Știri Audi

Încep pre-vânzările pentru noul Audi A8

25.10.2017

La Summit-ul Audi din Barcelona, brandul cu cele Patru Inele a sărbătorit premiera mondială a noului Audi A8. Clienții pot comanda sedanul de lux de la finalul lunii octombrie. Cu designul său surprinzător, tehnologia de primă clasă a șasiului, conceptul de operare prin touch screen și electrificarea tuturor componentelor ce țin de condus, a patra generație Audi A8 reprezintă cea mai nouă dovadă de Progres prin Tehnologie.

 

Audi A8 se lansează pe piață cu două variante de motorizare V6 turbo: 3.0 TDi și 3.0 TFSI. Varianta diesel produce 210 kW (286 CP) și dezvoltă 600 Nm. Acesta propulsează versiunea A8 standard quattro de la 0 la 100 km/h în 5,9 secunde. Viteza maximă este limitată la 250 km/h. Consumul de combustibil este între 5,8 și 5,6 litri* la 100 km. Corespondentul emisiilor de CO2 este de 152 până la 145* de grame pe kilometru. Motorul pe benzină cu turbocompresor de 3.0 litri cu injecție directă livrează 250 kW (340 CP) și un cuplu de 500 Nm. Ca rezultat, A8 sprintează de la 0 la 100 km/h în doar 5,6 secunde, iar A8 L în 5,7 secunde. Consumul de combustibil la 100 de kilometri este între 7,8 și 7,5 litri* pentru ambele variante; emisiile de CO2 se află între 178 și 171* de grame pe kilometru.

 

Ambele motoare folosesc un alternator cu curea aflat în centrul sistemului electric principal de 48 de volți. Tehnologia mild-hybrid permite decelerarea cu motorul oprit și o repornire lină. Acesta are de asemenea o funcție extinsă start/ stop și o recuperare de 12 kW datorită energiei recuperate în urma frânării. Efectul combinat al acestor măsuri este de a reduce și mai mult consumul de combustibil - cu până la 0,7 litri la 100 de kilometri în condiții reale de trafic.

 

A8 este prima mașină de serie al brand-ului al cărui tip de model este clar menționat pe spate. Combinația dintre cele două cifre reprezintă puterea în kilowați a fiecărui model. Combinațiile numerice reprezintă de asemenea ierarhia modelelor și portofoliul de modele al brand-ului. Deși combinația "50" va apărea pe modele care livrează între 210 și 230 kW; "55" corespunde puterii cuprinse între 245 și 275 kW. Noul sistem va permite brand-ului să standardizeze această siglă de performanță pentru întreaga gamă de automobile.

Noul A8 anunță o nouă eră de design pentru Audi. Acesta reprezintă eleganță sportivă, statut progresiv și sofisticare. Partea frontală cu grila Singleframe, întregul aspect musculos al mașinii, și fâșia de lumină continuă dezvăluie o prezență puternică. Interiorul este minimalist. Audi aduce standarde înalte de calitate în era digitală cu un concept revoluționar de operare. Două ecrane display cu operare touch localizate central se integrează aproape perfect datorită suprafeței negre strălucitoare. Atunci când șoferul activează o funcție pe acest display, acesta va auzi și simți un click pentru confirmare. Combinația acustică și tactilă a feedback-ului alături de gesturile comune de touch  precum cel de swipe fac ca răspunsul noului MMI să fie sigur, intuitiv și ușor de folosit.

 

Cu peste 40 de sisteme de asistență pentru șofer, A8 devine noul standard al luxului în segmentul său de piață. Este primul automobil de serie dezvoltat special pentru condusul autonom în anumite condiții. Audi AI traffic jam pilot va prelua controlul până la viteze de 60 km/h pe autostrăzi și șosele cu mai multe benzi unde sensurile sunt separate de o barieră fizică. Din 2018, Audi va integra treptat în producție și funcțiile de parcare automată, garage pilot și traffic jam pilot în funcție de situația legislativă din fiecare stat. În timpul condusului automat controlerul central de asistență preia în permanență date din împrejurimi folosind informația primită de la toți senzorii. Pe lângă senzorii radar, o cameră frontală și senzorii ultrasonici, Audi este primul producător auto care folosește un scaner laser. Noul Audi A8 va fi produs la fabrica din Neckarsulm în facilități construite special iar comenzile pentru sedanul de lux vor putea fi plasate de la finalul lunii octombrie, in Romania. Preturile pentru versiunea de baza incep de la 91.000 Euro cu TVA.

 

*Valorile depind de anvelopele utilizate.

Acest website foloseste cookies pentru a ne ajuta sa va oferim cea mai buna experienta cand ne vizitati website-ul.
Accepta&Continua