Acest website utilizează Cookie-uri pentru a oferi cea mai bună experienţă de navigaţie. Continuând navigarea vă declaraţi de acord cu stocarea de Cookie-uri pe computerul dumneavoastră.
Accepta&Continua
Știri Audi

Performanţe de vârf: Audi SQ8 TDI

18.07.2019
  • Cel mai puternic motor diesel de pe piaţa europeană
  • Caracteristici dinamice excelente, datorită sistemului de stabilizare anti-ruliu, a direcţiei integrale şi a diferenţialului sport
  • Comenzi cu touch response, conectivitate avansată şi numeroase sisteme de asistenţă

 

Ingolstadt, Iulie 2019 - Audi prezintă top-modelul familiei de modele Q: SQ8 TDI (consum mixt de combustibil în l/100 km: 7,8; emisii CO2 mixte în g/km*: 205- 204). Fiind echipat cu un motor diesel bi-turbo cu opt cilindri, modelul SUV coupe de talie mare oferă performanţe spectaculoase şi un nivel ridicat de eficiență. Tehnologiile de propulsie şi suspensie, incluzând un diferenţial sport, stabilizare anti-ruliu şi direcţie integrală, asigură o manevrabilitate extrem de dinamică.   

 

Performanţe şi eficienţă: 4,0 TDI cu compresor electric

Motorul V8 biturbo cu care este echipat Audi SQ8 TDI (consum mixt de combustibil în l/100 km: 7,8

; emisii CO2 mixte în g/km*: 205-204) este cel mai puternic motor diesel de pe piaţa europeană. Dar în ciuda puterii sale enorme, motorul este foarte eficient, făcând uz de un pachet complex de soluţii tehnice de ultimă oră. Astfel, propulsorul generează 320 kW (435 CP) şi un cuplu de 900 Nm, între 1.250 şi 3.250 rpm. Iată de ce, motorul 4,0 TDI poate accelera SUV-ul coupe de parcă ar fi un automobil sport pur-sânge: sprintul la 100 km/h are nevoie de doar 4,8 secunde. Viteza maximă a fost limitată electronic la 250 km/h.** Cuplul este transmis prin intermediul unei cutii de viteză tiptronic cu opt trepte de viteză şi al tracţiunii integrale permanente quattro.

Compresorul electric (EPC) completează cele două turbocompresoare la demaraj şi la accelerarea la turaţie mică, astfel că motorul V8 TDI prezintă o evoluţie extrem de spontană a puterii. EPC îşi ia puterea dintr-un sistem electric de 48 de volţi, ce reprezintă, de asemenea, baza sistemului micro-hibrid (MHEV). Acesta include şi un alternator cu curea ce poate recupera energie la decelerare, pe care o stochează în bateria litiu-ion. La utilizarea în condiţii uzuale, această tehnologie (MHEV) poate reduce consumul de combustibil cu până la 0,5 litri la 100 de kilometri. În ciclul WLTP, SUV-ul coupe consumă în medie 7,8 litri de combustibil şi emite între 205 şi 204 de grame de CO₂ per kilometru, în funcţie de combinaţia de anvelope/jante cu care este echipat.

În general, dotările, datele şi preţurile specificate în acest document se referă la gama de modele oferite în Germania. Rezervat dreptul de a opera modificări fără o informare prealabilă; acest document ar putea conţine erori şi omisiuni pentru care nu ne putem asuma răspunderea.

*Consumul de combustibil şi emisiile de CO₂, precum şi clasele de eficiență indicate ca intervale de valori depind de anvelopele/jantele utilizate.

 

Ultra-avansate: suspensiile

În dotarea standard, Audi SQ8 TDI** este echipat cu sistemul de manevrabilitate dinamică Audi drive select şi cu suspensii pneumatice adaptive sport, cu amortizare controlată.  Suspensia pneumatică variază nivelul caroseriei cu până la 90 de milimetri, ceea ce permite deplasarea în condiţii optime pe diferite tipuri de suprafeţe. Tehnologiile opţionale avansate, ca de exemplu diferenţialul sport, asigură caracteristici dinamice optimizate, plus stabilitate extraordinară şi tracţiune ieşită din comun. Când automobilul virează la viteză mare, diferenţialul sport distribuie activ cuplul între roțile din spate, completând astfel optim tracţiunea quattro cu diferenţial auto-blocant. Direcţia integrală este disponibilă ca alternativă la direcţia progresivă inclusă în dotarea standard. La viteze mici, aceasta virează roțile din spate în direcţia opusă faţă de roțile din faţă, pentru o agilitate mai accentuată. De la viteze de aproximativ 60 km/h, roţile din spate virează uşor în aceeaşi direcţie cu cele din faţă, pentru stabilitate optimizată.

O altă dotare tehnică de ultimă oră este sistemul electromecanic activ de stabilizare anti-ruliu. Între cele două jumătăţi ale stabilizatorului de pe fiecare punte este instalat un motor electric de dimensiuni compacte.  La deplasarea în linie dreaptă, acestea funcţionează de regulă independent, ceea ce reduce vibraţiile maselor suspendate pe drumurile denivelate. În schimb, la un stil de condus sportiv, cele două jumătăţi ale stabilizatorului funcţionează ca o singură unitate, fiind rotite în direcţii opuse. Astfel, SQ8 TDI** poate fi manevrat mai precis, iar unghiul de balans lateral este redus considerabil în viraje.

 

Detalii specifice gamei S: designul

Pe scurt, designul modelului Audi SQ8 TDI** poate fi descris ca fiind impresionant, sportiv şi robust.  Elementele caracteristice de la exterior accentuează statutul special al acestui model sport: grila Singleframe octogonală de la radiator dispune de lamele duble, încadrate de o ramă argintie mată. Scutul inferior de protecţie este finisat, de asemenea, argintiu mat şi face ca barele de protecţie din faţă şi din spate să pară şi mai voluminoase. Prizele de aer cu contururile lor clare, sistemul de evacuare specific gamei S şi blisterele quattro distinctive de deasupra pasajelor roţilor sunt toate dovezi clare ale puterii ce aşteaptă sub capotă să fie dezlănţuită. Pasajele roţilor găzduiesc jante de 21 de inchi oferite ca echipare standard, iar opţional sunt disponibile jante de 21 de inchi.  Liniile orizontale, ca de exemplu bandoul luminos din partea din spate a maşinii şi bandoul marcant de deasupra difuzorului negru accentuează lăţimea SUV-ului.  Farurile LED cu asistent pentru luminile de drum sunt incluse în dotarea standard şi opţional iluminează şoseaua cu tehnologie HD Matrix LED.

Specific modelelor S, interiorul este finisat în nuanţe închise la culoare. Scaunele sport incluse în dotarea standard sunt decorate cu emblema S şi cusături contrastante. Scaunele sport S plus cu tetiere integrate şi secţiunile laterale puternic profilate sunt o dotare opţională şi pot fi echipate opţional cu funcţii de climatizare şi masaj. Tapiţeriile rotor gray sau arras red subliniază cu eleganţă caracterul sportiv al automobilului. Inserţiile sunt realizate din aluminiu mat sau, ca alternativă, pot fi finisate în varianta carbon sau oak.

 

Interconectare inteligentă: comenzi, infotainment şi sisteme de asistenţă

Asortat interiorului sportiv, afişajul Audi virtual cockpit oferă moduri de afişare specifice modelelor S, cu detalii grafice roşii. Şoferul poate selecta modul de afişare "performance", la care accentul principal este pus pe turometru, ce este afişat sub forma unui grafic dreptunghiular. Puterea şi cuplul sunt indicate în formă procentuală. Cele două ecrane tactile mari cu feedback acustic şi tactil sunt principalele elemente de control. Ca alternativă, şoferul poate rosti comenzile în limbaj natural, sistemul înţelegând comenzile şi întrebările liber formulate. Pentru a răspunde la acestea, sistemul accesează informaţiile memorate de automobil, precum şi informaţiile detaliate din cloud, putând astfel da răspunsul adecvat.

Ca noutate, asistentul virtual Amazon Alexa este complet integrat în sistemul de operare MMI.

Ca dotare standard, transferul de date de la bordul modelului SQ8 TDI** are loc în baza standardului LTE Advanced, inclus în MMI navigation plus, alături de hotspot-ul WiFi şi serviciile Audi connect. Funcţia de planificare a rutelor oferă numeroase funcţii inteligente De exemplu, sistemul de navigaţie recunoaşte preferinţele şoferului în baza călătoriilor anterioare şi poate face astfel sugestii inteligente.

Funcţia de navigaţie este completată şi optimizată de serviciile Car-to-X, precum cele de informare privind indicatoarele de circulaţie sau pericolele. Serviciile acestea, precum şi cel mai nou serviciu, şi anume cel de informare pentru sistemele de semaforizare, folosesc inteligenţa colectivă a flotei Audi (swarm intelligence). În prezent, Audi implementează treptat acest serviciu în ţări din Europa. Astfel, maşina primeşte informaţii de la computerul central al sistemului de semaforizare al oraşului, pentru a-i permite şoferului să ajusteze viteza astfel încât să ajungă la următorul semafor când acesta are lumina verde. În timp ce şoferul aşteaptă la semaforul roşu, pe afişajul Audi virtual cockpit este indicat timpul rămas până la verde. Astfel, sistemul contribuie la un stil de condus predictiv şi eficient, precum şi la fluidizarea permanentă a traficului.

Tempomatul adaptiv creşte şi mai mult nivelul de siguranţă, dar şi confortul şoferului, asistându-l prin ghidare laterală şi longitudinală.  Este un sistem care reuneşte funcţiile asistenţilor adaptive speed assist, traffic jam assist şi active lane assist. În combinaţie cu asistentul pentru eficiență, sistemul încetineşte şi accelerează maşina în baza informaţiilor predictive provenite de la senzori, din datele de navigaţie şi de la indicatoarele de circulaţie. În oraş, sunt deosebit de utile sistemele precum asistentul pentru intersecţii, asistentul pentru marşarier rear cross traffic assist, asistentul de avertizare la ieşirea în trafic şi camera video de 360 de grade.

Informaţii adiţionale şi imagini cu şi despre Audi SQ8 TDI puteţi găsi pe pagina Audi MediaCenter.

 

Consumul de combustibil al modelelor menţionate

(Consumul de combustibil şi emisiile de CO₂, precum şi clasele de eficiență indicate ca intervale de valori depind de anvelopele/jantele utilizate.)

Audi SQ8 TDI

Consum combustibil mixt în l/100 km: 7,8; Emisii de CO2 mixt în g/km: 205-204.

Valorile prezentate pentru consumul de combustibil şi emisii au fost determinate în baze procedurilor de măsurare impuse de lege. Începând cu 1 septembrie 2017, anumite autovehicule noi sunt omologate ca tip conform unei noi proceduri de testare pentru autoturisme şi autovehiculele comerciale uşoare. Este vorba de Procedura Armonizată la Nivel Mondial de Testare a Vehiculelor Ușoare, abreviată WLTP (engl. World Harmonised Light Vehicle Test Procedure). Aceasta este o nouă procedură realistă de testare pentru măsurarea consumului de combustibil şi a emisiilor de CO₂. Începând cu 1 septembrie 2018, WLTP înlocuieşte treptat ciclul european de conducere (NEDC). Având în vedere condiţiile mai realiste de testare, valorile de consum şi de emisii de CO₂ măsurate conform WLTP vor fi, în multe cazuri, mai mari decât cele măsurate conform NEDC. Pentru detalii cu privire la diferenţele dintre ciclurile WLTP şi NEDC, vă rugăm să vizitaţi www.audi.de/wltp.

În prezent, legea ne impune încă să declarăm valorile conform NEDC. La modelele care au fost omologate de tip conform WLTP, valorile NEDC vor fi calculate în baza valorilor WLTP. Este, de asemenea, permis ca şi valorile WLTP să fie specificate opţional şi suplimentar, inclusiv înainte de data de la care valorile WLTP să devină obligatorii. Acolo unde datele NEDC sunt specificate ca intervale de valori, acestea nu se referă la un automobil individual anume şi nu fac parte din oferta de vânzare. Aceste valori au exclusiv rolul de a servi comparării diferitelor autovehicule. Dotările şi accesoriile adiţionale (componentele instalate suplimentar, anvelopele de alte dimensiuni, etc.) pot modifica parametrii relevanţi ai autovehiculului, ca de ex. masa, rezistenţa la înaintare şi coeficientul aerodinamic şi, alături de condiţiile meteo şi de condiţiile din trafic, pot influenţa consumul de combustibil, consumul de energie electrică şi performanţele.

Informaţii suplimentare cu privire la consumul oficial de combustibil şi la emisiile de CO₂ oficiale pentru autoturisme noi sunt oferite în "Ghidul cu informaţii referitoare la consumul de combustibil, emisiile de CO₂ şi consumul de energie electrică ale autovehiculelor noi", disponibil gratuit în toate punctele de vânzare ale Uniunii Europene.

 

Acest website utilizează Cookie-uri pentru a oferi cea mai bună experienţă de navigaţie. Continuând navigarea vă declaraţi de acord cu stocarea de Cookie-uri pe computerul dumneavoastră.
Accepta&Continua