Știri Audi

Noul nivel de libertate: Audi R8 Spyder V10 plus

23.06.2017

 

  • Model decapotabil cu 449 kW (610 hp); 0 la 100 km/h în 3,3 secunde

 

  • Modul performance, scaune sport R8, sistem de frânare ceramic și componente din carbon incluse în echipamentul standard

 

  • Pachet de design exclusivist cu o culoare specială

Audi R8 Spyder V10 plus (consum carburant mixt în l/100 km: 12,5 l/100 km [18,8 US mpg]; emisii CO2 mixt în g/km: 292 [469,9 g/mi]) din workshopul Audi Sport GmbH este cel mai rapid model decapotabil de serie din gama brandului cu cele Patru Inele. Motorul său V10 mid-engine cu 610 CP oferă performanțe intense în timpul condusului alături de tracțiunea quattro all-wheel drive. Programul performance standard, scaunele sport R8, numeroase componente din polimer de carbon cu fibră ranforsată și vopsea exclusivistă verde micrommata caracterizează acest model de înaltă performanță. "Audi R8 Spyder V10 plus completează linia de modele R8," spune Stephan Winkelmann, Managing Director la Audi Sport GmbH. "Modelul Spyder este acum disponibil în variantă de top cu 610 CP, pe lângă modelul Coupé. Acesta a beneficiat de mulți ani de experiență în motorsport și combină dinamica impresionantă cu emoția unei mașini decapotabile."

 

Cel mai puternic motor de serie de la Audi: V10 mid-engine cu 449 kW (610 CP)

Turații incredibil de înalte de până la 8.700 rpm, timp de răspuns fulger și sunet excelent - V10 mid-engie este fascinant. Cu 449 kW (610 CP) și o turație maximă de 560 Nm la 6.500 rpm, este cel mai puternic motor de serie al brandului cu cele Patru Inele.

Ca rezultat, modelul de top ajunge la 100km/h (62.1 mph) în doar 3,3 secunde - cu 0,3 secunde mai repede - și atinge o viteză maximă de 328 km/h (203,8 mph), o creștere de 10km/h (6.2 mph). Fiecare CP trebuie să miște doar 2,78 de kilograme (6.1 lb). În comparație cu Audi R8 Spyder V10 (consum carburant mixt în l/100 km: 11,7 [20.1 mpg]; emisii CO2 mixt în g/km: 277 [554,8 g/mi]), motorul 5.2 FSI cu o rație de compresie ridicată de 12.7:1 la varianta plus aduce o performanță extra de 52 kW (70 CP).

 

La NEDC, R8 Spyder V10 plus consumă 12,5 litri la 100 de kilometri (18,8 US mpg), corespondentul a 292 g/km (469,9 g/mi) de emisii CO2. Printre tehnologiile sale se numără sistemul cylinder on demand (COD). Dacă șoferul eliberează accelerația la viteze de peste 55 km/h (34,2 mph), motorul se adaptează, consumând minimum de combustibil. Atunci când mașina se oprește, sistemul start-stop dezactivează motorul V10.

Rezervorul de ulei a fost conceput conform principiilor unei mașini de curse. Astfel, motorul poate fi poziționat extrem de jos, oferind astfel un centru de greutate scăzut - o cerință pentru mașinile sport.

 

Stabilitate și dinamică: sistem quattro

În spatele motorului V10 se află cutia extrem de rapidă S-tronic cu șapte trepte. Transmisia sportivă cu dublu ambreiaj dirijează puterea către axul frontal printr-un arbore cardanic. Componenta cheie este ambreiajul multi-plate activat electro-hidraulic. Pentru maximă performanță este răcit cu apă. În funcție de situație, distribuția cuplului este complet variabilă și, în cazuri extreme, transmite până la 100% către un singur ax. Blocarea mecanică diferențială pe spate asigură trancțiune și o dinamică maximă.

 

O chestiune de caracter: Audi drive select

De administrarea ambreiajului este responsabil sistemul Audi drive select dynamic driving. Acesta oferă șoferului posibilitatea de a alege între modurile confort, auto, dynamic și cele individuale. Modul performance standard include programele dry, wet și snow. Acestea adaptează caracteristicile sistemului de condus și suspensiile conform coeficientului de fricțiune de pe șosea.

Pe lângă quattro drive system, Audi incorporează și alte sisteme - pedala de accelerație, cutia S-tronic cu șapte trepte, volanul, gurile sistemului de evacuare și opționalul Audi magnetic drive damper control, care folosește ulei sintetic cu mici particule magnetice pentru a varia amortizarea și poate fi configurat pe modurile auto, confort și dynamic. Pe cel dynamic, sistemul permite un răspuns mai spontan al volanului și o manipulare mai agilă. În timpul frânării, Audi magnetic ride contracarează tendința mașinii de a aluneca. Programele performance din Audi drive select folosesc de asemenea Electronic Stabilization Control (ESC).

 

O mașină de curse ca model: suspensia

Toate cele patru roți ale Audi R8 Spyder V10 plus sunt dirijate prin suspensia dublă din aluminiu - această soluție demonstrează de asemenea înrudirea cu modelele din motorsport. Configurarea este fermă iar direcția electromecanică oferă combinația ideală de precizie, manevrabilitate și un comportament încrezător la viteze înalte. Direcția dinamică cu mod de virare variabil este disponibilă opțional. Astfel, timpul de răspuns al mașinii este rapid la orice viteză, oferind rapiditate și performanță maximă în viraje. Mai mult, pentru a îmbunătăți stabilitatea folosește mici impulsuri care ajută virarea.

Audi montează un mix de cauciucuri - 245/35 pe față și 295/35 pe spate - pe roțile standard de 19 inci din aluminiu forjat cu cinci spițe. Pe roțile opționale de 20 de inci sunt folosite cauciucuri 245/30 și 305/30. Discurile de frână - 380 mm (15.0 in) pe față și 356 mm (14.0 in) pe spate - sunt fabricate dintr-un mix extrem de durabil, rezistent la temperaturi înalte și foarte ușor, compus din ceramică și fibră de carbon. Etrierele gri antracit au șase pistoane în față și patru în spate.

 

Lumini laser și componente din carbon: designul

R8 Spyder V10 plus are o postură atletică pe șosea. Dimensiunile sale sunt de 4,43 metri lungime, 1,94 metri lățime și 1,24 metri înălțime. Elementul distinctiv în partea frontală este grila Singleframe cu masca de tip fagure, rama cromată și emblema Aud Sport. În partea de jos se întinde un spoiler de carbon care dirijează aerul pe lângă roți. Luminile opționale cu laser din farurile LED furnizează noaptea o lumină pe distanță mai lungă. Opțiunea se află și pe semnalizatoarele dinamice.

Linia umerilor se întinde spre flancuri pentru a sublinia aspectul robust al mașinii. Accesoriile laterale, pragurile, trapa compartimentului pentru topul decapotabil și spoilerele fixe din spate sunt construite din polimer cu fibră ranforsată de carbon (CFRP) și oferă distincție modelului. Dacă se dorește, pragurile și spoilerul din spate pot fi vopsite în culoarea mașinii fără costuri suplimentare. Țevile trapezoidale de eșapament flanchează deschiderea difuzorului, de asemenea din CFRP. Acesta ține mașina pe șosea adăugând 100 de kilograme pe axul din spate la viteze maxime.

 

Conceptul clasic: topul decapotabil

Specific Audi: învelișul exterior al topului decapotabil este textil, iar structura primară este din materiale ușoare pe bază de magneziu și aluminiu. Topul cântărește doar 44 de kilograme și contribuie semnificativ la greutatea scăzută și centrul de greutate jos al modelului R8 Spyder V10 plus. Două aripi laterale strâng capota. Un mecanism electrohydraulic deschide și coboară capota în 20 de secunde chiar și când mașina se deplasează cu o viteză de până la 50 km/h. Aceasta se pliază într-un compartiment deasupra motorului.

Geamul din spate poate fi retractat sau extins prin acționare electrică. Cu toate geamurile închise și cu deflectorul opțional de vânt ridicat, aerul trece blând pe deasura pasagerilor. Două secțiuni din oțel în partea de sus au rol de protecție în cazul unei răsturnări.

 

Cadru ușor: Audi Space Frame

Audi Space Frame reprezintă structura de bază a modelului R8 Spyder V10 plus. Aceasta combină componente din aluminiu cu structură CFRP, structură esențială pentru o mașină sport decapotabilă ultra performantă. Fără șofer și pasageri, cântărește numai 1.695 de kilograme. Aceasta se datorează scaunelor sport R8, sistemului de frânare ceramic extrem de ușor și roților din aliaj ușor.

Componentele din aluminiu repezintă 79,6% din greutate și formează o structură suport pe care inginerii au folosit-o pentru a întări pragurile, pilonii-A cadrul parbrizului. Învelișul exterior este realizat în mare parte din aluminiu. Tunelul central, panoul din spate și pilonii-B sunt din CFRP extrem de dur și rezistent. Pe lângă materialele alese, modul inovativ de prelucrare a redus de asemenea greutatea multor componente. Audi Space Frame cântărește doar 208 kilograme, în timp ce rezistența a crescut cu mai mult de 50% în comparație cu prima generație R8. Rigiditatea este parametrul decisiv pentru precizia în timpul condusului, siguranța în caz de accident și confortul acustic.

 

În funcție de dorințe: customizarea

Prin programul Audi exclusive, posibilitățile de customizare a noului R8 Spyder sunt aproape nelimitate. Pe lângă cele 11 nuanțe standard, programul include o varietate de culori ce pot fi selectate, inclusiv cu aspect mat. Topul decapotabil este disponibil în trei nuanțe, iar pentru lamele laterale sunt disponibile cinci culori. La fel ca pragurile, lamele laterale pot fi personalizate în funcție de preferințele clienților. În plus, componente din carbon și negru titanium sunt disponibile pentru customizarea unor părți din interior și din exterior. Numeroase tipuri de tapițerii, încrustații și culori sunt disponibile.

 

Aspect agresiv: pachetul de design Audi exclusiv cu verde micrommata

Pachetul opțional de design cu verde micrommata îi oferă decapotabilei un aspect ultra exclusivist. Caroseria este vopsită într-o culoare distinctivă de verde. Grila Singleframe antracit și țevile de eșapament creează un contrast puternic. Pentru Audi exclusive, interiorul este negru cu piele fină Nappa, perforată în jurul elementelor de control. Cusăturile verzi decorează scaunele, cotiera centrală, ușile și covorașele.

 

Focus pe șofer: bordul și controalele

Scaunele sport R8 sunt standard la modelul decapotabil. Sunt ușoare, joase și poartă sigla R8. Tepițeria este din piele Nappa tratată cu un pigment special care nu permite încălzirea sub razele soarelui. Incrustațiile decorative sunt realizate din carbon; pedalele și suportul pentru picior sunt din oțel inoxidabil. Elementul definitoriu este "monopostul", o linie arcuită de-a lungul bordului care pare să plutească fără greutate. În secțiunea de jos sunt poziționate controalele pentru aerul condiționat, de forma unor turbine.

La fel ca într-o mașină de curse, șoferii pot opera toate funcțiile importante fără să fie nevoiți să își ia mâinile de pe volan. Volanul standard R8 performance din piele integrează numeroase funcții dar și două mari controale folosite de șofer pentru a porni și a opri motorul și pentru controlul Audi drive select. Alte două butoane, inclusiv unul rotativ, sunt folosite pentru a seta modurile performance și pentru a controla clapetele de evacuare.

Audi virtual cockpit de 12.3 inci prezintă toate informațiile folosind grafică 3D - dacă se dorește. Acesta folosește de asemenea și ca un indicator de schimbare a vitezelor - în cazul în care cutia de viteze S-tronic în șapte trepte este pe modul manual. Pe Audi virtual cockpit apar de asemenea cuplul, forțele-g, timpul turelor și temperatura cauciucurilor, a motorului și uleiul de transmisie.

 

Conexiune înaltă: infotainment și Audi connect

Pachetul standard de echipare pentru Audi R8 Spyder V10 plus include un superb sistem de infotainment - MMI navigation plus cu MMI touch. Impresionantul sistem este ușor de operat și intuitiv. Extra, acesta prezintă o opțiune de search care oferă sugestii după doar câteva litere din cuvânt introduse. Funcția natural-language voice control recunoaște mulți termeni din limbajul de zi cu zi. În echiparea standard, microfoanele poziționate pe centură oferă o calitate foarte bună a sunetului, chiar și atunci când capota este coborâtă. Mai mult, MMI navigation plus are integrat un hotspot Wi-Fi pentru dispozitivele mobile ale pasagerilor.

Modulul opțional Audi connect oferă acces rapid la internet via LTE. Acesta oferă numeroase servicii, printre care navigarea prin Google Earth și Google Street View pentru informații legate de drum, trafic și puncte de interes. În plus, interfața Audi smartphone afișează conținutul selectat de pe telefoane iOS și Android pe Audi virtual cockpit. Opționalul Audi phone box conectează aparatele mobile și folosește încărcarea inductivă a smarthone-urilor, în baza standarduli Qi. Sistemul de sunte Bang&Olufsen oferă o experiență audio excelentă - chiar și în timpul condusului cu capota coborâtă. Mașina integrează două difuzoare în fiecare scaun.

 

Fabricat manual: "Audi Böllinger Höfe"

Calitatea modelului R8 Spyder V10 plus îndeplinește cele mai exigente standarde. Structura și asamblarea finlă sunt terminate la "Audi Böllinger Höfe", facilitate operată de Audi Sport lângă Nekarsulm. Procesele sunt organizate astfel încât să fie extrem de flexibile. Aproximativ 500 de angajați calificați construiesc manual mașinile. Înainte de a fi livrate, fiecare mașină sport high-end trece printr-o procedură riguroasă până la testul final pe drumurile publice.

 Audi R8 Spyder V10 poate fi deja comandat, iar primele mașini vor fi livrate la sfârșitul verii acestui an. Prețul de bază în Germania este de 207.500 de euro.

Acest website foloseste cookies pentru a ne ajuta sa va oferim cea mai buna experienta cand ne vizitati website-ul.
Accepta&Continua