Știri Audi

Ultimul test DTM pentru Audi înainte de premiera mondială

28.02.2017

 

  • Testarea finală dinaintea începerii sezonului pe mașina interimară în Portugalia

 

  • Prezentarea noului Audi RS 5 DTM la Geneva

 

  • Directorul Audi Motorsport, Dieter Grass: "mașinile au un sunet visceral și sunt mai rapide"

Audi s-a pregătit pentru noul sezon DTM printr-un test de trei zile pe circuitul de la Portimão de 1.971 km din Portugalia. Acesta a fost ultimul test cu o mașină interimară înainte de premiera mondială a noului Audi RS 5 DTM care urmează să fie dezvăluit la Geneva Motor Show pe 7 martie - momentul reprezintă atât debutul mașinii DTM, cât și al noului model de serie.

 

Pentru echipa Audi DTM, aceste zile sunt deosebit de intense. Ultimele reglaje legate de aerodinamica și tehnologia noului Audi RS 5 DTM continuă până în ultima zi din februarie. Pe 1 Martie, designul final va trebui trimis către autoritățile din motorsport, iar după acest punct, modificările nu vor mai fi posibile.

 

DTM 2017 aduce numeroase noutăți: mai mulți cai putere, mai puțină deportanță, o eficiență mai bună a sistemului DTS (Drag Reduction System) și cauciucuri mai moi. Toate acestea intenționează să aducă mai mult suspans în cursele DTM.

 

"Testele din Portimão au confirmat că ne îndreptăm în direcția corectă," declară Directorul Audi Motorsport, Dieter Grass, care a fost prezent pentru a-și forma o opinie personală a situației actuale. "Mașinile au un sunet visceral și sunt mai rapide. Acest lucru mi se pare vizibil și pe traseu. Totuși, schimbarea majoră o constituie cauciucurile mai moi. În funcție de cum sunt folosite, diferențele de timp pot fi considerabile. Vor exista mai multe posibilități strategice - ceea ce va face lucrurile și mai interesante. De asemenea, pilotul va avea un rol mai mare ca până acum."

 

Opiniile și datele strânse de Audi de la Mattias Ekström, Loïc Duval, René Rast și Jamie Green în cele trei zile la Portimão au fost extrem de importante. Ekström (177 de curse DTM) și Green (139 de participări) s-au ocupat de testările din iarnă pentru sezonul din 2017. Pentru cei doi nou-veniți, Duval și Rast, Portimão a fost ocazia perfectă pentru a se acomoda înainte de deschiderea sezonului de la Hokenheim pe 6/7 mai.

 

"A ieșit bine," a declarat câștigătorul Le Mans și campionul World Endurance, Loïc Duval. "A fost o zi productivă pentru mine și am acoperit fiecare aspect al programului: calificarea, distanța cursei și chiar o practică de start. Pentru prima dată, am putut să lucrez cu noul meu inginer, Mathieu Le Nail. Așa cum știm, interacțiunea dintre șofer și inginer e foarte importantă în DTM."

 

Duval a împărtășit performanțele testului de vineri cu René Rast, care a fost vizibil impresionat de tehnologia din 2017: "Mașina se manevrează complet diferit. A fost extrem de distractiv. Va fi interesant de văzut care producător va face cea mai bună treabă anul acesta."

 

"Noile cauciucuri sunt mult mai moi și se degradează mai ușor," spune Mattias Ekström, pilotul de marți. "Am ars ceva cauciuc. După doar o zi, circuitul părea destul de nebunesc. Deja abia aștept să văd cele 18 mașini împreună pe pistă pentru prima dată la Hockenheim - vor lăsa destul de mult cauciuc lipit acolo."

 

Jamie Green a fost pilotul de joi, ultimul test pe mașina interimară. "Și noi am învățat multe în cadrul acestui test," spune Briton. "Acum abia aștept să conduc noua mașină. Arată spectaculos. Și bineînțeles sperăm să fie și rapidă."

 

În urma premierei de la Geneva, noul Audi RS 5 DTM își va face primele ture de test pe pista din Italia de le Vallelunga lângă Roma între 14-16 martie. Ultimul test dinaintea sezonului va avea loc la Hockenheim în perioada 3-6 aprilie.

Acest website foloseste cookies pentru a ne ajuta sa va oferim cea mai buna experienta cand ne vizitati website-ul.
Accepta&Continua