Știri Audi

Audi la IAA 2017: Condusul autonom în trei pași

13.09.2017

 

  • Noua navă amiral Audi A8 și două mașini concept

 

  • Mașini inteligente cu tehnologii Audi IA de nivel 4 și nivel 5

 

  • În plus: Audi A4 Avant g-tron și două noi modele R și RS

Progresul pe trei niveluri: Audi își pune în aplicare strategia pentru condusul autonom la IAA 2017. Noul Audi A8 incorporează funcții autonome standard, de nivel 3.  Alte două concepte vor demonstra viziunea pe care Audi o are pentru nivelurile 4 și 5. De asemenea, Audi dezvăluie și câteva detalii despre viitoarele tehnologii Audi IA. Alte modele aflate în producție - de la sportiv la ultra-eficient - completează expoziția brandului cu cele patru inele.

 

Funcțiile autonome de nivel 3 
devin standard: noul Audi A8

A8 este primul model din lume inclus în producția de serie care a fost dezvoltat în concordanță cu standardele internaționale pentru condusul autonom de nivel 3. Pe autostrăzi și șosele cu mai multe benzi cu o barieră fizică de separare a sensurilor, pilotul Audi AI traffic jam pilot preia controlul asupra condusului în deplasarea cu viteze de până la 60 km/h. Sistemul se ocupă de pornirea mașinii de la stop, de accelerare, virare și frânare în limitele benzii sale. Dacă șoferul a activat funcția traffic jam pilot prin butonul AI de pe consola centrală, acesta își poate lua piciorul de pe accelerație și mâinile de pe volan pentru o perioadă de timp. Spre deosebire de mașinile autonome de nivel 2, cele de nivel 3 nu mai trebuie supravegheate în permanență și, în funcție de reglementările din țara respectivă, șoferul se poate ocupa cu alte activități oferite de sistemul de infotainment de la bord. Șoferul trebuie să rămână atent și să poată interveni atunci când sistemul îi solicită acest lucru.

Audi AI traffic jam pilot se bazează pe două tehnologii, pe care Audi le oferă în premieră mondială ca dotare standard: controlerul de asistență central (zFAS), care generează imaginea împrejurimilor în timpul deplasării folosind senzori. În același timp, are loc din nou o colectare de date prin unitatea de control radar. Pe lângă acestea, scanerul laser, a doua inovație, furnizează informații legate de vehicul și de împrejurimile sale.

Introducerea tehnologiei Audi AI traffic jam pilot necesită testarea sistemului și stabilirea parametrilor legali în fiecare țară. De aceea, Audi va începe să introducă în producția de serie tehnologia traffic jam pilot producția de serie în funcție de situația legală din fiecare țară.

 

Funcții avansate de autonomie la nivelul 4: o mașină concept cu noi tehnologii

Acest prototip Audi este un SUV coupé de 4,90 metri lungime. Bazat pe conceptul Audi e-tron Sportback, acesta adoptă aceleași linii dinamice, tehnologia progresivă de iluminare, funcționalitatea și eleganța interiorului și tracțiunea electrică quattro cu trei motoare electrice și o putere de 370 kW.

Printre trăsăturile modelului se mai numără și tehnologiile inteligente care pot reduce activitatea șoferului pentru a-i oferi acestuia mai multe oportunități de a-și petrece timpul în călătorie. Aceste sisteme sunt sumarizate prin termenul Audi AI și, în majoritatea cazurilor se folosesc strategii din domeniile inteligenței artificiale și machine learning. Datorită acestora, șoferul se bucură de mai mult timp, mai multă siguranță, mai multă eficiență și mai multe posibilități de customizare.

Pentru condusul autonom avansat, de nivel 4, SUV-ul coupé folosește tehnologie zFAS de ultimă generație. Astfel, pilotul automat poate prelua controlul la viteze de până la 130 km/h și poate chiar schimba benzile.

 

Încă un pas spre viitor: un nou concept auto de nivel 5

Al doilea concept auto de la IAA aduce și mai multă inovație. Acesta oferă și mai multă libertate pasagerilor care nu mai trebuie să se concentreze la trafic. Pasagerii își pot folosi timpul cum doresc. Prototipul aduce multe trăsături noi în zonele de conectivitate, comunicare și operare pentru a face călătoriile și mai confortabile. Noul concept auto de la Ingolstadt a fost conceput mai ales pentru condusul pe distanțe lungi. Acesta este propulsat de patru motoare electrice. Automobilul se poziționează în segmentul de top D și are o autonomie de 700 și 800 de kilometri. Interiorul este spectaculos și revoluționar.

 

Alte premiere și activități: eficient, sportiv și conectat

Consumul de carburant al modelelor menționate: A4 Avant g-tron: CNG consum în kg/100 km: 4.3 - 3.8*; consum carburant mixt l/100km: 6.5 - 5.5* (36.2 - 42.8 US mpg); emisii CO2 în g/km (CNG): 117 - 102* (188.3 - 164.2 g/mi); emisii CO2 în g/km (benzină): 147 - 126* (236.6 - 202.8 g/mi)


A5 Sportback g-tron: CNG consum în kg/100 km: 4.2 - 3.8*; consum carburant mixt l/100 km: 6.3 - 5.6* (37.3 - 42.0 US mpg); emisii CO2 în g/km (CNG): 114 - 102* (183.5 - 164.2 g/mi); emisii CO2 în g/km (benzină): 143 - 126* (230.1 - 202.8 g/mi)

Cu A4 Avant g-tron și A5 Sportback g-tron ce pot fi acum comandate, Audi prezintă o ofertă atractivă pentru mobilitatea prietenoasă cu mediul și economică. Motoarele 2.0 TFSI livrează 125 kW (170 CP) și 270 Nm (199.1 lb-ft) și, în combinație cu S-tronic în șapte trepte, consumă doar 3.8 kilograme de gaz natural (CNG) pe 100 kilometri (62.1 mi) într-un ciclu NEDC. Acesta este echivalentul a CO2 emisii de 102 grame pe kilometru (164.2 g/mi). Autonomia este de 950 kilometri (590.3 mi), până la 500 kilometri (310.7 mi) doar pe gaz. 

Audi sport dezvăluie în premieră mondială două modele noi la IAA 2017. A patra generație a performantului Avant reprezintă încă un capitol impresionant în povestea de succes a primului model RS, RS 2 Avant. De asemenea, va fi expus pentru prima dată un model special cu tracțiune pe spate.

 

* Valorile depind de combinaţia de anvelope/jante

Acest website foloseste cookies pentru a ne ajuta sa va oferim cea mai buna experienta cand ne vizitati website-ul.
Accepta&Continua