Știri Audi

Audi și-a stabilit coordonatele strategice în 2016

30.03.2017
  • Un business solid: o creștere a livrărilor de mașini și a veniturilor, cu o creștere a vânzărilor de 8.2% înainte de cheltuielile speciale

 

  • Diesel și airbagurile Takata: în urma elementelor speciale în valoare de € 1.8 miliarde, un profit de €3.1 miliarde și o revenire a vânzărilor de 5.1%

 

  • Puterea mare de auto-finanțare: cash flow net de €2.1 miliarde, valoarea netă a lichidităților se ridică la €17.2 miliarde

 

  • Modele in plan: două SUV-uri noi până în 2019, trei mașini electrice până în 2020, succesori pentru modele de serie importante până în 2018

 

  • O nouă filială: Autonomus Intelligent Driving GmbH dezvoltă tehnologii pentru mașini robot.

În următorii ani, Audi își va reînnoi gama de produse, va lansa câteva mașini electrice și va intra într-o eră digitală de business. Ramura principală de business asigură cheltuielile necesare. În 2016, venitul Grupului Audi a crescut la €59.3 miliarde, iar creșterea vânzărilor înainte de elementele speciale a fost de 8.2%. Compania a acordat €1.8 miliarde pentru rezolvarea problemelor legate de motoarele V6 3.0 TDI diesel și de airbagurile Takata. În urma rezolvării acestora, profitul operațional a fost de €3.1 miliarde, rezultând o revenire a vânzărilor de 5.1%.

 

"2016 a fost un an plin de provocări," a declarat Rupert Stadler, Președintele Consiliului de Management al AUDI AG, la Conferința de Presă Anuală, "dar s-a încheiat cu venituri considerabile și am stabilit direcțiile pentru viitor." Brandul plănuiește să lanseze trei modele electrice până în anul 2020 și să introducă în gama modelelor de serie deja existente și variante electrice. Pentru demararea acestor proiecte, în ultimii trei ani, Audi a instruit deja peste 6.000 de angajați pentru a lucra cu tehnologie de înaltă tensiune. Compania Audi este de asemenea implicată în dezvoltarea unei infrastructuri publice de încărcare rapidă.

 

Audi, în calitate de lead developer al Grupului Volkswagen, accelerează spre viitor prin tehnologia mașinilor self-driving. Noua filială, Autonomus Intelligent Driving GmbH din Munich, lucrează la un sistem de mașini autonome pentru orașe. Tehnologia se va aplica pentru mașini din diferite branduri și este de asemenea o componentă cheie a serviciilor de mobilitate concepute pentru viitor, cum ar fi de exemplu taxiurile robot. Compania este deschisă spre a colabora și cu alți parteneri din sectorul automotivelor și IT.

 

În același timp, Audi dezvoltă în continuare sisteme de asistență și pilotare pentru alte situații de trafic, întâlnite de exemplu pe autostrăzi și drumuri de țară. În noul A8, clienții vor putea folosi pentru prima dată funcțiile de condus automat Nivel 3 în blocajele din trafic la viteze de până la 60 km/h.

 

Audi își va înnoi semnificativ portofoliul de modele în următorii ani. Pe lângă lansarea noului Audi A8, noi generații de modele de serie precum Q5 și A5 vor fi lansate cu succes pe piața din 2017. Mai mult, Audi Q2 va fi disponibil pe mai multe piețe internaționale. În 2018, Audi își va consolida linia de top cu lansarea celei de-a doua generații Audi A7. În același an, Audi Q8 va completa familia de succes a SUV-urilor. Iar în plan pentru 2019 ma este încă un model: Audi Q4, un vehicul utilitar compact și sportiv.

 

Anul trecut, vânzările Audi au crescut cu 3.6% la un nou record de 1.867.738 de automobile (2015: 1.803.246). Cererea cea mai mare a fost înregistrată pentru modelele Audi Q7 și A4. Grupul Audi a înregistrat o creștere a veniturilor în 2016 - în ciuda anumitor circumstanțe nefavorabile - cu 1,5% la €59,317 milioane (2015: €58,420 milioane).

 

"Calitatea afacerii noastre în continuă creștere se reflectă în revenirea vânzărilor de dinainte de problemele speciale" a declarat Axel Strotbek, membru al Consiliului de Management al AUDI AG pe Finanțe și IT. "Prin rezultatul de 8.2%, ne aflăm între perimetrii de creștere stabiliți în ciuda provocărilor și a creșterii cheltuielilor." Rezultatele anului anterior arată o creștere de 8.8%. Profitul operațional înainte de elementele speciale reprezintă €4,846 milioane în 2016 (2015: €5,134 milioane).

 

Pentru situațiile speciale, Grupul Audi a alocat €1,632 milioane în 2016 pentru a rezolva problema cu motoarele V6 3.0 TDI diesel în Statele Unite (2015: €228 milioane). De asemenea, €162 milioane (2015: €70 milioane) au fost alocate pentru posibilele defecte ale airbagurilor Takata. În total, profitul anului 2016 este de €3,052 milioane (2015: €4,836 milioane) și o revenire a vânzărilor de 5,1% (2015: 8,3%).

 

Grupul Audi a obținut un profit brut de €3,047 milioane (2015: €5,284 milione). Scăderea comparată cu anul precedent reflectă nu doar cheltuielile speciale, dar și un rezultat financiar mai scăzut.

 

În vederea susținerii strategiei corporate anunțate vara trecută, Audi a pornit în 2016 pachetul de măsuri SPEED UP! "Astfel, vom continua să creștem sistematic procesul și eficiența cheltuielilor în 2017", a declarat Strotbek. "Acest fapt ne va ajuta să atingem cotele de profitabilitate din target și să generăm fondurile necesare pentru direcțiile de inovație și investiții."

 

Grupul Audi plănuiește să aloce un capital de investiții de aproximativ 5.0% - 5.5% din venitul anul total. Se așteaptă ca nivelul capitalului de investiții să depășească ușor planul strategic al companiei de 6.0% până la 6.5%. Venitul net ar trebui să fie din nou pozitiv, dar este posibil să se situeze sub cel de anul trecut având în vedere cheltuielile legate de problema diesel. Grupul Audi anticipează o ușoară creștere în volumul de mașini ce urmează a fi livrate în anul următor. Datorită creșterii vânzărilor, compania își dorește să atingă un prag de creștere între 8 și 10%. Se așteaptă o creștere a nivelului de investiții între 15 și 18%.

Acest website foloseste cookies pentru a ne ajuta sa va oferim cea mai buna experienta cand ne vizitati website-ul.
Accepta&Continua