Pentru cea mai buna experienta posibila pe site-ul web
Acest site utilizeaza cookie-uri pentru cea mai buna experienta posibila a utilizatorului. Prin continuarea utilizarii site-ului nostru, acceptati utilizarea cookie-urilor noastre (cookie-uri esentiale). Cookie-urile supuse aprobarii obligatorii (cookie-uri analitice, cookie-uri functionale, cookie-uri pentru continut personalizat) sunt activate numai dupa acceptarea si activarea lor de catre utilizator. Daca consimtiti la utilizarea cookie-urilor, datele de identificare vor fi procesate de partenerii nostri (furnizorii de cookie-uri si furnizorii de servicii IT). Porsche Romania SRL este responsabila pentru acest site si pentru cookie-uri. Informatii suplimentare despre cookie-urile utilizate si activarea/dezactivarea acestora pot fi gasite in
Activati toate cookie-urile
Știri Audi

Audi RS 5 Coupé și Audi RS 5 Sportback

25.05.2020

Dinamism pur în formă nouă

·       Limbaj RS de design mai ascuțit și un nou concept de operare

·       V6 twin-turbo impresionează cu un cuplu extrem de puternic

·       quattro, diferențial sport și Dynamic Ride Control

Numeroase detalii de design și un nou concept de operare: actualizate, modelele RS 5**, Sportback și Coupé, integrează acum limbajul RS de design nou al fraților lor mai mari, RS 6 Avant** și RS 7 Sportback**. Sistemele automobilelor pot fi controlate prin intermediul noului touchscreen MMI central, ce are diagonala de 10,1 inchi. Motorul V6 twin-turbo de 331 kW (450 CP) (consum mixt de combustibil în l/100 km*: 9,2 - 9,1, emisii mixte de CO₂ în g/km*: 209 - 208), sistemul quattro de tracțiune integrală permanentă quattro și suspensiile inteligente Dynamic Ride Control asigură performanțe dinamice remarcabile.

"Gama noastră RS5** este formată din modele all-rounder extrem de dinamice," explică Oliver Hoffmann, Directorul Audi Sport GmbH. "Tracțiunea integrală permanentă quattro le conferă modelelor Audi RS 5** acel nivel decisiv al tracțiunii, plus dinamism incitant și stabilitate. Sunt toate calități pe care Audi le-a transpus pe șosea încă de la primul său quattro, în urmă cu 40 de ani și pe care de atunci le optimizează continuu. Iar cu diferențialul sport opțional de pe puntea spate, manevrabilitatea devine și mai spontană, căci acest sistem distribuie cuplul activ între roți."

 

Funcție și expresivitate: designul exterior

RS 5**, atât în varianta unui coupé clasic cu două uși, cât și sub forma unui sportback cu cinci uși, își respectă moștenirea, păstrându-și caracterul sportiv și elegant inclusiv la această generație revizuită. Cel mai grăitor exemplu în acest sens este unda tridimensională ce desenează linia umerilor.  La fel ca modelul Audi quattro originar, și RS 5** impresionează cu proporții perfect echilibrate: capota lungă a motorului, ampatamentul extins și consolele scurte subliniază alura sportivă a modelelor RS 5.

Grila Singleframe nouă este mult subțiată pe înălțime și este mai lată decât la Audi A5**, iar grila radiatorului cu structura tridimensională de fagure specifică modelelor RS este finisată negru gloss. Fantele de ventilare sugerate deasupra grilei radiatorului sugerează modelul clasic, Audi Sport quattro, din 1984. Farurile Matrix LED întunecate, specifice gamei RS, cu Audi laser light sunt oferite ca alternativă la farurile Matrix LED incluse în echiparea standard. Prizele de aer de pe lateral nu pot trece neobservate, cu dimensiunile lor generoase și noua lor formă pentagonală.

Din profil se fac remarcate noile aplicații de pe praguri.  Jocul intens dintre lumină și umbră conferă modelelor RS 5** adâncime și le reduc vizual înălțimea. Pasajele roților sunt evazate cu 15 mm adiționali pe fiecare parte, sugerând genele quattro ale automobilului. Similar cu RS 6** și RS 7**, noua bară RS și inserția difuzorului desenează modelului RS 5** o încheiere marcantă, pe măsura designului dinamic de ansamblu. Difuzorul sportiv pune în scenă sistemul RS de evacuare, care, specific modelelor RS, are terminații cromate ovale pe ambele părți sau în varianta sport RS, se încheie cu terminații negre de mari dimensiuni.  Eleronul negru sau, opțional, cu finisaj de carbon conferă tușa finală a designului posterior.

Pachetele de design negru gloss, aluminiu mat sau carbon adaugă elemente de design adiționale, pentru un look și mai individualizat. În gama de culori exterioare au revenit nuanțele Albastru Turbo uni și Roșu Tango metalizat.

 

Individualizare și calitate: interiorul

Liniile orizontale și noul pachet de design RS negru cu cusături contrastante Rock Grey domină interiorul rafinat al noilor modele RS 5**. Scaunele sport RS puternic profilate dispun de numeroase opțiuni de ajustare electrică, iar cotierele poartă emblema RS. Ca dotare standard, scaunele sunt îmbrăcate în Alcantara și piele cu model de fagure, pe când pielea fină Nappa este oferită ca dotare opțională. Ca dotare nouă pentru modelele RS 5**, sunt oferite inserții carbon mat.

 

La o atingere distanță: noul concept de operare

Noul design interior futurist este în echilibru perfect cu noul concept de operare al automobilului, ce dispune ca element central de ecranul MMI touch de 10,1 inchi și are la bază platforma modulară de infotainment la a treia generație (MIB 3). Display-ul de mari dimensiuni dă feedback acustic și este montat liber în spate, fiind totodată ușor înclinat spre cel de la volan.  Structura meniului este simplificată și intuitivă, asemeni unui smartphone. Comanda vocală cu limbaj natural "înțelege" chiar și formulările utilizate în vorbirea de zi cu zi.

Când automobilul este echipat cu sistemul avasat de infotainment MMI Navigation plus, ecranul "RS monitor" de pe display-ul MMI central informează șoferul cu privire la temperatura motorului și a transmisiei, la accelerație laterală și longitudinală, precum și la presiunea și temperatura pneurilor. Pe afișajul Audi virtual cockpit de 12,3 inchi pot fi, de asemenea, redate ecranele RS speciale pentru presiunea din pneuri, cuplu, putere, temperatura uleiului motorului, presiunea de boost și forțele G. Mai mult, cronometrarea timpilor de circuit și a timpilor de accelerare de la 0 la 100 km/h pot fi inițiate direct de la butonul aferent de pe volan.

 

Cuplu uluitor: sistemul de propulsie

Cuplu imens și eficiență ridicată:  și în urma optimizărilor, motorul 2,9 TFSI își păstrează puterea nemodificată, la 331 kW (450 CP) (consum mixt de combustibil în l/100 km*: 9,2 - 9,1; emisii mixte de CO₂ în g/km*: 209 - 208), iar între 1.900 și 5.000 rpm, propulsorul V6 twin-turbo furnizează 600 Nm. Ambele modele RS se catapultează de la 0 la 100 km/h în doar 3,9 secunde. Opțional, Audi Sport GmbH poate crește viteza maximă de la 250 la 280 km/h.

Puterea motorului este transmisă de cutia de viteze tiptronic cu reglaje sport speciale, pe care șoferul o poate controla de  la padelele de aluminiu mărite.  Tracțiunea integrală permanentă quattro le conferă modelelor RS 5** o poziție și mai specială în segment. În condiții normale de mers, distribuția cuplului între puntea față și spate este divizată 40:60, iar această distribuție dinamică asimetrică permite o manevrabilitate sportivă, cu accent pe puntea spate. Dacă este necesar, diferențialul central poate redirecționa până la 70% din cuplu către puntea față sau până la 85% în spate. Cu diferențialul sport opțional, ce distribuie activ cuplul între roțile punții spate, manevrabilitate dinamică se amplifică și mai simțitor.

Audi RS 5 Coupé consumă doar 9,1 l de combustibil per 100 km conform ciclului WLTP, iar RS 5 Sportback 9,2 l. Automobilele au emisii de CO₂ de 208 g/km și respectiv 209 g/km.

 

Reglaje sportive: suspensiile

Suspensiile sport RS ferme reprezintă partenerul perfect pentru trenul de rulare excelent.  Suspensiile sport RS plus cu Dynamic Ride Control (DRC) sunt o dotare opțională și asigură stabilizarea pur hidraulică și deci instantanee a ruliului și tangajului. Conduita amortizoarelor poate fi setată pe trei niveluri, folosind sistemul de manevrabilitate dinamică Audi drive select.

Alături de modurile deja familiare, adică auto, confort și dinamic, sistemul oferă încă două noi moduri: RS1 și RS2. Acestea pot fi configurate individualizat, pot fi memorate și pot fi apoi selectate direct și rapid de la butonul RS Mode de pe volan. Audi drive select influențează modul de funcționare al mai multor elemente tehnice importante, inclusiv motorul, transmisia tiptronic, direcția și componente opționale, precum cele de amortizare, direcția dinamică, diferențialul sport și clapetele sistemului de evacuare.

RS 5 Coupé** și RS 5 Sportback** rulează pe jante de 19 inchi ca dotare standard. Opțional sunt disponibile jante de 20 de inchi în trei variante noi de design, dintre care o variantă este finisată bronz mat.

Valorile de consum ale modelelor indicate:

Audi RS 5 Coupé

Consum combustibil mixt în l/100 km: 9,1; emisii de CO2 mixte în g/km: 208

Audi RS 5 Sportback

Consum combustibil mixt în l/100 km: 9,2; emisii de CO2 mixte în g/km: 209

Audi RS 6 Avant

Consum combustibil mixt în l/100 km: 11,7 - 11,5; emisii de CO2 mixte în g/km: 268 - 263

Audi RS 7 Sportback

Consum combustibil mixt în l/100 km: 11,6 - 11,4; emisii de CO2 mixte în g/km: 265 - 261

Audi A5 Coupé

Consum combustibil mixt în l/100 km: 9,1 - 3,9; emisii de CO2 mixte în g/km: 208 - 102

Audi A5 Sportback

Consum combustibil mixt în l/100 km: 9,2 - 3,9; emisii de CO2 mixte în g/km: 209 - 103

Audi S5 Coupé

Consum combustibil mixt în l/100 km: 6,2; emisii de CO2 mixte în g/km: 163 - 161

Audi S5 Sportback

Consum combustibil mixt în l/100 km: 6,2; emisii de CO2 mixte în /km: 163 - 161

 (Consumul de combustibil și emisiile de CO, precum și clasele de eficiență indicate ca intervale de valori depind de anvelopele/jantele utilizate.)

**Valorile generice privind consumul de combustibil pentru toate modelele menționate, cu dotările disponibile pe piața din Germania, sunt indicate în lista de la finalul acestui comunicat de presă.