaptează în permanență la condițiile de mers și la profilul sistemului Audi drive select, oferind o plajă largă de setări, de la confort foarte ridicat, la manevrabilitate foarte agilă. La suspensiile sport, ce sunt o dotare standard în combinație cu exteriorul S line și o dotare opțională în celelalte cazuri, accentul se pune în mod evident pe dinamism. Datorită reglajelor mai rigide ale suspensiilor și amortizoarelor, precum și grație reducerii gărzii la sol cu 15 milimetri, noul A3 va asigura un contact și mai direct cu suprafața de rulare.

 

Abile: sistemele de asistență a șoferului

Echipate cu Audi pre sense front, cu asistentul pentru evitarea coliziunilor și asistentul pentru menținerea benzii de rulare, noile modele A3 vă ajută la prevenirea accidentelor cu ceilalți participanți la trafic și oferă un nivel ridicat de siguranță, încă din dotarea standard. Opțional sunt disponibile și multe alte sisteme, ca de exemplu asistentul pentru schimbarea benzii de rulare, sistemul de avertizare la ieșirea din mașină, asistentul pentru traficul perpendicular și sistemele de asistență pentru parcare.

Adaptive cruise assist este cunoscut de la modele de automobile din clasele auto superioare și ajută șoferul la ghidare longitudinală și laterală, menținând totodată viteza față de autovehiculul din față. Intervenind ușor asupra direcției electromecanice, sistemul ajută șoferul să mențină banda de rulare. Astfel crește considerabil confortul celui de la volan, mai ales la drum lung.

 

 

Specificații

Noul Audi A3 Sportback și noul Audi A3 Sedan

Exteriorul

  • Grilă Singleframe lată la radiator, cu model de fagure, prize mari de aer, o suprafață concavă pe profil (element nou al designului Audi), montanții C foarte înclinați
  • Sedanul are plafon în stil coupé și eleron spectaculos pe hayon
  • Faruri matrix LED noi, cu lumini de zi digitale, compuse dintr-o matrice formată din pixeli, fiecare cu câte 5 x 3 segmente LED; versiunea de bază oferă faruri LED cu lumini de zi cu LED
  • 12 culori pentru exterior și 3 linii de echipare (standard, advanced exterior, S line exterior), plus pachet de design negru
  • Ediție specială "edition one", cu dotări speciale exclusive, pentru lansarea modelului pe piață

Caroseria

A3 Sportback / A3 Sedan

Lungime

4.343 mm / 4.495 mm

Lățime (exclusiv oglinzi)

1.816 mm / 1.816 mm

Înălțime

1.425 mm / 1.425 mm

Ampatament

2.636 mm / 2.636 mm

Capacitate portbagaj

între 380 și 1.200 litri / 425 litri

Coeficient aerodinamic

începând de la 0,28 / începând de la 0,25

Masa proprie (fără șofer, cu motor 1,5 TFSI)

1.280 kilograme / 1.285 kilograme

Interiorul

  • Interior spațios, scaun în poziție sportivă pentru șofer
  • Panou de instrumente orientat spre șofer, unitate de comandă nouă pentru sistemul de climatizare
  • Elemente finisate în stilul unui panou minimalist negru, preluat din clasele auto superioare
  • Design compact pentru levierul selectorului S tronic
  • Interiorul S line cu scaunele sport incluse în echiparea standard
  • Tapițerie textilă fabricată în proporție mare din material reciclat din sticle PET pentru două scaune
  • Pachet de iluminare ambientală Plus cu 30 de culori și efecte precise de lumină (dotare standard cu pachetul interior design selection)
  • Hayon cu acționare electrică, opțional cu controlul prin gesturi, opțional pentru Sportback

Comenzi și afișaje

 Infotainment și Audi connect

Sisteme de propulsie

Versiuni de motorizare: două motoare pe benzină și două motoare diesel la lansarea pe piață

o   30 TFSI (1,0 TFSI), 81 kW (110 CP), transmisie manuală cu 6 trepte

(Audi A3 Sportback: consum mixt de combustibil în l/100 km: 4,8 - 4,6*; emisii de CO₂ mixte în g/km: 111 - 106*; Audi A3 Sedan: consum mixt de combustibil în l/100 km:    4,7 - 4,5, emisii mixte de CO₂ în g/km: 108 - 104*). 

o   35 TFSI (1,5 TFSI), 110 kW (150 CP), transmisie manuală cu 6 trepte (Audi A3 Sportback: consum mixt de combustibil în l/100 km: 5,1 - 4,8*, emisii mixte de CO₂ în g/km: 116 - 111*; Audi A3 Sedan: 5,0 - 4,7*, emisii mixte de CO₂ în g/km: 114 - 108*). 

o   35 TFSI MHEV (1,5 TFSI cu sistem mild hybrid de 48 volți), 110 kW (150 CP), S tronic cu 7 trepte (Audi A3 Sportback: consum mixt de combustibil în l/100 km: 5,0 - 4,7*, emisii mixte de CO₂ în g/km: 115 - 109*; Audi A3 Sedan: 4,9 - 4,7*, emisii mixte de CO₂ în g/km: 113 - 107*).

o   30 TDI (2,0 TDI), 85 kW (116 CP), transmisie manuală cu 6 trepte (Audi A3 Sportback: consum mixt de combustibil în l/100 km: 5,0 - 4,7*, emisii mixte de CO₂ în g/km: 115 - 109*; Audi A3 Sedan: 4,9 - 4,7*, emisii mixte de CO₂ în g/km: 113 - 107*). 

o   35 TDI (2,0 TDI), 110 kW (150 CP), S tronic cu 7 trepte (Audi A3 Sportback: consum mixt de combustibil în l/100 km: 3,9 - 3,7*, emisii mixte de CO₂ în g/km: 103 - 98*; Audi A3 Sedan: consum mixt de combustibil în l/100 km: 3,9 - 3,6*, emisii mixte de CO₂ în g/km: 101 - 96*).

o   Funcții MHEV: recuperare, rulare liberă; reduce consumul cu până la 0,4 litri

la 100 kilometri la condusul în condiții reale

Pe parcursul anului vor mai fi introduse și alte sisteme de propulsie adiționale, ca de exemplu:

o   Sportback în variantă hibridă plug-in cu două niveluri de putere

o   Versiuni quattro

o   Modelele S3

Suspensiile

  • Cu setări sportive și echilibrate, iar suspensiile sport și suspensiile adaptive cu sistem de control al amortizoarelor sunt disponibile ca dotare opțională; patru brațe pe puntea spate pentru variantele începând de la 150 kW
  • Unitate centrală de comandă a manevrabilității pentru o interconectare rapidă și precisă a componentelor suspensiei
  • Sistemul de manevrabilitate dinamică Audi drive select cu până la cinci profiluri
  • Direcție progresivă cu raport variabil; direcție servo-asistată electromecanic cu asistență variabilă în funcție de viteză în dotarea standard
  • Jante cu dimensiuni de până la 19 inchi, sistem de amplificare electrică a puterii de frânare pentru un răspuns rapid al frânelor

Sistemele de asistență a șoferului