Știri Audi

Audi la salonul Auto de la Geneva: prototipuri sportive

09.03.2017

 

  •  Conceptul sport Audi Q8: aspect dinamic și sistem de propulsie inovator.

 

  •  Modele sportive de top: RS 5 Coupé, RS 3 Sportback și SQ5 TFSI

 

  • Audi A5 Sportback g-tron: prietenos cu mediul și fără compromisuri

 

Audi prezintă șase noi modele la Salonul Internațional de la Geneva. În premieră mondială sunt: conceptul sport Audi Q8, propulsat de un motor 3.0 V6 TFSI cu sistem mild-hybrid și noul RS 5 Coupé* - un Gran Turismo al modelelor RS. Corespondentul său din motorsport, Audi RS 5 DTM, începe noul sezon cu peste 500 CP. Prezentarea sportivă a brandului din debutul Salonului Auto este acompaniată de încă două noutăți: Audi RS 3 Sportback* și Audi SQ5 TFSI*. Prin lansarea noului Audi A5 Sportback g-tron*, Audi prezintă unul dintre conceptele sustenabile de condus. Automobilul CNG combină performanțe dinamice, adaptarea pentru condusul zilnic și designul elegant cu un grad scăzut de emisii de CO2.

 

Motor ultra-eficient: conceptul sport Audi Q8

Pur sportiv, luxos și extrem de dinamic - acestea sunt calitățile prin care conceptul sport Audi Q8 lasă o impresie puternică la categoria full-size. Mașina evocă prestigiu maxim, sportivitate și tehnologie de înaltă clasă sub toate aspectele. Cu adevărat revoluționar este conceptul de ultra eficient de propulsie. Combinația dintre un motor 3.0 TFSI V6 cu sistem mild-hybrid și un compresor acționat electric este o premieră mondială. Rezultatul: conceptul sport Q8 se dovedește a fi extrem de capabil în toate situațiile. Cu 350 kW (476 CP) și un cuplu de 700 Nm, mașina accelerează de la 0 la 100 km/h (62.1 mph) în doar 4,7 secunde - și atinge o viteză maximă de 275 km/h (170.9 mph). Autonomia sa de peste 1.200 km face ca autovehiculul să fie perfect și pentru condusul pe distanțe lungi. Efectul vizual al conceptului Audi Q8 este accentuat și prin deflectoarele de aer, caracteristice modelului. Partea frontală este dominată de grila octogonală Singleframe cu inserții de tip fagure. În comparație cu prototipul Q8 prezentat la Detroit, încă 12 milimetri au fost adăugați lățimii arcadelor de deasupra roților. În completarea personalității sport a mașinii, au fost aduse plafonul alungit terminat cu un spoiler, un difuzor de aluminiu și țevile ovale ale sistemului de eșapament. Interiorul conceptului Audi Q8 aduce luxul în variantă pură - prin liniile expansive, materialele sofisticate și spațiul abundent. Noul concept de bord se bazează pe un touchscreen mare, cu detalii similare cu cele de la Audi virtual cockpit și cu cele ale display-ului analog de contact head-up. Display-ul folosește tehnologia inteligentă de realitate augmentată care combină realitatea cu lumea virtuală.

Putere extraordinară și un noul limbaj de design RS: Audi RS 5 Coupé

Noul Audi RS 5 Coupé - un Gran Turismo al modelelor RS - aduce împreună estetica elegantă și o bună adaptare la situațiile zilnice. Motorul său complet refăcut, 2.9 TFSI V6 biturbo, generează 331 kW (450 CP) și un cuplu maxim de 600 Nm - cu 170 mai mult decât predecesorul său. Modelul de top din gama A5 accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,9 secunde. Iar prin echiparea dinamică opțională RS atinge o viteză de 280 km/h (174 mph). Puterea motorul V6 este complimentată de transmisia tiptronic în opt viteze și sistemul quattro permanent all-wheel drive. Motorul utilizează distribuția asimetrică 40:60 spre cele două axuri. Pentru RS5 Coupé designerii s-au inspirat din detaliile modelului de curse Audi 90 quattro IMSA GTO. În față, caracterul mașinii este modelat de grila Singleframe încadrată între două deflectoare de aer masive. Siglele laterale quattro accentuează liniile curbate ale aripilor care au fost mărite cu 15 milimetri. Difuzorul specific RS, țevile ovale de evacuare și spoilerul fix completează aspectul dinamic. În interior, caracterul sportiv al performantului coupé este subliniat de scaunele sport RS, volanul sport din piele, un display special pentru Audi virtual cockpit și logo-ul RS. Dintre tehnologiile de top din echipare fac parte display-ul head-up, farurile Matrix LED și numeroase sisteme de asistență care asigură siguranța, confortul și eficiența.

Peste 500 CP și o aerodinamică desăvârșită: Audi RS 5 DTM

Alături de modelul de serie, Audi Sport prezintă simultan versiunea DTM pentru curse a modelului RS 5 Coupé. Numeroaselor schimbări făcute pentru a corespunde regulilor, li se adaugă și un nou limbaj de design. Astfel, Audi RS 5 DTM se diferențiază clar față de cele două modele predecesoare nu doar din punctul de vedere al tehnologiei, ci și ca design. Aspectul progresiv dat mai ales de arcadele de deasupra roțior este caracteristic modelului. Încă  o dată, Audi a îmbunătățit componentele și performanța aerodinamică. Motorul 4.0 litri V8 al modeluui RS 5 DTM are peste 500 CP. Iar pentru sezonul 2017, partenerul de anvelope Hankook furnizează cauciucuri mai moi care permit parcurgerea mai rapidă a turelor. Tradiționala deschidere a sezonului la Hockenheim va avea loc între 5 și 7 mai.

Un nou motor în 5 cilindri și suspensii high-tech: Audi RS 3 Sportback

Încă o noutate prezentată de Audi la Geneva este RS 3 Sportback. Noul său motor 2.5 TFSI cu cinci cilindri generează 294 kW (400 CP) și un cuplu maxim de 480 Nm. Modelul sportiv compact ajunge în doar 4,1 secunde de la 0 la 100 km/h (62.1 mph). Automobilul își ascunde puterea în spatele grilei Singleframe, iar aspectul îi este completat prin logo-ul quattro, deflectoare de aer mari și praguri angulare. În spate, plafonul cu spoiler RS, difuzorul și țevile ovale de eșapament vor întoarce cu siguranță privirile. Prin distanța mai mare dintre roți decât ale predecesorului său, direcția progresivă, axul din spate în patru legături și o suspensie mai rigidă, RS 3 Sportback combină dinamismul cu un mare grad de stabilitate. Cu un șasiu mai lat decât al modelului de bază, RS 3 Sportback deține capabilități dinamice fascinante și o stabilitate superioară. Pe lângă sistemul de tracțiune integrală quattro, în standard la orice model cu Audi Drive Select, RS 3 se mai poate lăuda cu multe alte dotări de excepție: direcție asistată, S-tronic, clapete ajustabile pentru optimizarea funcționarii motorului și a eșapamentului, suspensii sport RS și control inteligent al suspensiei. Șoferul poate influența în funcție de preferințe felul în care aceste sisteme acționează prin alegerea între modurile comfort, auto și dynamic. Direcția este perfecționată prin Electronic Stabilization Control (ESC) cu control selectiv al turației roților și modul sport, special ajustat pentru modelul RS. Detaliile specifice RS din interior și sunetul de neimitat al motorului cu cinci cilindri completează experiența condusului.

Putere V6 și dinamică superioară: Audi SQ5 TFSI

Proaspăt lansat în premieră mondială la Detroit Motor Show, Audi SQ5 TFSI este gata pentru premiera din Europa la Geneva. Modelul de top al liniei Q5 își obține puterea de la motorul 3.0 turbo V6 cu 260 kW (354 CP). Livrează o putere de 500 Nm (368.8 lb-ft) la doar 1,370 rpm. Această performanță îi permite SUV-ului să accelereze de la 0 la 100 km/h (62.1 mph) în doar 5.4 secunde. Sistemul all-wheel drive quattro și schimbarea rapidă între cele 8 viteze ale cutiei tiptronic contribuie la controlul dinamic al direcției. Agilitatea mașinii este și mai mult îmbunătățită prin diferențialul sport opțional care distribuie turația în mod variabil între roțile din spate și direcția opțională dinamică. Alături de aceste două componente, sistemul Audi drive select își exercită de asemenea efectul asupra motorului, cât și a suspensiei opționale cu amortizoare adaptive. Modelul permite șoferilor să ajusteze caracteristicile modelului SQ5 prin alegerea diferitelor moduri de condus. Suspensiile pe aer opționale permit șoferului să ajusteze înălțimea suspensiilor conform situațiilor specifice de condus. Atât interiorul, cât și exteriorul unui Audi SQ5 TFSI se diferențiază de modelul de bază prin trăsăturile de design și printr-un pachet extins de echipări standard exclusive dedicate gamei de modele S. Acesta include scaunele sport Alcantra/piele, faruri LED și jante din aluminiu cu design 5 brațe în formă de stea.

Eleganță sportivă și alimentare cu gaz-natural: Audi A5 Sportback g-tron

După A3 Sportback g-tron* și A4 Avant g-tron*, Audi A5 Sportback g-tron este al treilea model al brandului care funcționează cu gaz natural. Propulsat de un motor 2.0 TFSI cu 125 kW (170 CP) care generează 270 Nm. Rezervorul este format din patru compartimente foarte ușoare cu capacitate de 19 kg (41.9 lb). Modelul are o autonomie de 500 km atunci când funcționează exclusiv în variantă CNG (compressed natural gas). Dar cu rezervorul de benzină de 25 de litri, autonomia crește până la 950 km. La New European Driving Cycle (NEDC), A5 Sportback g-tron cu transmisie S-tronic folosește doar 3.8 kilograme de CNG la 100 de kilometri, adică echivalentul a 100 de grame de emisii CO2 pe kilometru. Acest lucru face ca Audi să fie primul producător de automobile premium în segmentul B care oferă motoare pe gaz cu un nivel de emisii mai scăzut decât echivalentul unui motor diesel. Arderile bine controlate și eficiența sistemului de condus asigură un cost scăzut de întreținere. În comparație cu modelul pe benzină, costurile combustibilului sunt remarcabil mai mici, iar emisiile reduse de CO2 plasează automobilul într-o zonămai atractivă din punctul de vedere al taxelor. În combinație cu tehnologia e-gas, Audi A5 Sportback g-tron este și mai prietenos cu mediul.

 Mai multe informații și fotografii se găsesc pe Audi Media Center la www.audi-mediacenter.com/en/geneva-2017.

 

*Valorile pentru consumul de combustibil pentru modelele menționate mai sus sunt valabile pentru piața din Germania și pot fi găsite la sfârșitul acestui comunicat. 

 

Consumul de combustibil pentru modelele menționate anterior

 

Audi A3 Sportback g-tron:
Consumul de CNG în kg/100 km: 3.6 - 3.3** (7.9 - 7.3 lb);
Consum combustibil mixt în l/100 km: 5.5 - 5.1** (42.8 - 46.1 US mpg);
Consum combustibil mixt în g/km (CNG): 98 - 89** (157.7 - 143.2 g/mi);
Emisii de CO₂ în g/km (benzină): 128 - 117** (206.0 - 188.3 g/mi)

 

Audi A4 Avant g-tron:
Consumul de CNG în kg/100 km: 4.4 - 3.8** (9.7 - 8.4 lb);
Consum combustibil mixt în l/100 km: 6.5 - 5.4** (36.2 - 42.0 US mpg);
Consum combustibil mixt în g/km (CNG): 117 - 100** (58.8 - 61.9 US mpg);
Emisii de CO₂ în g/km (benzină): 147 - 124** (236.6 - 199.6 g/mi)

 

Audi A5 Sportback g-tron:
Consumul de CNG în kg/100 km: 4.2 - 3.8** (9.3 - 8.4 lb);
Consum combustibil mixt în l/100 km: 6.3 - 5.4** (37.3 - 43.6 US mpg);
Consum combustibil mixt în g/km (CNG): 114 - 100** (183.5 - 160.9 g/mi);
Emisii de CO₂ în g/km (benzină): 143 - 124** (230.1 - 199.6 g/mi)

 

Audi RS 5 Coupé:
Consum combustibil mixt în l/100 km: 8.7 (27.0 US mpg);
Emisii de CO₂ în g/km: 197 (317.0 g/mi)

 

Audi RS 3 Sportback:
Consum combustibil mixt în l/100 km: 8.4 - 8.3** (28.0 - 28.3 US mpg);
Emisii de CO₂ în g/km: 192 - 189** (309.0 - 304.2 g/mi)

 

Audi SQ5 3.0 TFSI:
Consum combustibil mixt în l/100 km: 8.5 - 8.3** (27.7 - 28.3 US mpg);
Emisii de CO₂ în g/km: 195 - 189** (313.8 - 304.2 g/mi)

 

 

**   Valorile depind de combinaţia de anvelope/jante

Acest website foloseste cookies pentru a ne ajuta sa va oferim cea mai buna experienta cand ne vizitati website-ul.
Accepta&Continua