Pentru cea mai buna experienta posibila pe site-ul web
Acest site utilizeaza cookie-uri pentru cea mai buna experienta posibila a utilizatorului. Prin continuarea utilizarii site-ului nostru, acceptati utilizarea cookie-urilor noastre (cookie-uri esentiale). Cookie-urile supuse aprobarii obligatorii (cookie-uri analitice, cookie-uri functionale, cookie-uri pentru continut personalizat) sunt activate numai dupa acceptarea si activarea lor de catre utilizator. Daca consimtiti la utilizarea cookie-urilor, datele de identificare vor fi procesate de partenerii nostri (furnizorii de cookie-uri si furnizorii de servicii IT). Porsche Romania SRL este responsabila pentru acest site si pentru cookie-uri. Informatii suplimentare despre cookie-urile utilizate si activarea/dezactivarea acestora pot fi gasite in
Activati toate cookie-urile
Știri Audi

Și mai rafinate: versiunile actualizate ale modelor RS 5 Coupé și RS 5 Sportback

17.01.2020

·     RS 5 Coupé* și RS 5 Sportback* beneficiază acum de un design exterior cu trăsături dinamice și mai atractive

·     Conceptul nou de operare include un display MMI touch de mari dimensiuni

·     Motor twin-turbo V6 de 331 kW (450 CP) și 600 Nm, sprint de la 0 la 100 km/h în 3,9 secunde

 

Audi și-a revizuit modelele RS 5 Coupé (consum combustibil mixt în l/100 km: 9,1; emisii CO₂ mixte în g/km: 208) și RS 5 Sportback (consum mixt de combustibil în l/100 km: 9,2; emisii CO₂ mixte în g/km: 209). Detaliile noi conferă designului exterior al acestor automobile un caracter și mai progresist, iar pentru utilizarea funcțiilor avansate ale mașinii, ambele modele oferă acum tehnologia MMI touch cu ecran central mare. Motorul twin-turbo V6 cu o putere de 331 kW (450 CP) și cuplul de 600 Nm (consum mixt de combustibil în l/100 km: 9,2 - 9,1; emisii CO₂ mixte în g/km: 209-208) asigură acum și la modelele revizuite performanțe dinamice impresionante.

"Revizuirea modelelor RS 5 Coupé și RS 5 Sportback marchează încheierea campaniei noastre aniversare de 25 de ani, precum și a campaniei ample de reînnoire a gamei noastre de modele," explică Oliver Hoffmann, Directorul General Audi Sport GmbH. "Datorită tracțiunii integrale permanente quattro, incluse în dotarea standard, aceste modele ocupă un loc foarte special în segmentul lor."

Aerodinamic: designul exterior

Designul exterior rafinat al cele două modele RS 5* este recognoscibil de la prima privire. Grila Singleframe a devenit mai lată și mai aplatizată. Cu designul său de ansamblu curat, amintește de frații săi mai mari, RS 6* și RS 7*. Fantele de ventilare sugerate deasupra grilei radiatorului sugerează modelul clasic, Audi Sport quattro, din 1984. Pasajele evazate cu 15 milimetri ale roților accentuează alura impresionantă a modelelor gamei RS 5*. Farurile matrix LED opționale cu Audi laser light au rame închise la culoare, ce diferențiază clar modelele RS de modelul A5 de bază. Prizele de aer mari, puternic conturate au dobândit o formă nouă, pentagonală.

Pragurile laterale și inserțiile difuzorului din spate ce include cele două terminații mari ale sistemului de evacuare au căpătat, de asemenea, un design nou. Pachetele de design negru gloss, aluminiu mat și carbon conferă o alură mai individuală elementelor aplicate în fața și în spatele mașinii, precum și celor vizibile din profil. Cele patru inele ale siglei și emblemele RS pot fi finisate opțional în negru. În gama de culori exterioare au fost adăugate nuanțele Albastru Turbo și Roșu Tango. Modelul Coupé este echipat cu un plafon din carbon cu structură de polimer ranforsat cu fibră de carbon (CFRP), ceea ce reduce greutatea mașinii cu aproape 4 kilograme.

Un look cool: interiorul

Interiorul modelelor RS 5 revizuite este dominat de linii orizontale și nuanțe închise. Scaunele RS sport incluse în dotarea standard sunt acoperite cu Alcantara și piele sau, opțional, cu piele fină Nappa. Pachetul de design RS cu accente roșii sau gri este disponibil opțional. Elementele de control, precum volanul și levierul selectorului și zonele de sprijin pentru genunchi sunt acoperite cu cusături contrastante roșii sau gri.

Atingerea e suficientă: noul concept de operare

Noul concept de operare al celor două modele RS 5* are ca element central ecranul tactil MMI touch de 10,1 inchi. Acest display de mari dimensiuni cu feedback acustic este ușor înclinat spre șofer. Dacă automobilul este echipat și cu sistemul cel mai avansat de navigație, adică cu MMI navigation plus, un afișaj RS special oferă șoferului informații cu privire la temperatura sistemului, accelerația laterală și longitudinală, diferențialul sport quattro, presiunea din pneuri și temperatura anvelopelor.

Pentru afișajul opțional Audi virtual cockpit (display de 12,3 inchi), șoferul poate selecta unul dintre diferitele moduri de afișare, dintre care unul are un design RS performance special ce afișează scala turației sub forma unui unghi și include și semnalul de turație pentru cutia de viteze. De asemenea, atunci când șoferul utilizează butonul pentru modul RS de pe volan pentru a selecta unul dintre cele două moduri RS, se deschide afișajul RS performance, ce afișează, de exemplu, valorile maxime ale forței G. Afișajul opțional head-up display dispune la rândul său de o grafică specifică gamei RS.

Tracțiune, dinamism și stabilitate: sistemul de propulsie

Putere de tracțiune imensă și eficiență ridicată: motorul 2,9 TFSI  twin-turbo V6 este elementul central al modelelor RS 5 (consum mixt de combustibil în l/100 km**:  9,2 - 9,1; emisii CO₂ mixte în g/km**:  209-208) și generează ca și până acum 331 kW (450 CP) și un cuplu uluitor de 600 Nm, încă de la 1.900 rpm. Ambele modele RS 5* accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,9 secunde și opțional pot atinge o viteză maximă de 280 km/h.

Transmisia tiptronic cu opt trepte ce schimbă vitezele ultra-rapid direcționează puterea motorului către sistemul de tracțiune integrală permanentă quattro. Șoferul poate controla transmisia schimbând treptele de la padelele noi din aluminiu, care acum au devenit mai mari. Sistemul quattro asigură pentru ambele modele RS* tracțiune excelentă, dinamism și stabilitate, indiferent de condițiile meteo. Manevrabilitatea devine și mai sportivă cu diferențialul sport opțional de pe puntea spate, care distribuie cuplul activ între roți.

Înaltă precizie: suspensiile

Cele două modele RS 5* sunt echipate în dotarea standard cu suspensii sport RS ferme. Suspensiile sport RS plus cu Dynamic Ride Control (DRC) cu sistem de compensare a mișcărilor de ruliu și tangaj sunt o dotare opțională și fac uz de arcuri din oțel și amortizoare ajustabile pe trei niveluri, ce sunt conectate prin circuite de ulei diagonale și o supapă centrală. La abordarea cu viteză a virajelor, supapele reglează fluxul de ulei din amortizorul roții frontale aflate pe exteriorul virajului. Astfel se accentuează suportul și se reduc mișcările de ruliu și tangaj, ceea ce optimizează manevrabilitatea mașinii.

Suplimentar față de modurile de condus deja cunoscute, confort, auto și dinamic, sistemul de manevrabilitate dinamică Audi drive select (dotare standard) oferă și alte două noi moduri, RS1 și RS2. Șoferul poate seta modurile conform preferințelor sale și poate memora ajustările din MMI touch response, dar pentru a le activa, nu mai trebuie să intre în sistemul multimedia, ci poate folosi direct butonul "RS MODE" de pe volan. Sistemul accesează și adaptează parametrii tehnici importanți, precum cei ai motorului și transmisiei, amortizării, direcției, direcției dinamice, diferențialului sport, precum și sunetul motorului.

Modelele RS 5* revizuite sunt echipate cu jante de 19 inchi. Noile jante de 20 de inchi sunt disponibile opțional în trei variante, dintre care una este finisată complet în negru gloss, iar alta este bronz mat. La sistemul standard de frânare, discurile de oțel funcționează cu ajutorul etrierelor roșii sau negre. Ca alternativă, Audi oferă discuri de frână ceramice cu fibră de carbon pentru puntea față. Etrierele acestui sistem pot fi vopsite în gri, roșu sau albastru.

Sportivitate și lux: dotările

Sistemul de infotainment din vârful gamei se numește MMI navigation plus și dispune de o unitate centrală nouă, din a treia generație, a platformei modulare de infotainment, MIB 3, putând oferi astfel numeroase funcții utile și interesante.  Gama de funcții Audi connect adaugă numeroase servicii on-line pentru navigație. Automobilul este echipat ca dotare standard cu peste 30 de sisteme de asistență a șoferului. Adițional, sunt oferite și sisteme opționale, ce pot fi comandate fie individual sau combinate în pachetele Drive și Park.

 

 

 

Valorile de consum ale modelelor menționate anterior:

(Consumul de combustibil, clasele de eficiență și emisiile de CO indicate ca intervale de valori variază în funcție de anvelopele/roțile folosite)

 

Audi RS 5 Coupé

Consum combustibil mixt în l/100 km: 9,1; emisii mixte de CO₂ în g/km: 208

Audi RS 5 Sportback

Consum combustibil mixt în l/100 km: 9,2; emisii mixte de CO₂ în g/km: 209

Audi RS 6 Avant

Consum combustibil mixt în l/100 km**: 11,7-11,5; emisii mixte de CO₂ în g/km: 268-263

Audi RS 7 Sportback

Consum combustibil mixt în l/100 km**: 11,6-11,4; emisii mixte de CO₂ în g/km: 265-261

 

Valorile prezentate pentru consumul de combustibil și emisii au fost determinate în baze procedurilor de măsurare impuse de lege. Începând cu 1 septembrie 2017, anumite autovehicule noi sunt omologate ca tip conform unei noi proceduri de testare pentru autoturisme și autovehiculele comerciale ușoare. Este vorba de Procedura Armonizată la Nivel Mondial de Testare a Vehiculelor Ușoare, abreviată WLTP (engl. World Harmonised Light Vehicle Test Procedure). Aceasta este o nouă procedură realistă de testare pentru măsurarea consumului de combustibil și a emisiilor de CO₂. Începând cu 1 septembrie 2018, WLTP înlocuiește treptat ciclul european de conducere (NEDC). Având în vedere condițiile mai realiste de testare, valorile de consum și de emisii de CO₂ măsurate conform WLTP vor fi, în multe cazuri, mai mari decât cele măsurate conform NEDC. Pentru detalii cu privire la diferențele dintre ciclurile WLTP și NEDC, vă rugăm să vizitați www.audi.de/wltp.

În prezent, legea ne impune încă să declarăm valorile conform NEDC. La modelele care au fost omologate de tip conform WLTP, valorile NEDC vor fi calculate în baza valorilor WLTP. Este, de asemenea, permis ca și valorile WLTP să fie specificate opțional și suplimentar, inclusiv înainte de data de la care valorile WLTP să devină obligatorii. Acolo unde datele NEDC sunt specificate ca intervale de valori, acestea nu se referă la un automobil individual anume și nu fac parte din oferta de vânzare. Aceste valori au exclusiv rolul de a servi comparării diferitelor autovehicule. Dotările și accesoriile adiționale (componentele instalate suplimentar, anvelopele de alte dimensiuni, etc.) pot modifica parametrii relevanți ai autovehiculului, ca de ex. masa, rezistența la înaintare și coeficientul aerodinamic și, alături de condițiile meteo și de condițiile din trafic, pot influența consumul de combustibil, consumul de energie electrică și performanțele.

Consumul de combustibil și emisiile de CO₂ indicate ca intervale de valori variază în funcție de nivelul de echipare ales. Informații suplimentare cu privire la consumul oficial de combustibil și la emisiile de CO₂ oficiale pentru autoturisme noi sunt oferite în "Ghidul cu informații referitoare la consumul de combustibil, emisiile de CO₂ și consumul de energie electrică ale autovehiculelor noi", disponibil gratuit în toate punctele de vânzare ale Uniunii Europene.

Dotările, specificațiile și prețurile din prezentul material se referă la gama de modele oferită spre vânzare în Germania. Rezervat dreptul de a opera modificări fără o informare prealabilă; acest document ar putea conține erori și omisiuni pentru care nu ne putem asuma răspunderea.