Pentru cea mai buna experienta posibila pe site-ul web
Acest site utilizeaza cookie-uri pentru cea mai buna experienta posibila a utilizatorului. Prin continuarea utilizarii site-ului nostru, acceptati utilizarea cookie-urilor noastre (cookie-uri esentiale). Cookie-urile supuse aprobarii obligatorii (cookie-uri analitice, cookie-uri functionale, cookie-uri pentru continut personalizat) sunt activate numai dupa acceptarea si activarea lor de catre utilizator. Daca consimtiti la utilizarea cookie-urilor, datele de identificare vor fi procesate de partenerii nostri (furnizorii de cookie-uri si furnizorii de servicii IT). Porsche Romania SRL este responsabila pentru acest site si pentru cookie-uri. Informatii suplimentare despre cookie-urile utilizate si activarea/dezactivarea acestora pot fi gasite in
Activati toate cookie-urile
Știri Audi

Inovatoare, dinamice, electrice: Audi e-tron S și Audi e-tron S Sportback

16.07.2020

Audi își continuă coerent ofensiva electrică, de data aceasta cu noile modele Audi e-tron S și Audi e-tron S Sportback. Ambele modele S dispun de sisteme de propulsie 100% electrice, făcând fiecare uz de câte trei motoare electrice, dintre care două acționează pe puntea din spate. Sistemul inteligent de control al trenului de rulare ridică la niveluri inedite, de asemenea, siguranța și mai ales manevrabilitatea dinamică: alături de tracțiunea integrală electrică, automobilele sunt echipate și cu sistemul inovator electric torque vectoring de control electric al cuplului, ce permite distribuția activă și 100% variabilă a cuplului pe puntea spate.

Manevrabilitate în versiunea 2.0: experiența condusului atinge cote inedite

Noile modele Audi e-tron S și Audi e-tron S Sportback intră într-o nouă dimensiune a experienței dinamice, generând în modul S nivelul maxim de putere, timp de 8 secunde, când puterea atinge 370 kW, iar cuplul urcă la 973 Nm! Sprintul standard de la 0 la 100 km/h durează doar 4,5 secunde, iar accelerația merge până la 210 km/h.

Noile modele S au două motoare electrice pe puntea din spate și unul pe puntea din față, fiind astfel primele automobile electrice din lume produse în volum mare cu trei motoare electrice. Arhitectura sistemului lor se bazează pe principiul construcției modulare: pe puntea față a fost instalată o versiune adaptată a celui mai puternic motor electric de pe puntea spate a modelului Audi e-tron 55.

Motorul electric frontal preluat de la e-tron 55 funcționează împreună cu un alt motor montat în spate. Acesta este identic din punct de vedere structural, dar are modificări punctuale. Bateria de înaltă tensiune are capacitatea brută de 95 kWh, utilizabilă în proporție de 91 de procente (86 kWh). Cu bateria încărcată, Audi e-tron S și Audi e-tron S Sportback reușesc să parcurgă 360 km și respectiv 365 km conform ciclului WLTP (valori preliminare).

quattro reloaded: controlul electric al cuplului

Pentru a optimiza eficiența, doar motoarele electrice din spate sunt folosite atunci când

Audi e-tron S și Audi e-tron S Sportback funcționează în modul normal. Motorul electric frontal intră în acțiune instantaneu în momentele în care șoferul solicită o putere mai mare. Motorul intervine, de asemenea, predictiv, înainte ca tracțiunea să scadă.

Tracțiunea integrală electrică este acum optimizată cu controlul electric al cuplului (electric torque vectoring), astfel că fiecare dintre motoarele electrice își trimite cuplul de antrenare direct roții prin sistemul de transmisie cu o singură treaptă. Nu mai există deci diferențial mecanic. Funcția de ajustare în funcție de necesar durează doar câteva milisecunde și poate administra și cupluri foarte ridicate.

Șoferii vor resimți agilitatea fantastică și tracțiunea excelentă a modelelor S electrice cu precădere atunci când le vor provoca pe drumurile virajate. Accentul este pus mai ales pe partea din spate, caracterul fiind și mai sportiv decât la modelele de bază. Când sistemul de control al stabilității ESC este setat în modul Sport și sistemul de manevrabilitate dinamică Audi drive select este setat în modul Dynamic pentru performanțe maxime, setarea trenului de rulare încurajează un nivel extrem de ridicat de dinamică transversală și permite, de asemenea, drift-uri controlate. La apropierea de limita fizică, roata frontală de pe interiorul virajului ce nu este supusă unei sarcini mari este ușor încetinită de frâna roții, pentru a preveni deraparea și pentru a rafina manevrabilitatea. Dinamismul accentuat, precizia extraordinară și lipsa compromisurilor în privința siguranței se datorează interconectării tuturor sistemelor de comandă care administrează sistemele trenului de rulare și suspensiile.

În rețea: suspensiile modelelor electrice S

Bateria mare de înaltă tensiune asigură o distribuire echilibrată a sarcinilor pe punți și este instalată în poziție joasă raportat la cele trei motoare electrice. Astfel este coborât centrul de greutate al automobilului, ceea ce asigură avantaje excelente pentru manevrabilitate. Direcția progresivă oferă reglaje din ce în ce mai directe ale sistemului pe măsură ce unghiul de virare crește, accentuând caracterul sportiv al automobilului. Suspensiile au, de asemenea, reglaje sportive, specifice gamei S. Sistemul Audi drive select pune șapte moduri de conducere la dispoziția celui de la volan. În funcție de modul selectat de șofer, sistemul modifică, de pildă, suspensiile pneumatice adaptive sport. Aceste suspensii cu amortizarea ajustabilă pot varia garda la sol a caroseriei cu până la 76 de milimetri, în funcție de situație și de setări.

Modelele electrice S sunt echipate în dotarea standard cu jante de 20 de inchi, pe care sunt montate anvelope cu o lățime de 285 milimetri. Jantele de 21 inchi sunt disponibile în gama de dotări opționale, iar cele și mai sportive, de 22 de inchi, vor intra ulterior în gamă. În față, pe discurile mari de frână sunt instalate etriere fixe cu câte șase pistoane, iar în spate producătorul a optat pentru etriere flotante. Etrierele sunt vopsite în negru ca dotare standard și poartă emblema S. Opțional, etrierele pot fi vopsite într-un portocaliu puternic și pot purta emblema e-tron.

Frânele sunt acționate și reglate de un modul compact ce controlează electronic generarea presiunii (cu cablu) și o asistă electric. Frânele sunt acționate hidraulic. Pus în mișcare de un mecanism electric de antrenare cu arbore filetat, pistonul împinge lichidul de frână în circuitul sistemului de frânare. Astfel, plăcuțele de frână fac contact la presiune maximă cu discurile în doar 150 de milisecunde. În funcție de situația de mers, sistemul de comandă a frânelor decide separat pentru fiecare punte dacă automobilul va frâna folosind motorul electric, frânele de pe roți sau o combinație a ambelor sisteme.

Soluții inovatoare: aspectele aerodinamice

Modelele Audi e-tron S au coeficientul aerodinamic excelent, mai ales cu oglinzile exterioare virtuale opționale, care constau în camere video ce își transmit imaginile pe display-urile de contrast mare din interior.

Evazările de la pasajele roților contribuie atât la optimizarea coeficientului aerodinamic, cât și la accentuarea designului sportiv al automobilului. Această tehnologie inovatoare patentată de Audi a fost dezvoltată de Audi și acum, marca introduce această soluție în premieră în producția de volum. Astfel, Audi e-tron S Sportback poate atinge un coeficient aerodinamic de doar 0,26, în ciuda faptului că pasajele roților i-au fost mărite. Audi e-tron S are coeficientul aerodinamic de 0,28.

Al doilea element major al conceptului aerodinamic este priza controlabilă de aer, care direcționează aerul rece spre frânele din față. Priza rămâne închisă cât mai mult posibil, pentru ca fluxul aerului să curgă peste capota motorului, fără aproape niciun fel de turbulențe. Pentru optimizarea managementului termic, fiecare e-tron este echipat cu o pompă de căldură în dotarea standard. Aceasta extrage energie termică din căldura reziduală a componentelor trenului de rulare, mărind astfel autonomia automobilului cu până la 10%.

Sistemul sofisticat de recuperare contribuie la rândul său la eficientizarea automobilului. Șoferii pot alege dintre trei niveluri de recuperare, cel mai ridicat creând senzația pedalei unice, așa-numitul one-pedal feeling. Când șoferul frânează, motoarele electrice sunt cele care reduc viteza automobilului până la aproximativ 0,3 g, în cele mai multe situații cotidiene. Frânele hidraulice intră în acțiune doar la manevrele de frânare puternică, ce depășesc acest nivel. Dar motoarele electrice rămân active și pot converti până la 270 kW, la frânarea de la 100 km/h.

Plus 5 centimetri pe lățime: designul exterior

Audi e-tron S și Audi e-tron S Sportback își dezvăluie puterea electrică încă de la prima privire. Barele de protecție din față și din spate se fac remarcate prin contururile lor accentuate, iar prizele de aer expresive au dimensiuni generoase. Inserția difuzorului din spate se extinde aproape pe întreaga lățime a automobilului. Evazarea pasajelor roților pe ambele părți cu 23 de milimetri conferă automobilului forță vizuală și mai accentuată, iar elementele argintii din față și din spate desenează tușe rafinate. Aceste elemente și carcasele oglinzilor cu finisaj de aluminiu sunt dotări rezervate exclusiv modelelor S. La cerere, elemente ale scutului de sub automobil pot fi vopsite într-o culoare contrastantă.

Ambele automobile pot fi echipate opțional cu faruri Matrix LED, care sunt o altă premieră mondială introdusă de Audi în toamna anului 2019 pentru e-tron Sportback. Fiecare far de acest tip este divizat în 1,3 milioane de pixeli ce pot fi controlați cu precizie extraordinară, ceea ce permite nenumărate noi funcții. De exemplu, pe benzile de rulare înguste, luminile indică poziția mașinii în cadrul benzii, ajutând șoferul să rămână în siguranță pe centrul benzii.

Progresiste: dotările și interiorul

La interiorul modelelor Audi e-tron S și Audi e-tron S Sportback predomină nuanțele închise. Scaunele sport ajustabile electric sunt o dotare standard, iar tapițeria lor din piele/Alcantara, precum și selectorul transmisiei sunt rafinate cu sigla S cu romb. Clienții pot alege din două variante de decor realizat din aluminiu texturat. Opțional sunt disponibile și elemente de decor de carbon. Pachetul de iluminare contur/ambient adaugă accente atractive pe întuneric.

100% digitalizate: comenzile, sistemele de infotainment și cele de asistență

La fel ca toate modelele de talie mare oferite de Audi, și Audi e-tron S și Audi e-tron S Sportback sunt echipate cu sistemul de comandă digital MMI touch response, cu două display-uri centrale mari. Pe al treilea display, adică pe afișajul Audi virtual, cel de la volan poate selecta un ecran e-tron special, care așază sistemul electric de propulsie în poziție centrală pe ecran. Display-ul head-up completează opțional afișajele deja descrise, iar sistemul de control și infotainment MMI navigation plus este inclus în dotarea standard. Numeroasele sale funcții sunt posibile datorită celei de-a treia generații a platformei modulare de infotainment (MIB 3), cu viteză mare de procesare, ce funcționează în colaborare cu unitatea de comunicare, așa-numitul communication box, ce conectează automobilul la mediul exterior și la smartphone-urile pasagerilor.

Sistemul de navigație este completat cu serviciile Audi connect. Un serviciu special pentru aceste modele este funcția extinsă e-tron de planificare a rutelor. Acesta calculează cea mai rapidă rută incluzând și opririle optime pentru încărcare în calculații, precum și datele din trafic, profilul șoferului și durata opririlor pentru încărcare. În unele cazuri, această strategie include și oferirea unor rute alternative corespunzătoare. Lista de puncte de încărcare este actualizată zilnic on-line și include numeroase informații utile. La cerere, stațiile de încărcare la care șoferul poate plăti cu cardul e-tron Charging Service pot fi setate ca fiind preferate la planificarea rutei.

Consumul de combustibil al modelelor menționate anterior:

Valorile depind dotările selectate

Audi e-tron S (valori preliminare):

Consum electric mixt în kWh/100 km: 29,0-27,2 (WLTP); 28,8-28,2 (NEDC)

Emisii de CO2 mixt în g/km: 0

Audi e-tron S Sportback (valori preliminare):

Consum electric mixt în kWh/100 km: 28,7-26,8 (WLTP); 28,3-27,5 (NEDC)

Emisii de CO2 mixt în g/km: 0

Audi e-tron 55:

Consum electric mixt în kWh/100 km: 26,4-22,4 (WLTP), 23,1-21,0 (NEDC)

Emisii de CO2 mixt în g/km: 0

Audi e-tron Sportback 55:

Consum electric mixt în kWh/100 km: 26,0-21,9 (WLTP); 22,7-20,6 (NEDC)

Emisii de CO2 mixt în g/km: 0

În general, dotările, datele și prețurile specificate în acest document se referă la gama de automobile oferite în Germania. Rezervat dreptul de a opera modificări fără o informare prealabilă; acest document ar putea conține erori și omisiuni pentru care nu ne putem asuma răspunderea. Valorile pentru consumul electric și autonomie menționate pentru modelele e-tron S sunt încă preliminare.