Acest website utilizează Cookie-uri pentru a oferi cea mai bună experienţă de navigaţie. Continuând navigarea vă declaraţi de acord cu stocarea de Cookie-uri pe computerul dumneavoastră.
Accepta&Continua
Știri Audi

Anul noilor starturi: Audi îşi informează acţionarii cu privire la transformarea companiei

14.05.2018

Noua producţie se lansează la intervale de trei săptămâni, noi segmente şi tehnologii de conducere, noi structuri organizatorice: Audi a început un an extrem de plin de evenimente şi ambiţie. Săptămâna aceasta, miercuri, în cadrul celei de-a 129-a Adunări Generale Anuale de la Ingolstadt, Consiliul de Administraţie informează acţionarii despre activitatea curentă, iniţiativa privind modelul şi tehnologia şi obiectivele din Planul de Acţiune şi Transformare ca un factor de acţiune pentru strategia "Audi.Vorsprung.2025."

"Anul 2018 este un an cheie pentru Audi, cu o schimbare la viteză extrem de mare, care ne va pune treptat înapoi în ofensivă", spune Rupert Stadler, Preşedintele Consiliului de Administraţie al AUDI AG. "Vom continua să reducem criza motorinei şi vom restructura o mare parte a organizaţiei noastre globale pentru cursul pe care l-am stabilit pentru viitor. În acelaşi timp, ne apropiem de punctul culminant al lansării celui mai mare model din istoria companiei noastre şi intrăm în epoca mobilităţii electrice cu Audi e-tron".

Fiind primul model mare, complet electric al mărcii, SUV-ul Audi e-tron va avea premiera mondială la Summit-ul Audi de la Bruxelles din 30 august. Odată cu extinderea rapidă a portofoliului de maşini complet electrice şi plug-in hibride din fiecare gamă de modele, compania intenţionează să vândă aproximativ 800.000 de automobile electrificate pe an până în 2025. Pentru versiunea de producţie a prototipului Audi e-tron, clienţii vor putea, pentru prima dată, să rezerve în mod flexibil diverse funcţii online. În total, marca îşi propune să genereze, până în anul 2025, o contribuţie anuală la profitul operaţional de 1 miliard Euro prin servicii digitale prin intermediul portalului pentru clienţi myAudi.

Audi instalează o unitate centrală de management al produselor care raportează direct CEO-ului pentru a ghida planificarea, implementarea şi operarea produselor digitale şi, prin urmare, stabileşte o valoare digitală adăugată organizaţional la acelaşi nivel cu activitatea de bază existentă. În acest scop,

Audi dezvoltă, de asemenea, o platformă IT integrată pentru conectivitatea vehiculelor şi servicii digitale. Cu ajutorul unui backend partajat de înaltă performanţă, modelele de la Audi şi celelalte mărci ale Grupului Volkswagen vor putea fi utilizate în mod compatibil; acest lucru înseamnă, de exemplu, că setările clienţilor şi conţinutul vor fi transferate fără probleme între automobilele diferitelor mărci ale Grupului.

"Dorim să avem maşini electrice şi servicii digitale premium care sunt, de asemenea, atractive din punct de vedere economic. Aceasta este ambiţia noastră clară pentru mobilitatea viitorului", subliniază Alexander Seitz, Membru al Consiliului de Administraţie pentru Finanţe, IT şi Integritate. "În acest scop, folosim sinergiile Grupului semnificativ mai eficient şi eliberăm resurse pentru proiectele strategice prin Planul nostru de Acţiune şi Transformare".

Odată cu Planul său de Acţiune şi Transformare, care are deja succes, Audi urmăreşte să obţină încasări pozitive în valoare totală de 10 miliarde Euro până în anul 2022 prin reducerea costurilor şi noi surse de venituri. Audi prioritizează sistematic resurselor obţinute din progresul în materie de eficienţă pentru inovaţiile cu relevanţă ridicată pentru clienţi, precum şi pentru Vorsprung durch Technik în aria competitivă.

În cadrul exerciţiului financiar curent, Audi îşi întinereşte şi extinde portofoliul de model cu peste 20 de lansări noi pe piaţă. Noua limbă a design-ului Audi şi noul concept de operare complet digital din interior vor fi introduse în toate segmentele, începând cu clasa premium de maşini de dimensiuni mari. După lansarea noului A8 la sfârşitul anului 2017 şi a lui A7 în martie 2018 pe primele pieţe, un nou model de top va apărea pe piaţă începând cu jumătatea acestui an: noua generaţie a modelului A6. Până în 2020, Audi intenţionează să îşi mărească vânzările de unităţi în segmentul de autoturisme de dimensiuni mari, definitorii pentru marcă, cu aproximativ 50 de procente. Înainte de sfârşitul acestui an, cele două SUV-uri de top, Q8 şi Audi e-tron, vor extinde oferta de produse a Celor Patru Inele în acest segment de prestigiu.

Audi va lansa noi SUV-uri sport şi în segmentele compact şi mijlociu în anul 2018, consolidând astfel poziţia pe piaţă a SUV-urilor premium, pentru care cererea este mare în întreaga lume. În plus faţă de noua generaţie Q3, modelul sport SQ2* îşi va avea premiera în următoarele luni. În China, SUV-urile Audi vor fi disponibile pentru prima dată ca versiuni cu ampatament lung: Q2 L şi Q5 L. Până la sfârşitul anului 2019, Audi va lansa un total de unsprezece SUV-uri noi, inclusiv alte modele fără predecesori precum Audi Q4, care va fi lansat anul viitor.

La Lamborghini, în acest an are loc lansarea pe piaţă a primului super SUV din lume: Lamborghini Urus (consum combinat de combustibil în l/100 km: 12,3; emisii combinate de CO2 în g/km: 279**) va fi livrat primilor clienţi în această vară. Înainte de a apărea chiar în showroom-uri au fost primite comenzi în avans pentru acest model în doar o lună în volumul din producţia totală din 2018. Ducati îşi continuă extinderea portofoliului în acest an cu cinci motociclete noi, dintre care două fără niciun predecesor. Ducati Panigale V4 este prima motocicletă care scoate pe stradă tehnologia de curse sub forma unui motor de serie în patru cilindri, iar Scrambler 1100 extinde seria scrambler care este deosebit de populară printre clienţii mai tineri.

Numărul mare de lansări de modele şi de scoateri de pe piaţă în contextul iniţiativei modelului Audi, care va fi deosebit de intens în a doua jumătate a anului, va avea, la început, un impact negativ în acest an. Alte provocări vor rezulta în 2018 din cerinţele de omologare la scară industrială în legătură cu trecerea la Procedura Armonizată la Nivel Mondial pentru Testarea Vehiculelor Uşoare (WLTP).

În primul trimestru al anului 2018, Grupul Audi a obţinut venituri de 15.320 milioane Euro (2017: 14.378 milioane Euro) şi un profit operaţional de 1.300 milioane Euro (2017: 1.244 milioane Euro). Adoptarea pentru prima dată a noilor standarde contabile IFRS a determinat un impact negativ de aproximativ 0,1 miliarde Euro asupra profitului operaţional. Rentabilitatea operaţională a vânzărilor pentru perioada ianuarie - martie a fost de 8,5% (2017: 8,7%). În ciuda cheltuielilor ridicate făcute în avans pentru noile modele, tehnologii şi echipamente de producţie, fluxul de numerar net s-a ridicat la 1.919 milioane Euro (2017: 1.487 milioane Euro).

Pentru tot anul 2018, AUDI AG îşi menţine ţinta de rentabilitate operaţională a vânzărilor în cadrul coridorului strategic ţintă de 8-10%, în ciuda agendei sale ambiţioase şi a condiţiilor dificile. Compania anticipează livrări de automobile Audi la nivelul record al anului 2017, când au fost predate clienţilor 1.878.105 automobile. Veniturile Grupului Audi ar trebui să crească uşor faţă de nivelul de anul trecut, de 60.128 milioane Euro. După cum se estimează în raportul anual actual, pot apărea fluctuaţii semnificative în ceea ce priveşte livrările şi cifrele financiare-cheie pe parcursul anului.

 

* Această maşină nu este încă în vânzare. Încă nu a fost omologată şi, prin urmare, nu face obiectul îndrumării 1999/94/EG. ** Cifrele privind consumul de combustibil şi emisiile de CO2, prezentate în intervale, depind de anvelopele / roţile utilizate. 

Acest website utilizează Cookie-uri pentru a oferi cea mai bună experienţă de navigaţie. Continuând navigarea vă declaraţi de acord cu stocarea de Cookie-uri pe computerul dumneavoastră.
Accepta&Continua