Pentru cea mai buna experienta posibila pe site-ul web
Acest site utilizeaza cookie-uri pentru cea mai buna experienta posibila a utilizatorului. Prin continuarea utilizarii site-ului nostru, acceptati utilizarea cookie-urilor noastre (cookie-uri esentiale). Cookie-urile supuse aprobarii obligatorii (cookie-uri analitice, cookie-uri functionale, cookie-uri pentru continut personalizat) sunt activate numai dupa acceptarea si activarea lor de catre utilizator. Daca consimtiti la utilizarea cookie-urilor, datele de identificare vor fi procesate de partenerii nostri (furnizorii de cookie-uri si furnizorii de servicii IT). Porsche Romania SRL este responsabila pentru acest site si pentru cookie-uri. Informatii suplimentare despre cookie-urile utilizate si activarea/dezactivarea acestora pot fi gasite in
Activati toate cookie-urile
Știri Audi

Dinamice, agile, electrizante: Audi e-tron S și Audi e-tron S Sportback

25.02.2020

·     Sistemul de propulsie bazat pe trei motoare electrice reprezintă o inovație la scară internațională pentru producția automobilelor de volum

·     quattro de nouă generație, cu controlul electric al cuplului

·     Puterea se ridică la 370 kW, iar cuplul la 973 Nm, oferind dinamism și agilitate la cote realmente impresionante

 

Audi își dezvoltă sistematic ofensiva electrică: Audi e-tron și Audi e-tron Sportback devin și mai agile, mai atractive și mai dinamice în varianta S. Cele trei motoare electrice, dintre care două sunt instalate pe puntea spate, generează împreună un o putere de boost de 370 kW și un cuplu de 973 Nm. Astfel, cele două modele 100% electrice pot accelera de la 0 la 100 km/h în doar 4,5 secunde. Sistemul inteligent de control al trenului de rulare ridică și siguranța și mai ales manevrabilitatea dinamică la niveluri inedite: alături de tracțiunea integrală electrică, automobilele sunt echipate și cu un sistem inovator de control electric al cuplului, ce permite distribuția activă și 100% variabilă a cuplului pe puntea spate.

Dinamism 2.0: experiența la volan

Este imposibil să nu te impresioneze experiența conducerii unui Audi e-tron S, cu dinamismul, agilitatea și tracțiunea optimizate la noi cote. În treapta S, ambele modele pot ajunge în doar 4,5 secunde, de pe loc la 100 km/h, lin și aproape complet silențios, propulsia nefiind limitată electronic decât la 210 km/h. Iar datorită sistemului puternic de răcire, sistemul poate genera o putere de boost de 370 kW și un cuplu de 973 Nm, timp de 8 secunde. Valorile nominale în treapta D fără boost sunt de 320 kW și 808 Nm.

În ceea ce privește manevrabilitatea, modelele S electrice vor impresiona fără doar și poate cu agilitatea și manevrabilitatea lor ieșite din comun. Automobilele accelerează în viraje la fel de dinamic ca un automobil sport pur-sânge, concentrându-se mai mult pe puntea spate și demonstrând o fire extrem de sportivă. Când sistemul de control al stabilității ESC este setat în modul Sport și sistemul de manevrabilitate dinamică Audi drive select este setat în modul Dynamic pentru performanțe maxime, setarea trenului de rulare încurajează un nivel extrem de ridicat de dinamică transversală și permite, de asemenea, drift-uri controlate.  Conduita dinamică este în permanență predictibilă și se caracterizează printr-un nivel ultra-ridicat de siguranță și precizie.

Arhitectura trenului de rulare: trei motoare electrice pentru producția de volum

Noile modele Audi e-tron S sunt primele automobile electrice din lume cu trei motoare electrice ce vor intra în producția de serie de volum. Arhitectura trenului de rulare se bazează pe un concept ce integrează două motoare asincrone diferite, gama e-tron fiind concepută sub formă modulară încă de la început. Motorul electric mai mare ce antrenează puntea spate la modelele 55 a fost acum instalat pe puntea față, într-un design adaptat și a fost configurat pentru 124 kW și respectiv 150 kW pentru boost. Motorul electric mai mic funcționează acum în formă modificată în spate, împreună cu al treilea motor, identic ca design. Împreună, ambele motoare generează 196 kW și 264 kW pentru boost.

Inovație quattro: motor twin cu control electric al cuplului

Sistemul de propulsie a fost programat pentru eficiență în utilizarea cotidiană. Astfel, în modul normal de funcționare, doar motoarele de pe puntea spate sunt în funcțiune. Motorul frontal nu va fi alimentat, dar se va activa automat, aproape imperceptibil pentru șofer, atunci când e nevoie de mai multă putere. Motorul se activează, de asemenea, predictiv, atunci când scade aderența, la valori de fricțiune reduse și în virajele abordate cu viteză mare. Sistemul pur electric de propulsie este completat și cu alte inovații tehnice, precum controlul electric al cuplului (electrical torque vectoring), ce aduce în zona electrică avantajele diferențialului sport clasic. Fiecare dintre motoarele electrice își trimite cuplul de antrenare direct roții prin sistemul de transmisie. Nu mai există diferențial mecanic.  La 40 de ani de la lansarea tehnologiei quattro, Audi a ridicat astfel principiul celor patru roți antrenate la un nivel tehnic absolut nou. Rezultatul: agilitate mai ridicată și controlul direcției permit viteze mai mari în viraje.

Un alt avantaj constă în optimizarea tracțiunii. Dacă, la accelerare, o roată din spate intră în contact cu suprafața șoselei la o valoare redusă de fricțiune, adică atunci când drumul e, de exemplu, acoperit cu gheață sau pe  suprafețe neconsolidate, cuplul poate fi distribuit cu precizie și viteză mare între cele două motoare. Cuplul integral este distribuit treptat către roata cu tracțiune puternică, în timp ce roata cu tracțiune redusă continuă să se rotească fără a primi aproape deloc cuplu.

Cele două modele e-tron S sunt echipate în dotarea standard cu jantele din aliaj ușor de 20 de inchi, cu design S cu 5 spițe în V. Ca dotare opțională sunt oferite și jante de 22 de inchi cu design diferit.  Pentru a atinge dinamismul transversal specific gamei S, anvelopele pentru jantele de 20, 21 și 22 de inchi au fost toate lățite la 285 mm. Etrierele negre cu un romb S roșu și cu șase pistoane funcționează cu discuri mari de frână (în față diametrul este de 400 mm). O altă dotare standard este direcția progresivă sportivă, a cărei raport devine din ce în ce mai direct, pe măsură ce șoferul rotește volanul. Punțile față și spate au design cu cinci brațe. Pentru modelele S au fost, de asemenea, optimizate reglajele pentru elasticitate și cinematică, precum și pentru amortizare. Pentru a reduce și mai mult balansul în viraje, au fost mărite barele stabilizatoare ale ambelor punți.

Până la 150 kW: putere de vârf, chiar și la încărcare

Când nu sunt încărcate acasă, modelele electrice S pot fi încărcate la înaltă putere, cu curent continuu la până la 150 kW, adică, de exemplu, în rețeaua europeană Ionity. Aceasta înseamnă că încărcarea de la 5 la 80% durează doar aproximativ o jumătate de oră.

Un factor important în acest sens este sistemul elaborat de management termic, cu o pompă de căldură inclusă în dotarea standard, ce răcește și încălzește bateria, interiorul și motoarele electrice cu patru circuite. Desigur, modelele Audi pot fi încărcate și în curent alternativ, la până la 11 kW în configurația standard.

La cerere, Audi e-tron Charging Service garantează accesul confortabil la peste 140.000 de puncte de încărcare publice din 24 de țări europene. Este nevoie doar de un singur card.     În primul an, Audi acoperă taxa de bază pentru tranzit, ce oferă, de asemenea, acces la stațiile cu putere mai mare de încărcare.

Design impresionant: pasajele evazate ale roților

Designul sportiv și impunător al modelelor e-tron S vorbește în limbajul progresist al designului Audi și accentuează, de exemplu, contururile roților. Detaliile precum grila Singleframe octogonală, ce este în cea mai mare parte închisă și vopsită gri, transpun designul în zona electrică. În partea inferioară a farurilor LED, patru segmente desenează semnătura specifică gamei e-tron, dând astfel o formă aparte luminilor de zi. Rolul de lider al modelelor S poate fi recunoscut imediat. Barele de protecție din față și din spate sunt conturate marcant, în timp ce difuzorul acoperă aproape întreaga lățime a automobilului. Bara este flancată de așa-numitele Air Curtains ce au devenit și mai mari și mai expresive și optimizează fluxul de aer. Acestea se extind sub faruri, creând astfel un design de ansamblu și mai dinamic, bine vizibil chiar și de la distanță. Pe ambele părți, pasajele roților au fost evazate cu 23 mm. Târșâiturile automobilului sunt puse și mai pronunțat în valoare de elementele argintii, de la marginea barei frontale, la grila Singleframe, inserțiile de pe portiere și difuzor. Audi va vopsi elemente detașabile mai mari în culoare contrastantă, la dorința clientului.

Ambele modele S sunt disponibile opțional cu farurile Matrix LED digitale, o altă inovație inedită la nivel mondial pentru producția de volum. Lumina acestor faruri este dispersată în mici pixeli și poate fi controlată cu precizie foarte ridicată, ceea ce permite numeroase noi funcții, precum luminile pentru marcarea benzilor și luminile de orientare. Astfel, pe benzile înguste, de exemplu, luminile indică poziția mașinii în cadrul benzii, ajutând șoferul să rămână pe centrul acesteia.

Progresiste: dotările și interiorul

Interiorul celor două modele S a fost păstrat în nuanțe închise. Un arc mare conectează afișajele oglinzilor virtuale exterioare (opționale) cu calota ce acoperă Audi virtual cockpit. Panoul de instrumente este orientat spre șofer, iar consola tunelului central este așezată pe pereți laterali deschiși.  Scaunele sport ajustabile electric sunt o dotare standard. Tapițeria lor din piele/Alcantara și levierul schimbătorului de viteze sunt prevăzute cu rombul S embosat. Pragurile portierelor și volanul poartă embleme S. Opțional, Audi poate oferi scaune super-sport acoperite cu piele cu model în romburi, ce poate fi neagră, gri rotor sau roșu aras, precum și scaune contour personalizate, cu sistem de ventilare și încălzire, acoperite cu piele perforată.